Η ιστορία του αυτοδίδακτου «ντελιβερά πιανίστα» που έγινε viral-«Να μην κρίνετε τον άλλο από τα ρούχα του»

«Αν σου πει κάποιος δεν μπορείς, πες του κοίτα να μαθαίνεις…». Aυτή η φράση αποτυπώνει την ιστορία του Λευτέρη Χαλαμπαρδάκη, του 26χρονου από τα Φαλάσαρνα της Κρήτης, ο οποίος εργάζεται ως ντελιβεράς, αλλά είναι ένας αυτοδίδακτος πιανίστας. Αυτό που τον έκανε να ξεχωρίσει και να συζητείται ευρέως σε Ελλάδα και Κύπρο, είναι ότι ο Λευτέρης, δεν παραδίδει μόνο καφέδες και φαγητά, αλλά κατά την παράδοση δίνει και... ρεσιτάλ στους πελάτες.

Ο Λευτέρης Χαλαμπαρδάκης μπορεί να μη μεγάλωσε με αυτό το όνειρο, ωστόσο κάπου στην Γ' Λυκείου ανακάλυψε το μεγάλο του πάθος για το πιάνο και παρά τις δυσκολίες του επαγγέλματος του, διέψευσε όσους στην αρχή τον αμφισβήτησαν και δεν τον πίστεψαν.

«Δεν είχα κάποια ιδιαίτερη σχέση με τη μουσική ποτέ, ούτε στο Δημοτικό, ούτε στο Γυμνάσιο, ούτε πουθενά που κάναμε μάθημα. Μετά στο Λύκειο υπήρχε ένα πιάνο στο γραφείο του Υποδιευθυντή, το οποίο το είχα δει και όπως όλα τα παιδιά πατούσαν πλήκτρα ότι τους κατέβει. Έτσι πήγα και εγώ και πάταγα τα λευκά πλήκτρα με το ένα χέρι και έβγαζα μελωδία και τραγούδια. Το άφησα στη Γ’ Λυκείου και μετά πήγα και φαντάρος. Παίζω πιάνο συνολικά τέσσερα χρόνια», ανέφερε μιλώντας στον REPORTER ο Λευτέρης Χαλαμπαρδάκης.

Η αφετηρία από το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος με Μπετόβεν και Ρόκκο

«Όλα ξεκίνησαν από το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος στην Καλλιθέα. Πήγαμε μια επίσκεψη με τους γονείς μου όταν άνοιξαν οι εγκαταστάσεις και εκεί είχε πιάνο ελεύθερο για το κοινό και μπορούσε να παίξει όποιος θέλει. Ξεκίνησα εκεί πέρα με το δεξί χέρι να παίζω το ‘’Έμεινα εδώ’’ του Στέλιου Ρόκκου, μετά πάταγα λίγο και τα μαύρα και έβγαζα και το “Fur Elise” του Μπετόβεν, με το δεξί χέρι μόνο. Η πρώτη μου επαφή με το πιάνο, ήταν να παίζω αυτά τα δύο τραγούδια μόνο. Μετά λέω αφού το έβγαλα σωστά με το δεξί, ας δω στο YouTube πώς είναι και με το αριστερό χέρι. Από εκείνη τη μέρα, δούλευα 12 ώρες ντελίβερι και πήγαινα εκεί κάθε πρωί. Όσο δούλευα ντελίβερι έβαζα τα ακουστικά μέσα από το κράνος και άκουγα τα κομμάτια που μου άρεσαν. Σιγά σιγά τα έβγαζα, κάποια τα έβλεπα και από το YouTube. Αυτό είναι ένα έμφυτο ταλέντο, όπως λένε οι άνθρωποι που με γνωρίζουν και δεν μπορώ να το εξηγήσω και εύκολα.

