Τα σημεία... θανάτου των μοτοσικλετιστών και το application που θα δώσει λύσεις

Αρκετά φαίνεται να είναι τα ευάλωτα σημεία στους δρόμους σε κάθε άκρη της Κύπρου, που φωνάζουν ότι χρίζουν επιδιόρθωσης, καθώς αποτελούν κίνδυνο-θάνατο για τα δίκυκλα μηχανοκίνητα οχήματα αλλά και για τους επιβαίνοντες σε αυτά. Πάσσαλοι, ταμπέλες, μεταλλικά κουτιά, νησίδες, εξογκωμένες γραμμές αλλά και διάφορα υλικά που προκαλούν ολισθηρότητα στο οδόστρωμα, είναι μερικά από τα πολλά εμπόδια που θα βρουν στους δρόμους τους οι μοτοσικλετιστές και πρέπει να είναι προσεκτικοί σε κάθε εμπόδιο που θα συναντήσουν, καθώς η μια φορά που ίσως δεν προσέξουν κάτι που από αυτά, ίσως να αποβεί και μοιραία για τη ζωή τους. 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Άλλος ένας μοτοσικλετιστής έσβησε στην άσφαλτο-Νεκρός ο 21χρονος Αλέξανδρος

Σε μια προσπάθεια που καταβάλλει το Υπουργείο Μεταφορών για να αποτρέψει τα ατυχήματα αλλά και να μειώσει τα δυστυχήματα των μοτοσικλετιστών, έχει ήδη τροχοδρομήσει το application που έχει ολοκληρωθεί και πρόκειται να τεθεί στο προσεχές χρονικό διάστημα σε δοκιμαστική φάση, όπου θα γίνεται καταγραφή από τους οδηγούς μοτοσικλέτας όλων των μελανών και προβληματικών σημείων, ώστε να υπάρχει άμεση ενημέρωση στην αρμόδια Αρχή, είτε είναι Δήμος, είτε κοινότητα, ούτως ώστε να παρεμβαίνει άμεσα και να βελτιώνει τα ευάλωτα σημεία. 

Άλλωστε, τα στατιστικά στοιχεία των τελευταίων τεσσάρων χρόνων συγκεκριμένα, έχουν δείξει ότι το 30% των θυμάτων από οδικές συγκρούσεις ήταν μοτοσικλετιστές ή μοτοποδηλάτες. Μάλιστα, κατά την περσινή περίοδο, οι 14 από τους 45 θανάτους που καταγράφηκαν στην Κύπρο από οδικές συγκρούσεις αφορούσαν μοτοσικλετιστές, μοτοποδηλάτες ή επιβάτες μοτοσικλέτας. Επίσης, την ίδια χρονιά, καταγράφηκαν 98 σοβαροί τραυματισμοί και 22 ελαφροί τραυματισμοί με μοτοσικλετιστές ή μοτοποδηλάτες. Έτσι, πέραν από την εφαρμογή που πρόκειται να βοηθήσει αρκετά την οδική ζωή των μοτοσικλετιστών, το Υπουργείο Μεταφορών, έχει προκηρύξει ήδη και το σχέδιο κινήτρων για αγορά προστατευτικού εξοπλισμού για τους μοτοσικλετιστές.

Δρόμοι κίνδυνος-θάνατος

Αρκετά είναι τα εμπόδια που θα βρουν στους δρόμους τους οι μοτοσικλετιστές, με ένα από αυτό να είναι ακόμη και οι ίδιες οι διαβάσεις πεζών, αφού υπάρχουν ορισμένες που δεν είναι φτιαγμένες με τα κατάλληλα υλικά, κάτι που δημιουργεί προβλήματα στο οδόστρωμα. 

Όπως διακρίνεται και στις φωτογραφίες, πρόσφατα σημειώθηκε ατύχημα γι' αυτό τον λόγο, στα φώτα τροχαίας στην Φραγκλίνου Ρούσβελτ στη Λεμεσό, όπου μικρά πετραδάκια αποκολλήθηκαν από τη διάβαση, λόγω της συχνής διακίνησης των οχημάτων και βάζουν σε κίνδυνο τους οδηγούς μοτοσικλέτας γιατί χάνεται η πρόσφυση της μοτοσικλέτας τους.

