Απαντά για διαχειρίστρια εταιρεία αεροδρομίων το ΥΠΟΙΚ-«Ουδεμία συμφωνία»

Ουδεμία συμφωνία έχει επιτευχθεί αναφορικά με τη χρονική επέκταση της σύμβασης παραχώρησης και την ικανοποίηση των απαιτήσεων της διαχειρίστριας εταιρείας σε σχέση με τη Φάση 2 Ανάπτυξης των αεροδρομίων Λάρνακας και Πάφου, αναφέρει το Υπουργείο Οικονομικών σε ανακοίνωσή του.

Το Υπουργείο, αναφέρει ότι οι πρόσφατες δηλώσεις του Δημάρχου Πάφου που δημοσιεύτηκαν στον ημερήσιο Τύπο καθώς και ανακοίνωση της Ελεγκτικής Υπηρεσίας της Δημοκρατίας ημερομηνίας 10 Οκτωβρίου, 2023 σε σχέση με τη Φάση 2 ανάπτυξης των Αεροδρομίων Λάρνακας και Πάφου, «παρουσιάζουν γεγονότα με αποσπασματικό, λανθασμένο και παραπλανητικό τρόπο, με αποτέλεσμα να διαστρεβλώνουν την πραγματικότητα και να δημιουργούν αρνητικές εντυπώσεις» και ότι «είναι υποχρεωμένο» να επαναλάβει τα σχετικά γεγονότα με αντικειμενικό τρόπο για τη σωστή ενημέρωση του κοινού.

Όπως σημειώνεται, ο Δήμαρχος Πάφου «παρουσιάζεται να έχει δηλώσει ότι, ο λόγος για τον οποίο οι πρόσθετες κατασκευαστικές εργασίες στα Αεροδρόμια Λάρνακας και Πάφου δεν προχώρησαν, είναι προηγούμενη "συμφωνία" του Υπουργείου Οικονομικών με τη διαχειρίστρια εταιρεία για χρονική επέκταση της σύμβασης παραχώρησης και ικανοποίηση απαιτήσεων της εταιρείας». «Το Υπουργείο Οικονομικών δηλώνει αρμοδίως ότι, καμία "συμφωνία" έχει επιτευχθεί μεταξύ της διαχειρίστριας εταιρείας και του Υπουργείου Οικονομικών για χρονική επέκταση της σύμβασης παραχώρησης και ικανοποίηση απαιτήσεων της εταιρείας», προστίθεται.

Η Σύμβαση Παραχώρησης, σημειώνεται, περιλαμβάνει ορόσημα για την έναρξη κατασκευής της Φάσης 2. Το ορόσημο που αφορά την υπέρβαση της χωρητικότητας του Αερολιμένα Λάρνακας ικανοποιήθηκε το 2016 και σύμφωνα με τις πρόνοιες της Σύμβασης Παραχώρησης ενεργοποιήθηκε αυτόματα και το ορόσημο της έναρξης κατασκευής της Φάσης 2 και για το Αεροδρόμιο της Πάφου, προστίθεται. Η διαχειρίστρια εταιρεία προσέφυγε σε διαδικασία ταχείας επίλυσης διαφορών με αίτημα να προχωρήσει σε βελτιωτικές εργασίες στα αεροδρόμια και να μεταθέσει επ’ αόριστο την κατασκευή της Φάσης 2, αναφέρεται, προσθέτοντας ότι το πάνελ κριτών απέρριψε το αίτημα της εταιρείας. «Η εν λόγω όμως απόφαση, η οποία εκδόθηκε το 2021, δεν υποχρεώνει την εταιρεία να κατασκευάσει τα έργα της Φάσης 2. Γι' αυτόν τον λόγο η Κυπριακή Δημοκρατία έχει εκκινήσει διαδικασία διαιτησίας εναντίον της διαχειρίστριας εταιρείας με σκοπό να την υποχρεώσει, είτε να εκτελέσει τις σχετικές κατασκευαστικές εργασίες της Φάσης 2, είτε να αποζημιώσει την Κυπριακή Δημοκρατία ανάλογα», αναφέρει το Υπουργείο.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση, η διαχειρίστρια εταιρεία ενημέρωσε ότι αδυνατεί να εξασφαλίσει τραπεζική χρηματοδότηση για την πραγματοποίηση των κατασκευαστικών εργασιών της Φάσης 2. Το Υπουργείο αναφέρει ότι, στα πλαίσια της συζήτησης των δυο μερών που διεξήχθησαν εντός του 2022, «διερευνήθηκαν επιλογές που θα μπορούσαν να διευκολύνουν την εταιρεία στην εξεύρεση τραπεζικής χρηματοδότησης της Φάσης 2 ενώ, παράλληλα, σε μια ολιστική προσέγγιση, θα οδηγούσαν σε επίλυση των χρόνιων εκκρεμοτήτων (που παραμένουν και σήμερα) και αφορούν απαιτήσεις της διαχειρίστριας εταιρείας ενάντια στη Δημοκρατία και τις οποίες θα αποποιείτο». Σημειώνεται ότι στις σχετικές συζητήσεις με τη διαχειρίστρια εταιρεία είχαν συμμετάσχει εκπρόσωποι του Υπουργείου Οικονομικών, του Υπουργείου Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων και της Νομικής Υπηρεσίας της Δημοκρατίας.

