Τα λάθη που οδήγησαν στον θάνατο του βρέφους στο Βόλο

Για τις συνθήκες του τροχαίου που σημειώθηκε το βράδυ του Σαββάτου στο Βόλο, που είχε ως τραγικό αποτέλεσμα τον θάνατο ενός βρέφους μόλις τεσσάρων μηνών, το οποίο έφυγε από την αγκαλιά του παππού του όταν την ώρα που διέσχιζαν τον δρόμο οδηγός μηχανής έπεσε πάνω τους, μίλησε στο protothema.gr o Γιάννης Λιονάκης, πρόεδρος του Συλλόγου Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων.

Όπως αναφέρει η σωστή συμπεριφορά στο δρόμο είναι ένα σοβαρά θέμα που αφορά όλους οδηγούς και πεζούς, ενώ υποστηρίζει ότι το 90% των οδηγών μηχανών στην χώρα μας είναι αυτοδίδακτοι.

Σχετικά με τις εικόνες που κυκλοφόρησαν από το σημείο του τροχαίου και οι οποίες καταγράφουν καρέ-καρέ τα όσα συνέβησαν ο Γιάννης Λιονάκης εξηγεί ότι «θεωρώ πως από τις εικόνες που είδαμε, όπως αυτές μεταδίδονται κάτι δεν πήγε καλά στην όλη ιστορία και από τις δυο πλευρές έγιναν λάθη».

Αναφορικά με τους πεζούς ο πρόεδρος του Συλλόγου Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων είναι κάθετος τις περισσότερες φορές διασχίζουν με λάθος τρόπο τον δρόμο.

«Από την πλευρά του ο πεζός στην Ελλάδα δεν έχει μάθει να περπατάει δεν ξέρει πού πρέπει να κινηθεί και στις περισσότερες περιπτώσεις δεν ξέρει και προς τα πού να ελέγξει. Έχουμε πεζούς, όπου παρά το γεγονός πως η κυκλοφορία στην Ελλάδα γίνεται πάντα από την δεξιά πλευρά, εκείνοι πρωτοελέγχουν από αριστερά, με αποτέλεσμα όταν κατεβαίνουν από το πεζοδρόμιo να βρίσκουν μπροστά τους αυτοκίνητο. Δεν χρησιμοποιούμε ως πεζοί τα πεζοδρόμια όπως πρέπει. Επίσης διασχίζουμε με λάθος τρόπο τους δρόμους. Δεν τους διασχίζουμε κάθετα, αλλά λοξά και το πιο σπουδαίο απ όλα δεν επιδιώκουμε ποτέ να φτάσουμε μέχρι την διάβαση πεζών, όπου ο οδηγός καλείται να σταματήσει, αλλά περνάμε απέναντι από σημείο θέλουμε».

Σύμφωνα με τον Γιάννη Λιονάκη είναι σημαντικό την ώρα που θέλουμε να διασχίσουμε έναν δρόμο να είμαι αποφασιστικοί. «Άλλο ένα σημαντικό θέμα από την στιγμή που πήραμε την απόφαση να περάσουμε απέναντι τον δρόμο, δεν πρέπει για κανένα λόγο να ανακόψουμε την πορεία μας αυτή. Δεν γίνεται να σταματάμε γιατί έτσι δεν δίνουμε την σωστή αίσθηση στον οδηγό για το πια είναι η πρόθεση μας. Δημιουργείται ζήτημα και στην δικής μας συνείδηση, για το αν προλαβαίνουμε ή όχι να περάσουμε, αλλά και στον οδηγό που δεν μπορεί να καταλάβει τι θα κάνουμε. Χρειάζεται αποφασιστικό και γρήγορο βήμα, με κάθετη διαδρομή«

Από την άλλη πολλές, κατά τον ίδιο. είναι και οι ευθύνες των οδηγών την ώρα που βρίσκονται με τις μηχανές τους στην άσφαλτο: «Σε πρώτη φάση μέσα στον οικιστικό ιστό δεν αναπτύσσουμε ταχύτητα άνω των 50χλμ. Όταν πλησιάζουμε σε διασταύρωση καλούμαστε να ανακόψουμε ταχύτητα, ανεξάρτητα που πηγαίνουμε κι αν έχουμε προτεραιότητα ή όχι, ελέγχοντας και τις δυο κατευθύνσεις. Πρέπει να είμαστε νηφάλιοι και σε καλή φυσική κατάσταση. Είναι ανάγκη πλέον ως χώρα να υιοθετήσουμε τις πρακτικές των μεγάλων ευρωπαϊκών πόλεων που θέλουν σαν όριο ταχύτητας μέσα στον οικιστικό ιστό των πόλεων τα 30χλμ. Θα πρέπει να δημιουργηθεί ένας μηχανισμός, ώστε να επιτηρούνται οι ταχύτητες αυτές και οι ποινές να είναι αυστηρές».

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Συλλόγου Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων το 90% των οδηγών μηχανών είναι αυτοδίδακτοι: «Κατά κύριο λόγο το πρόβλημα μας στην Ελλάδα είναι η μεγάλη ταχύτητα και σε δεύτερη φάση η χρήση κράνους. Οι οδηγοί των μηχανών δεν ξέρουν να οδηγούν στην Ελλάδα, αν και η χώρα μας βρίσκεται στην 3η θέση στην Ευρώπη με την υψηλότερη χρήση μηχανών εξαιτίας της γεωγραφικής θέσης και της μακράς καλοκαιρίας. Οι οδηγοί στο 90% δυστυχώς είναι αυτοδίδακτοι δεν πήγαν σε κάποια σχολή, προκειμένου να μάθουν να οδηγούν μηχανή όπως πρέπει».

Πηγή: Πρώτο Θέμα

Δειτε Επισης

Με δέσμη δέκα δράσεων ο προϋπολογισμός ΥΠΕΣ-Έμφαση στη στεγαστική και προσφυγική πολιτική
Συνάντηση Κύπρου-Ελλάδας-Ιορδανίας με τριμερείς μηχανισμούς και περιφερειακές εξελίξεις στο επίκεντρο
Επένδυσε με κρυπτονομίσματα αξίας 110 χιλιάδων, τον απέβαλαν από διαδικτυακή ομάδα και τον εξαπάτησαν
Με τρίπτυχο εξήγγειλε υποψηφιότητα για την αντιπροεδρία του ΔΗΣΥ ο Σωτήρης Φλουρέντζος
Απορρίφθηκε και ο λόγος της... φυματίωσης στις Κεντρικές-Παραμένει προφυλακιστέος ο Αϊκούτ
Την Πέμπτη η δεύτερη Διακυβερνητική Σύνοδος Κύπρου-Ελλάδας
Δεν τα βρήκαν, πάνε στη 48ωρη απεργία οι γιατροί-Πυρά Δαμιανού, δείχνει εργαλειοποίηση ασθενών
Βγαίνει μπροστά ο Αρχιεπίσκοπος για τους μοναχούς-Η κόκκινη γραμμή και πώς απαντά για Ησαΐα
Το 36,1% γυναικών στην Κύπρο έζησαν σωματική ή σεξουαλικη βία κατά την διάρκεια της ζωής τους
Γυναικολόγος κατηγορείται για βιασμό 87 γυναικών σε διάστημα 20 ετών στη Νορβηγία