Πήγαινα κάθε πρωί στις 06:00 εκεί στο Σταύρος Νιάρχος και είναι μάρτυρες όλοι σεκιουριτάδες που εργάζονται εκεί, γατί υπάρχει και μεγάλη αμφισβήτηση, για το ότι είμαι αυτοδίδακτος. Το παίρνω σαν κομπλιμέντο αυτό, γιατί για να σε αμφισβητούν, σημαίνει ότι κάνεις κάτι καλά. Δεν ξέρω να διαβάζω νότες, ποτέ δεν έχω μάθει μέχρι τώρα. Δεν έχω σκοπό να μάθω. Δεν ξέρω αν θα το κάνω ή όχι, αναλόγως ποιες απαιτήσεις θα υπάρχουν στο μέλλον. Ξεκίνησα να παίζω 15-20 κομμάτια γνωστά τότε πριν από τρία χρόνια, τα έπαιζα κάθε πρωί. Μετά πήγαινα και το απόγευμα και οι άνθρωποι εκεί με είχαν λατρέψει. Μάθαινα μόνος μου να παίζω πιάνο εκεί χωρίς καμιά βοήθεια. Το πρωί η ώρα 06:00, ήμουν μόνος μου εκεί. Κάθε φορά ήταν και άλλος σεκιουριτάς γι’ αυτό υπάρχουν πολλοί μάρτυρες».

Η ιστορία πίσω από το viral βίντεο στο παλαιοπωλείο το 2021

Μια ημέρα του Νοέμβρη πριν από δύο χρόνια, ο Λευτέρης Χαλαμπαρδάκης πήγε σε ένα παλαιοπωλείο στο Μοσχάτο, παρέδωσε την παραγγελία και κάθισε στο πιάνο. Άρχισε να παίζει στο πιάνο το «Comptine d' un autre été - l' après-midi», ένα κλασικό κομμάτι του Yann Tiersen. Τη στιγμή εκείνη απαθανάτισε η ιδιοκτήτρια του καταστήματος που στη συνέχεια ανέβασε το βίντεο στα Μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

«Όταν ένας ντελιβέρας μπαίνει μέσα σε ένα παλαιοπωλείο και συναντά ένα παλιό πιάνο. Το βλέπει και σκέφτεται να του δώσει για λίγο ζωή… Απίστευτο σκηνικό πώς ένας νέος άνθρωπος δίνει ζωή σε ένα γερασμένο πιάνο… Τροφή για σκέψη… Τι διαμάντια δουλεύουν στο ντελίβερι… Τι ευκαιρίες δεν έχουν πάρει από την κοινωνία.. Υ.Γ.: Στο βίντεο φαίνεται άλλος ένας λόγος να φερόμαστε σε αυτούς τους ανθρώπους όμορφα και με τρόπους. Εξαιρετικός... Απολαύστε…», έγραψε στο σχετικό βίντεο που ανάρτησε η ιδιοκτήτρια.

«Έπαιζα 15-20 τραγούδια τότε αλλά τα έπαιζα συνέχεια για να μπορέσω να τα εμπλουτίσω την τεχνική μου, όπως μου κολλάει εμένα στη δική μου φιλοσοφία και στο δικό μου αυτί. Μετά αφού έπαιζα έτσι για έναν χρόνο δούλευα παράλληλα και νβτελίβερι στον ''Γρηγόρη'', εξού και ο ''ντελίβερας πιανίστας''. Είχα μια παραγγελία να πάρω σε ένα παλαιοπωλείο. Πήγα εκεί πέρα μία δύο φορές, είχα αφήσει ένα καφέ και πρόσεξα ότι υπάρχει εκεί ένα παλιό πιάνο. Την τρίτη φορά που πήρα ξανά παραγγελία εκεί ήταν η ιδιοκτήτρια, η κυρία Άντα Πανά, η οποία πέρυσι ήταν και στην εκπομπή ''Cash or Trash''. Είχε βγάλει το πιάνο λίγο έξω και εγώ πάτησα ένα πλήκτρο και μου είπε ‘’άμα ξέρεις να παίξεις, παίξε’’ και της είπα ''είμαι αυτοδίδακτος, μην περιμένετε και πολλά''. Κάθομαι και παίζω και η κυρία Άντα με βιντεοσκοπεί και μετά το βίντεο αυτό ανέβηκε στο διαδίκτυο. Μέσα σε μια εβδομάδα που κυκλοφορούσα στην Καλλιθέα μου φωνάζανε οι ντελιβεράδες συγχαρητήρια. Δεν ήξερα καθόλου ότι υπάρχει αυτό το βίντεο. Πάω μια μέρα στο σπίτι και βλέπω πρώτη είδηση στην αναζήτηση του Google, ‘’ο ντελιβεράς που πήγε σε παλαιοπωλείο και έδωσε ρεσιτάλ πιάνου’’. Έτσι το έμαθα και είπα να γράψω ντελιβεράς πιανίστας και είδα ότι πολλές ιστοσελίδες έγραφαν για εμένα. Μετά με περνάνε τηλέφωνο δημοσιογράφοι να παραστώ σε εκπομπές.

