Τρέχει να καλύψει τις... τρύπες ο Προδρόμου μετά τη διαρροή-Εντείνονται οι φωνές

Μεγάλες διαστάσεις φαίνεται να προσλαμβάνει η υπόθεση διαρροής των θεμάτων του εξεταστικού δοκιμίου των Νέων Ελληνικών για τη Γ’ Λυκείου, με τα μέτωπα για το Υπουργείο Παιδείας, αυτή τη στιγμή να είναι πολλά. Συγκεκριμένα, πρέπει να βρεθεί ο τρόπος για να τιμωρηθούν οι υπαίτιοι, που όπως φαίνονται δεν είναι μόνο η μία καθηγήτρια του ιδιωτικού σχολείου, αλλά περισσότεροι, ενώ την ίδια ώρα, το Υπουργείο Παιδείας καλείται να αντιμετωπίσει και τις αντιδράσεις, τόσο των εμπλεκόμενων φορέων στον τομέα της παιδείας, όσο και των πολιτικών κομμάτων, που βγήκαν μπροστά και του άσκησαν κριτική.

Το Υπουργείο Παιδείας, αν και ουσιαστικά δεν φέρει καμία ευθύνη, δεδομένου ότι η διαρροή έγινε από μία καθηγήτρια, εντούτοις καλείται να κλείσει τις τρύπες και τα κενά που παρατηρήθηκαν, ώστε να μην υπάρξουν τυχόν επαναλήψεις. Την ίδια ώρα, με τις αποφάσεις που καλείται να πάρει, έρχεται να καλύψει τα νώτα του, ώστε να μην βρεθεί ξανά προ εκπλήξεων στο μέλλον.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Επίθεση κατά μέτωπο από γονείς και καθηγητές-«Τραγική διαχείριση της κατάστασης»

Εκτός από τα κενά στις διαδικασίες, το Υπουργείο Παιδείας καλείται να βρει και τον τρόπο για παραδειγματική τιμωρία των υπαίτιων για την εν λόγω κατάσταση, αφού όπως φαίνεται δεν είναι μόνο ένα άτομο. Αντ’ αυτού, πρόκειται για αλυσίδα, που είχε ως αποτέλεσμα μέσα σε μικρό χρονικό περιθώριο να γνωρίζουν όλοι οι μαθητές στην Κύπρο τα θέματα, πριν καν φτάσουν στα σχολεία.

Συγκεκριμένα, η αλυσίδα της διαρροής ξεκίνησε από την καθηγήτρια του ιδιωτικού σχολείου στη Λευκωσία, η οποία είχε πρόσβαση στο δοκίμιο, πριν αυτό φτάσει στις σχολικές αίθουσες και η οποία κατάφερε να αποσπάσει όσες πληροφορίες μπορούσε και να τις στείλει σε μία φίλη της, εξίσου καθηγήτρια ιδιωτικού φροντιστηρίου στη Λάρνακα. Αυτή με τη σειρά της, τις συγκεκριμένες πληροφορίες τις απέστειλε στους μαθητές της και με αυτό τον τρόπο, ο ένας μαθητής έστειλε στον άλλο και σιγά-σιγά τις πληροφορίες αυτές γνώριζε όλη η Κύπρος.

Αν και οι πληροφορίες που είδαν το φως της δημοσιότητας κάνουν λόγο για εμπλοκή και τρίτου καθηγητή, αυτή τη στιγμή δεν υπάρχουν οποιαδήποτε απτά στοιχεία που να υποστηρίζουν τις συγκεκριμένες αναφορές. Αυτό που πρέπει να ξεκαθαριστεί, ωστόσο, είναι ο ρόλος της συγκεκριμένης καθηγήτριας, που ξεκίνησε την διαρροή, αφού οι πληροφορίες που υπάρχουν μέχρι στιγμής συγκρούονται μεταξύ τους, καθώς από τη μία ο υπουργός σε δημόσιες τοποθετήσεις του, ξεκαθαρίζει πως δεν είχε καμία εμπλοκή στην Επιτροπή που ορίζεται από το κάθε σχολείο και είναι υπεύθυνη για τα γραπτά που αποστέλλονται με το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο και από την άλλη, υπάρχουν αναφορές που την θέλουν μέλος της συγκεκριμένης Επιτροπής.

