Το κυκλοφοριακό, η τραγική διαχείριση από τους αρμοδίους και οι διάσπαρτες ευθύνες

Συζητήσεις επί συζητήσεων, αναλύσεις και πολλά νεύρα, προκαλεί ένα από τα πλέον σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζουν, ειδικά τα δύο μεγάλα αστικά κέντρα της Κύπρου, η Λευκωσία και η Λεμεσός, που αφορούν στο κυκλοφοριακό. Αποτελεί παραδεκτό γεγονός, ότι το κυκλοφοριακό, αποτελεί ένα οξύ πρόβλημα που χρόνο με το χρόνο λαμβάνει ακόμα μεγαλύτερες διαστάσεις.

Η Κυβένρηση επεξεργάζεται ένα πακέτο μέτρων, που περιλαμβάνει μια σειρά από μέτρα, που θα βελτιώσουν την κατάσταση, με τους πολίτες πάντως, να μην είναι καθόλου αισιόδοξοι, αφού για μια σειρά από λόγους, γνωρίζουν πως η επίλυση του συγκεκριμένου προβλήματος, δεν πρόκειται να βρεθεί, αντιθέτως, είναι ξεκάθαρο πως για μια σειρά από λόγους, το πρόβλημα διογκώνεται.

Το πακέτο μέτρων της Κυβέρνησης περιλαμβάνει αξιοποίηση της τεχνολογίας και επέκταση υποδομών και υπηρεσιών, όπως οι σταθμοί μετεπιβίβασης και οι γραμμές Pame Express, τα έξυπνα φώτα τροχαίας, νέες διαδρομές λεωφορείων, καλύτερη αξιοποίηση της συνδεσιμότητας μικροκίνησης και λεωφορείων.

Μέτρα δηλαδή, που πέραν από τα έξυπνα φώτα τροχαίας, που κάτω από συγκεκριμένες προϋποθέσεις θα απαλύνουν, αλλά δεν θα επιλύσουν το πρόβλημα, όπως συνέβη για παράδειγμα στον κυκλικό κόμβο της Αγίας Φύλας στη Λεμεσό, μπορούν να λειτουργήσουν ευεργετικά για την επίλυση του κυκλοφοριακού, μόνο κάτω από συγκεκριμένες προϋποθέσεις.

Προϋποθέσεις δηλαδή, που έχουν να κάνουν με την αλλαγή των συνηθειών αλλά και της νοοτροπίας του Κύπριου οδηγού, για να ξεκινήσει να χρησιμοποιεί λεωφορεία, αφού στην Κύπρο δεν υπάρχουν και ούτε προγραμματίζονται να λειτουργήσουν άλλα μέσα μαζικής μεταφοράς.

Ειδικά τις προηγούμενες εβδομάδες, τα απανωτά τροχαία στον αυτοκινητόδρομο, με την εμπλοκή φορτηγών που απέκοψαν την Κύπρο στα δύο, δικαιολογημένα προκάλεσαν την έκρηξη των οδηγών, που περίμεναν για ώρες μέσα στο αυτοκίνητο τους, έξω από τη Λεμεσό.

Εκείνες οι ημέρες ήταν ένα απτό παράδειγμα για τον τρόπο με τον οποίο οι αρμόδιες υπηρεσίες προσεγγίζουν το πρόβλημα του κυκλοφοριακού, σε όλες του τις εκφάνσεις. Δηλαδή είτε πρόκειται για ένα έκτακτο περιστατικό, όπως ένα τροχαίο, είτε μια καθημερινή συνηθισμένη διαδρομή, η οποία περνά μέσα από δρόμους με οξύ κυκλοφοριακό πρόβλημα, η προσέγγιση των αρμοδίων είναι η ίδια.

Και η αρμόδια υπηρεσία, όταν παρατηρείται κίνηση στους δρόμους, είναι η Αστυνομία, η οποία στην περίπτωση του τροχαίου με φορτηγό στη Λεμεσό, αφού ήταν απούσα για αρκετή ώρα, όταν εμφανίστηκε, αποφάσισε να διοχετεύσει την κίνηση εκτός αυτοκινητόδρομου. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα η ταλαιπωρία για τους οδηγούς να επεκταθεί, αφού κανείς δεν προέβλεψε για ώρες, ότι θα έπρεπε κάποιοι αστυνομικοί να αναλάβουν ρόλο τροχονόμου και να σταθούν στα φώτα τροχαίας από τα οποία διοχετεύθηκαν εκατοντάδες ή ίσως και πάνω από χίλια αυτοκίνητα για να τους δώσουν το δικαίωμα να περάσουν ακόμα και όταν τα φώτα τροχαίας ήταν κόκκινο, στον παραλιακό της Λεμεσού.

