Έτσι θα λειτουργεί στα χέρια των καταναλωτών το e-kalathi-Προκηρύσσεται ο διαγωνισμός για την εφαρμογή

Ως ένα εύχρηστο εργαλείο στα χέρια των καταναλωτών, φιλοδοξεί να γίνει η ψηφιακή πλατφόρμα e-kalathi, η οποία υπολογίζεται να είναι έτοιμη το καλοκαίρι του 2024, που στόχο έχει να διευκολύνει τους πολίτες, οι οποίοι θα έχουν την δυνατότητα να βλέπουν την σύγκριση των τιμών των βασικών προϊόντων από διάφορες υπεραγορές.

Μετά το πράσινο φως που άναψε η Ολομέλεια της Βουλής και την έγκριση του νομοσχεδίου, η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή αναμένεται να προχωρήσει στην προκήρυξη διαγωνισμού την επόμενη εβδομάδα, ο οποίος θα διαρκέσει δυο μήνες, ενώ ακολούθως, σε ένα χρονικό ορίζοντα τριών με πέντε μηνών, αναμένεται να ολοκληρωθεί και να τεθεί σε εφαρμογή η ψηφιακή πλατφόρμα.

Όπως ανέφερε στον REPORTER, ο Διευθυντής της Υπηρεσίας Προστασίας Καταναλωτής, Κωνσταντίνος Καραγιώργης, «μέσα στο καλοκαίρι του 2024 πρόκειται να είναι έτοιμο το e-kalathi», σχολιάζοντας ωστόσο, πως «δεν είναι τόσο απλό να τεθεί άμεσα σε εφαρμογή. Εμείς αυτό που θέλαμε ήταν να έχουμε τη Νομοθεσία, για να μπορούμε να βγούμε σε διαγωνισμό. Έχουμε θέσει κάποια χρονικά περιθώρια στην παρούσα φάση και ευελπιστούμε ότι θα τηρηθούν».

Η ψηφιακή πλατφόρμα θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί τόσο μέσω των έξυπνων συσκευών, όσο και μέσω των ηλεκτρονικών υπολογιστών, ενώ ο καταναλωτής θα έχει την δυνατότητα, ανά πάσα στιγμή, να συγκρίνει τις τιμές και να επιλέγει σε ποια υπεραγορά θα μεταβεί για τα ψώνια του.

Για να μπορεί να χρησιμοποιείται το e-kalathi από κάθε ηλικία και ιδιαίτερα για τους ηλικιωμένους, η Υπηρεσία προγραμματίζει ότι η ψηφιακή πλατφόρμα θα είναι εύκολη στη χρήση, προσβάσιμη και λειτουργική. «Θέλουμε να χρησιμοποιείται από κάθε καταναλωτή ανεξαρτήτως ηλικίας. Αφού γνωστοποιήσουμε τις λεπτομέρειες της πλατφόρμας, θα επιχειρήσουμε να εκπαιδεύσουμε τους καταναλωτές για να μπορούν να χρησιμοποιούν με απλούς τρόπους την πλατφόρμα», ανέφερε ο κ. Καραγιώργης.

Όσον αφορά τα προϊόντα που θα υπάρχουν στην πλατφόρμα, θα είναι αυτά με την υψηλότερη ζήτηση, καθώς και προϊόντα τα οποία βαραίνουν το καλάθι του νοικοκυριού. Ο καταναλωτής, εξήγησε ο κ. Καραγιώργης, «θα γνωρίζει για παράδειγμα ότι στην υπεραγορά Α το προϊόν που ενδιαφέρεται να αγοράσει στοιχίζει 30 ευρώ, στην υπεραγορά Β στοιχίζει 35 ευρώ και στην υπεραγορά Γ στα 40 ευρώ. Έτσι, ο καταναλωτής θα είναι σε θέση να κρίνει ποια είναι η κατάλληλη υπεραγορά για να κάνει τις αγορές του».

Ουσιαστικά, πρόκειται να παρέχεται στους καταναλωτές αντικειμενική διαπίστωση των τιμών που υπάρχουν στην αγορά σε πραγματική ώρα, με τον κ. Καραγιώργη να τονίζει πως πρόκειται για ένα εργαλείο που θα βοηθήσει στα μέγιστα τους καταναλωτές, ιδιαίτερα σε περιόδους οικονομικής κρίσης που ο καταναλωτής θέλει να βρίσκει τα φθηνότερα προϊόντα.

