Από νωρίς οι καταγγελίες καταναλωτών ενόψει Black Friday-Οι πρώτες αναφορές ενώπιον του Συνδέσμου

Λίγες ώρες πριν από την ημέρα του Black Friday, άρχισαν ήδη να καταφθάνουν στα χέρια του Κυπριακού Συνδέσμου Καταναλωτών, oι πρώτες καταγγελίες από καταναλωτές που έπεσαν θύματα απάτης από διάφορες εταιρείες, οι οποίες ενώ διαφήμιζαν εκπτώσεις στα προϊόντα, τελικά δεν είχαν, ή επιχείρησαν με άλλο τρόπο να ξεγελάσουν τους πολίτες.

Τα τελευταία εικοσιτετράωρα, ενώπιον του Συνδέσμου έφτασαν δυο καταγγελίες για εκπτώσεις σε προϊόντα, όπου το ποσοστό της έκπτωσης δεν υπολογίστηκε στο ταμείο. Έτσι, ο καταναλωτής, σύμφωνα με τη νομική λειτουργό του Κυπριακού Συνδέσμου Καταναλωτών, Βιργινία Χρήστου, αγόρασε το προϊόν που ήθελε να πάρει, χωρίς το ποσοστό της έκπτωσης. Και για τις δυο περιπτώσεις για τις οποίες υποβλήθηκαν καταγγελίες, ο Κυπριακός Σύνδεσμος Καταναλωτών, ήρθε σε επαφή με τις δυο επιχειρήσεις, οι οποίες όπως ανέφερε η κα. Χρήστου, «με καλή τους θέληση, παραδέχθηκαν το λάθος τους, απολογήθηκαν και επέστρεψαν τα χρήματα στον καταναλωτή. Οπόταν, για αυτές τις περιπτώσεις δεν κρίναμε ότι χρειάζεται να προωθηθεί περαιτέρω η υπόθεση στην Υπηρεσία».

Επιπρόσθετα, άλλη μια καταγγελία από καταναλωτή, αφορούσε τις αθέμιτες εμπορικές πρακτικές. Συγκεκριμένα, σε ιστοσελίδα συγκεκριμένης εταιρείας, παρουσιαζόταν ένα προϊόν σε τιμή έκπτωσης λόγω της περιόδου του Black Friday, με τον καταναλωτή να παραχωρεί τα προσωπικά του στοιχεία, όπως και την κάρτα του για να αγοράσει το προϊόν. Αφού του αποκόπηκε στη συνέχεια το ποσό από τον λογαριασμό του, η εταιρεία τον ενημέρωσε έπειτα από δυο μέρες, ότι δεν υπάρχει απόθεμα. «Αναμένουμε να μας σταλούν περαιτέρω στοιχεία από τον καταναλωτή για διερεύνηση της συγκεκριμένης καταγγελίας», ανέφερε η κα. Χρήστου.

Άλλες καταγγελίες οι οποίες έφθασαν στον Κυπριακό Σύνδεσμο Καταναλωτών, είχαν να κάνουν με τις παραπλανητικές τιμές στα προϊόντα. Ουσιαστικά, οι καταναλωτές κατήγγειλαν ότι από μέρες προηγουμένως, παρακολουθούσαν την τιμή ενός προϊόντος, η οποία για παράδειγμα ήταν στα 39 ευρώ και ενώ σήμερα το προϊόν παρουσιάζεται σε έκπτωση, παραμένει με ακριβώς την ίδια τιμή, δηλαδή στα 39 ευρώ. «Αυτό το είδος καταγγελίας είναι από τις πιο σοβαρές και γι’ αυτό τον λόγο καλέσαμε τους καταναλωτές να τις αποστείλουν στην Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή, η οποία μπορεί να διενεργήσει εις βάθος έλεγχο με τα στοιχεία και τα λογισμικά της εταιρείας», πρόσθεσε η νομική λειτουργός.