Ένα ακόμη εμπόδιο που είναι και ο χειρότερος εχθρός των μοτοσικλετιστών, είναι οι χαμηλοί σιδερένιοι πάσσαλοι, που φέρουν στο όνομα, armadillos, και αρκετές φορές μάλιστα δεν είναι ευδιάκριτοι, ιδιαίτερα κατά τη διάρκεια της νύχτας, με αποτέλεσμα οι μοτοσικλετιστές εάν δεν τους αντιληφθούν, να χάσουν τον έλεγχο της μοτοσικλέτας τους. 

Συγκεκριμένα, η Λέσχη Δικαιωμάτων Μοτοσικλετιστών Κύπρου έχει από το 2017 επισημάνει στους αρμόδιους φορείς το θέμα της εγκατάστασης των armadillos στην οδό Στασικράτους στο κέντρο της Λευκωσίας, αλλά και γενικότερα σε Παγκύπρια βάση.

Τα συγκεκριμένα διαχωριστικά λωρίδας ποδηλάτη είναι αρκετά επικίνδυνα, σημειώνουν οι μοτοσικλετιστές, «μιας και εύκολα μπορεί ο μοτοσικλετιστής να χάσει την ισορροπία κατά την διάρκεια οδήγησης εάν έρθει σε επαφή μαζί τους, είτε να αλλάξει πορεία, είτε να υπάρξει πτώση. Επίσης, τα armadillos μπορούν να φθαρούν αρκετά εύκολα εάν καταπλακωθούν από πολύ βαρετά οχήματα, αφήνοντας έτσι εκτεθειμένα επικίνδυνα κομμάτια ή βίδες στερέωσης».

Επιπρόσθετος παράγοντας επικινδυνότητας των συγκεκριμένων πασσάλων, είναι φυσικά και οι καιρικές συνθήκες και ειδικά η έντονη βροχόπτωση που πιθανόν να αποκρύψει τα armadillos από την θέα όλων των οδηγών, με ευνόητα αποτελέσματα.

 

Επίσης, ​απαράδεκτα χαρακτηρίζουν οι μοτοσικλετιστές, τα μυτερά τετράγωνα μεταλλικά κουτιά που τοποθετούνται σε δρόμους και νησίδες, αφού βρίσκονται μια ανάσα από τον δρόμο, με αποτέλεσμα εάν αγγίξει λίγο η μοτοσικλέτα σε αυτά, να χάσει τον έλεγχο ο οδηγός της. 

Ως σωτήριο χαρακτήρισε το application που βρίσκεται πρόσω ολοταχώς από το Υπουργείο Μεταφορών, ο πρόεδρος της Λέσχης Δικαιωμάτων Μοτοσικλετιστών, Μάριος Κωνσταντινίδης, ο οποίος μιλώντας στον REPORTER, σημείωσε ότι «είναι πολύ καλό για τον κόσμο, γιατί εμείς αυτό που θέλουμε είναι δρόμους λειτουργικούς και ασφαλές για τους μοτοσικλετιστές. Είναι ένα πολύ μεγάλο κομμάτι, που έχει να κάνει με την ασφάλειά μας. Οποιονδήποτε πρόβλημα υπάρχει στο οδικό δίκτυο, με τις ρωγμές, λακκούβες, γυαλιστερές επιφάνειες δρόμων, κακώς εφαρμοσμένη σήμανση και ατέλειωτα οδικά έργα, είμαστε οι πρώτοι που τα πληρώνουμε. Θεωρούμε πάρα πολύ καλή ενέργεια τη δημιουργία του application, γιατί θα επιλυθούν πολλά προβλήματα».

Με τη βοήθεια του Υπουργείου, σύμφωνα με τον κ. Κωνσταντινίδη, έχουν γίνει κάποιες αλλαγές, «άλλα χρειάζονται ακόμα να γίνουν πολλά. Χρειάζεται επίσης συνεργασία και με τους ίδιους τους Δήμους και τις Κοινότητες. Μάλιστα, η κατανόηση της διαφορετικότητας της μοτοσικλέτας από τα άλλα οχήματα θα φέρει θετικά αποτελέσματα. Από την πλευρά μας, έχουμε συνεχή επικοινωνία με το Υπουργείο Μεταφορών και οποιοδήποτε πρόβλημα υπάρχει στο οδικό δίκτυο το αποστέλλουμε και την ίδια ώρα το κοινοποιούμε στον δήμο ή στην κοινότητα που ανήκει ο κάθε δρόμος. Ήδη έχουν γίνει αρκετές ενέργειες εκ μέρους του Υπουργείου για την επιδιόρθωση των σημείων».

