Έδωσε κατάθεση ο διασωθείς του ναυαγίου-«Το πλοίο είχε εισροή υδάτων από το Σάββατο»
20:26 - 26 Νοεμβρίου 2023
Φως στα αίτια του τραγικού ναυαγίου, ρίχνει με την πρώτη κατάθεσή του, ο Αιγύπτιος ναυτικός που διασώθηκε από το Λιμενικό Σώμα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Τραγική εξέλιξη στη Λέσβο-Εντοπίστηκε νεκρός ένας ναυτικός, αγνοούνται οι άλλοι δώδεκα
Σύμφωνα με πληροφορίες του protothema.gr, ο Αιγύπτιος κατέθεσε στους Λιμενικούς ότι «το πλοίο «RAPTOR» είχε εισροή υδάτων από το βράδυ του Σαββάτου και τα αντλούσαν, γιατί τέτοιες οδηγίες τους δοθηκαν»!
O ναυτικός ανέφερε, επίσης, ότι είδε να βουτάνε στη θάλασσα πριν βουλιάξει το πλοίο αλλά 5 άτομα, χωρίς όμως να είναι σίγουρος για τον αριθμό των ναυτικών που εγκατέλειψαν το φορτηγό πλοίο.
Ο Αιγύπτιος ναυτικός ανέφερε, επίσης, ότι δεν είδε οι άνδρες που πήδηξαν στη θάλασσα να φορούσαν σωσίβια, γεγονός το οποίο μαρτυρά ότι δεν έγινε οργανωμένη κίνηση για να φύγουν από το πλοίο που βυθιζόταν.
Όπως είναι γνωστό, ο Αιγύπτιος ναυτικός, μέλος του πληρώματος του πλοίου «RAPTOR» που βυθίστηκε ανοικτά της Λέσβου, περισυνελέγη από ελικόπτερο της Πολεμικής Αεροπορίας και μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο της Μυτιλήνης.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι ο Αιγύπτιος ναυτικός βρέθηκε πάνω σε βαρέλι έχοντας τραυματιστεί στο κεφάλι.
Η κατάσταση της υγείας του δεν εμπνέει ανησυχία και ο Αιγύπτιος ναυτικός αναμένεται να αναγνωρίσει τη σορό που περισυνέλεξε το απόγευμα το Λιμενικό Σώμα και η οποία έφτασε στο λιμάνι της Μυτιλήνης στις 8.00 το βράδυ.
Στο RAPTOR επέβαιναν συνολικά 14 άτομα πλήρωμα (Ένας Ινδός, έντεκα Αιγύπτιοι και δύο Σύροι) και μετέφερε αλάτι από την Αίγυπτο με προορισμό την Κωνσταντινούπολη.
Ο πλοίαρχος του bulk carrier είχε δήλωσε αρχικά μηχανική βλάβη και στη συνέχεια μικρή κλίση του πλοίου. Ενεργοποίησε το σήμα κινδύνου mayday σε παραπλέοντα σκάφη αλλά το RAPTOR χάθηκε λίγη ώρα μετά από τα ραντάρ.
Ολονύχτιες προσπάθειες για εντοπισμό των άλλων δώδεκα
Με τις καιρικές συνθήκες να είναι αντίξοες, η επιχείρηση διάσωσης των 12 αγνοουμένων ναυτικών, μετά το ναυάγιο του φορτηγού πλοίου «RAPTOR» ανοιχτά της Λέσβου, συνεχίζεται.
Σύμφωνα με στελέχη του Λιμενικού, η επιχείρηση διάσωσης θα συνεχιστεί όλη νύχτα σε μία προσπάθεια να εντοπιστούν οι αγνοούμενοι.
Λόγω της κακοκαιρίας Bettina, καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας, το Λιμενικό επιχειρούσε στην περιοχή του ναυαγίου, υπό εξαιρετικά αντίξοες συνθήκες με τους ανέμους να φτάνουν μέχρι τα 9 μποφόρ και τα κύματα να φτάνουν τα 4 μέτρα.
Από το πρωί επιχειρούν, 9 παραπλέοντα πλοία, σκάφη του Λιμενικού και η φρεγάτα του Πολεμικού Ναυτικού ενώ μέχρι το τελευταίο φως της ημέρας συμμετείχε και ελικόπτερο της Πολεμικής Αεροπορίας.
Κορυφώνεται η αγωνία
Όσο περνούν οι ώρες η αγωνία για την τύχη των αγνοουμένων κορυφώνεται, ενώ μέχρι στιγμής το μόνο που έχει εντοπιστεί είναι πνευστή σχεδία και σωσίβια.
Ένας μόνο από τα μέλη του πληρώματος, Αιγύπτιος μηχανικός, κατάφερε να σωθεί. Πήδηξε στη θάλασσα λίγο πριν το πλοίο βυθιστεί. Δίπλα του επέπλεε ένα βαρέλι. Ανέβηκε σε αυτό και πάλευε να κρατηθεί στη ζωή για 4 ώρες μέσα στη φουρτουνιασμένη θάλασσα.
Στις 11 το πρωί περισυνελέγη από ελικόπτερο του Πολεμικού Ναυτικού.
Το χρονικό της βύθισης
Το πλοίο μήκους 100 μέτρων είχε ξεκινήσει από την Αλεξάνδρεια με προορισμό το λιμάνι της Κωνσταντινούπολης, μεταφέροντας 6.000 τόνους αλάτι με14 μέλη του πληρώματος, από Συρία, Αίγυπτο και Ινδία.
Στις 3:06 τα ξημερώματα 5,5 ναυτικά μίλια νοτιοδυτικά της Σκάλας Ερεσού σταματά να κινείται πιθανότατα εξαιτίας μηχανικής βλάβης.
Στις 4:47 οι μηχανές του πλοίου ξεκινούν και πάλι. Στις 7:11, 4 μίλια νοτιοδυτικά της Σκάλας Ερεσού σβήνουν και πάλι οι μηχανές του πλοίου. Αυτή είναι και η τελευταία καταγραφή της πορείας του στο σύστημα.
Μία ώρα μετά, στις 8:20 το πλοίο παίρνει κλίση. Ο πλοίαρχος εκπέμπει σήμα κινδύνου «mayday, mayday» σε παραπλέοντα σκάφη και στη συνέχεια χάνεται από τα ραντάρ.
Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις, πιθανότατα εξαιτίας της σφοδρής θαλασσοταραχής, προκλήθηκε μετατόπιση φορτίου, μπήκαν νερά στα αμπάρια και η βύθιση του πλοίου ήταν θέμα χρόνου.
Πηγή: Πρώτο Θέμα / in.gr