Ανησυχία από αναστολή πτήσεων της Blue Air-Τι πρέπει να κάνουν οι πελάτες

Ανησυχία προκλήθηκε από την ανακοίνωση της εταιρείας Blue Air, ότι αναστέλλει το πτητικό της πρόγραμμα, μέχρι την ερχόμενη εβδομάδα, αφού πρόκειται για μια εταιρεία που διενεργούσε τα προηγούμενα χρόνια αρκετά δρομολόγια, από την Κύπρο προς διάφορες χώρες και αποτελούσε ένα από τους βασικούς παίκτες στον τομέα των αερομεταφορών.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Αναστολή πτήσεων αποφάσισε η Blue Air-Δεσμεύτηκαν τραπεζικοί λογαριασμοί

Τα μεγάλα προβλήματα της εταιρείας, άρχισαν με την έναρξη της πανδημίας, όταν όπως και όλες οι υπόλοιπες αεροπορικές εταιρείες, αναγκάστηκε να καθηλώσει τα αεροσκάφη της, λόγω των μέτρων που τηρούνταν για την πανδημία.

To 2020, η Blue Air έλαβε καθεστώς προστασίας από πτώχευση, από Δικαστήριο στη Ρουμανία, αφού τα έσοδά της είχαν μειωθεί κατά 100 εκατομμύρια ευρώ. Όπως ανέφεραν τότε διεθνή μέσα ενημέρωσης, το Δικαστήριο είχε κάνει δεκτή την αίτηση για να γίνει διαδικασία διακανονισμού, επιτρέποντας έτσι την κλιμάκωση των πληρωμών του χρέους.

«Παρά τις προσωρινές δυσκολίες που προκαλούνται από την αναστολή των πτήσεων λόγω της πανδημίας Covid-19, εμείς, στη Blue Air, είμαστε αποφασισμένοι να συνεχίσουμε να πετάμε, να τηρήσουμε όλες τις δεσμεύσεις μας και να πληρώσουμε όλα τα χρέη μας» είχε αναφέρει τότε η διευθύνων σύμβουλος της Blue Air, Oana Petrescu.

Μετά την επαναλειτουργία των πτητικών προγραμμάτων, η εταιρεία μείωσε τα δρομολόγιά της στη χώρα μας και περιορίστηκε σε πτήσεις μόνο από και προς Ρουμανία. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα, από βασικός παίκτης στις αερομεταφορές να μετατραπεί σε αναπληρωματική επιλογή.

Αυτό καταδεικνύουν και τα στοιχεία που κατέχει η Hermes Airports, αφού σύμφωνα με την εκπρόσωπο Τύπου της, Χρύστα Ντζάνη, μέχρι σήμερα διενεργούνταν επτά πτήσεις την εβδομάδα, από τη Λάρνακα προς Βουκουρέστι και το αντίστροφο. Μάλιστα, σύμφωνα με την κ. Ντζάνη, για το 2022 εξυπηρετήθηκαν συνολικά 45 χιλιάδες επιβάτες από την εταιρεία. Το μερίδιο τους στην επιβατική κίνηση είναι 0,7%».

Το συγκεκριμένο ποσοστό θεωρείται πλέον αμελητέο, όμως δεδομένου ότι χιλιάδες πολίτες έχουν κλειστά εισιτήρια με την εταιρεία, θα πρέπει να εξευρεθούν λύσεις για να πραγματοποιήσουν τα ταξίδια τους. Αυτό ενδεχομένως να γίνει με την απορρόφηση από άλλες εταιρείες.

Η θέση των ταξιδιωτικών πρακτόρων

Σε ότι αφορά στους πολίτες που έχουν κλειστά εισιτήρια με εταιρείες που αναστέλλουν τις πτήσεις τους, θέλησαν να δώσουν κάποιες συμβουλές στους πολίτες, για τα βήματα που θα ακολουθήσουν.

Μιλώντας στον REPORTER, o ο εκπρόσωπος τύπου του Συνδέσμου Ταξιδιωτικών πρακτόρων, Χάρης Παπαχαραλάμπους ανέφερε ότι όσοι έκλεισαν εισιτήρια με ταξιδιωτικούς πράκτορες, πρέπει να επικοινωνήσουν μαζί τους, για να δουν τις επιλογές που δίνει η εταιρεία, εφόσον είναι σε θέση να δώσει.

«Εκείνοι που έκαναν κράτηση με την εταιρεία, πρέπει να επικοινωνήσουν απευθείας, εκτός κι αν επικοινώνησε η ίδια η αεροπορική μαζί τους, που είναι το πιο λογικό και αναμενόμενο», σημείωσε ο κ. Παπαχαραλάμπους.