Σημειώνεται ότι οι τιμές των προϊόντων θα αποστέλλονται από όλες τις υπεραγορές καθημερινώς και θα φορτώνονται στην πλατφόρμα την ίδια ώρα. Εάν υπάρχει οποιαδήποτε αλλαγή κατά τη διάρκεια της ημέρας, σύμφωνα με τον κ. Καραγιώργη, το σύστημα αυτόματα θα λαμβάνει αυτές τις αλλαγές και θα ανανεώνει τις τιμές των προϊόντων. Έτσι, θα υπάρχει μια συνεχής ροή τιμών στην πλατφόρμα σε εικοσιτετράωρη βάση.

«Σε κάποιες έρευνες που έγιναν διαπιστώθηκε ότι ο κόσμος αυτό που θέλει είναι να μπορεί να αγοράσει το φθηνότερο προϊόν από την αγορά, ειδικότερα ότι διανύει μια δύσκολη οικονομική περίοδο. Γι’ αυτό και εμείς θέλουμε να διευκολύνουμε το κοινό, για να γνωρίζει πού είναι τα πιο φθηνά προϊόντα και να μπορεί να πάει να τα αγοράσει. Υπάρχουν διάφορες διακυμάνσεις στην αγορά, κάτι που συμβαίνει και με τα καύσιμα, καθώς βλέπουμε να υπάρχει διαφορά δώδεκα σεντς από ένα πρατήριο σε ένα άλλο», είπε ο κ. Καραγιώργης.

Την ίδια ώρα, οι καταναλωτές θα έχουν την ευχέρεια να εκφράσουν το παράπονό τους στην Υπηρεσία, μέσω του διαχειριστή της πλατφόρμας, ώστε να εξετάζεται, ενώ ταυτόχρονα θα αντιμετωπίζονται οποιαδήποτε προβλήματα προκύψουν.

Σημειώνεται ότι στο e-kalathi θα περιλαμβάνονται όλες οι μεγάλες υπεραγορές και αρκετές μικρότερες υπεραγορές. Ωστόσο, ο καταναλωτής θα έχει την ικανότητα να επιλέξει την επαρχία που βρίσκεται, έτσι ώστε να είναι πιο κατατοπιστικό. Επίσης, γίνονται προσπάθειες για να υπάρχει έξυπνη τεχνολογία μέσα στην πλατφόρμα, όπως για παράδειγμα να αποθηκεύονται τα προϊόντα που αγοράζει ο κάθε καταναλωτής και να ενημερώνεται για την πορεία των τιμών του καλαθιού του.

Επίσης, θα υπάρξει προσπάθεια να ενημερώνεται εβδομαδιαία ο καταναλωτής για προϊόντα που ίσως ξέχασε να αγοράσει, λαμβάνοντας υπόψη το τελευταίο καλάθι αγοράς που πραγματοποίησε. Ανάλογα με τις τακτικές συνήθειες του καταναλωτή, η πλατφόρμα θα του γνωστοποιεί την εξέλιξη των τιμών στα προϊόντα. Ακόμη, ο καταναλωτής θα είναι σε θέση να γνωρίζει πόσα κόστιζε το καλάθι του πριν έξι μήνες και πόσα σήμερα μέσω γραφικών παραστάσεων, για να μπορεί να δει εάν υπήρξε αύξηση ή μείωση στις τιμές.

Δειτε Επισης

Βλάβη στο σύστημα παραγωγής του Διαχειριστή Συστήματος Μεταφοράς
Κίτρινη προειδοποίηση για υψηλές θερμοκρασίες
Αρχίζει εντός των επόμενων ημερών η εγκατάσταση κλιματιστικών σε σχολεία-Πρώτη επαρχία η Λευκωσία
Κηδεύτηκε 110 χρόνια μετά τη γέννησή του ο ήρωας Δημήτρης Τσαούσης-«Παρέμεινε αγέρωχος, περήφανος και ελεύθερος»
Η Κύπρια ζωγράφος που έφτασε μέχρι τη Νέα Υόρκη-«Η τέχνη είναι ένας διάλογος ανάμεσα στις γενιές»
Σε υποπαραλλαγή της Όμικρον οφείλεται η αύξηση κρουσμάτων κορωνοϊού στην Κύπρο
Πρωτοβουλίες και πιέσεις σε Τουρκία από ΕΕ και διεθνή κοινότητα για το Κυπριακό ζήτησε ο Δαμιανός
Στους 37 βαθμούς η θερμοκρασία αλλά με βροχές-Ο καιρός μέχρι την Τρίτη
Σωτήρια παρέμβαση ναυαγοσωστών για λουόμενο στην Πάφο-Μπήκε στο νερό μεθυσμένος
Συντεχνίες ΡΙΚ: Ταχείς διαδικασίες για επίλυση του θέματος με τις συντάξεις