Η Κύπρος στηρίζει την αποστολή UNESCO-Έμφαση στις δράσεις για την εκπαίδευση

Τη συνεχή στήριξη της Κύπρου στην αποστολή και το έργο της UNESCO, επιβεβαίωσε σε παρέμβασή της στις εργασίες της Γενικής Διάσκεψης της UNESCO, στις 11 Νοεμβρίου στο Παρίσι, η Υπουργός Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας Αθηνά Μιχαηλίδου.

Η κ. Μιχαηλίδου προσφώνησε την Ολομέλεια εκπροσωπώντας την Κυπριακή Δημοκρατία και έκανε ιδιαίτερη αναφορά στις δράσεις του Οργανισμού για συνεχή στήριξη και μετασχηματισμό της εκπαίδευσης, ώστε να συμβαδίζει με την πρόοδο και τις εξελίξεις του σύγχρονου κόσμου.

Μίλησε για τη διασύνδεση της εκπαίδευσης με την ειρήνη, τα ανθρώπινα δικαιώματα και τις θεμελιώδεις ελευθερίες, καθώς και με τη διεθνή κατανόηση και συνεργασία, ιδιαίτερα σε περιόδους συγκρούσεων.

Η Υπουργός έκανε επίσης αναφορά στην τρομοκρατική επίθεση της Χαμάς κατά του Ισραήλ και στο δικαίωμα του για αυτοάμυνα στο πλαίσιο του διεθνούς δικαίου, αλλά και στην ανθρωπιστική κρίση στη Γάζα και τη σημαντική πρόταση της Κύπρου για δημιουργία διαδρόμου παροχής ανθρωπιστικής βοήθειας.

Περαιτέρω, η δρ Μιχαηλίδου υπενθύμισε τη δέσμευση της Κύπρου και τις προσπάθειες που καταβάλλονται για την παροχή δωρεάν εκπαίδευσης σε όλους, χωρίς διακρίσεις και σε όλα τα επίπεδα, καθώς και την ομαλή ένταξη μαθητών με μεταναστευτική βιογραφία. Ιδιαίτερη αναφορά έγινε επίσης στις δυσκολίες που αντιμετωπίζονται για την παροχή εκπαίδευσης στα σχολεία της Κυπριακής Δημοκρατίας, τα οποία λειτουργούν στο κατεχόμενο Ριζοκάρπασο.

Αναφερόμενη στην κλιματική αλλαγή, η κ. Μιχαηλίδου τόνισε τον πολύ σημαντικό ρόλο της UNESCO για τον επαναπροσανατολισμό της εκπαίδευσης για ενίσχυση της αειφόρου ανάπτυξης, κάνοντας ιδιαίτερη αναφορά στην παγκόσμια πρωτοβουλία ESDnet 2030, η οποία στοχεύει στην ενίσχυση της διεθνούς συνεργασίας στον τομέα της εκπαίδευσης, για τον σκοπό αυτό.

Η Υπουργός διαβεβαίωσε ότι η Κύπρος θα συνεχίσει να εργάζεται προς αυτή την κατεύθυνση μέσω της αναθεώρησης της Εθνικής Στρατηγικής για την Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη και την Πράσινη Μετάβαση 2030.

Ιδιαίτερη αναφορά έγινε επίσης στις προσπάθειες διαφύλαξης της πολιτιστικής μας κληρονομιάς στις περιοχές που δεν ελέγχονται από την Κυπριακή Δημοκρατία.

Περαιτέρω, η κ. Μιχαηλίδου αναφέρθηκε στην ανάγκη συμπερίληψης και της τεχνητής νοημοσύνης στον πολιτιστικό τομέα, στις εθνικές πολιτικές και στους στόχους βιώσιμης ανάπτυξης, πεδίο στο οποίο η UNESCO έχει ήδη χαράξει τον δρόμο με την αναγνώριση της διασύνδεσης μεταξύ πολιτιστικής και φυσικής κληρονομιάς και της ανάγκης για ηθική χρήση των ψηφιακών τεχνολογιών.

Συναντήσεις στο Παρίσι

Κατά τη σύντομη επίσκεψή της στο Παρίσι, η κ. Μιχαηλίδου είχε την ευκαιρία να συναντηθεί με τη Βοηθό Γενική Διευθύντρια Παιδείας της UNESCO Stefania Giannini. 

Την ενημέρωσε για τη συμμετοχή της Κύπρου στις διάφορες δράσεις της UNESCO, ιδιαίτερα στον τομέα της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης για την Αειφόρο Ανάπτυξη και την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών.

Παράλληλα, η κ. Μιχαηλίδου αναφέρθηκε στους νέους στόχους του ΥΠΑΝ για μετάβαση σε ένα σύγχρονο, μαθητοκεντρικό και συμπεριληπτικό σχολείο και εξέφρασε την ετοιμότητα της χώρας μας για παρουσίαση καλών πρακτικών και ανταλλαγή εμπειρογνωμοσύνης με άλλα κράτη μέλη του Οργανισμού.

Πηγή: ΚΥΠΕ

Δειτε Επισης

Συννεφιασμένος ο καιρός-Στους 27 βαθμούς Κελσίου η θερμοκρασία
Αρχίζει το κτίσιμο των νέων προσφυγικών πολυκατοικιών-Αγκάθι οι πέντε που αρνούνται να φύγουν
Διέταξε έρευνα το ΥΠΑΝ μετά τις καταγγελίες παιδιών με ΔΕΠΥ-Στα σκαριά τροποποίηση της νομοθεσίας
Ικανοποίηση ΥΠΑΝ για απαγόρευση χρήσης κινητών-Προχωρεί στον εξωραϊσμό του σχολικού περιβάλλοντος
Έκκληση Ομάδα Πρωτοβουλίας για μη αδειοδότηση νέας βιομηχανικής μονάδας σε Δάλι-Λατσιά
Απαγόρευσε τη χρήση των κινητών στα σχολεία Μέσης η Βουλή-Πράσινο στις αλλαγές ΥΠΑΝ
Εγκρίθηκε συμπληρωματικός προϋπολογισμός Πανεπιστημίου Κύπρου
Αυξημένες δυνατότητες για πολιτική επιστράτευση δίνει νομοσχέδιο στην ΚΥΠΣΕΑ
Η Βουλή ψήφισε τη συμφωνία για γενικές αυξήσεις 1,5% στο δημόσιο
Πιλοτικό πρόγραμμα πολιτιστικής παιδείας σε 15 σχολεία εξήγγειλαν Υπουργείο Παιδείας και Υφ. Πολιτισμού