Θέλει να επαναφέρει το νομοσχέδιο για μείωση των εξεταζόμενων μαθημάτων στο Γυμνάσιο το ΥΠΑΝ

Σε σειρά μεταρρυθμίσεων προχωρούν οι Διευθύνσεις Μέσης Εκπαίδευσης το επόμενο χρονικό διάστημα, όπως ανακοίνωσε το Υπουργείο Παιδείας Αθλητισμού και Νεολαίας (ΥΠΑΝ), με γνώμονα την εμπειρία της διεξαγωγής των εξετάσεων τετραμήνων σε γυμνάσια και λύκεια. Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση του Υπουργείου, οι ενέργειες των Διευθύνσεων Μέσης Εκπαίδευσης θα εστιάσουν, μεταξύ άλλων, στην αξιολόγηση και πιθανή αναπροσαρμογή του Αναλυτικού Προγράμματος και στον καταρτισμό «τράπεζας θεμάτων».

«Με αυτό τον τρόπο και με δεδομένη την αρμοδιότητα του Υπουργείου και των Διευθύνσεων να προσδιορίζουν τα πλαίσια μάθησης, σύμφωνα με τους επιδιωκόμενους στόχους στην εκπαίδευση, θα τερματισθούν και οι ευκαιριακές συζητήσεις που γίνονται σχετικά με το τι διδάσκεται κάθε χρόνο στα σχολεία», αναφέρει η ανακοίνωση. «Ταυτόχρονα, θα αξιοποιηθεί και η ευεργετική επίδραση της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης ως προς τον καθορισμό μιας ενιαίας διαδικασίας και ενός δεδομένου ρυθμού διδασκαλίας σε όλα τα σχολεία και τμήματα, στη βάση των επιδιωκόμενων εκπαιδευτικών στόχων», προσθέτει.

Σημειώνεται, ακόμα, ότι πρόθεση του Υπουργείου είναι να καταθέσει ξανά στη Βουλή πρόταση για τον περιορισμό των εξεταζόμενων μαθημάτων στο γυμνάσιο σε δυο αντί τεσσάρων. Η ίδια πρόταση περιλαμβάνει και τη ρητή ρύθμιση του υπόλοιπου μέρους της αξιολόγησης (60%) προκειμένου, λαμβάνοντας υπόψη τη θεσπισμένη γραπτή αξιολόγηση να αποφεύγεται τυχόν κατάχρηση γραπτών ασκήσεων («διαγωνισμάτων») στο πλαίσιο της αξιολόγησης, που προβλέπεται να είναι προφορική.

Η αξιολόγηση της εφαρμογής του ισχύοντος Αναλυτικού Προγράμματος Γυμνασίων, Λυκείων και ΤΕΣΕΚ, θα γίνει από ειδική επιστημονική συντονιστική επιτροπή. Σκοπός θα είναι να εξετάσει το ενδεχόμενο αναθεώρηση, λαμβάνοντας υπόψη «τυχόν γενικότερα ζητήματα και την αντιστοίχιση με τον διαθέσιμο διδακτικό χρόνο, τη συστηματική προσαρμογή στα δεδομένα της ψηφιακής τεχνολογίας και ειδικότερα την επικείμενη παράδοση των ψηφιακών αιθουσών διδασκαλίας», επισημαίνει το Υπουργείο.

Σημειώνει, ακόμα, ότι η Επιτροπή για το Αναλυτικό Πρόγραμμα θα λειτουργήσει σε συνδυασμό και συνεργασία με τη θεσπισμένη Επιτροπή Νέου Ωρολογίου Προγράμματος, προκειμένου να οριστικοποιηθεί το περιεχόμενο της διδασκαλίας σε σχέση με τους προβλεπόμενους δείκτες επάρκειας/επιτυχίας, τη λειτουργία εργαστηρίων δεξιοτήτων στα γυμνάσια και τη διαδικασία αξιολόγησης των μαθητών/τριών.

Το ΥΠΑΝ ανακοινώνει, επίσης, τον καταρτισμό «τράπεζας θεμάτων» τα οποία θα μπορούν να χρησιμοποιούνται για τις τακτές αξιολογήσεις, αποτίμησης του νέου σχεδίου αξιολόγησης με τις εξετάσεις τετραμήνων, στο τέλος του τρέχοντος έτους. «Η σκοπούμενη διαδικασία θεματοθέτησης μέσω τράπεζας θεμάτων θα επιτρέπει τη διεξοδική αξιολόγηση, επαλήθευση και επιλογή κατάλληλων εξεταστικών δοκιμίων σε χρήσιμο χρόνο, κατά τρόπο που θα υπάρχει καλύτερη εποπτεία της όλης διαδικασίας και να μπορεί να αντιμετωπίζονται καλύτερα και τυχόν ανεπιθύμητα περιστατικά, όπως αυτό που προέκυψε τον περασμένο μήνα σε σχολείο», εξηγεί στην ανακοίνωση.

