Αποπληρωμή προστίμων της Αστυνομίας με δόσεις και χρονόμετρο για το βελάκι δεξιά
06:00 - 07 Οκτωβρίου 2023
Μια σειρά προτάσεων Νόμου, που αν υιοθετηθούν, θα μειώσουν τα καθημερινά παράπονα χιλιάδων πολιτών, θα τεθούν το επόμενο διάστημα ενώπιον της επιτροπής Μεταφορών της Βουλής, η οποία αφού τις εξετάσει, εάν διαπιστωθεί πως τυγχάνουν ικανοποιητικής στήριξης θα τα προωθήσει προς ψήφιση στην Ολομέλεια.
Μια από τις πιο σημαντικές προτάσεις Νόμου που κατατέθηκαν, αφορά το μέγα θέμα που απασχολεί καθημερινά τους οδηγούς σε Λευκωσία και Λεμεσό και προέκυψε από τη λειτουργία των σταθερών καμερών σε φώτα τροχαίας. Υπάρχουν ήδη εκατοντάδες καταγγελίες από πολίτες, ότι είναι καθαρά ένα εισπρακτικό μέτρο, ο τρόπος με τον οποίο λειτουργεί το βελάκι που επιτρέπει στους οδηγούς να στρίβουν δεξιά.
Το γεγονός ότι το βελάκι σβήνει απότομα και οι οδηγοί που περιμένουν στην σειρά, από το ένα δευτερόλεπτο στο άλλο βρίσκονται εκτεθειμένοι, αφού δεν προλαβαίνουν να εκκινήσουν, εντός των ελάχιστων δευτερολέπτων, μέχρι να ανάψουν τα φλας της κάμερας και στη συνέχεια καλούνται να πληρώσουν βαρύτατο πρόστιμο αποτελεί ένα πρόβλημα, που ήδη έχει εξεταστεί από τη Βουλή και έχει αναγνωριστεί από τον υπουργό Μεταφορών, Αλέξη Βαφειάδη.
Εξάλλου σε σύσκεψη του Συμβουλίου Οδικής Ασφάλειας, πριν από μια εβδομάδα, αποφασίστηκε όπως αυξηθεί ο χρόνος, από τη στιγμή που σβήνει το βελάκι, μέχρι να αρχίσουν να γράφουν οι κάμερες, κατά ένα δευτερόλεπτο, δηλαδή από τρια δευτερόλεπτα, ο οδηγός να έχει στη διάθεση του τέσσερα δευτερόλεπτα.
Με πρόταση Νόμου η κοινοβουλευτική ομάδα του ΕΛΑΜ, προτείνει όπως στα φώτα τροχαίας που εγκαθίστανται συσκευές φωτοεπισήμανσης να τοποθετηθεί πίνακας όπου θα καταγράφεται ο χρόνος που απομένει για το κόκκινο χρώμα.
Όπως αναφέρει η πρόταση Νόμου, «αρκετοί οδηγοί αναφέρουν ότι δεν υπάρχει σαφής προειδοποίηση με αποτέλεσμα να έχουν καταγγελθεί χωρίς κατ'ουσίαν να εξυπηρετείται ο σκοπός της παρουσίας συσκευών φωτοεπισήμανσης. Η τοποθέτηση χρονόμετρου αποτελεί πρακτική που χρησιμοποιείται στις πλείστες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης», υποδεικνύεται στην πρόταση.
Την ίδια ώρα, οι βουλευτές του ΕΛΑΜ, επιχειρούν να παρέχουν διευκόλυνση, σχετικά με το υψηλό κονδύλι που καλούνται να πληρώσουν οι οδηγοί, εναντίον των οποίων εκδίδονται εξώδικα.
Ουσιαστικά, σκοπός της πρότασης Νόμου είναι να παρασχεθεί η δυνατότητα σε οποιοδήποτε πρόσωπο να καταβάλει το ποσό του εξώδικου προστίμου υπό μορφή δόσεων, τον αριθμό των οποίων και τα ποσά, που θα καθορίσει η αρμόδια αρχή που το εκδίδει.
Όπως σημειώνεται στην πρόταση, «η αύξηση των ποινών σε συνδυασμό με την ακρίβεια και την αύξηση του κόστους ζωής των συμπολιτών μας έχει οδηγήσει μεγάλο αριθμό ατόμων να αδυνατεί να αποπληρώσει τις υποχρεώσεις του. Η αποπληρωμή ενός εξώδικου ισούται με ένα μεγάλο μέρος του μισθού ή της σύνταξης ενός ανθρώπου και η Πολιτεία οφείλει να αποδείξει έμπρακτα την ανθρωπιά που τη διακατέχει».
Υπενθυμίζεται, πως στην τελευταία συνεδρία του Συμβουλίου Οδικής Ασφάλειας, έπεσε μεταξύ άλλων στο τραπέζι και για μείωση κάποιων εξώδικων, κυρίως αυτού που έχει να κάνει με τη στροφή δεξιά, στα φώτα τροχαίας που είναι εγκατεστημένες οι κάμερες. Συγκεκριμένα το εξώδικο, εάν κάποιος περάσει, με κόκκινο είναι 300 ευρώ και η σκέψη είναι να πέσει στα 85 ευρώ.
Εξάλλου, στην Ολομέλεια της Πέμπτης κατατέθηκαν και άλλες προτάσεις Νόμου από βουλευτές που θα απασχολήσουν την επιτροπή Μεταφορών. Αυτές είναι, η πρόταση του Ανδρέα Αποστόλου, για αύξηση του εξώδικου από 300 σε 500 ευρώ, για όσους σταθμεύουν παράνομα σε θέσεις σταθμεύσης αναπήρων, καθώς επίσης και οι προτάσεις Νόμου του Χαράλαμπου Θεοπέμπτου, που προβλέπουν την κατάργηση της υποχρεωτικότητας του κράνους για τους ποδηλάτες, που συμπεριλήφθηκε στον Νόμο μετά από πρόταση Νόμου του βουλευτή του ΔΗΚΟ, Χρύση Παντελίδη και η οποία έφερε αρκετές αντιδράσεις.