«Πέταξαν» τις μοτοσικλέτες οι ντελιβεράδες και πήραν τα ποδήλατα και τα escooter

Σε νέα εποχή έχουν εισέλθει πλέον οι διανομείς φαγητού, που κυκλοφορούν κυρίως σε κεντρικές αρτηρίες των πόλεων, καθώς αντί να μετακινούνται με μοτοσικλέτες και οχήματα, βρίσκονται πάνω σε escooters ή ηλεκτρικά ποδήλατα και με ένα σακίδιο στην πλάτη τους παραδίδουν στον προορισμό τους την κάθε παραγγελία. 

Την ίδια ώρα, αρκετά είναι τα παράπονα των οδηγών που κυκλοφορούν στις κεντρικές αρτηρίες, αφού συχνά θα βρουν στον δρόμο τους κάποιο διανομέα που βρίσκεται είτε πάνω σε escooter, είτε σε ποδήλατο και θα τους προκαλέσει δυσφορία, καθώς δημιουργούν κίνηση και διακόπτουν την ομαλή κυκλοφορία των αυτοκινήτων. 

Πάντως, ο απόλυτος έλεγχος των χρηστών escooter και ποδηλάτων βρίσκεται αποκλειστικά στην Αστυνομία, ακόμη και των διανομέων, αφού κυκλοφορούν στο οδικό δίκτυο, τους οποίους ελέγχουν τα μέλη της Τροχαίας που περιπολούν διάφορα σημεία και επιτηρούν την ομαλή κυκλοφορία και εάν τηρούν οι οδηγοί τους κανόνες οδικής ασφάλειας. 

Ταυτόχρονα, σε εγρήγορση βρίσκονται οι λειτουργοί επιθεώρησης εργασίας, που ελέγχουν την εισαγωγή των συγκεκριμένων ηλεκτρικών μηχανημάτων και το κατά πόσο τηρούνται τα ευρωπαϊκά πρότυπα που προνοούνται. Μιλώντας στον REPORTER, o λειτουργός επιθεώρησης εργασίας του υπουργείου Εργασίας, Στέφανος Αχιλλείδης, ανέφερε ότι γίνονται εντατικοί έλεγχοι στην εισαγωγή αυτών των μηχανημάτων. «Δηλαδή, όταν κάποια εταιρεία κάνει εισαγωγή escooter από κάποια χώρα, εμείς θα ελέγξουμε κατά πόσο αυτά τα μηχανήματα φέρουν δήλωση συμμόρφωσης, που υποδηλώνει ότι το μηχάνημα κατασκευάστηκε με συγκεκριμένη ευρωπαϊκή Νομοθεσία και με συγκεκριμένο πρότυπο. Εάν δεν υπάρχουν αυτά τα πράγματα, τότε προχωρούμε στις ανάλογες ενέργειες». 

Όπως υπέδειξε ο κ. Αχιλλείδης, «είτε υπάλληλος είναι, είτε απλός πολίτης βρίσκεται πάνω σε σκούτερ ή ποδήλατο, οφείλει να τηρεί τους κανόνες οδικής κυκλοφορίας. Το αν είναι ασφαλές το μηχάνημα την ώρα που το κατασκευάζει ο κατασκευαστής του είναι ένα πράγμα και το πώς το χρησιμοποιεί ο χρήστης του είναι κάτι διαφορετικό. Για παράδειγμα, οφείλουν οι διανομείς που τα χρησιμοποιούν να κινούνται στις σωστές λωρίδες και τους ορθούς δρόμους, να τηρούν το όριο, να φορούν φωσφορούχο γιλέκο και κράνος, για να διακρίνονται από τους οδηγούς. Επίσης, αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι δεν πρέπει και ούτε επιτρέπεται να ‘πειράζουν’ αυτά τα μηχανήματα, με απώτερο σκοπό να τρέχουν περισσότερο στους δρόμους απ’ ότι το κατασκεύασε η κάθε εταιρεία. Υπάρχουν φυσικά και όρια ταχύτητας, τα οποία και ελέγχει η Αστυνομία και έχει το κάθε δικαίωμα να εκδίδει πρόστιμο σε αυτούς που τα υπερβαίνουν».

