Με ρυθμούς χελώνας οι αιτήσεις φωτοβολταϊκών για ηλεκτρικά οχήματα-Τι ισχύει

Αρκετά μικρός είναι μέχρι στιγμής ο αριθμός των ενδιαφερόμενων για το σχέδιο χορηγιών αναφορικά με την εγκατάσταση φωτοβολταϊκού συστήματος για φόρτιση ηλεκτρικού ή υβριδικού οχήματος. Όπως φαίνεται, ο μικρός αριθμός ηλεκτρικών οχημάτων που βρίσκεται στους δρόμους, σε συνδυασμό με το κόστος τους αλλά και την καθυστερημένη παράδοσή τους, βάζει εμπόδια στους ενδιαφερόμενους για να προχωρήσουν στις συγκεκριμένες αιτήσεις. 

Σε αντίθεση με τους χιλιάδες πολίτες που ενδιαφέρονται για εγκατάσταση φωτοβολταϊκών συστημάτων στις οικίες τους, ώστε να εξοικονομούν ηλεκτρικό ρεύμα, αφού το ύψος της τιμής του καίει τις τσέπες σήμερα, από τα μέχρι στιγμής στοιχεία και δεδομένα, οι αριθμοί των πολιτών που ενδιαφέρονται για σταθμούς φόρτισης στις οικίες τους για ηλεκτρικά οχήματα είναι αρκετά μικρός. 

Ως εκ τούτου, σε μια προσπάθεια που καταβάλλεται για την αύξηση των υβριδικών οχημάτων στους δρόμους, το Υπουργείο Ενέργειας, έχει προκηρύξει το συγκεκριμένο σχέδιο για προώθηση της ηλεκτροκίνησης και των βιώσιμων μεταφορών. Μάλιστα, το εν λόγω σχέδιο παρέχει τη δυνατότητα στους δικαιούχους για αγορά και εγκατάσταση φορτιστή, μετατροπή της ηλεκτρολογικής εγκατάστασης της οικίας από μονοφασική σε τριφασική και αγορά μπαταρίας για αποθήκευση της ενέργειας που θα παράγεται από το φωτοβολταϊκό σύστημα.

Τους λόγους για τους οποίους οι αιτήσεις για εγκατάσταση φωτοβολταϊκών για φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων κινούνται με ρυθμούς χελώνας, παρέθεσε στον REPORTER o πρόεδρος του Συνδέσμου Εταιρειών Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας, Φάνος Καραντώνης, ο οποίος εξήγησε ότι η απόδοση τέτοιων σχεδίων είναι σε συνάρτηση πάντοτε με το πόση διείσδυση έχουν τα ηλεκτρικά οχήματα στην αγορά. «Από τη στιγμή που ο αριθμός των ηλεκτρικών οχημάτων είναι αυξανόμενος δε, αλλά δεν είναι και τόσο μεγάλος δε, σίγουρα δεν περιμένουμε ότι θα είναι τόσο μεγάλη η ζήτηση. Η προϋπόθεση αυτού του σχεδίου, είναι να έχεις στην ιδιοκτησία σου ηλεκτρικό όχημα και δεν είναι κάτι το οποίο μπορείς να πράξεις για να λάβεις χορηγία για εγκατάσταση μετρητή και φορτιστή, ως δυνητικός υποψήφιος για ιδιοκτήτης ηλεκτρικού αυτοκινήτου».

Μάλιστα, σημαντικός παράγοντας στην παρούσα φάση, είναι το σοβαρό πρόβλημα που υπάρχει στην αγορά, με τον χρόνο παράδοσης των ηλεκτρικών οχημάτων στους αγοραστές. «Δυστυχώς, ακόμα και οι πελάτες που μπορεί να ενδιαφέρονται και θέλουν να εκμεταλλευτούν τη χρήση φωτοβολταϊκών με ηλεκτροκίνηση, όταν θα παραγγείλουν ηλεκτρικό αυτοκίνητο, ο χρόνος παράδοσής τους, είναι από 12 μέχρι και 24 μήνες. Άρα το σχέδιο και την αίτηση εάν θέλει κάποιος, θα πρέπει να την κάνει ίσως και σε δυο χρόνια που θα έχει στη διάθεσή του το ηλεκτρικό όχημα».