Επιπλέον, ακόμη πέντε καταγγελίες, αφορούσαν την πολιτική επιστροφών προϊόντων. Δηλαδή, καταναλωτές προχώρησαν στην αγορά ειδών ένδυσης και υπόδησης, πριν την περίοδο του Black Friday, χωρίς έκπτωση, ενώ σήμερα αυτά τα προϊόντα βρίσκονται σε έκπτωση. Έτσι, φαίνεται να υπάρχει μια διαφωνία ως προς το ποσό που πλήρωσε ο καταναλωτής κατά τη φάση των επιστροφών, καθώς δεν είναι ξεκάθαρο εάν ισχύει σε αυτές τις περιπτώσεις η τιμή που αγόρασε ο καταναλωτής το προϊόν πριν την έκπτωση ή η τιμή που βρίσκεται σήμερα. «Είναι κάτι που δεν υπάρχει Νομοθεσία για να ρυθμίζει το ζήτημα και είναι κάτι που παλεύουμε ενώπιον της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Εμπορίου. Αυτού του είδους παράπονα, δείχνουν ξεκάθαρα ότι υπάρχει πρόβλημα το οποίο θα πρέπει να ρυθμιστεί νομοθετικά».

Ακόμη, άλλη μια καταγγελία που έφθασε στον Σύνδεσμο, αφορούσε εταιρεία που ενημέρωνε τους καταναλωτές για προσφορά σε νέα προϊόντα που έχουν έκπτωση 30 και 40% και η εγγύηση περιοριζόταν στον ένα χρόνο, αναφέροντας ότι αυτό ισχύει με βάση τη Νομοθεσία, κάτι που ουσιαστικά είναι αναληθές. Όπως εξήγησε η κα. Χρήστου, σε όλα τα καινούργια προϊόντα η εγγύηση είναι για ένα χρόνο, είτε είναι σε προσφορά, είτε είναι σε έκπτωση, είτε είναι στην κανονική τους τιμή.

Πάντως, ο Σύνδεσμος, συμβουλεύει τους καταναλωτές ότι εκεί και όπου μπορούν να εξασφαλίζουν αποδείξεις, είναι καλό να τις έχουν μαζί τους, ώστε να κατέχουν στοιχεία που εντοπίζουν στην αγορά και φαίνεται εκ πρώτης όψεως ότι οι εταιρείες παραβιάζουν τη Νομοθεσία. Επιπρόσθετα, γίνεται έκκληση στους καταναλωτές, προτού απομακρυνθούν από το ταμείο, να βλέπουν την απόδειξη με την έκπτωση που υπάρχει και ότι έχουν χρεωθεί το σωστό ποσό.

Σημειώνεται ότι σε περίπτωση διαπίστωσης παραβάσεων, οι καταναλωτές θα πρέπει να επικοινωνούν με τον Κυπριακό Σύνδεσμος Καταναλωτών στο 22516112 και info@katanalotis.org.cy ή την Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή του Υπουργείου Ενέργειας, Εμπορίου και Βιομηχανίας στο 1429.

Δειτε Επισης

Ανοίγει ξανά η πλατφόρμα Post2Santa για αποστολή γραμμάτων στον Άγιο Βασίλη
Τον θεμέλιο λίθο για τη Μονάδα Κυκλοτρονίου στο Ογκολογικό κατέθεσε ο Πρόεδρος
Υπερψηφίστηκε νομοθεσία που ενισχύει πλαίσιο καταπολέμησης εταιρικής φοροδιαφυγής
Ψηφίστηκε νόμος για κύρωση συμφωνίας ΚΔ-Ελλάδας για φυσικές καταστροφές
Ανακαλούνται τα επιβληθέντα πρόστιμα για πραγματικούς δικαιούχους εταιρειών
Δεν αλλάζει το νομοσχέδιο για Συνήγορο του Ασθενή το Υπ. Υγείας-Μπήκε στο τελικό στάδιο στη Βουλή
«Μαθητές καπνίζουν, σπάζουν παράθυρα, κρέμονται από τα παράθυρα»-Αρκετές καταγγελίες για λεωφορεία
Αποσύρθηκαν από την κυπριακή αγορά παιδικά προϊόντα
Εντός έξι μηνών ολοκληρώνονται οι προσφορές για το δρόμο Πάφου και Πόλης-Εκτιμήσεις για κόστος 90 εκ.
Σοβαρά προβλήματα λειτουργίας στο Νοσοκομείο Αθαλάσσας λόγω υπερπληρότητας και ελλείψεων