Εφιάλτης οι φουσκωμένοι λογαριασμοί ρεύματος-Αργεί η πολυπόθητη μείωση
06:30 - 21 Ιουλίου 2022
Σε εφιάλτη έχουν μετατραπεί οι λογαριασμοί της Αρχής Ηλεκτρισμού Κύπρου, αφού οι τιμές έχουν πάρει για τα καλά την ανιούσα, ενώ όπως φαίνεται, θα αργήσει να έρθει η σημαντική μείωση που περιμένουν όλοι, καθώς όλα κρίνονται από τις τιμές του πετρελαίου παγκόσμια. Στο μεταξύ, οι αρμόδιοι δηλώνουν έτοιμοι να βοηθήσουν όσους το έχουν ανάγκη, την ώρα που η άνοδος της θερμοκρασίας οδηγεί τους πολίτες να καταναλώνουν αρκετή ενέργεια, αφού έχουν τα κλιματιστικά αναμμένα.
Η αύξηση στους λογαριασμούς, του ύψους του 22%, έχει ήδη τεθεί σε εφαρμογή από τους λογαριασμούς για το μήνα Ιούλιο και είναι σε σύγκριση με τους λογαριασμούς του περασμένου μήνα, ενώ παραμένει άγνωστο πότε θα επέλθει η πολυπόθητη μείωση.
«Αυτή η μεταβολή οφείλεται στην αύξηση της τιμής του πετρελαίου, στην τιμή των δικαιωμάτων των θερμοκηπιακών αερίων, που παραμένει σε υψηλά επίπεδα και στην αναθεώρηση των βασικών διατιμήσεων της ΑΗΚ, όπως έχουν εγκριθεί από τη ΡΑΕΚ. Είδαμε ότι υπάρχει μία μείωση στην τιμή του πετρελαίου και ελπίζουμε ότι θα συνεχιστεί η μείωση αυτή και τους επόμενους μήνες, ώστε να επανέλθουν οι τιμές σταδιακά σε κανονικά επίπεδα», υπέδειξε στον REPORTER, η εκπρόσωπος τύπου της ΑΗΚ, Χριστίνα Παπαδοπούλου.
Πάντως, ακόμη κι αν αρχίσει η καταγραφή μείωσης άμεσα, όπως για παράδειγμα το τέλος του μηνός, στους λογαριασμούς της ΑΗΚ θα καθυστερήσουν να αποτυπωθούν, καθώς χρειάζονται τουλάχιστον δύο μήνες. «Ο λόγος είναι ότι η ΑΗΚ διατηρεί αποθέματα καυσίμου για περίοδο 2-3 μηνών. Οπόταν και οι αυξήσεις και οι μειώσεις δεν εφαρμόζονται άμεσα, όπως γίνεται στα πρατήρια βενζίνης, γι’ αυτό και οι αυξήσεις που καταγράφονται σήμερα, είναι βάσει των τιμών του Μαΐου».
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Σφίγγει ο κλοιός για τα νοικοκυριά-22% πάνω οι επόμενοι λογαριασμοί της ΑΗΚ
«Στόχος μας να μην υπάρχει νοικοκυριό χωρίς ρεύμα»
Στο μεταξύ, η ΑΗΚ δηλώνει ότι οι πόρτες της είναι ανοικτές για τους πελάτες, που αντιμετωπίζουν προβλήματα, όσον αφορά στην εξόφληση του λογαριασμού του, αφού δεν θέλει να υπάρξει νοικοκυριό που να μείνει χωρίς ηλεκτρικό ρεύμα, ειδικά κατά την περίοδο του καλοκαιριού, λόγω και των υψηλών θερμοκρασιών που καταγράφονται.
«Αν κάποιος αντιμετωπίζει δυσκολίες, πρέπει οπωσδήποτε να ενημερώσει ένα από τα κέντρα εξυπηρέτησης πελατών της ΑΗΚ. Αν δεν ενημερωθούμε, δεν μπορούμε να ξέρουμε τι συμβαίνει. Αποστέλλεται ο λογαριασμός, έχουν στη διάθεσή τους 21 μέρες για να πληρώσουν, αν δεν τον εξοφλήσουν αποστέλλεται γραπτώς ειδοποίηση και έχουν ακόμη έξι μέρες στη διάθεσή τους, ενώ αποστέλλεται και γραπτό μήνυμα στο κινητό, για όσους διαθέτουμε το τηλέφωνό τους».