Η ταλαιπωρία δηλαδή, για τους οδηγούς, ήταν ακόμα μεγαλύτερη, με ευθύνη της Αστυνομίας, αφού οι ουρές χιλιομέτρων για ακρετό χρόνο, ήταν αναγκασμένες να ακολουθούν τα φώτα τροχαίας και να δυσχαιρένουν ακόμα περισσότερο την κατάσταση.

Την μεγαλύτερη εντύπωση ωστόσο προκαλεί, το γεγονός πως ο πολιτικός προϊστάμενος των υπηρεσιών για τις μεταφορές, ο υπουργός Μεταφορών, έχει δηλώσει κατ΄ επανάληψη στο παρελθόν, απαντώντας στην κριτική ότι το Υπουργέιο του δεν έχει πλάνο, πως το σχέδιο δράσης υπάρχει και το χειρίζεται η Αστυνομία ως αρμόδιο τμήμα για αυτά τα θέματα.

μάλιστα υποστήριξε πως την ώρα του πρόσφατου ατυχήματος στον αυτοκινητόδρομο της Λεμεσού σημειώνεται κυκλοφορία 2.500 με 3.000 οχημάτων ανά κατεύθυνση, συμπληρώνοντας πως αν η Αστυνομία επέλεγε να ανοίξει τις ενδιάμεσες πύλες για να διοχετεύσει την κίνηση προς την άλλη κατεύθυνση αντί προς τον παραλιακό, όπως και έπραξε, σωστά κατά τη γνώμη του Υπουργού, θα προκαλείτο η ίδια συμφόρηση και στα δύο ρεύματα του αυτοκινητοδρόμου.

Θα μπορούσε βέβαια να συμβούν και τα δύο. Να άνοιγε δηλαδή η ενδιάμεση πύλη και να διοχετευόταν για κάποια ώρα η τροχαία κίνηση και την ίδια ώρα, μια άλλη μερίδα οδηγών να χρησιμοποιούσε τον παραλιακό. Αυτό σαφώς θα βελτίωνε την κατάσταση, κάτι ωστόσο που δεν συμμερίζεται ο οδηγός. Άλλωστε το μεγάλο πλεονέκτημα του ανοίγματος της ενδιάμεσης πύλης του αυτοκινητοδρόμου για διοχεύτεση της κυκλοφορίας στη μια από τις δύο λωρίδες, είναι πως δεν σταματά η κίνηση των οχημάτων και δεν επηρεάζεται από άλλους εξωγενείς παράγοντες, όπως τα φώτα τροχαίας, στην προκειμένη του παραλιακού της Λεμεσού, ή άλτ στα οποία δημιουργούν ακόμα μεγαλύτερη συμφόρηση.

Το μειονέκτημα, είναι πως χάνεις μια λωρίδα κυκλοφορίας, από το αντίθετο ρεύμα και αυτό, σαφώς θα δημιουργήσει συμφόρηση και στην άλλη πλευρά, πράγμα ωστόσο που ενδεχομένως να μετριάζεται ως συνέπεια, αν συνυπολογίσει κανείς, την ταλαιπωρία των οκτώ ωρών που βρισκόταν κλειστός ο αυτοκινητόδρομος Λευκωσίας-Λεμεσού.

Πάντως για το θέμα τοποθετήθηκε στην επιτροπή Νομικών, με επιστολή της, η Συντεχνία του Κλάδου Αστυνομικού Σώματος «Ισότητα», με τον Νίκο Λοϊζίδη να εισηγείται τη δημιουργία δρόμων διαφυγής. Στην επιστολή του ο κ. Λοϊζίδης αναφέρει πως, «η έλλειψη δρόμων διαφυγής στους αυτοκινητοδρόμους αποτελεί ένα σοβαρό πρόβλημα ασφαλείας, καθώς σε περίπτωση ατυχήματος ή άλλου συμβάντος που δημιουργεί κυκλοφοριακό κομφούζιο, οι οδηγοί εγκλωβίζονται χωρίς δυνατότητα διαφυγής. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε αλυσιδωτά ατυχήματα και μποτιλιαρίσματα με καταστροφικές συνέπειες».

