Κατακεραύνωσαν Πρόδρομο οι φορείς για τα σχολεία-Τα κλιματιστικά το μείζον θέμα
06:11 - 15 Σεπτεμβρίου 2022
Στον τοίχο έστησαν το Υπουργείο Παιδείας, όσον αφορά στους χειρισμούς και τις αποφάσεις του, για την προετοιμασία των σχολείων, με αφορμή την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς. Η συζήτηση συνεχίστηκε ενώπιον της Επιτροπής Παιδείας, αυτή τη φορά δίνοντας το χρόνο στους προσκεκλημένους να τοποθετηθούν.
Παίρνοντας πρώτη το λόγο, η πρόεδρος της ΠΟΕΔ, Μύρια Βασιλείου ανέφερε πως θέλησε να ξεκαθαρίσει ότι ποτέ δε είναι αυτοσκοπός για εκείνους η σύγκρουση και η αντιπαράθεση, ωστόσο δεν μπορούν να μην αναφέρουν τα ζητήματα που αφορούν τα Δημοτικά και την Προδημοτική. Αναφορικά με τη στελέχωση, η κα. Βασιλείου υπέδειξε πως υπάρχουν προβλήματα και το να υπάρχει άρνηση για αναγνώριση των συγκεκριμένων προβλημάτων, δεν βοηθά στην επίλυση του προβλήματος.
Η κα. Βασιλείου απέδωσε στο Υπουργείο Παιδείας μία οικονομιστική χροιά, ως προς το θέμα της στελέχωσης, φέροντας παράδειγμα το Δημοτικό Σχολείο Υαματικής, στο οποίο όπως ανέφερε, λόγω αργοπορημένων εγγραφών, ζητήθηκε στους γονείς να ταξιδεύουν μισή ώρα απόσταση, για να φοιτήσουν τα παιδιά τους στο διπλανό σχολείο, ώστε να μην διοριστεί άλλος εκπαιδευτικός στο σχολείο. Τόνισε πως κάτι τέτοιο έχει συμβεί και στο Δημοτικό Σχολείο Απαισιάς. Όπως σημείωσε, το πρόβλημα με την στελέχωση μπορεί να λυθεί, με την αύξηση των μόνιμων θέσεων, για κάλυψη των αναγκών.
Όσον αφορά στα κτιριακά και τις εγκαταστάσεις, η πρόεδρος της ΠΟΕΔ ξεκαθάρισε πως το μεγαλύτερο ζήτημα είναι το πρόβλημα των κλιματιστικών και του εξαερισμού, τονίζοντας πως υπάρχει πενταετές σχέδιο, ωστόσο οι ίδιοι δεν έχουν λάβει ενημέρωση για την εφαρμογή του. Η κα. Βασιλείου αναφέρθηκε και στα προβλήματα που παρουσιάζονται στην ειδική εκπαίδευση, τονίζοντας πως υπάρχουν ελλείψεις σε αίθουσες και σε κάποια σχολεία, μάλιστα, τα μαθήματα γίνονται σε αποθήκες. Σημαντικό πρόβλημα είναι και το θέμα των συνοδών.
Όσον αφορά στο εκπαιδευτικό κομμάτι, η κα. Βασιλείου έκανε αναφορά στα πενήντα σχολεία που είχε αναφέρει ο κ. Στυλιανίδης, κατά την προηγούμενη συνεδρία της Επιτροπής, στα οποία εφαρμόστηκε η πολιτική για τον αναλφαβητισμό, τονίζοντας πως όντως βρίσκεται σε σωστή κατεύθυνση, ενώ σημείωσε πως αυτή η πολιτική εφαρμόζεται από μόνιμο προσωπικό. Η συγκεκριμένη πολιτική, στα σχολεία ΔΡΑΣΕ, διδάσκεται από εκπαιδευτικούς με αγορά υπηρεσιών, τονίζοντας πως θα έπρεπε και εκεί να διοριστούν μόνιμοι εκπαιδευτικοί. Καταλήγοντας, η εκπρόσωπος των δασκάλων ανέφερε ότι ο υπουργός Παιδείας είχε μιλήσει για αύξηση των εκπαιδευτικών οροφών και την στήριξη των σχολείων, ειδικά σε μία περίοδο που υπάρχει αύξηση των μεταναστευτικών ροών, λόγω του Ουκρανικού, εκφράζοντας μία δυσαρέσκεια επειδή δεν έλαβαν κάποια ανάλογη στήριξη.
Στη συνέχεια το λόγο πήρε ο πρόεδρος της ΟΛΤΕΚ, Παναγιώτης Λυσάνδρου, ο οποίος σημείωσε πως όσον αφορά στο θέμα της στελέχωσης, στην Τεχνική Εκπαίδευση είναι καλυμμένη, ενώ ανέφερε πως υπάρχουν κάποιοι συνάδελφοι του που δεν αποδέχονται το διορισμό τους ή που πηγαίνουν για λίγες ημέρες και στη συνέχεια φεύγουν, δημιουργώντας έτσι πρόβλημα στη στελέχωση. Ένα άλλο σημαντικό θέμα που αντιμετωπίζουν στις Τεχνικές Σχολές, είναι το πρόβλημα του υπερπληθυσμού, κάτι που παρατηρείται και τα απογεύματα, ενώ ο κ. Λυσάνδρου θέλησε να δώσει απαντήσεις και στις αναφορές περί μοριοδότησης για εισαγωγή στην Τεχνική Σχολή, σημειώνοντας πως αυτό γίνεται μόνο σε ελάχιστες ειδικότητες και σε ένα-δύο σχολεία.
