Ακόμη υπάρχουν παιδιά που δεν πήγαν σχολείο λόγω έλλειψης συνοδού-Σε απόγνωση οι γονείς
06:00 - 22 Δεκεμβρίου 2023
Απογοητευμένοι και σε απόγνωση είναι οι γονείς των παιδιών με αναπηρία, όσον αφορά στο θέμα των σχολικών συνοδών, αφού μέχρι και σήμερα, που είναι το κλείσιμο των σχολείων για τις γιορτές των Χριστουγέννων, υπάρχουν ακόμη μαθητές που βρίσκονται στο σπίτι. Την ίδια ώρα, υπάρχουν καταγγελίες και εναντίον εκπαιδευτικών, οι οποίοι αρνούνται να εφαρμόσουν αποφάσεις και εγκυκλίους του Υπουργείου Παιδείας, αναφορικά με την παροχή διευκολύνσεων σε παιδιά με αναπηρία που έχουν ενταχθεί σε γενικές τάξεις.
Οι οργανώσεις των γονιών των παιδιών με αναπηρίες, είχαν το περασμένο διάστημα συνάντηση με την υπουργό Παιδείας, Αθηνά Μιχαηλίδου, στην οποία έθεσαν όλα τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν, ενώ εξήγησαν και όλες τις περιπτώσεις παιδιών που δεν πηγαίνουν σχολείο, επειδή δεν έχουν συνοδό, καθώς και εκείνων που βρίσκονται στα σχολεία, αλλά βιώνουν διακρίσεις από τους εκπαιδευτικούς.
«Το ένα θέμα που θέσαμε είναι αυτό της έλλειψης των συνοδών, το άλλο είναι το θέμα του αποκλεισμού των παιδιών λόγω έλλειψης των συνοδών, επειδή δεν βρίσκω άλλη εξήγηση. Δεν δέχονται να μπουν στις τάξεις τα παιδιά, δεν τους δίνουν συνοδούς και τα βάζουν στις μονάδες. Υπάρχουν παιδιά που είναι στις τάξεις, επιμένουν οι εκπαιδευτικοί να μην δίνουν διαφοροποιημένο υλικό, ενώ τα παιδιά έχουν έγκριση για διαφοροποιημένο υλικό και να εξετάζονται σε εκείνο το υλικό και τα εξετάζουν με τα ίδια γραπτά, με αποτέλεσμα να τα προσβάλλουν. Είναι στις γενικές τάξεις τα παιδιά και δεν τους παρέχεται αυτό», επεσήμανε στον REPORTER η πρόεδρος του Συνδέσμου για παιδιά με εγκεφαλική παράλυση «Αγκαλιά Ελπίδας», Γιούλα Πιτσιάλη.
Πάντως, παρά τη συνάντηση με την υπουργό Παιδείας, οι γονείς συνεχίζουν να είναι σε απόγνωση, καθώς δεν έχουν καμία απάντηση στα αιτήματά τους και μάλιστα εκφράζουν απογοήτευση, όσον αφορά στη στάση των αρμοδίων, καθώς λόγω των δικών τους κινήσεων, οι γονείς έρχονται αντιμέτωποι με δύσκολες καταστάσεις, που τους επηρεάζουν αρνητικά.
«Δεν έχουμε κινητικότητα στα θέματά μας και είμαστε σε απόγνωση. Η υπουργός συμφωνεί ότι είναι θέματα που πρέπει να λυθούν, όμως δεν έχουμε λάβει απαντήσεις ακόμη. Είναι εκεί τα παιδιά, υπάρχουν αποφάσεις, όμως κάποιοι δεν τις εφαρμόζουν όπως δεν εφαρμόζουν και τις εγκυκλίους του Υπουργείου ή τις αποφάσεις των επαρχιακών επιτροπών. Είμαστε πολύ απογοητευμένοι επειδή θεωρούσαμε ότι η υπουργός θα δει τα θέματα, ζεστά με την ευαισθησία που καταλάβαμε ότι έχει και δεν θα φτάναμε σε αδιέξοδα. Όμως, χάθηκε μισή χρονιά, πολλοί γονείς ταλαιπωρούνται για να μένουν σπίτι να εξυπηρετούν τα παιδιά τους, κινδυνεύουν να χάσουν τη δουλειά τους, επειδή δεν έχουν που να τα αφήσουν ή τα παιδιά κακοποιούνται στα σχολεία».
