Οδόστρωμα και πεζοδρόμια εκνευρίζουν τους οδηγούς-Εκατοντάδες παράπονα σε Λευκωσία και Λεμεσό
06:00 - 13 Οκτωβρίου 2023
Χιλιάδες παράπονα έχουν καταγραφεί μέσα σε ένα χρόνο που βρίσκεται σε λειτουργία η εφαρμογή FixCyprus του Τμήματος Δημοσίων Έργων, με τα αρμόδια τμήματα να βρίσκονται σε εγρήγορση και να τρέχουν ώστε να επιλύσουν άμεσα εκατοντάδες επικίνδυνα σημεία και να προγραμματίζουν την ίδια ώρα προς επίλυση, αρκετές χιλιάδες αναφορές.
Πιο συγκεκριμένα, μέχρι σήμερα, έχουν καταγραφεί συνολικά 4,832 αναφορές για επικίνδυνα σημεία στο οδικό δίκτυο, από τις οποίες επιλύθηκαν οι 1,153, ενώ προγραμματίστηκαν προς επίλυση 2,593 και προς διαχείριση 95 περιπτώσεις. Αξίζει να αναφερθεί ότι οι αναφορές που υπάρχουν από την εφαρμογή, εξετάζονται από υπεύθυνους διαχειριστές στα Επαρχιακά Γραφεία του Τμήματος Δημοσίων Έργων και ανατίθενται για χειρισμό είτε στους τεχνικούς κλάδους του Τμήματος είτε σε άλλες αρμόδιες αρχές, αναλόγως αρμοδιότητας.
Σημειώνεται πάντως, πως με βάση τους αριθμούς, την πρωτιά παραπόνων έχει η Λευκωσία, καθώς έχουν καταγραφεί συνολικά 1940 αναφορές και ακολουθεί η Λεμεσό με 1323 παράπονα. Με πιο λίγα παράπονα είναι η Λάρνακα, έχοντας 867 αναφορές και ακολουθεί η Πάφος με 491 και η Αμμόχωστος με 211 παράπονα. Επιπρόσθετα, αρκετές εκατοντάδες είναι οι αναφορές οι οποίες απορρίπτονται, καθώς θεωρούνται πως δεν είναι τόσο σοβαρές.
Σε δηλώσεις του στον REPORTER, ο Εκτελεστικός Μηχανικός Δημοσίων Έργων, Σάββας Αριστοτέλης, ανέφερε ότι, «σκοπός της εφαρμογής, είναι να βοηθήσει τους πολίτες για να κάνουν αναφορές που βλέπουν έξω στο οδικό δίκτυο, είτε αυτές έχουν να κάνουν με το οδόστρωμα, τον εξοπλισμό, τους πασσάλους, τις στάσεις, τα στέγαστρα, τα παγκάκια κτλ. Στόχος είναι με την υποβολή αυτών των αναφορών, να μπορούμε από την πλευρά μας να τα διαχειριζόμαστε αποτελεσματικά για να τα επιδιορθώνουμε και να αυξάνουμε την ποιότητα του οδικού δικτύου και την ασφάλεια των ευάλωτων χρηστών, όπως για παράδειγμα των μοτοσικλετιστών, ποδηλάτων ή ακόμη και πεζών».
Πάντως, οι πλείστες αναφορές μέσα σε ένα χρόνο, είχαν να κάνουν με παράπονα για το οδόστρωμα, αφού καταγράφηκαν συνολικά 1826 αναφορές, όπως και για πεζοδρόμια που υπήρξαν 1220 παράπονα. Επίσης, μερικές εκατοντάδες ήταν τα παράπονα που καταγράφηκαν για πινακίδες τροχαίας όπως και για μειωμένο φωτισμό στους δρόμους. «Οι χρήστες, καταγγέλλουν την κατάσταση στην οποία βρίσκεται η επιφάνεια του οδοστρώματος που μπορεί να υπάρχουν σπασμένες επιφάνειες οι οποίες προκαλούν κάποια προβλήματα στη διακίνηση και μπορεί να αποτελούν κίνδυνο και για τους μοτοσικλετιστές», ανέφερε ο κ. Αριστοτέλης.
