Βαθαίνει το χάσμα στην παιδεία, δεν βρίσκουν κοινό σημείο επαφής για τετράμηνα
06:57 - 29 Ιανουαρίου 2023
Δεν λέει να κοπάσει η φουρτούνα που ξέσπασε στην παιδεία, με φόντο το θεσμό των εξετάσεων τετραμήνων, με τους καθηγητές να παρουσιάζονται έντονα ενοχλημένοι με τη στάση του Υπουργείου Παιδείας, ειδικά μετά την πρόσφατη σύσκεψη στο Υπουργείο, αφού όπως οι ίδιοι αναφέρουν φαίνεται να έγινε απλά για να γίνει και να αναφερθούν μόνο τίτλοι. Την ίδια ώρα, καθοριστικές είναι οι επόμενες ημέρες, αφού μετά τη λήξη των εξετάσεων ανά τετράμηνο, οι τρεις εμπλεκόμενοι φορείς (σ.σ. μαθητές, γονείς και καθηγητές), αναμένεται να ενωθούν ξανά σε ένα ενιαίο μέτωπο, ώστε να μελετήσουν τα επόμενά τους βήματα, σχετικά με το θεσμό.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Έθεσε ξανά στο τραπέζι την μείωση εξεταζόμενων ο Προδρόμου-Ζήτησε στήριξη καθηγητών
Οι υψηλές προσδοκίες που είχαν θέσει οι καθηγητές, ειδικά όταν κλήθηκαν σε ένα διάλογο με τον αρμόδιο υπουργό, την περασμένη Τετάρτη, στη σκιά και του σάλου που προκλήθηκε με τη διαρροή των θεμάτων του εξεταστικού δοκιμίου των Νέων Ελληνικών της Γ’ Λυκείου, αλλά και των καταγγελιών για νέα διαρροή, τελικά δεν επαληθεύτηκαν, αφού η συζήτηση εμπεριείχε απλά ενότητες, που δεν αναπτύχθηκαν εις βάθος. Μάλιστα, έγινε αναφορά σε πολλά διαφορετικά κεφάλαια, όσον αφορά στο θεσμό, με ένα από αυτά να είναι και το νομοσχέδιο που είχε ετοιμάσει από πλευράς Υπουργείου και προωθείτο το περασμένο καλοκαίρι, βάσει του οποίου γινόταν αναφορά για μείωση των εξεταζόμενων μαθημάτων, ώστε να μην υπάρχει τόση πίεση προς τους μαθητές.
Αν και το Υπουργείο, στη μακροσκελή του ανακοίνωση που εξέδωσε για τη συνάντηση, έδωσε την εικόνα ότι έγινε εκ βάθους συζήτηση για καίρια θέματα, που απασχολούν τον τομέα της Μέσης Εκπαίδευσης, εντούτοις οι καθηγητές σηκώθηκαν από το τραπέζι του διαλόγου έντονα ενοχλημένοι, καθώς ουσιαστικά δεν έγινε εις βάθος καμία συζήτηση για κανένα θέμα και ειδικότερα για τις εξετάσεις τετραμήνων. Οι καθηγητές, μάλιστα, σχολιάζοντας το ύφος της συνάντησης, της απέδωσαν χαρακτήρα απολογισμού.
«Δεν συζητήθηκε κανένα θέμα σε βάθος. Πήγαμε να συζητήσουμε το θέμα των τετραμήνων, αλλά ο υπουργός έκανε μονόλογο, παρουσιάζοντάς μας διάφορες εξαγγελίες, χωρίς ουσία. Δυστυχώς δεν είναι η πρώτη φορά. Υπάρχει έλλειψη διάθεσης συζήτησης, που συνήθως είναι άκαρπες και υπάρχει επιμονή για εφαρμογή του θεσμού των εξετάσεων τετραμήνων. Η επικοινωνία είναι προβληματική», ανέφερε στον REPORTER ο πρόεδρος της ΟΕΛΜΕΚ, Κωνσταντίνος Κωνσταντινόπουλος.
Πάντως, η συγκεκριμένη συνάντηση έρχεται να ρίξει λάδι στη φωτιά, στην ήδη τεταμένη κατάσταση που επικρατεί στον τομέα της παιδείας, ειδικά το γεγονός ότι ο ελέφαντας στο δωμάτιο, που ήταν η διαρροή των θεμάτων του εξεταστικού δοκιμίου δεν συζητήθηκε επί της ουσίας, ούτε άκουσαν οι καθηγητές τις προθέσεις του Υπουργείου ή αν έχει μελετήσει συγκεκριμένα μέτρα, ώστε να μην προκύψει ξανά παρόμοιας φύσης περιστατικό.