Ο υπουργός Παιδείας, πάντως, έχει ήδη ζητήσει τη συνδρομή της Νομικής Υπηρεσίας, ως ο νομικός του σύμβουλος, ώστε να του δώσει κάποιες οδηγίες για τον τρόπο που θα αντιδράσει. Πάντως, μέχρι στιγμής δεν έχει γίνει οποιαδήποτε καταγγελία στην Αστυνομία, αν και φαίνεται ότι δεν είναι πρόθεση του Υπουργείου Παιδείας να προχωρήσει προς αυτή την κατεύθυνση.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Πάνω από 250 μαθητές δεν εξετάστηκαν μετά τη διαρροή-«Πολύ μεγάλη η ζημιά»

Συνεχίζονται οι φωνές

Στο μεταξύ, οι φωνές που είχαν προκύψει από την αρχή της συγκεκριμένης υπόθεσης όσο περνούν οι ώρες πληθαίνουν και εντείνονται, με τους γονείς, μαθητές και καθηγητές να έχουν ήδη ενωθεί σε ένα κοινό μέτωπο και στέκονται απέναντι στο Υπουργείο Παιδείας. Μάλιστα, έχουν ήδη επιρρίψει την αποκλειστική ευθύνη στον Πρόδρομο Προδρόμου, τονίζοντας πως ήταν τραγική η διαχείρισή του, ειδικά μετά την ενημέρωση για τη διαρροή.

Η άποψη ότι το Υπουργείο θα έπρεπε να αναβάλει τις εξετάσεις και να τις προγραμματίσει σε κατοπινό στάδιο κερδίζει όλο και περισσότερο έδαφος, ειδικά μετά και τις πληροφορίες που φτάνουν στους οργανωμένους φορείς, για τον αριθμό των μαθητών, που δεν έχουν παρακαθήσει κανονικά στις εξετάσεις τους, δεδομένου της σύγχυσης που επικράτησε. Πάντως, αυτή τη στιγμή το ενδιαφέρον είναι επικεντρωμένο στο τι θα γίνει με τους μαθητές που δεν έχουν εξεταστεί, δεδομένου ότι πρόκειται για ένα μεγάλο αριθμό, που ξεπερνά τους 250, όπως είχε αναφέρει ο ίδιος ο υπουργός.

Στο τραπέζι, υπάρχει η πρόταση των τριών φορέων όπως οι εξετάσεις των Νέων Ελληνικών, που έχουν πραγματοποιηθεί, να ακυρωθούν και να δοθεί σε όλους τους μαθητές μία δεύτερη ευκαιρία, ώστε να έχουν περισσότερες πιθανότητες επιτυχίας. Μία πρόταση που ο υπουργός δεν βλέπει με καλό μάτι, δεδομένου ότι υπάρχει και πρόβλημα με τους κανονισμούς που διέπουν το θεσμό των εξετάσεων ανά τετράμηνο, στους οποίους ξεκαθαρίζεται πως στη Β’ σειρά συμμετέχουν όσοι δικαιολογημένα απείχαν από την Α’ σειρά.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Μαθητές έμειναν εκτός τάξης μετά τη διαρροή θεμάτων-Πυρά κατά Υπ. Παιδείας

Αυτό είναι ένα άλλο πρόβλημα, καθώς αντικειμενικά δεν υπάρχει κάποια δικαιολογία που οι μαθητές δεν παρακάθησαν στις εξετάσεις, με το Υπουργείο Παιδείας να επικαλείται αυτό και να τονίζει ότι πρέπει να ελεγχθούν οι συγκεκριμένες περιπτώσεις. Ωστόσο, αν κάποιος εξετάσει την κατάσταση σφαιρικά, δεν μπορεί να αρνηθεί ότι η όλη αναστάτωση που προκλήθηκε και είχε ως αποτέλεσμα μαθητές να φτάνουν μέχρι και τα πρόθυρα κρίσης πανικού, δεν συνιστά λόγος για αποχή από την εξέταση.

