Κοινοποίηση 35 μη ασφαλών προϊόντων από Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή
20:01 - 13 Νοεμβρίου 2023
Συνολικά 35 προϊόντα, που παρουσιάζουν κίνδυνο για την υγεία και την ασφάλεια των καταναλωτών την εβδομάδα που άρχισε στις 6/11/2023 κοινοποιήθηκαν Σύστημα Safety Gate RAPEX, όπως ανακοίνωσε τη Δευτέρα η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή (ΥΠΚ), ως αρμόδια αρχή στην Κύπρο για τη λειτουργία και τη διαχείριση του Ευρωπαϊκού Συστήματος Ταχείας Ανταλλαγής Πληροφοριών για Επικίνδυνα Προϊόντα που δεν είναι τρόφιμα.
Όπως αναφέρεται, τα προϊόντα αυτά εντοπίστηκαν στις αγορές διαφόρων κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης και στη συνέχεια κοινοποιήθηκαν στο Σύστημα Safety Gate RAPEX.
Συγκεκριμένα, σημειώνεται πως κατανεμήθηκαν για σκοπούς ελέγχου της αγοράς 13 προϊόντα στην Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή, επτά στο Τμήμα Φαρμακευτικών Υπηρεσιών, πέντε στο Τμήμα Επιθεώρησης Εργασίας, τέσσερα στο Τμήμα Οδικών Μεταφορών, τέσσερα στο Τμήμα Περιβάλλοντος, ένα στο Τμήμα Ηλεκτρομηχανολογικών Υπηρεσιών και ένα στις Υγειονομικές Υπηρεσίες
Συμπληρώνεται ότι τα προϊόντα που αφορούν την Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή καθώς και οι αντίστοιχοι συνεπαγόμενοι κίνδυνοι περιγράφονται στον σχετικό πίνακα (https://www.pio.gov.cy/assets/pdf/newsroom/2023/11/20231113_Rapex45.pdf) και επισημαίνεται ότι τα προϊόντα με αύξοντες αριθμούς 1 μέχρι 12 έχουν αξιολογηθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ως προϊόντα σοβαρού κινδύνου, ενώ το προϊόν με αριθμό 13 έχει αξιολογηθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ως προϊόν χαμηλότερου κινδύνου.
Η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή καλεί τους εισαγωγείς, διανομείς και πωλητές που τυχόν διαθέτουν τέτοια προϊόντα να σταματήσουν αμέσως τη διάθεσή τους και να ειδοποιήσουν την Υπηρεσία, συνεχίζει η ανακοίνωση, προσθέτοντας ότι η Υπηρεσία καλεί, επίσης, τους καταναλωτές σε περίπτωση που κατέχουν τα πιο πάνω προϊόντα να σταματήσουν να τα χρησιμοποιούν και να τα επιστρέψουν στον πωλητή, δηλαδή στο κατάστημα από το οποίο τα έχουν προμηθευτεί και παράλληλα να τον ενημερώσουν σχετικά.
Σημειώνεται ότι, σύμφωνα με τον περί Προστασίας του Καταναλωτή Νόμο του 2021, σε περίπτωση αγοράς μη ασφαλούς προϊόντος ο καταναλωτής δικαιούται αντικατάσταση του προϊόντος, ώστε το προϊόν να είναι σύμφωνο προς τους όρους της σύμβασης πώλησης, αν αυτό ωστόσο δεν είναι εφικτό τότε ο καταναλωτής δικαιούται να επιστρέψει το προϊόν στον πωλητή και να λάβει πίσω το πλήρες ποσό που πλήρωσε.
Υπενθυμίζεται ότι τα πιο πάνω δικαιώματα ισχύουν για περίοδο δύο ετών από την αρχική παράδοση του προϊόντος στον καταναλωτή και ότι την αποκλειστική ευθύνη έναντι του καταναλωτή έχει πάντα ο τελικός πωλητής.
Στην περίπτωση που ο πωλητής αρνείται να ανταποκριθεί στα πιο πάνω δικαιώματα του καταναλωτή καλείται ο καταναλωτής να υποβάλει γραπτώς το παράπονό του μέσω της ιστοσελίδας της Υπηρεσίας Προστασίας Καταναλωτή, καταλήγει η ανακοίνωση.
Πηγή: ΚΥΠΕ