Έτοιμοι για τα επόμενα βήματα
Στο μεταξύ, μετά το τέλος της εξεταστικής περιόδου της πρώτης σειράς, που ουσιαστικά είναι την ερχόμενη Τρίτη, δεδομένου ότι έχει δοθεί παράταση στις εξετάσεις τετραμήνων, καθώς πρέπει να εξεταστούν στα Νέα Ελληνικά της Γ’ Λυκείου οι μαθητές που αποχώρησαν από το σχολείο τους, μετά το σάλο με τη διαρροή με τον αριθμό να ακουμπά τους 257, η ΠΣΕΜ, η Συνομοσπονδία Γονέων Μέσης Εκπαίδευσης και η ΟΕΛΜΕΚ, αναμένεται να ενώσουν ξανά τις δυνάμεις τους, όπως έγινε και κατά την περσινή αντίστοιχη περίοδο.
Στόχος τους είναι να μελετήσουν τα δεδομένα που καταγράφηκαν στην εφαρμογή του θεσμού των εξετάσεων, κατά το πρώτο τετράμηνο και στη συνέχεια να αποφασίσουν πως θα προχωρήσουν. Αν και επίσημα δεν γίνεται λόγος για λήψη μέτρων, καθώς οι εμπλεκόμενοι θέλουν πρώτα να προχωρήσουν οι διαβουλεύσεις και να διαπιστωθεί κατά πόσο υπάρχει κοινό και πρόσφορο έδαφος, για να κινηθούν προς εκείνη την κατεύθυνση, εντούτοις δεν είναι απομακρυσμένο το σενάριο να τεθεί στο τραπέζι αυτή η πρόταση, ώστε να δείξουν τις προθέσεις τους προς το Υπουργείο Παιδείας, για ακόμη μία φορά.
Ωστόσο, αποστάσεις από αυτό το μέτωπο φαίνεται ότι θέλει να κρατήσει η ΟΛΤΕΚ, καθώς ως οργάνωση, κατά πλειοψηφία, θεωρεί ότι ο θεσμός των εξετάσεων τετραμήνων, είναι επιτυχείς και χρήσιμος, αν και χρειάζεται κάποιες αλλαγές.
Πάντως, η χρονική περίοδος που αναμένονται οι εξελίξεις είναι καθοριστική, δεδομένου ότι στις 5 Φεβρουαρίου είναι ο πρώτος γύρος των Προεδρικών Εκλογών, με τους τρεις οργανωμένους φορείς να κρατάνε χαμηλούς τόνους, μέχρι και την ανάδειξη νέας Κυβέρνησης, με την οποία αναμένεται να έχουν συναντήσεις για το θέμα. Στο μεταξύ, στο τραπέζι βρίσκεται και τα όσα ανέφερε ο Παύλος Μυλωνάς, πριν από λίγες εβδομάδες, περί προώθησης πρότασης για κατάργηση του θεσμού των εξετάσεων τετραμήνων, μετά και τα όσα ο ίδιος έχει καταγράψει από την εφαρμογή του, τα τελευταία τρία χρόνια. Αυτό έχει τη δική του βαρύτητα, καθώς πρόκειται για τον πρόεδρο της Επιτροπής Παιδείας, ένα υπέρμαχο του θεσμού, όπως είχε ψηφιστεί το 2019 και βουλευτή του κόμματος, από το οποίο προέρχεται και ο Πανίκος Λεωνίδου, που κρύβεται πίσω από τους κανονισμούς του 2019.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
- Στο μάτι του κυκλώνα το Υπ. Παιδείας λόγω διαρροών-Πληθαίνουν τα ανοιχτά μέτωπα
- Νέα καταγγελία ενώπιον ΥΠΑΝ για διαρροή θεμάτων των Ν. Ελληνικών Β’ Γυμνασίου
- Μπουρλότο στην παιδεία λόγω τετραμήνων-Μαθητές, γονείς, καθηγητές εναντίον ΥΠΑΝ
- Πρόταση για ακύρωση των εξετάσεων Ν. Ελληνικών μετά το σάλο-Είδε Πρόδρομο ο ΠτΔ
- Τρέχει να καλύψει τις... τρύπες ο Προδρόμου μετά τη διαρροή-Εντείνονται οι φωνές
- Επίθεση κατά μέτωπο από γονείς και καθηγητές-«Τραγική διαχείριση της κατάστασης»
- Πάνω από 250 μαθητές δεν εξετάστηκαν μετά τη διαρροή-«Πολύ μεγάλη η ζημιά»
- Νέες φωνές για τα τετράμηνα, βάλλουν κατά ΥΠΑΝ οι γονείς παιδιών με αναπηρίες