Από πλευράς του, ο πρόεδρος της ΟΕΛΜΕΚ, Κωνσταντίνος Κωνσταντινόπουλος, ξεκίνησε με μία θετική αναφορά, κάνοντας λόγο για βελτιωμένη εικόνα στα σχολεία, με την άρση των μέτρων για την πανδημία του κορωνοϊού, αφού πλέον δεν χάνεται πολύτιμος διδακτικός χρόνος. Όσον αφορά στο θέμα των κλιματιστικών, ο κ. Κωνσταντινόπουλος ξεκαθάρισε πως είναι ανυπόφορη η κατάσταση στα σχολεία και όσο πλησιάζει το μεσημέρι και μετά η κατάσταση γίνεται χειρότερη, υποδεικνύοντας πως δεν περιμένουν ανακοινώσεις, αλλά αποφάσεις από το Υπουργικό.
Αναφορικά με τη στελέχωση, ο πρόεδρος της ΟΕΛΜΕΚ τόνισε πως η κατάσταση είναι στα ίδια επίπεδα με άλλες χρονιές και ότι ακόμη γίνονται κάποιες κινήσεις, υπογραμμίζοντας πως απέχουν κατά πολύ από το στόχο της νομοθεσίας να ολοκληρώνεται η στελέχωση μέχρι τον Ιούλιο. Υπέδειξε πως το 15% των εκπαιδευτικών αναγκών καλύπτεται από έκτακτους και δημιουργεί καθυστερήσεις στη στελέχωση και οργάνωση των σχολείων, σημειώνοντας και από την πλευρά του, ότι το πρόβλημα θα λυθεί με την αύξηση των μόνιμων θέσεων.
Ο κ. Κωνσταντινόπουλος έκανε λόγο και για ελλείψεις, όσον αφορά στο θέμα των Βοηθών Διευθυντών στα σχολεία, σημειώνοντας πως ενώ έγιναν οι προαγωγές, δεν έχουν παρουσιαστεί στα σχολεία τους. Αυτό γίνεται, σημείωσε «είτε επειδή αφυπηρέτησαν το καλοκαίρι, είτε επειδή βρίσκονται αποσπασμένοι σε υπηρεσίες του Υπουργείου. Οι θέσεις των Βοηθών Διευθυντών είναι στα σχολεία, όχι να είναι αποσπασμένοι. Αν είναι διασκορπισμένοι για τις ανάγκες του Υπουργείου θα πρέπει να αντικατασταθούν. Θα στείλουμε επιστολή στο Υπουργείο».
Πρόβλημα με τον υπερπληθυσμό παρουσιάζεται και στη Μέση Γενική Εκπαίδευση, με την ΟΕΛΜΕΚ να τονίζει πως υπάρχουν σχολεία και συγκεκριμένα Γυμνάσια, που καταργούν τα εργαστήρια για να χωρέσουν οι μαθητές. Μία λύση σε αυτό το θέμα, σημείωσε ο πρόεδρος της ΟΕΛΜΕΚ είναι να δρομολογηθεί η ανέγερση νέων σχολείων.
Ένα άλλο φλέγον ζήτημα είναι το θέμα του θεσμού των τετραμήνων, με την ΟΕΛΜΕΚ να τονίζει πως η θέση της παραμένει η ίδια και θεωρεί ότι για να επεκταθεί ένας θεσμός σε άλλη βαθμίδα, θα έπρεπε να είναι επιτυχημένη εκεί που εφαρμόστηκε. Όπως σημείωσε, στα Λύκεια τα στοιχεία δείχνουν ότι δεν ήταν επιτυχημένος ο θεσμός και δεν θα έπρεπε να επεκταθεί στα Γυμνάσια, καθώς τα πράγματα δεν έγιναν όπως έπρεπε.
Οι τοποθετήσεις των γονιών
Στη συνεδρία βρέθηκαν και οι εκπρόσωποι των οργανωμένων γονέων, με τον Ιωάννη Ιωάννου, πρόεδρο της Συνομοσπονδίας Γονέων Προδημοτικής, να ανοίγει το χορό για τις τοποθετήσεις. Όπως σημείωσε ένα από τα σημαντικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν είναι οι κτιριακές εγκαταστάσεις, καθώς υπάρχει σημαντικό πρόβλημα με τον εξαερισμό, ενώ σε αρκετά νηπιαγωγεία υπάρχει πρόβλημα και με τα παιχνίδια και τα στέγαστρα. Όσον αφορά στο θέμα των διευθυντών, τόνισε πως μετά από πιέσεις που άσκησαν οι ίδιοι, αλλά και η ΠΟΕΔ, σημειώθηκαν κάποιες προσλήψεις, ενώ μεγάλο πρόβλημα υπάρχει και με τους σχολικούς βοηθούς, με το Υπουργείο να μην προχωρά σε προσλήψεις.
