Πονοκέφαλος οι εκτεθειμένες σκαλωσιές οικοδομών- Στα σκαριά κάρτα εισόδου σε εργοτάξια

Σε πραγματικό πονοκέφαλο έχει εξελιχθεί η κατάσταση με τις εκτεθειμένες σκαλωσιές σε οικοδομές όπου ανεγείρονται κατοικίες είτε πολυκατοικίες, όπου φαίνεται να μην τηρούνται οι βασικοί κανόνες ασφαλείας, με τους αρμόδιους φορείς να ψάχνουν τρόπους αντιμετώπισης αυτού του φαινομένου προτού να είναι αργά και θρηνήσουμε θύματα, προωθώντας τη δημιουργία κάρτας εισόδου σε εργοτάξια.

Μετά και τα έντονα καιρικά φαινόμενα που επικράτησαν το προηγούμενο Σαββατοκύριακο, βγήκαν ξανά στην επιφάνεια τα ζητήματα ασφάλειας που προκύπτουν από τις επικίνδυνες οικοδομές, καθώς λόγω των σφοδρών ανέμων, σκαλωσιές που υπήρχαν σε ανεγειρόμενη κατοικία έπεσαν σε παρακείμενη οικία, χωρίς, για καλή μας τύχη, να υπάρξει οποιοσδήποτε τραυματισμός.

Σε μια προσπάθεια ωστόσο που καταβάλλουν οι αρμόδιοι τα τελευταία χρόνια για να περιορίσουν τα ατυχήματα που σημειώνονται συχνά-πυκνά σε διάφορες οικοδομές, γίνονται σκέψεις για τη δημιουργία κάρτας εισόδου στα εργοτάξια, για την οποία για να την αποκτήσει ένας εργαζόμενος, θα πρέπει να παρακολουθήσει μια βασική εκπαίδευση για θέματα ασφάλειας και υγείας. Μάλιστα, χωρίς τη συγκεκριμένη κάρτα, δεν θα επιτρέπεται η είσοδος των υπαλλήλων στα εργοτάξια.

Στην παρούσα φάση πάντως, οι εργολάβοι, βρίσκονται σε επαφή τόσο με το Υπουργείο Εργασίας, όσο και με το Τμήμα Επιθεώρησης Εργασίας, ούτως ώστε να συσταθεί ένα μνημόνιο συναντίληψης, για την εκπαίδευση όλων των εργατοτεχνιτών και όσων εργάζονται σε εργοτάξια. Όπως εξήγησε σε δηλώσεις του στον REPORTER, ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Συνδέσμων Εργολάβων Οικοδομών Κύπρου, Στέλιος Γαβριήλ, «θα πρέπει να περνάνε όλοι εργαζόμενοι από μια βασική εκπαίδευση διάρκειας έξι με οκτώ ωρών, που θα μαθαίνουν τους κινδύνους που υπάρχουν στα εργοτάξια. Με αυτό τον τρόπο, οι εργαζόμενοι θα αφομοιώσουν τους πραγματικούς κίνδυνους και θα γνωρίζουν με ποιο τρόπο θα μπορούν να διασφαλίσουν τη σωματική τους ακεραιότητα».

Μάλιστα, για την κάρτα εισόδου, η οποία πρόκειται να εφαρμοστεί τα επόμενα χρόνια στα εργοτάξια, οι σκέψεις που βρίσκονται στο τραπέζι είναι πως ίσως να είναι προαιρετική για τα πρώτα δυο χρόνια, ωστόσο αργότερα θα είναι υποχρεωτική. «Δεν θα μπορεί να εισέλθει στο εργοτάξιο οποιοδήποτε πρόσωπο το οποίο δεν έχει στην κατοχή του τη συγκεκριμένη κάρτα εισόδου και δεν έχει περάσει τη συγκεκριμένη εκπαίδευση ασφάλειας και υγείας», πρόσθεσε ο κ. Γαβριήλ.