Μάλιστα, όπως έγινε ξεκάθαρο, δεν επιτρέπεται να είναι ανεξέλεγκτη η κατάσταση με τους χρήστες των σκούτερ και των ποδηλάτων. «Το κάθε μηχανοκίνητο μέσο οφείλουμε να το χρησιμοποιούμε όπως προβλέπουν οι οδηγίες χρήσης του και οι κανονισμοί που υπάρχουν για την ασφάλειά μας. Για παράδειγμα, όταν βρέχει, υπάρχει η οδηγία να μην τα χρησιμοποιούμε, καθώς υπάρχει ο κίνδυνος βραχυκυκλώματος. Εξαρτάται πού είναι η μπαταρία και το μοτέρ του κάθε μέσου. Είναι καθαρά ζήτημα σωστής χρήσης από τον κάθε οδηγό που τα χρησιμοποιεί».

Αξιοσημείωτο, επίσης, είναι το γεγονός πως η κάθε εταιρεία έχει το ελεύθερο δικαίωμα να χρησιμοποιεί τα escooter και τα ηλεκτρικά ποδήλατα για μεταφορικά μέσα, αντί μοτοσικλέτες και αυτοκίνητα. «Υπάρχουν και αυτοί οι υπάλληλοι που δεν έχουν άδεια οδήγησης, άρα με τα ποδήλατα και τα escooter διευκολύνεται ο τρόπος λειτουργίας τους. Το πρόβλημα είναι στον δρόμο που δημιουργείται όμως και στον τρόπο που τα χρησιμοποιούν».

Από την πλευρά του Τμήματος Επιθεώρησης Εργασίας, ξεκαθαρίστηκε ότι «δεν υπάρχει η εξουσία για να σταματούμε και να ελέγχουμε τον κάθε χειριστή σκούτερ και ποδηλάτου, αλλά τον έλεγχο τον έχει η Αστυνομία στο οδικό δίκτυο και έχει ήδη εφαρμοστεί η Νομοθεσία για το πού επιτρέπεται και πώς επιτρέπεται να κινούνται τα σκούτερ και οι χρήστες τους. Οι μοτοσικλέτες επίσης οι ηλεκτρικές που βλέπουμε να κινούνται στους δρόμους είναι γραμμένες στο Τμήμα Οδικών Μεταφορών, καθώς κινούνται με ταχύτητα περισσότερη από 25 χιλιόμετρα. Όπως γίνεται αντιληπτό, όμως, η ευθύνη βρίσκεται στον κάθε οδηγό για το πώς χρησιμοποιεί αυτά τα μέσα».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Δειτε Επισης

Είχε πάει για σέρβις το Dali πριν την πρόσκρουση στη γέφυρα-Στο φως ηχητικό ντοκουμέντο
Πρόεδρος: Σε 106 Δήμους και Κοινότητες ο Κοινωνικός Λειτουργός της Γειτονιάς, βήμα προς το κράτος πρόνοιας
Παρεμβαίνει το Υπουργείο Οικονομικών για να πληρωθούν οι υπάλληλοι του ΡΙΚ
Κτηνίατρος σχεδίαζε να κακοποιήσει σεξουαλικά το μωρό που θα αποκτούσε σε λίγες μέρες μέσω παρένθετης
Αυτά είναι τα πέντε μέτρα της Κυβέρνησης για την ακρίβεια-Οριζόντια επιδότηση για ρεύμα, εφάπαξ για καύσιμα
Καταζητείται ο 55χρονος Θεόδωρου Θεοδώρου-Δεν παρουσιάστηκε στο Δικαστήριο (pic)
Εντός της εβδομάδας η αναχώρηση του δεύτερου πλοίου για τη Γάζα
Ζήτησε πόρισμα με «ανοιχτή αιτία» για Θανάση η Εισαγγελία, δολοφονία πέραν πάσης λογικής αμφιβολίας έδειξε η οικογένεια
Απαντά στα περί ξηλώματος των δημοσίων νοσοκομείων το Υπ. Υγείας-«Προωθούμε την αναβάθμιση τους»
Με τη συμμετοχή 400 ποδηαλτών/τριών αρχίζει την Παρασκευή το Cyprus Gran Fondo