«Ως εκ των ανωτέρω είναι προφανές ότι η καθυστέρηση στην πραγματοποίηση των πρόσθετων επενδύσεων στα Αεροδρόμια Λάρνακας και Πάφου δεν οφείλεται στην ούτω καλούμενη «συμφωνία» εφόσον ουδεμία συμφωνία έχει επιτευχθεί αναφορικά με τη χρονική επέκταση της σύμβασης και την ταυτόχρονη αποποίηση των απαιτήσεων της διαχειρίστριας εταιρείας μεταξύ του Υπουργείου Οικονομικών και της διαχειρίστριας εταιρείας», αναφέρει η ανακοίνωση.

Σε κάθε περίπτωση, σημειώνεται, η επέκταση των κτηριακών εγκαταστάσεων του Αεροδρομίου Πάφου, «στην οποία αποσκοπούν οι δηλώσεις του Δημάρχου Πάφου και η ανακοίνωση της Ελεγκτικής Υπηρεσίας δεν περιλαμβανόταν στη Σύμβαση Παραχώρησης». Ωστόσο, καταλήγει η ανακοίνωση, κατά τη διάρκεια των συζητήσεων που διεξήχθησαν το 2022 μεταξύ των Υπουργείων Οικονομικών / Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων και της διαχειρίστριας εταιρείας συζητήθηκε όπως η επέκταση του τερματικού κτηρίου του Αεροδρομίου Πάφου, συμπεριληφθεί στις πρόσθετες επενδύσεις της Φάσης 2 με την ταυτόχρονη αφαίρεση άλλων εργασιών που προνοούσε η Σύμβαση Παραχώρησης, ως μέρος της συμφωνίας, που θα συναπτόταν εάν και εφόσον πληρούνταν οι προϋποθέσεις υπό τις οποίες τελούσε η όλη διαδικασία διαπραγμάτευσης.

Πηγή: ΚΥΠΕ

Δειτε Επισης

Ενθαρρύνει τους δύο ηγέτες ο ΓΓ του ΟΗΕ να συνεχίζουν τις συζητήσεις-«Τίποτα ανακοινώσιμο για την προσωπική απεσταλμένη»
Απαντητική επιστολή της υπ. Γεωργίας σε Αννίτα για υδατικό-«Η Κυβέρνηση προχωρά με συγκεκριμένο σχεδιασμό»
Υπέρ προσπάθειας επανέναρξης συνομιλιών τάχθηκαν πολιτικές ομάδες ΕΚ κατά τη συζήτηση για Κυπριακό
Στις ΗΠΑ ο Χριστοδουλίδης για αναβάθμιση της εικόνας Κύπρου ως επενδυτικού προορισμού
Για μοίρασμα του νερού που λαμβάνουν τα κατεχόμενα από την Τουρκία μίλησε ο Τατάρ
Στήριξη Χριστοδουλίδη και Τατάρ προς τη λειτουργία της ΔΕΑ με την ευκαιρία της 1000ης συνάντησης
Επιστολή Αννίτας σε ΠτΔ για το υδατικό-Ζήτησε να συγκληθεί Εθνικό Συμβούλιο
Παρέμβαση Φουρλά στο Ευρωκοινοβούλιο για το Κυπριακό-«Η Κύπρος είναι Ευρώπη και η Ευρώπη πυλώνας ασφάλειάς της»
Τον επαναδιορισμό της Ολγκίν αναμένει ο Τατάρ-Επιμένει πως θα έρθει για να βοηθήσει στην υλοποίηση των ΜΟΕ
Συζητήθηκε το Κυπριακό στο Ευρωκοινοβούλιο-«Ο δρόμος προς την επανένωση δεν είναι εύκολος»