Σε αυτό το πλαίσιο ο κ. Λοιζίδιδης προτείνει τη δημιουργία δρόμων διαφυγής κατά μήκος των αυτοκινητοδρόμων ανά 10 χιλιόμετρα που θα μπορούσε να αποτελέσει μια αποτελεσματική λύση. Αυτό αναφέρει ο κ. Λοϊζιδης μπορεί να γίνει, «με την κατασκευή μικρών δρομακίων στο μεσαίο κιγκλίδωμα που να συνδέουν τα αντίθετα ρεύματα, θα επέτρεπε στην αστυνομία να τα ανοίγει σε περίπτωση ανάγκης και να μετατρέπει τη μία πλευρά σε μονή κατεύθυνση. Έτσι θα δημιουργούνταν δρόμοι διαφυγής για την αποσυμφόρηση της κυκλοφορίας».

Σε ότι αφορά τα οφέλη της συγκεκριμένης πρότασης, αυτά αναφέρει θα είναι πολλαπλά:

-Βελτίωση της οδικής ασφάλειας με μείωση του κινδύνου ατυχημάτων

-Δυνατότητα γρήγορης ανταπόκρισης της αστυνομίας σε περίπτωση κυκλοφοριακού προβλήματος

-Αποφυγή μεγάλων μποτιλιαρισμάτων και αλυσιδωτών ατυχημάτων

-Μείωση του άγχους των οδηγών που εγκλωβίζονται στην κυκλοφορία

-Ταχύτερη αποκατάσταση της κανονικής κυκλοφορίας

«Συνολικά, πρόκειται για ένα μέτρο χαμηλού κόστους που θα βελτιώσει σημαντικά την οδική ασφάλεια και θα αντιμετωπίσει αποτελεσματικά το πρόβλημα της έλλειψης δρόμων διαφυγής στους αυτοκινητοδρόμους», υποδεικνύει στους βουλευτές ο επικεφαλής του κλάδου Αστυνομίας της Ισότητας.

Παράλληλα προβαίνει και σε μια δεύτερη πρόταση για τοποθέτηση καμερών ασφαλείας σε κάθε θύρα όπως επίσης και κλειδωμένες πόρτες ασφαλείας, για τις οποίες θα είναι υπεύθυνη για το άνοιγμα τους, η επαρχιακή ομάδα Ζ για γρήγορη μετάβαση και άνοιγμα τους.

«Συνεπώς, προτείνεται η υιοθέτησή του καθώς θα έχει σημαντικά οφέλη για την οδική ασφάλεια και τη ροή της κυκλοφορίας, είναι οικονομικά συμφέρουσα και άμεσα υλοποιήσιμη», αναφέρει ο κ. Λοϊζίδης.

Δειτε Επισης

Σκόνη και άνεμοι στο καιρικό μενού-Στους 33 βαθμούς ανεβαίνει η θερμοκρασία
Δημοσκόπηση για τα πέντε χρόνια ΓεΣΥ-Τα πλεονεκτήματα και ο βαθμός ικανοποίησης των δικαιούχων
Αυτοί είναι οι τυχεροί αριθμοί της κλήρωσης του Τζόκερ
Κρούουν τον κώδωνα για την κινεζική πλατφόρμα Temu-«Δεν σέβεται τις ευρωπαϊκές νομοθεσίες»
Υφ. Πολιτισμού: Καινοτόμος η πλατφόρμα CENSUS για την σύγχρονη ελληνική λογοτεχνία
Δεκτή η αναπομπή νόμου για τις καινοτόμες επιχειρήσεις
Νόμος δίνει χρόνο σε ξενοδοχεία για συμμόρφωση με διατάξεις για άδεια λειτουργίας
Με γραπτές εξετάσεις οι διορισμοί σε κλίμακες Α9 και Α11-Τι αλλάζει μετά το ψήφισμα της Βουλής
Μεγαλύτερη του αναμενομένου η ανάπτυξη της οικονομίας στα κατεχόμενα το 2023
Αναβλήθηκε η αποχή στα έξι δημόσια σχολεία του Ύψωνα