Όπως εξήγησε η κα. Παπαδοπούλου, για όσους δηλώσουν ότι αντιμετωπίζουν πρόβλημα με την αποπληρωμή του λογαριασμού τους, θα καταρτιστεί ένα ειδικό σχέδιο εξόφλησης σε δόσεις, για να βοηθηθεί μεν ο πελάτης, αλλά και να μην αυξάνεται το χρεωστικό υπόλοιπο, για τους επόμενους λογαριασμούς. Όσον αφορά στη χορήγηση κουπονιών σε όσους επικοινωνήσουν με την ΑΗΚ, για να τους ενημερώσουν ότι δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν, η εκπρόσωπος της Αρχής ήταν ξεκάθαρη.
«Η ΑΗΚ πρόσφερε μείωση της τάξης του 10% για μία περίοδο συνολικά δέκα μηνών, που αντιστοιχούσε της Αρχής σε 56 εκατομμύρια ευρώ. Αυτά τα χρήματα, ο Οργανισμός τα επέστρεψε στην κοινωνία και την οικονομία του τόπου, ωστόσο πλέον έχουμε ξεπεράσει κάθε οικονομική μας δυνατότητα και δεν μπορούμε να το πράξουμε αυτό. Οφείλουμε να διασφαλίσουμε την οικονομική ευρωστία του Οργανισμού και την ικανότητα να μπορούμε να αναβαθμίζουμε, να εξελίσσουμε και να συντηρούμε το σύστημα. Η αποστολή μας είναι να έχουμε ένα αξιόπιστο σύστημα».
Συμβουλές προς τους πολίτες
Στο μεταξύ, στη σελίδα της ΑΗΚ υπάρχουν κάποιες συμβουλές προς τους καταναλωτές, ώστε να μπορούν να εξοικονομούν ενέργεια και να μην είναι φουσκωμένος ο λογαριασμός τους.
-Επειδή το καλοκαίρι στην Κύπρο είναι ιδιαίτερα θερμό, το κλιματιστικό σε πολλές περιπτώσεις αποτελεί αναγκαιότητα. Πρέπει να γίνεται συχνή συντήρηση για μείωση της κατανάλωσης μέχρι και 30% και να ρυθμίζεται στους 26οC. Κάθε ένας βαθμός πιο κάτω, καταναλώνει 7% περισσότερη ηλεκτρική ενέργεια για ψύξη/θέρμανση
-Είναι καλό οι πολίτες να φροντίζουν, ώστε σημεία του σπιτιού, από τα οποία ενδεχομένως υπάρχει απώλεια ψύξης, όπως πόρτες, παράθυρα, τοίχοι και οροφή, να μονώνονται ικανοποιητικά. Με αυτόν τον τρόπο εξοικονομείται μέχρι και 40% ηλεκτρική ενέργεια.
-Είναι καλό να διατηρείται το ψυγείο μακριά από μέρη που τα βλέπει ο ήλιος ή συσκευές που παράγουν θερμότητα, αφού μπορούν να αυξήσουν την κατανάλωση ενέργειας μέχρι και 30%. Ακόμα, οι πολίτες πρέπει να κάνουν συχνά απόψυξη και να θυμούνται να κλείνουν πάντα την πόρτα.
-Είναι καλό να γίνεται αντικατάσταση των συμβατών λαμπτήρων με λάμπες LED, οι οποίες μειώνουν την κατανάλωση ενέργειας μέχρι και 70% και έχουν δεκαπλάσια διάρκεια ζωής.
-Για το μαγείρεμα, είναι καλό να χρησιμοποιείται χύτρα ταχύτητας, καθώς με αυτόν τον τρόπο εξοικονομείται 30%-60% ενέργεια, αλλά και χρόνο.
-Το πλύσιμο ρούχων και πιάτων, αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της καθημερινότητας όλων. Για μείωση της κατανάλωσης ενέργειας και νερού, είναι καλό να γεμίζεται πλήρως τα πλυντήρια πριν από κάθε χρήση και η πλύση να γίνεται στη χαμηλότερη δυνατή θερμοκρασία.
-Το ηλεκτρικό σίδερο καταναλώνει τόση ενέργεια όση 10 λάμπες των 100 watt. Σιδερώνοντας συνθετικά ρούχα με χλιαρό σίδερο, ή διπλώνοντας μεγάλα ρούχα πριν σιδερωθούν, όπως π.χ. σεντόνια, μπορούν οι πολίτες να πετύχουν μεγάλη οικονομία.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Τα δυο αντικείμενα που φουσκώνουν τους λογαριασμούς ρεύματος-Λάθη που κοστίζουν