Αποζημίωση για καθυστερήσεις και ακυρώσεις πτήσεων-Όλες οι λεπτομέρειες

Αποζημιώσεις και άλλες διευκολύνσεις δικαιούνται οι επιβάτες, οι πτήσεις των οποίων ακυρώθηκαν οι παρουσίασαν μεγάλη καθυστέρηση, υπενθυμίζει το Υπουργείο Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων.

Συγκεκριμένα, σε περιπτώσεις ματαίωσης ή/και καθυστέρησης (άφιξης στον προορισμό) πτήσεων, πέραν των 3 ωρών, όλοι οι αερομεταφορείς υποχρεούνται να εφαρμόζουν τις πρόνοιες του Ευρωπαϊκού Κανονισμού 261/2004 (Δικαιώματα Επιβατών που Ταξιδεύουν Αεροπορικώς). Στον Κανονισμό προβλέπεται ότι σε περίπτωση ματαίωσης μιας πτήσης ο επιβάτης έχει το δικαίωμα επιστροφής, εντός επτά ημερών, της αξίας του εισιτηρίου για την πτήση που έχει ακυρωθεί ή τη μεταφορά του µε άλλη πτήση νοουμένου ότι εξυπηρετεί τον επιβάτη και υπάρχει διαθεσιμότητα θέσεων (Άρθρο 8).

Επιπλέον, στο Άρθρο 9 του Κανονισμού, προνοείται ότι στους επιβάτες παρέχεται φροντίδα που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων και την παροχή γευμάτων και διανυκτερεύσεων μέχρι να διευθετηθεί εκ νέου η πτήση.

Το Υπουργείο διευκρινίζει ότι τα πιο πάνω διευθετούνται απευθείας με τον αερομεταφορέα ή τον εκπρόσωπο του στους αερολιμένες.

Επιπρόσθετα, οι επιβάτες που έχουν επηρεαστεί από τέτοιες αλλαγές -ματαιώσεις που έγιναν σε διάστημα κάτω των 14 ημερών από την πτήση και καθυστερήσεις πέραν των 3 ωρών- σύμφωνα με τον ίδιο Κανονισμό, δικαιούνται αποζημίωση από τους αερομεταφορείς, εκτός και αν η ματαίωση ή η καθυστέρηση έχει προκληθεί από έκτακτες περιστάσεις, οι οποίες δεν θα μπορούσαν να αποφευχθούν ακόμη και αν είχαν ληφθεί όλα τα εύλογα μέτρα. Το ύψος της αποζημίωσης καθορίζεται στα €250 κατά άτομο για πτήσεις κάτω των 1.500 χιλιομέτρων και στα €400 ευρώ κατά άτομο για πτήσεις άνω των 1.500 χιλιομέτρων.

Τα παράπονα υποβάλλονται προς τις αεροπορικές εταιρείες, είτε μέσω της ιστοσελίδας τους, είτε μέσω μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και θα πρέπει να δίνεται εύλογο χρονικό διάστημα στην αεροπορική εταιρεία να ανταποκριθεί.

Σε περίπτωση που οι παραπονούμενοι δεν λάβουν απάντηση εντός 8 εβδομάδων από την παραλαβή του αιτήματος ή εάν δεν είναι ικανοποιημένοι με την απάντησή που έχει δοθεί, τότε μπορούν να επικοινωνήσουν με τον φορέα εφαρμογής του Κανονισμού στη χώρα όπου συνέβη το περιστατικό. Για περιστατικά που λαμβάνουν χώρα στους αερολιμένες της Κυπριακής Δημοκρατίας, αρμόδιος φορέας για εξέταση του παραπόνου είναι το Τμήμα Πολιτικής Αεροπορίας. Τα παράπονα υποβάλλονται μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στο: passengerrights@dca.mcw.gov.cy

Περισσότερες πληροφορίες για τα δικαιώματα των επιβατών υπάρχουν στη σχετική ιστοσελίδα europa.eu/youreurope/citizens/travel/passenger-rights/air/index_el.htm .

Δειτε Επισης

Επιστρέφει στην κανονικότητα η ύδρευση στις πυρόπληκτες περιοχές-Επί ποδός ΕΟΑ και ΤΑΥ
Διάφοροι φορείς με το δικό τους τρόπο συνεισφέρουν στο δράμα των πληγέντων από την φονική πυρκαγιά
Παροχή στοχευμένης στήριξης σε πληγέντες από πυρκαγιές από το Υφ. Πρόνοιας
Καθαίρεσε άλλους δύο κληρικούς της Μητρόπολης Ταμασού το Συνοδικό Δικαστήριο-Υπέπεσαν σε παραπτώματα
Κατοχύρωση επαγγέλματος ζητούν οι μεταφορείς Skip-Καταγγέλλουν κλείσιμο μονάδας ανακύκλωσης για απόβλητα (pics)
Συγκινητική εικόνα με τη διάσωση ηλικιωμένου που περικυκλώθηκε από τις φλόγες-«Ο παππούς που έγινε παππούς μας…»
Παράνομο σκουπιδότοπο ανάμεσα σε τρεις κοινότητες καταγγέλλουν οι Οικολόγοι-«Εστία ανάφλεξης πυρκαγιάς»
Βασικά προληπτικά μέτρα μετά τις πρόσφατες πυρκαγιές συστήνει ο Σύλλογος Πολιτικών Μηχανικών
Καταγράφηκαν ζημιές σε 15 κοινότητες-Ξεπέρασαν τις 200 οι κατοικίες, πάνω από 100 οχήματα
Αποκαρδιωτική η κατάσταση στα φράγματα, μειώθηκαν τα αποθέματα νερού-Μόλις στο 17,4% η πληρότητα