Όσον αφορά τις επαρχίες Λευκωσία και Λεμεσό που παρουσιάζουν τα περισσότερα παράπονα, ο κ. Αριστοτέλης εξήγησε ότι, «είναι οι δυο μεγάλες πόλεις και όπως αντιλαμβάνεστε οι περισσότεροι πολίτες που καταγγέλλουν είναι για προβλήματα τόσο σε Λευκωσία, όσο και σε Λεμεσό. Έπειτα ακολουθεί η Λάρνακα και μετά ακολουθεί η Πάφος και η Επαρχία Αμμοχώστου. Σίγουρα όμως και στη Λεμεσό που υπάρχουν αυξημένες αναφορές, όσες και στη Λευκωσία, είναι ενθαρρυντικό αυτό, καθώς η προσπάθειά μας είναι να ενθαρρύνουμε τον κόσμο να το χρησιμοποιεί ακόμη περισσότερο, γιατί πιστεύουμε ότι υπάρχει μεγάλη δυνατότητα ακόμα για χρήση αυτής της εφαρμογής».
Αναφορικά με το διάστημα που απαιτείται όταν ένας χρήστης κάνει μια αναφορά για επιδιόρθωση, εάν είναι επείγον γίνεται από την επόμενη μέρα. «Εάν υποθέσουμε ότι η αναφορά γίνεται κατά το απόγευμα, πιθανόν να μην το δει κάποιος και έτσι θα διερευνηθεί την επόμενη μέρα το πρωί. Οπότε, εάν κριθεί ότι είναι επείγον θα ενημερωθεί το αρμόδιο τμήμα για να πάνε να το επιδιορθώσουν. Αυτό που λέμε ωστόσο πάντοτε, είναι πως όταν υπάρχει κάτι πάρα πολύ επικίνδυνο, τότε είναι καλύτερα οι χρήστες να επικοινωνούν άμεσα με την Αστυνομία, όπου εκεί οι Αρχές έχουν επαφή με το τμήμα και ζητούν από τους επαρχιακούς των δημοσίων έργων να ανταποκριθούν άμεσα».
Μέσα από τα στοιχεία πάντως για τις αρμόδιες αρχές με τις ψηλότερες επιδόσεις που έχουν δηλαδή τον μεγαλύτερο αριθμό αναφορών και έχουν ολοκληρωθεί, οι πλείστες είναι στη Λευκωσία, αφού όπως φαίνεται το Τμήμα Δημοσίων Έργων Λευκωσίας έχει την πρωτιά με δείκτη επίδοσης 4,64 και ακολουθεί ο Δήμος Λευκωσίας με 4,19, ο Δήμος Στροβόλου με 2,79, ο Δήμος Αραδίππου με 2,52 και ο Δήμος Λατσιών με 2.33.
Σύμφωνα με τον κ. Αριστοτέλη, «τα αρμόδια τμήματα ανταποκρίνονται άμεσα όσο γίνεται για την επιδιόρθωση των προβληματικών σημείων και όσο αφορά τις αναφορές που έχουν προγραμματιστεί, εννοούμε ότι έχουν μπει σε ένα πρόγραμμα και μαζεύονται αρκετές μαζί παρόμοιου τύπου και δεν κρίνονται ότι πρέπει να γίνουν άμεσα και μετά με συμβόλαια που βγαίνουν, ο εργολάβος τα εκτελεί όλα μαζί. Θέλουμε το κοινό να κάνει ακόμη μεγαλύτερη χρήση της εφαρμογής για να επιδιορθώνονται άμεσα τα επικίνδυνα σημεία στους δρόμους».