Γιατί ο πιλότος ήθελε να γυρίσει στη Σερβία;-Η μοιραία απόφασή του πριν την πτώση

Tην ώρα που συνεχίζονται οι έρευνες γύρω από την περιοχή της Καβάλας όπου κατέπεσε το αεροσκάφος Antonov, πληθαίνουν τα ερωτήματα για το φορτίο που μετέφερε και για το αν ήταν υποχρεωτική η δήλωσή του.

Σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά, το αεροπλάνο ήταν ουκρανικό, με οκτώ άτομα πλήρωμα που βρήκαν ακαριαίο θάνατο. Το αεροσκάφος είχε μισθωθεί από σερβική ιδιωτική εταιρεία για να μεταφέρει πυρομαχικά στο Μπαγκλαντές. Ξεκίνησε από το αεροδρόμιο της Νις της Σερβίας και στη διαδρομή αντιμετώπισε πρόβλημα στον κινητήρα. Λίγη ώρα μετά την ενημέρωση προς τις ελληνικές αρχές του κυβερνήτη του σκάφους, συνετρίβη.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Νέο συγκλονιστικό βίντεο από τη στιγμή της πτώσης του Antonov στην Καβάλα

Το αδήλωτο φορτίο και η μοιραία απόφαση

"Το σχέδιο πτήσης έγραφε επικίνδυνο φορτίο. Το τι είναι επικίνδυνο φορτίο δεν το αναφέρει. Συνήθως γράφει κατηγορία 2,4 που βάση του διεθνούς οργανισμού πολιτικής αεροπορίας, το 2,4 αναφέρεται σε εκρηκτικές ύλες, σε πυρομαχικά" σημείωσε στο κεντρικό δελτίο του OPEN ο Παντελής Φραγκούλης, εμπειρογνώμονας αεροπορικών δυστυχημάτων.

Το γεγονός ότι το Antonov κουβαλούσε αδήλωτο οπλισμό, μπορεί να αποτελεί και την απάντηση στο ερώτημα γιατί ο κυβερνήτης ενημέρωσε τον πύργο ελέγχου πως θα επιστρέψει στο αεροδρόμιο αναχώρησης, μόλις διαπίστωσε ότι αντιμετωπίζει πρόβλημα.

"Αν ήμουν εγώ πιλότος, με τέτοιο φορτίο δεν θα κατέβαινα στην Ελλάδα. Όχι για κανέναν άλλον λόγο, αλλά γιατί η γραφειοκρατία για να το αποδεσμεύσεις στη συνέχεια μπορεί να πάρει μήνες" σημείωσε στον τηλεοπτικό σταθμό ο αεροναυπηγός, Φαίδων Καραϊωσηφίδης.

Στρατιωτικοί κύκλοι προσθέτουν, σύμφωνα με το ρεπορτάζ, ότι ο χειριστής του αεροσκάφους έχασε πολύτιμο χρόνο με την επιλογή του να κινηθεί μέχρι στα ανοιχτά του Αγίου Όρους και να πραγματοποιήσει αναστροφή, παρότι το πρόβλημα στον τέταρτο κινητήρα διαπιστώθηκε νωρίτερα. Γνώριζε ότι τη στιγμή εκείνη, βάσει των κατασκευαστικών οδηγιών, είχε 12 λεπτά για να προσγειώσει το αεροσκάφος. Εκείνος χρειάστηκε 20 λεπτά μόνο για να κάνει την αναστροφή.

Ο πιλότος, Γρηγόρης Κωνσταντέλλος επεσήμανε πως αν οι χειριστές επέλεγαν να πάνε στην Καβάλα, δηλαδή στην ασφαλέστερη και κοντινότερη περιοχή, θα μπορούσαν να προσγειώσουν το Antonov στο αεροδρόμιο της Χρυσούπολης.

Πηγή: Thetoc

Δειτε Επισης

«Η Ειρήνη Μουρτζούκου αναλαμβάνει την ευθύνη που της αναλογεί, είπε αυτά που έπρεπε να πει»
Βίντεο ντοκουμέντο με το όχημα να πέφτει πάνω στο εστιατόριο στο Κολωνάκι
Διπλωματικές πηγές για ρηματική διακοίνωση Λιβύης-«Η Ελλάδα απορρίπτει κάθε ενέργεια που βασίζεται σε άκυρες συμφωνίες»
Πυροβολισμοί σε καφετέρια στον Κολωνό-Δύο τραυματίες, ο ένας αστυνομικός (pics)
Προφυλακίστηκε η Μουρτζούκου μετά την απολογία της-Δεν απάντησε σε ερωτήσεις, δήλωσε μετανιωμένη
Συγκλονίζει γυναίκα που τραυματίστηκε στο Κολωνάκι-«Ήρθε πάνω μας ένα τσουνάμι από μέταλλα και γυαλιά»
Άρχισε η απολογία της Ειρήνης Μουρτζούκου στον ανακριτή Αχαΐας
Κ. Μητσοτάκης: Η Ελλάδα δεν θα γίνει ξέφραγο αμπέλι, θα κάνουμε ό,τι μπορούμε να σταματήσουμε τους άθλιους διακινητές
Βρέφος εννέα μηνών κατάπιε δαχτυλίδι στη Σκιάθο-Μεταφέρθηκε εσπευσμένα στο νοσοκομείο
Μεταφέρεται στην Πάτρα η Ειρήνη Μουρτζούκου-Αντίστροφη μέτρηση για την απολογία της