To 2025 ο ορίζοντας κατασκευής του EastMed-Νέα πνοή στο έργο από τους Ιταλούς

Ο αγωγός Eastmed θα μπορούσε να έχει ολοκληρωθεί πλήρως έως το 2025, δήλωσε την Τρίτη ο αξιωματούχος της Eni, Guido Brusco, στη διάρκεια εκδήλωσης στο Μιλάνο, όπως μεταδίδει το Reuters.  

Το project έχει ανακτήσει έδαφος και βρίσκεται πλέον στο προσκήνιο, μετά τον «πάγο» που επιχείρησε να βάλει στο τέλος του 2021 η κυβέρνηση των ΗΠΑ. Η ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, η ραγδαία αύξηση των τιμών σε πετρέλαιο και φυσικό αέριο, αλλά και η έντονη προσπάθεια που καταβάλλει η Ευρωπαϊκή Ένωση για ενεργειακή ανεξαρτησία, με την παρότρυνση μάλιστα των Ηνωμένων Πολιτειών, δημιουργούν νέα δεδομένα.

Τελευταία ευνοϊκή για την προοπτική του EastMed εξέλιξη είναι η ανακάλυψη νέου κοιτάσματος στον στόχο Κρόνος, στο τεμάχιο 6 της κυπριακής ΑΟΖ, εκτιμώμενης δυναμικότητας 2,5 τρισεκατομμυρίων κυβικών ποδιών.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Η αποτυχία της Άγκυρας, το άδειασμα από τους τρίτους και η κριτική στο εσωτερικό

Η ανακάλυψη είναι μεγάλης σημασίας για τη βιωσιμότητα του αγωγού, καθώς αυτό που θα κρίνει εν πολλοίς το μέλλον του έργου είναι οι ποσότητες φυσικού αέριου που υπάρχουν στην περιοχή, δεδομένου ότι ο σκοπός του EastMed είναι η μεταφορά  φυσικού αερίου από τα κοιτάσματα της Ανατολικής Μεσογείου στην Ευρώπη.

Σύμφωνα με πρόσφατη ενημέρωση, «το έργο βρίσκεται σήμερα στην τελική φάση αδειοδοτικής διαδικασίας και τεχνικών μελετών οι οποίες αναμένεται να ολοκληρωθούν μέχρι το τέλος του 2022, ο δε αγωγός θα μπορούσε να κατασκευαστεί και να τεθεί σε λειτουργία, όπως αρχικά είχε υπολογισθεί, πριν αλλάξουν τα ενεργειακά δεδομένα της Ε.Ε. μέχρι το 2027».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Ούριος άνεμος για τον EastMed-Αντιστράφηκε το αρνητικό κλίμα

Με δεδομένο το υψηλό κόστος του έργου που υπολογίζεται, βάσει πρόσφατης επικαιροποίησης των οικονομικών στοιχείων, στα 5,2 δισεκατομμύρια ευρώ, η ενίσχυση από τα ταμεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης θεωρείται κρίσιμη και στο πλαίσιο αυτό η κοινοπραξία IGI Poseidon προχωρά άμεσα στην υποβολή αιτήματος για ένταξη στα έργα PCI.

Με μήκος περίπου 2.000 χιλιόμετρα, εκ των οποίων περισσότερα από 1.400 χιλιόμετρα θα είναι υποθαλάσσια, ο αγωγός EastMed θα συνδέει το Ισραήλ, την Κύπρο και την Ελλάδα. Μέσω Κρήτης θα φθάνει στην Νοτιοανατολική Πελοπόννησο και στη συνέχεια θα διασχίζει για περίπου 600 χιλιόμετρα την ελληνική ηπειρωτική χώρα για να φτάσει στην Ιταλία μέσω του υποθαλάσσιου τμήματος του αγωγού ΠΟΣΕΙΔΩΝ, μήκους περίπου 210 χιλιομέτρων.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Στα πρόθυρα ενεργειακής κρίσης-Τα δεδομένα της Κύπρου και η επιφυλακή της Ε.Ε.

    

Δειτε Επισης

Κάθετος ο Πρόεδρος και μήνυμα προς πάσα κατεύθυνση -«Το κράτος δεν πρόκειται να υποκύψει σε πιέσεις»
Η συζήτηση για το Κυπριακό υπενθυμίζει την ανάγκη λύσης-Παρούσα και η ΕΕ
Μηδενικές οι ροές μεταναστών διά θαλάσσης-Στις 9,000 οι αναχωρήσεις μέσα σε δέκα μήνες
Με δέσμη δέκα δράσεων ο προϋπολογισμός ΥΠΕΣ-Έμφαση στη στεγαστική και προσφυγική πολιτική
Συνάντηση Κύπρου-Ελλάδας-Ιορδανίας με τριμερείς μηχανισμούς και περιφερειακές εξελίξεις στο επίκεντρο
Με τρίπτυχο εξήγγειλε υποψηφιότητα για την αντιπροεδρία του ΔΗΣΥ ο Σωτήρης Φλουρέντζος
Την Τετάρτη η δεύτερη Διακυβερνητική Σύνοδος Κύπρου-Ελλάδας
Συνεχής η αξιολόγηση της μεταρρύθμισης της ΤΑ από την Κυβέρνηση
Η οικονομία, οι αναβαθμίσεις και ένας Πρόεδρος στη δίνη του μηδενισμού και του αφορισμού
Άνοιξε τον χορό των υποψηφιοτήτων για την αντιπροεδρία του ΔΗΣΥ ο Καρούσος