Σχεδόν 100.000 ανακλήσεις οχημάτων από το 2017, εκκρεμούν οι 52.000 λόγω προδιαγραφών

Συνολικά 98.000 ανακλήσεις οχημάτων που κυκλοφορούν στους κυπριακούς δρόμους σημειώθηκαν από το 2017 μέχρι σήμερα, από τις οποίες έχουν υλοποιηθεί οι 46.000, ενώ παραμένουν για διεκπεραίωση οι υπόλοιπες 52.000, που έχουν να κάνουν με προβλήματα ή ελλείψεις που παρουσιάζουν ορισμένα οχήματα και χρίζουν επιδιόρθωσης. Σημειώνεται ότι μια ανάκληση ίσως να αφορά ακόμη και για μια ετικέτα που βρίσκεται μέσα σε ένα όχημα.

Με αφορμή τα δυο σοβαρά περιστατικά, εκ των οποίων το ένα ήταν θανατηφόρο, έπειτα από το οποίο επήλθε ο θάνατος του 24χρονου οδηγού εξαιτίας του αερόσακου, άρχισε η συζήτηση ενώπιον της Επιτροπής Ενέργειας, για τα κενά που υπάρχουν στην εφαρμογή της Νομοθεσίας που υφίσταται. Πιο συγκεκριμένα, τόσο τα προβλήματα που προκαλούνται στην αγορά από την ανάκληση προϊόντων και τη στρέβλωση του ανταγωνισμού, όσο και η πολιτική τήρησης περιβαλλοντικών προτύπων και προτύπων ασφάλειας, είναι κάτι που προβληματίζει τους αρμόδιους, με τους αριθμούς που ακούστηκαν ενώπιον της Βουλής να προκαλούν ιδιαίτερη εντύπωση στους παρευρισκόμενους.

Όπως ανέφερε ο υπουργός Μεταφορών, Αλέξης Βαφεάδης, πρόκειται για ένα θέμα που απαιτεί τη συμμετοχή όλων, καθώς υπάρχει ο Ευρωπαϊκός κανονισμός ο οποίος έχει ουσιαστικά ενσωματωθεί στην κυπριακή νομοθεσία. «Η νομοθεσία αυτή καταγράφει τις διαδικασίες που πρέπει να ακολουθούνται. Το ΤΟΜ, από πέρσι το καλοκαίρι έχει ξεκινήσει μια διαδικασία την οποία ολοκλήρωσε και εφάρμοσε τον Ιανουάριο του 2023, με βάση την οποία επεκτείνεται η συνεργασία που υπάρχει με τους διανομείς οχημάτων. Ουσιαστικά θέτει εμπόδιο στα οχήματα τα οποία δεν προχωρούν σε ανακλήσεις και δεν επιτρέπει στα οχήματα αυτά, να ολοκληρώσουν τον τεχνικό έλεγχο. Είναι κάτι που θεωρούμε ότι είναι ένα βοηθητικό εργαλείο για τους διανομείς, οι οποίοι εξυπηρετούν τις εταιρείες, οι οποίες έχουν στο τέλος της ημέρας την ευθύνη για τα προβλήματα που παρουσιάζουν τα οχήματα».

Πάντως, για τις 46.000 ανακλήσεις που έχουν ολοκληρωθεί, ο υπουργός εξήγησε ότι, αυτές οι ανακλήσεις δεν αντιστοιχούν σε οχήματα, αλλά είναι πιο μικρός ο αριθμός αυτών των οχημάτων, που είναι ωστόσο άγνωστος μέχρι στιγμής. «Για παράδειγμα μπορεί μια ανάκληση μπορεί να αφορά μια λανθασμένη ετικέτα μέσα στο αυτοκίνητο, κάτι που σημαίνει ότι δεν αποτελούν όλες οι ανακλήσεις κίνδυνο για τραυματισμό ή κίνδυνο για θάνατο. Αυτό που έχει σημασία, είναι να ευαισθητοποιηθούν οι οδηγοί και να προβαίνουν σε ανακλήσεις. Το σύστημα έχει καθοριστεί από την Ε.Ε. και ορίζει πως γίνεται μια ανάκληση, ορίζει ότι την ευθύνη την έχει η κατασκευάστρια εταιρεία η οποία ζητά βοήθεια από τους διανομείς και οι διανομείς αποστέλλουν επιστολής στους ιδιοκτήτες και όταν οι ιδιοκτήτες δεν ανταποκρίνονται, τότε απευθύνονται στο ΤΟΜ για να μπορέσουν να ληφθούν περισσότερα μέτρα για να γίνει η ανάκληση».

