Το φιάσκο για το πρώτο γραπτό, οι αντιδράσεις και η άμυνα Προδρόμου

Σε ένα από τα μεγαλύτερα φιάσκο κατέληξε η πρεμιέρα των εξετάσεων τετραμήνων για την τρέχουσα σχολική χρονιά, με τη διαρροή των θεμάτων του δοκιμίου των Νέων Ελληνικών Γ’ Λυκείου, να έχει προκαλέσει σάλο. Μαθητές, καθηγητές, γονείς, πολιτικά κόμματα και κοινωνία παρακολουθούσαν τις εξελίξεις με έντονη ανησυχία και εκνευρισμό, ενώ το Υπουργείο Παιδείας τρέχει να εντοπίσει το λάθος. Μάλιστα, έχει ήδη λάβει την έκθεση από το σχολείο, στο οποίο υπηρετεί η συγκεκριμένη εκπαιδευτικός και ζήτησε οδηγίες από τη Νομική Υπηρεσία, για τον τρόπο αντίδρασης.  

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Μαθητές έμειναν εκτός τάξης μετά τη διαρροή θεμάτων-Πυρά κατά Υπ. Παιδείας

Η διαρροή των θεμάτων, αρκετές ώρες πριν αρχίσουν οι εξετάσεις είναι από μόνο του ένα κεφάλαιο, αφού οι μαθητές είχαν ενημερωθεί για το δοκίμιο και τη δυσκολία αυτού, ενώ ένα άλλο κεφάλαιο είναι κατά πόσο οι χειρισμοί του Υπουργείου Παιδείας θα μπορούσαν να ήταν άλλοι, που να αποτρέψουν το συγκεκριμένο φιάσκο. Στο μεταξύ, οι φωνές για το αδιάβλητο των εξετάσεων, όσο περνούν οι ώρες πληθαίνουν.

Από νωρίς το πρωί είχαν αρχίσει να στέλνονται τα πρώτα μηνύματα, που έκαναν αναφορά για τα θέματα των εξετάσεων και μέσα σε μία ώρα δύο επαρχίες (σ.σ. Λευκωσία και Λάρνακα) γνώριζαν ποια θέματα θα πέσουν στην εξέταση. Οι καταγγελίες στους εμπλεκόμενους φορείς και το Υπουργείο Παιδείας είχαν αρχίσει αρκετά νωρίτερα από την ώρα που έπρεπε οι μαθητές να βρίσκονται στο σχολείο και κάποιος θα μπορούσε να σκεφτεί ότι όλο αυτό θα μπορούσε να είχε αποφευχθεί, εάν το Υπουργείο έδινε από την αρχή εντολή να προχωρήσουν οι εξετάσεις με το αναπληρωματικό δοκίμιο, που είχαν τα σχολεία.

Ωστόσο, φαίνεται ότι τα αντανακλαστικά του Υπουργείου Παιδείας δεν λειτούργησαν στην ώρα τους, με αποτέλεσμα να δοθεί το δοκίμιο, τις θεματικές του οποίου ήξερε η συντριπτική πλειοψηφία των μαθητών και προκάλεσε αλυσιδωτές ενέργειες, με την κατάσταση να εκτροχιάζεται, αφού ενώ οι μαθητές έγραφαν, μπήκαν στην αίθουσα οι επιτηρητές, τους ανακάλεσαν τα δοκίμια και τους είπαν περιμένετε.