Από εκεί και πέρα συνέχιζα να το κάνω μόνος μου, μετά πήγα στην εκπομπή του Κωστή Μαραβέγια, o οποίος αναγνώρισε το ταλέντο μου. Μετά όμως από αυτό, με τσάκισε η καραντίνα, όπως. Το μόνο καλό που μου έκανε η καραντίνα, ήταν ότι ήμουν σπίτι και έπαιζα παραπάνω τραγούδια και έτσι ανέπτυξα πολύ την τεχνική μου και ανέβηκα επίπεδο. Τότε σκέφτηκα να το πάρω πιο σοβαρά, πιο επαγγελματικά. Έδινε πολλή τροφή για σκέψη ότι ένας ντελιβεράς μπορεί να παίξει πιάνο και να είναι και αυτοδίδακτος. Μετά λέω αφού έγινα και καλύτερος πιανίστας, πρέπει κάτι να κάνω. Φόρεσα τα ρούχα της δουλειάς για να καταλάβουν και το γιατί λέγομαι ''ντελιβεράς πιανίστας''. Ξεκίνησα να ανεβάζω βίντεο στο TikTok. Με γνώριζε λίγο ο κόσμος γιατί δεν έβαζα συχνά τραγούδια, όμως μετά αυτή η άνοδος με τους 27 χιλιάδες followers, έγινε μέσα σε ένα μήνα. Στην αρχή έκανα μόνο live και μετά ανέβαζα και κάποια βίντεο. Ήμουν πολύ πιο ανανεωμένος και καλύτερος στο παίξιμο μου. Μετά λέω τώρα ποιο είναι το κομμάτι που έχει γίνει ύμνος; H «Παράλληλη Αγάπη». Έκατσα και έβγαλα όλο το κομμάτι και μετά το ανέβασα και έγινε πάλι viral.

O στόχος του «ντελιβερά πιανίστα» και το μήνυμα στην κοινωνία

«Εύχομαι να ανοίξει ένα καλύτερο μέλλον μπροστά μου. Η δική μου άποψη είναι ότι είμαι δέκα χρόνια υπάλληλος, αλλά αξίζω κάτι καλύτερο. Εργάζομαι ως ντελιβεράς αλλά και ως οδηγός σε μεταφορική εταιρεία. Δεν είναι τα λεφτά το θέμα, είναι ότι φθείρουμε σωματικά. Τα βίντεο που ανεβάζω τώρα, γίνονται στο Σταύρος Νιάρχος. Μεγάλη μου τιμή που έχει σχολιάσει η Χριστίνα Σάλτη και Ανδρομάχη. Όσα βίντεο ανέβασα πήγανε καλά. Ξεκίνησα στα 21 μου και τώρα είμαι 26, έναν χρόνο έλειπα φαντάρος άρα τέσσερα χρόνια. Είναι όντως ένα ταλέντο έμφυτο και πραγματικά είμαι ευγνώμων στο Θεό που μου το έδωσε. Θέλω ο κόσμος να παίρνει τροφή για σκέψη και έμπνευση, να ξέρει ότι με πάθος και με θέληση όλα μπορούν να γίνουν να μη τα παρατάει ποτέ. Σίγουρα και η δουλειά είναι ένα μεγάλο εμπόδιο άμα έχεις ένα χόμπι. Πρέπει ο κόσμος να δει ότι ένας ντελιβεράς παίζει πιάνο και είναι αυτοδίδακτος, άρα σημαίνει ότι και ο ίδιος μπορεί να ανακαλύψει ένα ταλέντο. Πρέπει να υπάρχει θάρρος και θέληση για να έρθουν και τα υπόλοιπα.

