Αρχίζει το ξήλωμα 2.500 κυρτωμάτων παγκύπρια και τοποθετούνται κάμερες-Οι λόγοι αποτυχίας τους

Μανίκια έχουν σηκώσει οι λειτουργοί των δημοσίων έργων για την αφαίρεση χιλιάδων κυρτωμάτων που φιγουράρουν σε διάφορα σημεία παγκύπρια, τα οποία έχουν προκαλέσει ποικίλες αντιδράσεις στους οδηγούς για την επικινδυνότητά τους. Μάλιστα, τα σημεία που θα αφαιρεθούν τα κυρτώματα, θα ελέγχονται από κινητές κάμερες φωτοεπισήμανσης.

Με βάση τους φακέλους που έχουν φθάσει στα χέρια των αρμόδιων με αιτήματα που είτε εγκριθήκαν, είτε απορριφθήκαν, υπολογίζονται σήμερα να υπάρχουν γύρω στα 2.500 κυρτώματα παγκύπρια. Σημειώνεται, ότι τα κυρτώματα πήραν μια αυξητική τάση τα τελευταία χρόνια, καθώς φαίνεται να υπήρχε κόσμος που τα ζητούσε, όπως και δήμοι, με την Αστυνομία την ίδια ώρα, σύμφωνα με τους αρμόδιους, να αδυνατούσε την αστυνόμευση σε όλο το οδικό δίκτυο.

Ως εκ τούτου, βλέποντας τα θετικά αποτελέσματα από τα συστήματα φωτοεπισήμανσης όπου οι οδηγοί κυκλοφορούν πιο προσεκτικά και με χαμηλές ταχύτητες, οι αρμόδιοι έκριναν ότι θα ήταν ένα αντίμετρο η αφαίρεση των κυρτωμάτων και ο έλεγχος αυτών των σημείων με τη χρήση των κινητών καμερών.

Πάντως, αρκετά ερωτήματα εγείρονται για τους ελέγχους που γίνονταν στο παρελθόν και για ποιο λόγο υπάρχει αυτή η ανομοιομορφία στους δρόμους με τα κυρτώματα, όπου κάποια είναι χαμηλά αλλά και κάποια άλλα… βουνά, με τον Ανώτερο Εκτελεστικό Μηχανικό του Τμήματος Δημοσίων Έργων, Χαράλαμπο Κάη, να δίνει τις απαντήσεις στον REPORTER. «Το πρότυπο και οι προδιαγραφές των κυρτωμάτων είναι τα ίδια για όλους και κανονικά δεν πρέπει να υπάρχει ανομοιομορφία στο οδικό δίκτυο, απλά, η κάθε αρχή που υλοποιεί κυρτώματα, είτε δεν ελέγχει τον εργολάβο της σωστά, είτε υπάρχουν αστοχίες στην κατασκευή, με αποτέλεσμα να αποτυγχάνει η κατασκευή των κυρτωμάτων και γι’ αυτό βλέπουμε αυτών διαφόρων τύπου κυρτωμάτων στους δρόμους, ενώ δεν έπρεπε να υπάρχουν».

Το κύρτωμα, σύμφωνα με τον κ. Κάη, «μειώνει τις ταχύτητες των οχημάτων αποτελεσματικά και μειώνει τα δυστυχήματα και απώτερος στόχος είναι η προστασία των πεζών, κυρίως των παιδιών, σε σημεία όπως είναι σχολεία και εκκλησίες. Αν σε κάποιο σημείο εντός κατοικημένης περιοχής υπάρχουν προβλήματα οδικής ασφάλειας που δεν μπορούν να αντιμετωπιστούν με άλλα μέτρα, τότε πολλές φορές εγκρίθηκε η δημιουργία κυρτωμάτων».

Σημειώνεται, ότι το Υπουργείο Μεταφορών, παρακολούθησε το θέμα συντήρησης των κυρτωμάτων που είναι εκτός προδιαγραφών και απέστειλε πρόσφατα επιστολές προς όλους τους δήμους, επαρχιακές διοικήσεις και επαρχιακά γραφεία των δημοσίων έργων για έλεγχο όλων των κυρτωμάτων επί τόπου και όπου απαιτούνται συντηρήσεις να προωθηθούν οι ανάλογες ενέργειες.