Ως εκ τούτου, πολλές φορές, συμπλήρωσε ο κ. Κωνσταντινίδης, «υπάρχει ολισθηρότητα στο οδόστρωμα, λόγω και των υλικών που είναι φτιαγμένοι μερικοί δρόμοι, που δημιουργούν θέματα στους μοτοσικλετιστές. Επίσης, οι γραμμές στο οδόστρωμα που υπάρχουν, που κάποτε οι δήμοι δημιουργούν πιο χοντρές γραμμές, με αποτέλεσμα να κινδυνεύουν οι ίδιοι οι μοτοσικλετιστές. Μας στέλνουν συχνά αρκετά μηνύματα διάφοροι μοτοσικλετιστές και προσπαθούμε μέσα από τα social media να στέλνουμε τα απαραίτητα μηνύματα προς τους αρμόδιους. Ακόμη, το καλοκαίρι που βρέχουν τις νησίδες, είναι ένα ιδιαίτερο πρόβλημα για τους μοτοσικλετιστές μας και πρέπει όλοι μας να είμαστε προσεκτικοί».

 

  ​Πώς μπορούν να βελτιωθούν οι υποδομές και τα σημεία κινδύνου

  • Χρήση υλικών με ευρωπαϊκές προδιαγραφές και σωστή εφαρμογή τους ειδικά στις διαβάσεις πεζών.
  • Η ισχύουσα οδηγία 2008/96/ΕΚ θα πρέπει να εφαρμόζεται σε ολόκληρο το οδικό δίκτυο.
  • Όλα τα περιττά αντικείμενα κατά μήκος του δρόμου πρέπει να αφαιρούνται άμεσα όπου είναι δυνατόν για να δημιουργηθεί ένα οδόστρωμα χωρίς εμπόδια και να παρέχεται απρόσκοπτη εικόνα στον χρήστη του δρόμου.
  • Η επιφάνεια του δρόμου πρέπει να είναι απαλλαγμένη από περιττή σήμανση.
  • Ο δρόμος πρέπει να είναι απαλλαγμένος από ανυψωμένους διαχωρισμούς λωρίδων armadillos.
  • Μεταλλικά ή πέτρινα διαχωριστικά/διακοσμητικά πρέπει να τοποθετούνται όσο πιο μακριά από τον δρόμο γίνεται για ευνόητους λόγους αποφυγής σοβαρού τραυματισμού ή να έχουν τουλάχιστον στρογγυλό σχήμα.
  • Ιδιαίτερη προσοχή χρειάζεται σε πλακόστρωτους δρόμους σε κεντρικά σημεία πόλεων οι οποίοι είναι εξαιρετικά γλιστεροί ιδιαίτερα όταν βρέχει.
  • Η ανάπτυξη, εγκατάσταση και συντήρηση οδικών υποδομών θα πρέπει να σχεδιάζεται και με γνώμονα τις μοτοσυκλέτες και γενικά τα δίτροχα.​

 

  

  

  

 

Δειτε Επισης

«Με βίασαν οι κακοποιοί του Άσαντ, αλλά πλέον δεν φοβάμαι να δείξω το πρόσωπό μου»-Η ιστορία του Ρενέ και της Νουτζίν
Αποδέχτηκε η Ολομέλεια την αναπομπή για περιορισμό συναλλαγών σε μετρητά
Honda και Nissan ανακοίνωσαν πως συγχωνεύονται-Mega deal στην αυτοκινητοβιομηχανία
Έρχεται αναθεωρημένο Στεγαστικό Σχέδιο για νέους και ζευγάρια εντός Ιανουαρίου
Χωρίς νερό η Μέσα Γειτονιά λόγω βλάβης-Το μεσημέρι θα γίνει η αποκατάσταση
Ξεκινά η διαδικασία ταχείας αδειοδότησης έργων στρατηγικής ανάπτυξης
Ομόφωνα αποδεκτή από την Επιτροπή Θεσμών η αναπομπή του νόμου για περιορισμό συναλλαγών σε μετρητά
Πρόταση για καταγγελία οχημάτων σε πεζοδρόμια μέσω φωτογραφίας-Επιστολή ΟΠΑΚ στην Επιτροπή Νομικών
Τα ερωτήματα για την επίθεση στο Μαγδεμβούργο-Πώς βάζει «φωτιά» στις πρόωρες γερμανικές εκλογές
Bild: Αίτηση διαζυγίου κατέθεσε η Άσμα αλ Άσαντ-Θέλει να γυρίσει στο Λονδίνο