Πέντε διασωστικές μοτοσικλέτες έτοιμες για δράση-Μόνο τη μέρα και σε κόκκινα περιστατικά

Συνολικά πέντε διασωστικές μοτοσικλέτες ταχείας ανταπόκρισης έχει σήμερα στη διάθεσή της η Υπηρεσία Ασθενοφόρων, η οποία αν και ακόμη δεν τις έχει ενεργοποιήσει σε σοβαρά περιστατικά, εντούτοις εκφράζεται η αισιοδοξία ότι με τη χρήση τους εντός του επόμενου εξάμηνου, θα μειωθεί κατά πολύ ο χρόνος ανταπόκρισης σε έκτακτα περιστατικά.

Την ίδια ώρα που συνεχίζουν οι κεντρικές αρτηρίες της πρωτεύουσας, όπως και των άλλων πόλεων να παρουσιάζουν κυκλοφοριακή συμφόρηση, οι διασώστες της Υπηρεσίας Ασθενοφόρων, δίνουν καθημερινώς τον δικό τους αγώνα μέχρις ότου φθάσουν σε ένα σοβαρό περιστατικό, για να προλάβουν να σώσουν κάθε φορά ένα συνάνθρωπό μας. Με τη λειτουργία ωστόσο των μοτοσικλετών ταχείας ανίχνευσης, πρόκειται να μειωθεί σημαντικά ο χρόνος που χρειάζεται να σπεύσει ένα ασθενοφόρο στο σημείο, μιας και η μοτοσικλέτα με το που θα ληφθεί η πληροφορία για ένα περιστατικό θα ξεκινά προς το σημείο και θα την ακολουθεί ασθενοφόρο.

Οι πέντε διασωστικές μοτοσικλέτες, τις οποίες έχει μέχρι στιγμής στη διάθεσή της η Υπηρεσία Ασθενοφόρων, πρόκειται να κυκλοφορούν στη Λευκωσία για την παρούσα φάση και θα ενεργοποιούνται μόνο κατά τη διάρκεια της μέρας, δηλαδή από τις επτά το πρωί μέχρι τις επτά το απόγευμα και αποκλειστικά σε σοβαρά περιστατικά. Δηλαδή, σε ατυχήματα όπου κινδυνεύουν άμεσα ανθρώπινες ζωές και χαρακτηρίζονται ως κόκκινα περιστατικά από την Υπηρεσία.

Αξίζει να αναφερθεί ότι για τις περιπτώσεις όπου χρειάζεται η άμεση επέμβαση του διασώστη, όπως ανακοπή ή πνιγμός, θα χρησιμοποιείται ο ενσωματωμένος ειδικός εξοπλισμός που θα διαθέτουν οι μοτοσικλέτες, μέχρι να φθάσει στο σημείο ασθενοφόρο με νοσηλευτή και διασώστη. Άλλωστε ο σκοπός της χρήσης των συγκεκριμένων μοτοσικλετών, είναι για να φθάνει νωρίτερα ένας διασώστης στο σημείο, μέχρις ότου σπεύσει και το ασθενοφόρο όπου και θα παραλάβει τον τραυματία.

Πάντως, το μεγαλύτερο κυκλοφοριακό πρόβλημα που παρατηρεί και η ίδια η Υπηρεσία Ασθενοφόρων είναι στη Λευκωσία και γι’ αυτό τον λόγο η πρωτεύουσα, πρόκειται να είναι η πρώτη πόλη στην οποία θα λειτουργήσουν οι μηχανές σε δωδεκάωρη βάση, δηλαδή από τις επτά το πρωί, μέχρι τις επτά το απόγευμα. Οι διασωστικές μοτοσικλέτες, όπως εξήγησε στον REPORTER η Προϊστάμενη της Υπηρεσίας Ασθενοφόρων, Ριάνα Κωνσταντίνου, «δεν θα λειτουργούν το βράδυ, λόγω θεμάτων ασφάλειας και θα ανταποκρίνονται σε όλες τις απειλητικές για τη ζωή καταστάσεις. Θα παίρνουν δηλαδή σήμα από το συντονιστικό όπου θεωρούμε ότι απειλείται η ζωή ενός ασθενούς, θα προπορεύονται οι μηχανές και θα ξεκινούν τη διαδικασία για να μπορέσουν να διασώσουν άμεσα ζωές».

Όπως επεξήγησε μάλιστα η κα. Κωνσταντίνου, «οι πόλεις που έχουν το μεγαλύτερο κυκλοφοριακό, παρουσιάζουν τεράστιο πρόβλημα στο να φθάσουν τα ασθενοφόρα έγκαιρα λόγω των συνθηκών. Μια μηχανή όμως, μπορεί να φθάσει νωρίτερα και ταχύτερα. Έτσι, όταν φθάσουν οι διασώστες με τη μηχανή τους στο σημείο, θα ξεκινήσουν την άμεση αντιμετώπιση του περιστατικού, μέχρι και την άφιξη του ασθενοφόρου, όπου το περιστατικό θα μεταφερθεί με ασθενοφόρο στο Νοσοκομείο για να του παρασχεθεί η τελική φροντίδα υγείας».