Η γενική ομολογία του κόσμου λέει ότι το πιάνο και το βιολί ανήκουν στα πιο δύσκολα. Δεν είναι εύκολο να το ξεκινήσει κάποιος μόνος του. Σίγουρα όμως μπορεί ο καθένας όταν αρχίσει και βλέπει στο ίντερνετ, υπάρχουν πολλά βοηθήματα τώρα με την τεχνολογία. Για εμένα λίγο να το έχει, μπορεί. Επίσης το πιο σημαντικό για εμένα είναι να έχεις και μουσικό αυτί.

Όσον αφορά το μήνυμα μου, αυτό έχει σταλεί ήδη. Να μην κρίνεται τον άλλο από τα ρούχα του. Αρνητικά σχόλια υπάρχουν παντού. Εγώ αυτό που κάνω απασχολεί και ένα πάρα πολύ απαιτητικό και ανταγωνιστικό κλάδο. Υπάρχουν περιπτώσεις που ένας πιο έμπειρος δεν μπορεί να δεχθεί ότι ένας ντελιβεράς παίζει πιάνο και είναι αυτοδίδακτος. Είναι πάρα πολύ ανταγωνιστικός ο κλάδος, πόσο μάλλον άμα είσαι και αυτοδίδακτος. Έχω λάβει χιλιάδες θετικά μηνύματα από το 2021. Θέλω κάποια στιγμή, να απαλλαχθώ από κάνω τώρα, γιατί χάνω τον χρόνο μου από ένα ταλέντο που έχω. Θα ήθελα με κάποιο τρόπο να σταματήσω να είμαι υπάλληλος και θα ήθελα είτε αυτό είναι το TikTok, είτε είναι τηλεόραση, είτε είναι μουσική, είτε όλα μαζί, να κάνω κάτι που να με καλύπτει οικονομικά και να μπορώ να ζήσω καλύτερα αλλά και να εξελιχθώ ως πιανίστας».

@deliveras_pianistas Ειμαι αυτοδιδακτος 4 χρονια παιζω 🎹 follow and supporting 🫶❤️#viralvideo #viral #piano #foryou #greektiktok ♬ πρωτότυπος ήχος - ΑΥΤΟΔΙΔΑΚΤΟΣ ΠΙΑΝΙΣΤΑΣ

Δειτε Επισης

Ανατροπή με την συλλογική σύμβαση στη ξενοδοχειακή βιομηχανία- «Όχι» ΠΑΣΥΞΕ στην πρόταση Παναγιώτου
Δεν κάνει πίσω ούτε ο ΟΚΥπΥ ούτε οι συντεχνίες-Ζήτησε νέα πρόταση για οικονομικά κριτήρια η Επ. Υγείας
Τραβά κόκκινη γραμμή η Μητρόπολη Κιτίου για μοναχούς Αββακούμ-Δεν προσχωρούν στους Παλαιοημερολογίτες
Άμεση ψήφιση νομοθεσίας για ξενόγλωσσα προπτυχιακά ζητούν Πρυτάνεις Πανεπιστήμιο Κύπρου και ΤΕΠΑΚ
Σε ομάδα εργασίας στις Βρυξέλλες το Γραφείο Εφόρου Ελέγχου Κρατικών Ενισχύσεων
Απαντά στους έντεκα ο Δήμαρχος Δρομολαξιάς–«Λειτουργούν ως ομάδα παρεμπόδισης επίτευξης έργου στον Δήμο»
Απέχουν έντεκα μέλη από το Δημοτικό Συμβούλιο Δρομολοξιάς-Ζητούν από τον Δήμαρχο να αλλάξει στάση
Με «εμφανείς αδυναμίες» ο νέος Διοικητικός Χάρτης της Κύπρου-Ετοιμάζεται από το Κτηματολόγιο
Υποψηφιότητα της Κύπρου για Συμβούλιο ΔΝΟ ανακοίνωσε η Υφυπουργός Ναυτιλίας
Βροχές και καταιγίδες στο καιρικό μενού-Ψυχρές αέριες μάζες θα επηρεάζουν το νησί από την Κυριακή