Την ίδια ώρα, ανάμεσα στους γονείς, επικρατεί μία αναστάτωση, όσον αφορά στο θέμα των διαθέσιμων κονδυλίων από πλευράς Κυβέρνησης για τους σχολικούς συνοδούς, με τους ίδιους να αναφέρουν πως δεν θα έπρεπε να υπάρχει αυτό το δίλημμα, δεδομένου ότι πρόκειται για το μέλλον των παιδιών τους.
«Οι συνοδοί για εκείνους είναι θέμα κονδυλίου, όμως να μας το πουν ξεκάθαρα. Πρέπει να μας πουν τι πρέπει να κάνουμε, αλλά η λύση δεν είναι να μένουν αποκλεισμένα και να μην πηγαίνουν σχολείο. Υπάρχουν μαθητές που δεν πήγαν καθόλου σχολείο. Μαθητής νηπιαγωγείου, τριών ετών, είναι στο σπίτι. Έπεισαν τη μητέρα του να το πάρει, αλλά τον βρήκε κλεισμένο στο δωμάτιο εν ώρα διαλείμματος και αποφάσισε να μην το ξαναπάρει», επεσήμανε η κα. Πιτσιάλη.
Τις προηγούμενες εβδομάδες είχε προκαλέσει εντύπωση η καταγγελία που έγινε, από γονείς μαθήτριας, η οποία φοιτούσε σε ειδική μονάδα, που στο περιβάλλον της υπήρχε παιδί που παρουσίαζε επιθετική συμπεριφορά προς τους συμμαθητές του. Οι γονείς της εν λόγω μαθήτριας είχαν απευθυνθεί σε όλους τους αρμοδίους και παρουσίασαν χαρτιά που αποδείκνυαν ότι έπρεπε να φύγει από τη μονάδα, ωστόσο δεν λήφθηκε απόφαση από πλευράς επαρχιακής επιτροπής.
«Δεν πρόκειται να επιστρέψει στη μονάδα η μαθήτρια, τη στιγμή που δεν είναι το κατάλληλο περιβάλλον για την ίδια να φοιτήσει, με γνωματεύσεις των ειδικών. Θα κάνουμε ζημιά των μωρών; Συνεχίζει να υπάρχει το ίδιο περιβάλλον για άλλα παιδιά. Μητέρα κατήγγειλε ότι το περιβάλλον στο οποίο φοιτά το παιδί της δεν είναι ασφαλές. Η ίδια μονάδα συνεχίζει να λειτουργεί κανονικά, χωρίς παρέμβαση του Υπουργείου Παιδείας».
Για να αντιμετωπιστούν αυτά τα προβλήματα, οι γονείς προσπαθούν να επικοινωνήσουν με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, ώστε να τους μεταφέρουν την εικόνα που επικρατεί, από τη δική τους πλευρά, ως οι άμεσα επηρεαζόμενοι των καταστάσεων.
«Οι γονείς στέλνουν καθημερινές επιστολές, είτε στις επιτρόπους, είτε σε βουλευτές, είτε στο Υπουργείο. Πόσες επιστολές πρέπει να στείλουν για να δώσουν στα παιδιά το αυτονόητο, που είναι το δικαίωμα στην εκπαίδευση. Δεν ξέρουμε τι άλλο πρέπει να κάνουμε. Θεωρούσαμε ότι θα τα ξεπεράσουμε όλα αυτά και ότι θα υπάρχει κατανόηση, για να μην αντιμετωπίζουμε τα ίδια προβλήματα. Εμείς πιέζουμε και είναι πλέον σε επίπεδο υπουργών, για να αποφασίσουν να επιβληθούν των καταστάσεων και των στρεβλώσεων».