Γιατί ο πιλότος ήθελε να γυρίσει στη Σερβία;-Η μοιραία απόφασή του πριν την πτώση

Tην ώρα που συνεχίζονται οι έρευνες γύρω από την περιοχή της Καβάλας όπου κατέπεσε το αεροσκάφος Antonov, πληθαίνουν τα ερωτήματα για το φορτίο που μετέφερε και για το αν ήταν υποχρεωτική η δήλωσή του.

Σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά, το αεροπλάνο ήταν ουκρανικό, με οκτώ άτομα πλήρωμα που βρήκαν ακαριαίο θάνατο. Το αεροσκάφος είχε μισθωθεί από σερβική ιδιωτική εταιρεία για να μεταφέρει πυρομαχικά στο Μπαγκλαντές. Ξεκίνησε από το αεροδρόμιο της Νις της Σερβίας και στη διαδρομή αντιμετώπισε πρόβλημα στον κινητήρα. Λίγη ώρα μετά την ενημέρωση προς τις ελληνικές αρχές του κυβερνήτη του σκάφους, συνετρίβη.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Νέο συγκλονιστικό βίντεο από τη στιγμή της πτώσης του Antonov στην Καβάλα

Το αδήλωτο φορτίο και η μοιραία απόφαση

"Το σχέδιο πτήσης έγραφε επικίνδυνο φορτίο. Το τι είναι επικίνδυνο φορτίο δεν το αναφέρει. Συνήθως γράφει κατηγορία 2,4 που βάση του διεθνούς οργανισμού πολιτικής αεροπορίας, το 2,4 αναφέρεται σε εκρηκτικές ύλες, σε πυρομαχικά" σημείωσε στο κεντρικό δελτίο του OPEN ο Παντελής Φραγκούλης, εμπειρογνώμονας αεροπορικών δυστυχημάτων.

Το γεγονός ότι το Antonov κουβαλούσε αδήλωτο οπλισμό, μπορεί να αποτελεί και την απάντηση στο ερώτημα γιατί ο κυβερνήτης ενημέρωσε τον πύργο ελέγχου πως θα επιστρέψει στο αεροδρόμιο αναχώρησης, μόλις διαπίστωσε ότι αντιμετωπίζει πρόβλημα.

"Αν ήμουν εγώ πιλότος, με τέτοιο φορτίο δεν θα κατέβαινα στην Ελλάδα. Όχι για κανέναν άλλον λόγο, αλλά γιατί η γραφειοκρατία για να το αποδεσμεύσεις στη συνέχεια μπορεί να πάρει μήνες" σημείωσε στον τηλεοπτικό σταθμό ο αεροναυπηγός, Φαίδων Καραϊωσηφίδης.

Στρατιωτικοί κύκλοι προσθέτουν, σύμφωνα με το ρεπορτάζ, ότι ο χειριστής του αεροσκάφους έχασε πολύτιμο χρόνο με την επιλογή του να κινηθεί μέχρι στα ανοιχτά του Αγίου Όρους και να πραγματοποιήσει αναστροφή, παρότι το πρόβλημα στον τέταρτο κινητήρα διαπιστώθηκε νωρίτερα. Γνώριζε ότι τη στιγμή εκείνη, βάσει των κατασκευαστικών οδηγιών, είχε 12 λεπτά για να προσγειώσει το αεροσκάφος. Εκείνος χρειάστηκε 20 λεπτά μόνο για να κάνει την αναστροφή.

Ο πιλότος, Γρηγόρης Κωνσταντέλλος επεσήμανε πως αν οι χειριστές επέλεγαν να πάνε στην Καβάλα, δηλαδή στην ασφαλέστερη και κοντινότερη περιοχή, θα μπορούσαν να προσγειώσουν το Antonov στο αεροδρόμιο της Χρυσούπολης.

Πηγή: Thetoc

Δειτε Επισης

Στο κενό οι έρευνες για το θανατηφόρο με θύμα το 16χρονο Πισσαρίδη-Δεν εντόπισαν τους μεταφορείς της μοτοσικλέτας
Έντονη ανησυχία για τα θανατηφόρα-Ανοίγει η συζήτηση για εισαγωγή μαθήματος οδικής συνείδησης
Τα σιωπηλά θύματα βίας θα έχουν επιτέλους φωνή-Πώς θα λειτουργεί η εφαρμογή «Ελπίς»
Σύνοδοι επένδυση στην περιφερειακή συνεργασία και στο διπλωματικό αποτύπωμα
Σε διαδικασία υλοποίησης τα μέτρα ασφαλείας στο Βασιλικό-Διαβεβαιώσεις Παπαναστασίου
Σφοδρή επίθεση συνδέσμου εισαγωγέων για ανακλήσεις οχημάτων-Τα βάζουν με Βαφεάδη και Βουλή
Ολονύχτιες εργασίες στον αυτοκινητόδρομο Λεμεσού-Λευκωσίας
Δίκαιη έκρινε τη δίκη Σουρουλά και Ζαννέτου το ΕΔΑΔ
Δριμύ κατηγορώ του Χ. Ορφανίδη για Κυπριακό-«Αν συνέβαιναν επί Αναστασιάδη θα ήμασταν πάνω στα τραπέζια»
Συναντήθηκε με Στιούαρτ ο Ερχιουρμάν-Συζήτησαν για σημεία διέλευσης και πολυμερή συνάντηση