Μέχρι το Υπουργείο Παιδείας να δώσει λύση στο πρόβλημα, σχεδόν όλη η Γ’ Λυκείου, σε όλη την Κύπρο είχε αναστατωθεί, με κάποιους να αρνούνται να επιστρέψουν στα θρανία, για να συμμετάσχουν στις εξετάσεις, άλλοι αποχώρησαν αφού δεν ενημερώθηκαν εγκαίρως για το τι μέλλει γενέσθαι, ενώ δεν ήταν λίγοι οι μαθητές που αγχώθηκαν τόσο πολύ, με αποτέλεσμα να πάθουν κρίσεις πανικού. Το ερώτημα που προκύπτει, σε αυτή την περίπτωση είναι τι προτίθεται να κάνει το Υπουργείο Παιδείας, ώστε αυτοί οι μαθητές να μην στοχοποιηθούν, αλλά ούτε και να επηρεαστούν αρνητικά στη βαθμολογία τους, δεδομένου ότι πρόκειται για τελειόφοιτους.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: «Σταματήστε να γράφετε, διέρρευσαν τα θέματα»-Έξαλλοι οι φορείς με το φιάσκο

Πάντως, μαθητές, ως οι άμεσα επηρεαζόμενοι, γονείς και καθηγητές, από την πρώτη στιγμή είχαν ζητήσει από το Υπουργείο Παιδείας όπως αναβάλει την εξέταση της Δευτέρας, δεδομένης της κατάστασης, με στόχο να δοθεί κάποιος χρόνος να εξεταστεί το ζήτημα. Πράγμα που ο υπουργός, όπως φαίνεται δεν θέλησε να ακούσει, καθώς όχι μόνο έδωσε οδηγίες να προχωρήσουν κανονικά οι εξετάσεις, αλλά και σε δημόσια τοποθέτησή του υπέδειξε πως οι καθηγητές, ούτε λίγο, ούτε πολύ, δεν μπορούν να εκφέρουν απόψεις για τον τρόπο διεξαγωγής των εξετάσεων.

Μία άποψη που μπάζει από παντού, αφού πρώτα από όλα, αυτοί που καλούνται να εφαρμόσουν τις αποφάσεις του Υπουργείου και να διασφαλίσουν την ομαλή λειτουργία των εξετάσεων, είναι οι εκπαιδευτικοί. Επίσης, αν και το Υπουργείο Παιδείας έχει τη δική της υπηρεσία που ετοιμάζει τα γραπτά, η εν λόγω υπηρεσία απαρτίζεται από καθηγητές.

Αυτό είναι το μήνυμα που στάλθηκε στους μαθητές

Σημειώνεται πως το Υπουργείο Παιδείας δεν κάνει λόγο για διαρροή του γραπτού ή των θεμάτων του, αλλά για γενικολογίες και νύξεις, ενώ ο υπουργός σε δηλώσεις του σε τηλεοπτικό σταθμό αρνήθηκε και τα περί διακοπής της εξέτασης στη μέση, για να ανακληθούν τα εν λόγω γραπτά. Κάτι που διαψεύδεται από τους ίδιους τους μαθητές, που βγήκαν δημόσια και ανέφεραν ότι μπήκαν στην αίθουσα οι επιτηρητές, μισή ώρα μετά την έναρξη της εξέτασης και τους είπαν να σταματήσουν να γράφουν, καθώς διέρρευσαν τα θέματα.

Στο μεταξύ, το Υπουργείο Παιδείας έχει ήδη την έκθεση από το σχολείο, στο οποίο υπηρετεί η εκπαιδευτικός και μάλιστα έχει ζητήσει από τη Νομική Υπηρεσία τη συμβολή της, για το πως πρέπει να κινηθεί έναντι της εκπαιδευτικού. Πάντως, όπως φαίνεται δεν θα προχωρήσει με καταγγελία στην Αστυνομία, με το Υπουργείο να τονίζει πως δεν έδωσε τα θέματα σε κάποιος για να επωφεληθούν, ωστόσο η ζημιά που έκανε είναι μεγαλύτερη, αφού έγινε δημόσια. 