Στην παρούσα φάση, αποφασίστηκε για τέσσερα σημεία δρόμων παγκύπρια, η αφαίρεση κυρτωμάτων. Όπως εξήγησε ο κ. Κάης, «δεν αφαιρούνται όλα στον αριθμό τους, αλλά αφαιρούνται εκείνα που θεωρούνται περιττά και δεν είναι απόλυτα απαραίτητα. Σημειώνεται, ότι μαζί με τα κυρτώματα, αφαιρούνται και οι σημάνσεις επί τόπου που αναφέρουν ότι ακολουθεί κύρτωμα».

Αξίζει να αναφερθεί, ότι η αρμόδια επιτροπή η οποία εξετάζει τα κυρτώματα, αποτελείται από το Τμήμα Δημοσίων Έργων, το Τμήμα Πολεοδομίας και το Αρχηγείο Αστυνομίας. «Τα τελευταία χρόνια είναι ιδιαίτερα αυστηροί, στις εγκρίσεις νέων σημείων με κυρτώματα, λόγω και του μεγάλου αριθμού που έχει υλοποιηθεί, αλλά λόγω και διαμαρτυριών που υποβάλλονται είτε από πολίτες, είτε από πολιτικούς για ενστάσεις και παράπονα για τα κυρτώματα. Γι αυτό τον λόγο, μετά και την πρόσφατη συζήτηση του θέματος στη Βουλή, αλλά και μετά από οδηγίες του Υπουργείου Μεταφορών, προχωρούμε στην αφαίρεση κυρτωμάτων σε διάφορα σημεία».

Μάλιστα, σύμφωνα με τον κ. Κάη, πρόσφατα πραγματοποιήθηκε ειδική συνεδρία της επιτροπής, όπου ακούστηκαν οι εισηγήσεις του Υπουργείου Υγείας και της Υπηρεσίας Ασθενοφόρων, με τους αρμόδιους να ενημερώνονται για τις επιπτώσεις των κυρτωμάτων στην ανθρώπινη υγεία και στο περιβάλλον. Επίσης, πραγματοποιήθηκε και μια ημερίδα ούτως ώστε να εκπαιδευτούν όλες οι αρμόδιες υπηρεσίες βάσει των προτύπων, του τρόπου κατασκευής των κυρτωμάτων και του τρόπου ελέγχου τους.

Δειτε Επισης

Εντοπίστηκε ο οπερατέρ του βίντεο με τις ερωτικές περιπτύξεις αστυνομικών-Κατάσχεσαν το περιπολικό για.. DNA
Ψάχνουν πίσω από το μισό εκατομμύριο της οικογένειας των επιχειρηματιών-Νέα πληροφορία για υπερκέρδη
Πέρασε από χίλια μύρια κύματα αλλά παραδίδεται η επέκταση του ΤΑΕΠ Λάρνακας-Τεράστιο πρόβλημα υποστελέχωσης
Η διπλή καταδίκη από το ΕΔΑΔ, τα «καλά θύματα» και οι γυναίκες που «αξίζουν» κατά τις σεξιστικές Αρχές
Το άκομψο timing των ΗΕ, η προσπάθεια του Προέδρου στο Κυπριακό και τα αρνητικά δεδομένα
Oι τυχεροί αριθμοί της κλήρωσης του Τζόκερ για τα 8.400.000 ευρώ
Απαντά στο ΥΠΕΣ ο Δήμος Στροβόλου-«Ακατανόητη προσπάθεια να δικαιολογήσει την απουσία αναπτυξιακών έργων»
Σε ύφεση η φωτιά στη Ραφήνα-Κάηκαν σπίτια, εκκενώθηκαν οικισμοί και απεγκλωβίστηκαν κάτοικοι (pics)
ΟΣΑΚ: Στόχος και αποστολή το συμφέρον των Κυπρίων ασθενών
Υπεγράφη συμβόλαιο για τη Φάση Β3 του Περιμετρικού, θα συνδέεται η Μακαρίου στη Λακατάμια με τον δρόμο Λευκωσίας-Παλαιχωρίου