Επιπρόσθετα, η ενεργοποίηση της άμεσης δράσης δεν θα γίνεται για όλα τα περιστατικά, καθώς υπάρχουν διάφορα ατυχήματα καθημερινώς, στα οποία οι τραυματισμοί δεν είναι τόσο σοβαροί και δεν κινδυνεύουν ανθρώπινες ζωές. Αλίμονο, υπογράμμισε η κα. Κωνσταντίνου, «εάν σπαταλούσαμε αυτή τη δράση σε κλήσεις που δεν θεωρούνται σοβαρές. Οι μηχανές, πρόκειται να ενεργοποιούνται στα κόκκινα περιστατικά και όπου απειλούνται ζωές. Σε αυτά θέλουμε να επενδύσουμε και να μειώσουμε τον χρόνο ανταπόκρισής μας όσο το δυνατό λιγότερο».

Όσον αφορά την εκπαίδευση των οδηγών των διασωστικών μοτοσικλετών, αυτή βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη, ενώ σύμφωνα με την Προϊστάμενη της Υπηρεσίας Ασθενοφόρων, «το προσωπικό των πληρωμάτων ασθενοφόρων είναι εξιδεικευμένο και θεωρείται από τα πιο εκπαιδευμένα της Ευρώπης, ωστόσο, για τις διασωστικές μοτοσικλέτες, χρειάζεται παράλληλη εκπαίδευση, δηλαδή για το πώς να οδηγούν τη μηχανή με ασφάλεια, πράγμα το οποίο έχει ήδη γίνει για συγκεκριμένο προσωπικό από φορείς του εξωτερικού».

Επίσης, οι διασώστες, είχαν την ευκαιρία να ανταποκριθούν σε κλήσεις με το ΕΚΑΒ στην Ελλάδα όπου έχουν αντίστοιχες μηχανές, για να αποκτήσουν εμπειρογνωμοσύνη και πρόκειται να συνεχίσουν αυτή την εκπαίδευσή τους, μέχρι να αποκτήσουν τα βέλτιστα αποτελέσματα. Αξίζει να αναφερθεί επίσης, ότι οι μηχανές ταχείας ανταπόκρισης, λειτουργούν εδώ και δεκαετίες στο εξωτερικό. πετυχαίνοντας τη μείωση του χρόνου ανταπόκρισης στις απειλητικές για τη ζωή καταστάσεις.

Μάλιστα, σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε πρόσφατα ο ΟΚΥπΥ, προκύπτει ότι σε περιστατικά καρδιακής ανακοπής, κάθε λεπτό που περνά μειώνει τις πιθανότητες επιβίωσης κατά 5,5-10% και ως εκ τούτου, η άμεση δράση της Ομάδας θα αυξήσει τις πιθανότητες επιβίωσης, θα μειώσει τον χρόνο νοσηλείας και παραμονής σε Μονάδες Εντατικής Θεραπείας, θα μειώσει τα κόστη στην υγεία όπως τα νοσήλια και τα έξοδα διαμονής σε κέντρα αποκατάστασης, ενώ το πιο σημαντικό είναι η ελαχιστοποίηση της απώλειας ζωών.

401030692_834744175324942_2852058979817321297_n

402544479_834744075324952_3336216726020995021_n

400993444_834744068658286_666965726145215772_n

402299835_834744071991619_3505449802377086391_n

Δειτε Επισης

Ηλικιωμένη έχασε τη ζωή της σε ορεινή κοινότητα περιμένοντας το ασθενοφόρο
Υπ. Γεωργίας: Εξετάζεται σε ευρωπαϊκό επίπεδο ο φάκελος ροδοστάγματος Αγρού ως ΠΠΓΕ
Νέο Νομικό Πλαίσιο Ελέγχου Εγκαταστάσεων Υγρών Πετρελαιοειδών
Υψηλές συγκεντρώσεις σκόνης, συστήνεται αποφυγή ανοικτών χώρων
Βροχές στο μενού του καιρού-Στους 26 βαθμούς η θερμοκρασία
Πάνω από 280 υιοθεσίες στην Κύπρο μέσα σε πέντε χρόνια-Τριψήφιος ο αριθμός των αιτήσεων από το 2021
Καταγγελίες επιβατών για προβληματικά check-in, καθυστερήσεις και ακυρώσεις πτήσεων στα αεροδρόμια
Μόνο το ένα τέταρτο των αιτητών ή κατόχων ασύλου εισφέρουν στις Κοινωνικές Ασφαλίσεις
Άδικη απόφαση της Βουλής για περίθαλψη κρατικών υπαλλήλων καταγγέλλει η Ισότητα
Πιάνουν δουλειά τα ιδιωτικά Κέντρα Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων για μοτοσυκλέτες