Σε ότι αφορά στον εισερχόμενο τουρισμό, το ίδιο, είπε, θα πρέπει να κάνουν και όσοι είχαν προγραμματισμένα ταξίδια προς την Κύπρο. «Ή θα μιλήσουν με τον διοργανωτή ταξιδιού ή με την αεροπορική εταιρεία».

Όσοι έκλεισαν πακέτο, καλύπτονται από τις ασφάλειες του πακέτου. «Οι ταξιδιωτικοί πράκτορες έχουν εγγυήσεις ή ασφάλεια για να καλύπτονται σε περίπτωση δικής τους αφερεγγυότητας. Εδώ μιλάμε με την εταιρεία και το γεγονός ότι δεν είναι τελικό, αλλά πρόκειται για μία εβδομάδα, τα πράγματα μπορεί να εξελιχθούν διαφορετικά».

Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με ανακοίνωση της εταιρείας, την Τρίτη, αναστάλθηκε το πτητικό της πρόγραμμα μέχρι την ερχόμενη Δευτέρα, 12 Σεπτεμβρίου.

Σύμφωνα με την εταιρεία, πριν από την κατάσχεση των λογαριασμών της, η κυβέρνηση της Ρουμανίας, «είχε υπονομεύσει την εμπιστοσύνη του κοινού στην εταιρεία. Κατηγόρησε συγκεκριμένα τον πρόεδρο της Ρουμανικής Υπηρεσίας Παρακολούθησης Καταναλωτών, ο οποίος, στα μέσα Ιουλίου, συμβούλευσε τους επιβάτες να μην αγοράζουν εισιτήρια από τον οικονομικά ταλαιπωρημένο αερομεταφορέα».

Η Blue Air απαντώντας στον πρόεδρο της υπηρεσίας, τονίζει πως οι δηλώσεις του είχαν ως αποτέλεσμα να χάσει πωλήσεις εισιτηρίων, αξίας πέντε εκατομμυρίων ευρώ, ενώ παράλληλα ώθησαν τους προμηθευτές της να απαιτήσουν προπληρωμή για όλες τις υπηρεσίες, κάτι που είναι πλέον αδύνατο λόγω της κατάσχεσης των λογαριασμών της Blue Air. Η αεροπορική εταιρεία ανέφερε εξάλλου ότι οι δηλώσεις του, οδήγησαν επίσης στον τερματισμό των διαπραγματεύσεων με δύο πιθανές επενδυτικές εταιρείες, οι οποίες ενδιαφέρθηκαν προσωρινά να στηρίξουν τα οικονομικά της αεροπορικής εταιρείας που ταλαιπωρήθηκαν από την πανδημία COVID-19».

Σημειώνει ακόμα ότι «οι ανεύθυνες δηλώσεις και ενέργειες ενός εκπροσώπου του ρουμανικού κράτους, καθώς και η απόφαση για μπλοκάρισμα όλων των τραπεζικών λογαριασμών της εταιρείας, ανάγκασαν την Blue Air σε ανεπιθύμητη κατάσταση αναστολής των εργασιών της για τις επόμενες ημέρες».

Δειτε Επισης

Διαβεβαιώνει ο Δήμος Ανατολικής Πάφου πως θα εφαρμόσει τους νόμους για διαφημιστικές πινακίδες
Προς αυστηροποιήση των ποινών για το χαλλούμι οδεύει το Υπουργείο Γεωργίας-Ανησυχία για τα κατεχόμενα
Παρουσιάζεται την Πέμπτη η εθνική στρατηγική για την ανάπτυξη πρωτογενούς τομέα
Κακοδιαχείριση τ/κ υποστατικών στο Μακένζι-Εξετάζεται το ζήτημα από την Επ. Προσφύγων
Απαντά σε ΠΑΣΥΚΙ για Νεφρολογική Κλινική ο ΟΚΥπΥ-«Καμία ακύρωση ραντεβού»
Συντάξιμη η άδεια χωρίς αποδοχές λόγω εγκυμοσύνης αποφάνθηκε η Επ. Διοικήσεως
Πρόθυμη για διαπραγματεύσεις με εργαζόμενους η Larnaca Public Transport
Κηδεύτηκε 61 χρόνια μετά τη δολοφονία του ο ήρωας Κώστας Βιολάρης-«Τραγική μαρτυρία της ιστορίας μας»
Ακύρωσαν ραντεβού νεφρολογικών ασθενών χωρίς την συγκατάθεση των ιατρών στο ΓΝ Αμμοχώστου
«Απόλυτα ασφαλείς» αισθάνονται οι τουρίστες στην Κύπρο αναφέρει δημοσίευμα της Daily Telegraph