Το ΥΠΑΝ ανακοινώνει, επίσης, τον καταρτισμό «τράπεζας θεμάτων» τα οποία θα μπορούν να χρησιμοποιούνται για τις τακτές αξιολογήσεις, αποτίμησης του νέου σχεδίου αξιολόγησης με τις εξετάσεις τετραμήνων, στο τέλος του τρέχοντος έτους. «Η σκοπούμενη διαδικασία θεματοθέτησης μέσω τράπεζας θεμάτων θα επιτρέπει τη διεξοδική αξιολόγηση, επαλήθευση και επιλογή κατάλληλων εξεταστικών δοκιμίων σε χρήσιμο χρόνο, κατά τρόπο που θα υπάρχει καλύτερη εποπτεία της όλης διαδικασίας και να μπορεί να αντιμετωπίζονται καλύτερα και τυχόν ανεπιθύμητα περιστατικά, όπως αυτό που προέκυψε τον περασμένο μήνα σε σχολείο», αναφέρεται.

Όσον αφορά την πρόταση για περιορισμό των εξεταζόμενων μαθημάτων στο γυμνάσιο σε δυο αντί τεσσάρων και ρύθμιση του υπόλοιπου μέρους της αξιολόγησης (60%) προκειμένου να αποφεύγεται τυχόν κατάχρηση γραπτών ασκήσεων («διαγωνισμάτων»), το ΥΠΑΝ σημειώνει ότι «η εφαρμογή των προβλεπόμενων σχετικά με την προφορική αξιολόγηση μπορεί να υποβοηθηθεί και με έγκριση του νομοσχεδίου για αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και των εκπαιδευτικών, μέσω της οποίας προβλέπεται και αξιολόγηση τους από τη διεύθυνση του σχολείου, που θα μπορεί να λαμβάνει υπόψη και τέτοιες παραμέτρους».

Τέλος, αναφέρεται ότι στη διαδικασία «ανατροφοδότησης» που προβλέπεται να γίνει μετά την ολοκλήρωση της γραπτής αξιολόγησης του τετραμήνου, οι εκπαιδευτικοί θα εργαστούν με τους μαθητές και μαθήτριες στην τάξη, στη βάση του ατομικού δοκιμίου του καθενός/καθεμιάς, επισημαίνοντας και επεξηγώντας τα ανάλογα μαθησιακά ζητήματα που προκύπτουν από αυτά.

Πηγή: ΚΥΠΕ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Εξετάζει κατάργηση δύο σχολικών αργιών το Υπουργείο Παιδείας

Δειτε Επισης

Ενοχλημένος ο Παναγιώτου για την απεργία στον κλάδο σκυροδέματος-«Τριάντα επτά σεντς ημερησίως η διαφορά»
Πορεία προς Υπ. Εργασίας από εργαζόμενους στον κλάδο έτοιμου σκυροδέματος
Καταιγίδες και χαλάζι στο καιρικό μενού-Στους 24 βαθμούς η θερμοκρασία
Μπαίνει στο χορό και η Ελεγκτική για την ρήξη στην Υγεία-Σε αδιέξοδο για τα οικονομικά κριτήρια
Αυτοί είναι οι μαγικοί αριθμοί που χαρίζουν πάνω από 1 εκ. ευρώ στο Τζόκερ
Ανοίγει ξανά η πλατφόρμα Post2Santa για αποστολή γραμμάτων στον Άγιο Βασίλη
Τον θεμέλιο λίθο για τη Μονάδα Κυκλοτρονίου στο Ογκολογικό κατέθεσε ο Πρόεδρος
Υπερψηφίστηκε νομοθεσία που ενισχύει πλαίσιο καταπολέμησης εταιρικής φοροδιαφυγής
Ψηφίστηκε νόμος για κύρωση συμφωνίας ΚΔ-Ελλάδας για φυσικές καταστροφές
Ανακαλούνται τα επιβληθέντα πρόστιμα για πραγματικούς δικαιούχους εταιρειών