Την ίδια ώρα, συγκρίνοντας το εν λόγω σχέδιο με άλλα σχέδια που υπάρχουν μέχρι και 1,000 αιτήσεις τον μήνα, όπως το σχέδιο της εγκατάστασης φωτοβολταϊκών, ο κ. Καραντώνης, εξήγησε πως, «δεν αναμένουμε ότι ο αριθμός των αιτητών θα είναι μεγάλος, αλλά περιμένουμε ένα μονοψήφιο αριθμό ενδιαφερομένων, αφού είναι μικρός ο αριθμός ακόμη των ηλεκτρικών οχημάτων στην Κύπρο».

Αναμφισβήτητα, όπως διαφάνηκε ο κόσμος στην παρούσα φάση προχωρεί σε αιτήσεις εγκατάστασης φωτοβολταϊκών, για τις υπόλοιπες ηλεκτρικές ανάγκες, χωρίς να έχει ως προτεραιότητα το ηλεκτρικό όχημα. «Σίγουρα όμως, ένα ακόμη εμπόδιο είναι και η τιμή στην παρούσα φάση των ηλεκτρικών οχημάτων. Συγκρινόμενα με τα αντίστοιχα συμβατικά οχήματα είναι δέκα με είκοσι χιλιάδες επιπλέον τα ηλεκτρικά οχήματα, αναλόγως του τύπου τους».

Πάντως, αξίζει να σημειωθεί ότι το ύψος της χορηγίας για εγκατάσταση ή επέκταση υφιστάμενου φωτοβολταϊκού συστήματος για τους ενδιαφερόμενους, αυτό ανέρχεται στα €750 ανά kW, με μέγιστο ποσό χορηγίας ανά όχημα τα €1.500.

Σημειώνεται ότι οι προαιρετικές δαπάνες χρηματοδοτούνται ως εξής:

  • Αγορά και εγκατάσταση φορτιστή, €600.
  • Μετατροπή ηλεκτρολογικής εγκατάστασης της οικίας από μονοφασική σε τριφασική, €450.
  • Αγορά/εγκατάσταση μπαταρίας, €750 ανά kWh, με μέγιστο ποσό χορηγίας ανά αίτηση €2.000.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Δειτε Επισης

ΒΙΝΤΕΟ: Συγκινητική στιγμή… Έκανε πρόταση γάμου στην καλή του στο χριστουγεννιάτικο χωριό στον Αγρό
Μετατράπηκε σε χριστουγεννιάτικο χωριό το Προεδρικό-«Στόχος να στηρίξουμε τις μικρές επιχειρήσεις»
Ακριβό το τίμημα της ανομβρίας-Κοστοβόρες δράσεις για την εξοικονόμηση νερού
Ανάθεση διαχείρισης της μαρίνας Λάρνακας εντός τριών ο στόχος Υπ. Μεταφορών
«Σύμβολο αγάπης και αυταπάρνησης για τον τόπο του»-Κηδεύτηκε ο εγκλωβισμένος Αντώνης Σκούλλου
Η Χ13 η πρώτη αστική εξπρές διαδρομή-Όλες οι λεπτομέρειες
Αίθριος ο καιρός, στους 17 βαθμούς Κελσίου η θερμοκρασία-Πότε επιστρέφουν οι καταιγίδες
Χαμογελούν πολύτεκνοι και τρίτεκνοι με τις αλλαγές στο επίδομα τοκετού-Ζητούν δημογραφική πολιτική
Εισηγήσεις Λοττίδου μετά από παράπονα για την κυπριακή υπηκοότητα
Ανακοίνωση του Τμήματος Ηλεκτρομηχανολογικών Υπηρεσιών για κινδύνους από φωτοβολταϊκά σετ