Από πλευράς του, ο πρόεδρος της Συνομοσπονδίας Γονέων Δημοτικής Εκπαίδευσης, Φρίξος Ζεμπύλας, σημείωσε πως και για εκείνους, το σημαντικότερο πρόβλημα είναι τα κλιματιστικά, αλλά και το θέμα της καθαριότητας των μαθητών, καθώς όπως υπέδειξε, όταν τα παιδιά κάνουν Γυμναστική και επιστρέφουν στις τάξεις ιδρωμένα, τότε δεν θα είναι προς όφελός τους η χρήση των κλιματιστικών. Πάντως, ξεκαθάρισε πως θα ήθελαν ενημέρωση για την πορεία της υλοποίησης αυτής της εξαγγελίας με τα κλιματιστικά. Ένα άλλο θέμα, είναι η σίτιση των παιδιών στα ολοήμερα σχολεία, αφού τόνισε πως δεν λαμβάνουν όλα τα παιδιά βοήθεια και θα ήθελαν επέκταση του προγράμματος από το Υφυπουργείο Πρόνοιας, για όλα τα παιδιά. Ένα άλλο θέμα, για το οποίο ζητούν ενημέρωση είναι και το θέμα της ψηφιακής αναβάθμισης των σχολείων, κάτι που είχε ανακοινώσει ο υπουργός, αν θα υπάρχει δηλαδή επιμόρφωση των παιδιών και των γονιών για να κάνουν χρήση των συγκεκριμένων εργαλείων.
Στη συνέχεια, ο λόγος δόθηκε στον πρόεδρο της Συνομοσπονδίας Γονέων Μέσης Εκπαίδευσης, Χαράλαμπο Διονυσίου, ο οποίος αναφέρθηκε αρχικά στις κτιριακές εγκαταστάσεις, σημειώνοντας πως το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι τα κλιματιστικά. Όσον αφορά στην ειδική εκπαίδευση, ο κ. Διονυσίου επεσήμανε πως έχουν πληροφορηθεί πως το Κέντρο Αξιολόγησης των παιδιών έχει εξετάσει όλες τις αιτήσεις. Ένα πρόβλημα που συνεχίζει να υφίσταται είναι το θέμα με τους συνοδούς, με τον κ. Διονυσίου να ξεκαθαρίζει πως δική τους άποψη είναι ότι τα παιδιά πρέπει να έχει το καθένα δικό του συνοδό.
Ο πρόεδρος των οργανωμένων γονέων Μέσης Εκπαίδευσης αναφέρθηκε και στο θέμα της μοριοδότησης τονίζοντας πως αυτό γίνεται επειδή δεν υπάρχουν θέσεις για να καλυφτούν οι ανάγκες των μαθητών. Αναφορικά με τα τετράμηνα, ο κ. Διονυσίου τόνισε πως το θεωρούν έγκλημα ότι οι τελειόφοιτοι θα παρακαθίσουν και πάλι σε τρεις εξετάσεις, ενώ για τα Γυμνάσια υπάρχει η απορία πώς ένας εκπαιδευτικός θα μπορέσει να προετοιμάσει τα παιδιά της Α’ τάξης, που ήταν στο Δημοτικό και υπάρχει ένα χάσμα, για τα τετράμηνα.
Από πλευράς του, ο εκπρόσωπος των μαθητών και πρόεδρος της ΠΣΕΜ, Γρηγόρης Γρηγορίου, σημείωσε πως την πρώτη εβδομάδα των σχολείων αντί να ασχολούνται με θέματα των κτιριακών εγκαταστάσεων, που είναι πολλά ή με το γεγονός ότι μετατράπηκαν τα σχολεία σε μεγάλα εξεταστικά κέντρα, ασχολούνταν όλοι με τρίχες, επειδή οι Διευθύνσεις δεν ακολούθησαν τη διαδικασία που έπρεπε με συστάσεις, όπως ανέφερε. Άφησε αιχμές κατά του υπουργού Παιδείας, ότι με ψεύδη προσπαθούσε να καλύψει τις συμπεριφορές αυτές, ενώ τόνισε πως τα προβλήματα δεν μπορούν να επιλυθούν επειδή το Υπουργείο δεν θέλει να ακούσει κανένα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
- Εξοργιστικό βίντεο από Γυμνάσιο-Μαθητές χτυπούν 13χρονο και το διασκεδάζουν
- Μαθητής έπεσε σε λάκκο έξω από το σχολείο-Καταγγελίες ενώπιον της Βουλής
- Άγριος καβγάς στη Βουλή-«Ρε» ο Θεμιστοκλέους, «ρέγγες» ο Χριστοφίδης
- Με υποδείξεις στα ΜΜΕ έδωσε συνέχεια στην αντιπαράθεση με Θεμιστοκλέους ο Χριστοφίδης