Αξίζει να αναφερθεί, ότι όπως ακούστηκε ενώπιον της Επιτροπής, οι κατασκευάστριες εταιρείες, φαίνεται να ενημερώνουν τους διανομείς μόνο για τα Ευρωπαϊκά οχήματα και όχι γι’ αυτά που είναι από Ιαπωνία και από τρίτες χώρες.

Εξάλλου, από την πλευρά του ο Παγκύπριος Σύνδεσμος Εμπορίας Αυτοκινήτων, υποστήριξε ότι ο Σύνδεσμος αυτός, δεν μπορεί να έχει την πληροφόρηση που έχει ο ΤΟΜ. «Και κάποιος να προσπαθήσει να πάρει αυτά τα στοιχεία δεν του τα δίνουν, είτε οι αντιπρόσωποι είτε ο ΤΟΜ. Όταν γίνονται παγκόσμια ανακλήσεις, ο αντιπρόσωπος το διαδίδει για να ενημερωθεί ο κόσμος. Σαν εταιρεία εμείς, έχουν πέσει στα χέρια μας επιστολές για οχήματα που είχαμε και πήγαμε και κάναμε ανακλήσεις. Έχει κόσμο που αντιδρά όμως και αυτό που τους λέμε είναι ότι δεν είναι εμείς που τα κατασκευάζουμε. Το ΤΟΜ, οι αντιπρόσωποι και τα media πρέπει να βγαίνουν και να το διαδίδουν και να ενημερώνουν τον κόσμο ότι δεν θα πληρώσει κάτι».

Επίσης, εκ μέρους του Συνδέσμου Εισαγωγέων Οχημάτων, επεξηγήθηκε ότι αυτοί είναι οι γενικοί διανομείς και δεν εκπροσωπούν τους κατασκευαστές, ενώ τα οχήματα που εμπίπτουν στις ανακλήσεις είναι συνήθως δέκα και δεκαπέντε χρόνων. «Οι ανακλήσεις των takata θα συνεχίσουν να βγαίνουν, καθώς οι κατασκευαστές προσθέτουν οχήματα στις ανακλήσεις. Η διαδικασία είναι συνεχομένη και τα οχήματα θα είναι πολλά. Δεν είναι κακό να υπάρχουν ανακλήσεις, καθώς οι εταιρείες οφείλουν να παρακολουθούν τα προϊόντα τους».

Δειτε Επισης

Νέα στοιχεία για τον Τσιντούλα, «έδρασε μόνος του»-Με λουλούδια έξω από το νοσοκομείο οι υποστηρικτές του Φίτσο
Οδηγός έχασε τον έλεγχο του οχήματος και ανατράπηκε-Απεγκλωβίστηκε από την Πυροσβεστική
Σε κρίσιμη κατάσταση παραμένει ο Ρόμπερτ Φίτσο-Υπό κράτηση ο δράστης, του απαγγέλθηκαν κατηγορίες
Οι Χούθι έπληξαν ελληνόκτητο πλοίο με σημαία Παναμά στην Ερυθρά Θάλασσα-Δεν υπάρχουν θύματα
Επανέρχεται ξανά η CMC-«Αν η ΕΤΥΦΑ συνεχίσει να αλλάζει τους κανόνες δικαιούμαστε αποζημίωση»
Ανακαλεί την απαγόρευση παραχώρησης αδειών χρήσης πυροτεχνημάτων η Υπηρεσία Μεταλλείων
«Δικτάτορας που δεν αναγνωρίζει κόκκινες γραμμές ο Πούτιν»-Τι λέει συνεργάτης του Ναβάλνι
Στις φλόγες τυλίχθηκαν όχημα buggy και τετράτροχη μοτοσικλέτα στο Λατσί
Χάος με τις ανάρμοστες συμπεριφορές στην ψηφιακή πύλη που ενώνει τις δύο πόλεις Νέα Υόρκη-Δουβλίνο
Φωτιά σε υπνοδωμάτιο διαμερίσματος στην Πάφο-Στο Νοσοκομείο ο ένοικος με αναπνευστικά προβλήματα