 


Τα θέματα που διέρρευσαν 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Σάλος με τη διαρροή θεμάτων των τετραμήνων-Ανακάλεσαν τα γραπτά των Ν. Ελληνικών

Εντείνονται οι φωνές

Πάντως, οι χειρισμοί του Υπουργείου Παιδείας, για άρνηση αναβολής της εξέτασης προκάλεσε την έντονη αντίδραση των μαθητών, οι οποίοι κάνουν λόγο για ετσιθελική απόφαση, που τους άφησε στο περίμενε, για μία και πλέον ώρα, φορτώνοντάς τους και με επιπλέον άγχος και αμφιβολίες. Πάντως, οι μαθητές σημείωσαν ότι η ευθύνη βαραίνει τον υπουργό Παιδείας «ο οποίος συνεχίζει να επαναλαμβάνει εαυτόν, θέτοντας σε κίνδυνο το μέλλον των μαθητών».

Έντονη ήταν και η αντίδραση των οργανωμένων γονιών, καθώς και αυτοί εκ της θέσεώς τους, είχαν ζητήσει εξ αρχής από το Υπουργείο Παιδείας, όπως αναβάλει τις εξετάσεις, για να λάβουν αρνητική απάντηση. Αυτό που σημειώνεται από πλευράς τους, είναι ότι οι ευθύνες πλέον είναι πολιτικές και πρέπει να τις αναλάβει ο πολιτικός προϊστάμενος του Υπουργείου Παιδείας.

Στο ίδιο μήκος κύματος κινούνται και οι καθηγητές, οι οποίοι από την πρώτη στιγμή είχαν συγκαλέσει έκτακτη σύσκεψη της γραμματείας της ΟΕΛΜΕΚ, για να εξετάσουν το θέμα. Οι ίδιοι, μάλιστα, είχαν προβεί σε συγκεκριμένη πρόταση προς το Υπουργείο, όπως αναβάλει για τις 31/1 την εξέταση, ενώ πλέον εκφράζονται και φόβοι για τις υπόλοιπες εξετάσεις και κατά πόσο μπορούν οι αρμόδιοι να διαβεβαιώσουν τους μαθητές, ότι δεν θα διαρρεύσουν τα θέματα.

Η οργάνωση των καθηγητών, παράλληλα, καλεί τον υπουργό Παιδείας να συγκαλέσει μία ευρεία σύσκεψη, με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς στον τομέα της εκπαίδευσης, ώστε να ξεκινήσει ένας δημόσιος διάλογος, με στόχο να βρεθεί ο καλύτερος τρόπος αξιολόγησης των μαθητών. Πάντως, η θέση της παραμένει η ίδια και θέτει εκ νέου στο τραπέζι την άποψη για κατάργηση της εξέτασης Ιανουαρίου, για όλες τις τάξεις.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Αυτά είναι τα SMS που διέρρευσαν για τα θέματα-Το μήνυμα που καίει καθηγήτρια

Δειτε Επισης

Νέος νόμος απαγορεύει τη συλλογή και εμπορία άγουρων χαρουπιών
Η Βουλή στηρίζει τις διεθνείς προσπάθειες για αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης
Πράσινο Βουλής για γρηγορότερη εγκατάσταση φωτοβολταϊκών
«Δεν πωλούν σπίτια σε Τουρκοκύπριους ή Τούρκους στην περιοχή του Τρικώμου»
Νέες κενές θέσεις στη Δημόσια Υπηρεσία
Τη «Λυσιστράτη» του Αριστοφάνη ανεβάζει ο ΘΟΚ για το καλοκαίρι
Τατάρ: Με Ερντογάν θα συνεχιστεί η αποφασιστική στάση στην Αν. Μεσόγειο
Κατέθεσε πρόταση Νόμου για την ευθανασία η Χαραλαμπίδου
Αντιδράσεις στα κατεχόμενα σε δηλώσεις για την ελληνική σημαία Κάστρου Κερύνειας
Σ. Μιχαήλ: Στους 943.978 οι εγγεγραμμένοι δικαιούχοι ΓεΣΥ τον 4ο χρόνο