Θετική αξιολόγηση για Κυβέρνηση για την ειδική εκπαίδευση, ικανοποιημένοι οι φορείς
06:00 - 03 Οκτωβρίου 2023
Χαμογελαστοί είναι οι αρμόδιοι φορείς, όσον αφορά στην ειδική εκπαίδευση, αφού οι τοποθετήσεις του Προέδρου της Δημοκρατίας, αλλά και της υπουργού Παιδείας, άφησαν θετική εντύπωση στις εμπλεκόμενες οργανώσεις, που εκπροσωπούν τα παιδιά με αναπηρία. Το μπαλάκι αυτή τη στιγμή βρίσκεται στα χέρια της υπουργού Παιδείας, η οποία πρέπει εντός των επόμενων εβδομάδων και πριν το τέλος του χρόνου να μαζέψει τις εισηγήσεις όλων, ώστε να προχωρήσει η διαδικασία στο επόμενο στάδιο.
Το γεγονός ότι ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας προχώρησε με την εξαγγελία του διαλόγου για την ειδική εκπαίδευση, κάτι που είχε προεκλογικά αναφέρει, προσέφερε ικανοποίηση στους εμπλεκόμενους φορείς, ειδικά σε όσους συμμετείχαν στους διαλόγους που υπήρχαν επί προηγούμενης ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας, οι οποίοι είχαν πολλάκις ζητήσει από τον πρώην υπουργό να ανασύρει από το συρτάρι το νομοσχέδιο που είχε ετοιμαστεί, ώστε να ανοίξει ο διάλογος.
«Ήταν αρκετά ικανοποιητικές οι τοποθετήσεις του Προέδρου και της υπουργού, ήδη άρχισε να υλοποιεί αυτά που είχε αναφέρει προεκλογικά. Είναι θετικό ότι ξεκινά ο διάλογος, όμως εκείνο που μας ανησυχεί εμάς είναι πόσα άκουσε και πόσα πίστεψε για το πόσα πράγματα πρέπει να αφήσουμε πίσω μας για να φτάσουμε στην ενιαία εκπαίδευση», ανέφερε στον REPORTER ο πρόεδρος της ΠΟΣΥΓΟΠΕΑ, Χρίστος Αυγουστίνος.
Μετά την εξαγγελία και την παρουσίαση από την υπουργό Παιδείας, οι διάφορες οργανώσεις των γονέων παιδιών με αναπηρίες είχαν συναντήσεις με τα μέλη τους, ώστε να μεταφέρουν όσα άκουσαν σε όσους δεν ήταν παρόντες και να αξιολογήσουν την κατάσταση. Πάντως, για την ΠΟΣΥΓΟΠΕΑ, ένα από τα εκ των ον ουκ άνευ είναι το θέμα της διατήρησης των ειδικών σχολείων, καθώς θεωρεί ότι παράγουν σημαντικό έργο.
«Υπάρχουν παιδιά που θα συνεχίσουν να έχουν ανάγκη για τα ειδικά σχολεία και την εκπαίδευση που παράγουν. Δεν συμφωνούμε με κάποιες άλλες φωνές που λένε ότι όλα τα παιδιά θα πάνε στην ενιαία εκπαίδευση. Έκανα έρευνα και είδα ότι και στο εξωτερικό υπάρχουν παντού ειδικά σχολεία. Να κάνουμε όσο το δυνατό καλύτερη την εκπαίδευση στα σχολεία, να βελτιωθούν τα σχολεία να δεχθούν τους μαθητές της ειδικής εκπαίδευσης. Υπάρχουν μαθητές με φραγμούς στην εκπαίδευση, είτε είναι νοητική, είτε κινητική αναπηρία, είτε είναι έλλειψη προσοχής, χρειάζονται οι διευκολύνσεις για να ενταχθούν στα σχολεία».
Στην υπουργό το μπαλάκι για τα επόμενα βήματα
Από την άλλη, υπάρχουν και οι οργανωμένοι φορείς που υποστηρίζουν ότι πρέπει να ανοίξει επιτέλους ο δρόμος για να καταρτιστεί μία νομοθεσία, που θα έχει ως στόχο την ένταξη όλων των παιδιών σε ένα σχολείο με ενιαία εκπαίδευση.
«Μας αφήνει πολύ ικανοποιημένους, επειδή η νέα Κυβέρνηση παίρνει την πολιτική ευθύνη και υπάρχει παραδοχή ότι το σύστημα της ειδικής εκπαίδευσης που εφαρμόζουμε μέχρι σήμερα έχει αποτύχει και στόχος είναι να δημιουργηθεί ένα συμπεριληπτικό σχολείο για όλα τα παιδιά. Είναι αυτά που διεκδικούμε όλα αυτά τα χρόνια, είναι κατοχυρωμένο δικαίωμα από το 2011, υποχρεούται το κράτος να το εφαρμόσει και νιώθουμε ότι υπάρχει η θέληση να υλοποιηθούν τα απαραίτητα προς αυτή την κατεύθυνση», εξήγησε η πρόεδρος του συνδέσμου «Αγκαλιά Ελπίδας», Γιούλα Πιτσιάλη.
Πλέον, το μπαλάκι βρίσκεται στην υπουργό Παιδείας, για τα επόμενα βήματα, αφού πρέπει να λάβει τις απόψεις όλων των οργανωμένων φορέων, που συμμετέχουν στο διάλογο, ώστε να έχει ενώπιον της όλες τις απόψεις και τις θέσεις των οργανώσεων, με στόχο να ξεκινήσει ένας πιο στοχευμένος διάλογος, ανά ομάδες, ώστε να δημιουργηθεί το κείμενο της νομοθεσίας.
«Είμαστε πλήρως ικανοποιημένοι με τα όσα ακούσαμε, επειδή ήταν υπέρ της σύμβασης για τα άτομα με αναπηρία και μάλιστα αναφέρθηκε πως προς τα εκεί κατευθυνόμαστε. Θα υπάρχει κάποιος χρόνος για να γίνει αυτό, ακούστηκε ότι υπάρχει χρονοδιάγραμμα για την πρώτη φάση να ολοκληρωθεί το Μάιο του 2024 και οι διαφοροποιήσεις θα διαφανούν το Σεπτέμβριο του 2024. Το θετικό είναι ότι προχωρούμε για αλλαγή τη κατάστασης», επεσήμανε η πρόεδρος του συνδέσμου ΔΕΠΥ, Μαρίνα Γεωργίου.