Σε περίπτωση που το Υπουργείο Παιδείας λάβει οποιαδήποτε απόφαση, που το μοναδικό αποτέλεσμά της θα είναι οι 250 και πλέον μαθητές που δεν εξετάστηκαν, για οποιοδήποτε λόγο, να μην έχουν την ευκαιρία να παρακαθήσουν σε μεταγενέστερο στάδιο στις εξετάσεις, οι αντιδράσεις από τους οργανωμένους φορείς θα είναι δυναμικές. Πάντως, το Υπουργείο φαίνεται ότι δεν κλίνει προς αυτή την κατεύθυνση, καθώς θα ήταν μία ξεκάθαρη θυματοποίηση των συγκεκριμένων μαθητών.

Την ίδια ώρα, οι καθηγητές και οι γονείς καλούν το Υπουργείο Παιδείας όπως ανακοινώσει άμεσα την ημερομηνία για την επόμενη σειρά εξετάσεων, ώστε να είναι σε θέση οι μαθητές να προγραμματιστούν, δεδομένου ότι λόγω και του υπόλοιπου προγράμματος, οι εξετάσεις τους συνεχίζονται κανονικά. Όπως, μάλιστα, αναφέρεται στην κοινή τους ανακοίνωση ««δεν πρόκειται να αποδεχτούμε τη θυματοποίηση κανενός/καμίας μαθητή/-τριας για όσα έγιναν χθες. Δεν θα ανεχτούμε να πληρώσουν οι μαθητές τα λάθη άλλων. Γι’ αυτό τον λόγο θα πρέπει να ληφθούν σήμερα αποφάσεις για το μάθημα των Νέων Ελληνικών Γ’ Λυκείου, για να δοθεί η ευκαιρία να παρακαθήσουν σε εξέταση οι μαθητές που δεν παρακάθησαν χθες, αλλά και εκείνοι που επιθυμούν να επαναλάβουν τη γραπτή εξέταση. Υπογραμμίζουμε ότι οι αποφάσεις θα πρέπει να ανακοινωθούν σήμερα, για να αποκατασταθεί η ηρεμία στους μαθητές, η οποία είναι απαραίτητη για τη συνέχεια».

Πάντως, όσον αφορά σε προσπάθεια για συνάντηση με τον υπουργό Παιδείας, αυτό που τονίζεται και από τις δύο οργανώσεις είναι ότι δεν έγινε οποιαδήποτε κίνηση από τη δική τους πλευρά και αναμένουν από τον υπουργό να τους καλέσει.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: 

Δειτε Επισης

Μονόλεπτη σιγή στην Ολομέλεια για τον θάνατο του Ευστάθιου Ευσταθίου
Αποδέχτηκε η Ολομέλεια την αναπομπή για περιορισμό συναλλαγών σε μετρητά
Έρχεται αναθεωρημένο Στεγαστικό Σχέδιο για νέους και ζευγάρια εντός Ιανουαρίου
Χωρίς νερό η Μέσα Γειτονιά λόγω βλάβης-Το μεσημέρι θα γίνει η αποκατάσταση
Ξεκινά η διαδικασία ταχείας αδειοδότησης έργων στρατηγικής ανάπτυξης
Ομόφωνα αποδεκτή από την Επιτροπή Θεσμών η αναπομπή του νόμου για περιορισμό συναλλαγών σε μετρητά
ΒΙΝΤΕΟ: Στον Κοτσιάτη η φωταγώγηση της κοινότητας Αγίας Μαρίνας Σκυλλούρας-«Ευχή μας η επιστροφή»
Έκτακτη συνεδρία Ολομέλειας της Βουλής για τις συναλλαγές μεγάλων ποσών
Τοπικές βροχές και μεμονωμένες καταιγίδες στο μενού του καιρού-Πότε τίθεται σε ισχύ η κίτρινη προειδοποίηση
Κηδεύτηκε η εγκλωβισμένη «Κουλλού» της Αγίας Τριάδας-«Ένα πρόσωπο φωτεινό, γεμάτο αγάπη»