Αναφορικά με τη διαδικασία που τηρείται από πλευράς εργολάβων για το στήσιμο των σκαλωσιών, όπως φαίνεται σε κάθε οργανωμένο εργοτάξιο, πριν από την έναρξη οποιασδήποτε εργασίας, υποβάλλεται σχέδιο ασφάλειας και υγείας από κάθε εργολάβο και δεκατέσσερις ημέρες πριν από την έναρξη εργασιών, γίνεται γνωστοποίηση στο Τμήμα Επιθεώρησης Εργασίας ότι θα αρχίσουν οι εργασίες, για να μπορεί να το επιβλέπει. Μέσα στο σχέδιο ασφάλειας και υγείας, εξήγησε ο κ. Γαβριήλ, «περιλαμβάνεται και ο τρόπος στησίματος και στήριξης των σκαλωσιών. Τα σωστά συνεργεία και οι σωστοί εργολάβοι τηρούν το σχέδιο ασφάλειας και υγείας, ωστόσο, δεν γίνεται να το τηρεί μερίδα εργολάβων, αλλά όλοι ανεξαιρέτως. Στην επαρχία Λεμεσού, έχει αρχίσει ήδη μια εκστρατεία ο Σύνδεσμος, όπου θα βραβεύσει το ασφαλέστερο εργοτάξιο. Έτσι, μεταξύ των εργολάβων καταβάλλεται μια προσπάθεια για να είναι όσο πιο σωστοί γίνεται για να μπορέσουν να βραβευθούν».

Το μεγαλύτερο πρόβλημα πάντως που εντοπίζεται με τις εκτεθειμένες σκαλωσιές, είναι κυρίως σε μικρά εργοτάξια, όπως για παράδειγμα σε ανεγέρσεις κατοικιών, όπου υπάρχουν δυο με τρεις σκαλωσιές και είναι αφημένες έξω από αυτές, χωρίς να τηρούνται ωστόσο, τα κατάλληλα μέτρα ασφαλείας.

Δυστυχώς, ανέφερε ο κ. Γαβριήλ, «τα σχέδια που εξέδωσε η Κυβέρνηση για τις θερμοπροσόψεις, όπου περιλαμβάνονται και πολυκατοικίες, μπορούν να αναληφθούν και από μη εργολάβο, κάτι για το οποίο έχουμε ζητήσει συνάντηση με τον Υπουργό. Δηλαδή, μπορεί κάποιος να έχει συνεργείο για θερμοπροσόψεις, που ορισμένες φορές μπορεί και να είναι και υπεργολάβοι ή παράνομοι ή ακόμη και ανειδίκευτοι για εμάς. Είναι αυτό που θέλουμε να πατάξουμε ως Σύνδεσμος, καθώς μπορεί να βλέπουμε σε ορισμένες κατοικίες δυο-τρεις σκαλωσιές στημένες και να είναι αφημένες εκεί. Είναι αυτό το πρόβλημα που δημιουργείται με τα μικρά εργοτάξια που δεν καλύπτονται από ασφάλεια και υγεία καθώς δεν υπάρχει εργολάβος, ούτε καν αρχιτέκτονας και έτσι υπάρχουν αλυσιδωτές επιπτώσεις στον χώρο της οικοδομικής βιομηχανίας».

Δειτε Επισης

Αναθεωρημένη Εθνική Στρατηγική με 75 νέες δράσεις για άτομα με αναπηρία θα κατατεθεί στο Υπουργικό
Οδική ασφάλεια και δικαιώματα επιβατών συζητά στις Βρυξέλλες ο Βαφεάδης
Προς ψήφιση το νομοσχέδιο για τα σκοπευτήρια-Ανατροπή στους σχεδιασμούς των κατεχόμενων
Εξετάζει επιχορήγηση ευάλωτων ιδιοκτητών σκαφών στη Λάρνακα το Υπουργείο Μεταφορών
Γιατρός υπέβαλε παράπονο ότι εργάζεται πέραν του μέγιστου χρόνου-Καλεί σε συμμόρφωση το ΥΠΥΓ η Λοττίδου
Ανέγερση νέου Νοσοκομείου στην Πόλη Χρυσοχούς ζητά ο Δήμαρχος
Σε εφαρμογή για 12 Δήμους και 9 συμπλέγματα το 2025 το «Πληρώνω όσο πετώ»
Σε πλήρη υλοποίηση το πρόγραμμα «ΘΑλΕΙΑ 2021-2027»-Ξεπερνούν τα €450 εκ. οι δαπάνες το 2024
«Δήμος» στα κατεχόμενα κάνει μόνος του «απογραφή πληθυσμού»
Διαβεβαιώσεις Βαφεάδη-Θα συνεχιστεί η ανάπτυξη σε Λάρνακα, Βασιλικό και Πόλη Χρυσοχούς