Αποσύρθηκαν οι κανονισμοί για τετράμηνα, μένουν τα μέτωπα-Φωνές για διάλογο

Καυτό αναμένεται να είναι το καλοκαίρι, τουλάχιστον στον τομέα της παιδείας, με τους γονείς και τους καθηγητές να περιμένουν πάνω από το ακουστικό, ώστε να καλεστούν σε διάλογο από το Υπουργείο Παιδείας, για το μείζον θέμα που απασχολεί τα τελευταία τρία χρόνια τα σχολεία Μέσης Εκπαίδευσης, αυτό των εξετάσεων ανά τετράμηνο.

Η απόσυρση των κανονισμών που είχε ετοιμάσει το Υπουργείο Παιδείας, λίγο πριν το κλείσιμο της Βουλής, έχει προκαλέσει νέα θύελλα αντιδράσεων, με τους εμπλεκόμενους φορείς να περιμένουν μία πρόσκληση σε διάλογο, ώστε να βρεθεί η χρυσή τομή και να καταφέρουν να καταλήξουν σε μία συμφωνία που να ικανοποιεί όλους.

«Προς το παρόν δεν έχουμε κληθεί σε κανένα διάλογο, παρόλο που εμείς επιμένουμε ότι ο υπουργός Παιδείας πρέπει να καλέσει την ευρεία σύσκεψη που λέμε, για να συζητήσουμε με τη συμμετοχή και ακαδημαϊκών και του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου και του Υπουργείου Παιδείας και των γονιών, τον πιο αποτελεσματικό τρόπο αξιολόγησης των μαθητών, με προτεραιότητα το όφελος των μαθητών», σημείωσε ο γενικός γραμματέας της ΟΕΛΜΕΚ, Κώστας Χατζησάββας.

Η οργάνωση των καθηγητών είχε πολλάκοις υποδείξει πως θα πρέπει να γίνει αλλαγή στη νομοθεσία, καθώς θεωρούν την υφιστάμενη προβληματική. Μάλιστα, είχαν προτείνει όπως η ενδιάμεση εξέταση Ιανουαρίου πρέπει να καταργηθεί, για όλες τις τάξεις.

«Για μας θεωρείται ένας σωστός τρόπος αξιολόγησης των μαθητών είναι να αξιολογούνται κεντρικά, αλλά αυτό να είναι στο τέλος της σχολικής χρονιάς, να αφορά στην ύλη και των δύο τετραμήνων, αλλά να είναι σε συγκεκριμένο ποσοστό της διδακτέας ύλης και όχι ολόκληρης της ύλης. Με αυτό τον τρόπο θα υπάρχει ισότιμη αντιμετώπιση για όλα τα σχολεία της Κύπρου και μπορεί το Υπουργείο να εξάγει συμπεράσματα που θέλει. Η διαμορφωτική αξιολόγηση γίνεται κατά τη διάρκεια όλου του τετραμήνου και όχι με ένα διαγώνισμα ή κεντρική αξιολόγηση στο τέλος του τετραμήνου».

Ο κ. Χατζησάββας υπέδειξε πως ως οργάνωση είχαν επαφή με κάποια πολιτικά κόμματα, ενώ για να πετύχουν τις αλλαγές που επιδιώκουν, θα συνεχίσουν τις εν λόγω επαφές. «Είναι καλό κάποιοι να αναλάβουν πρωτοβουλία. Υπάρχει σημαντικό πρόβλημα στη Γ’ Λυκείου, επειδή η διαδικασία των τριών εξετάσεων είναι ψυχοφθόρα για τους μαθητές μας και θα έπρεπε το ίδιο το Υπουργείο αλλά και οι βουλευτές να το πάρουν στα σοβαρά αυτό το πολύ σημαντικό ζήτημα. Είναι εξαιρετικά δύσκολο για τους τελειόφοιτους να καλούνται να παρακάθονται σε τρεις κεντρικές εξετάσεις, σε λιγότερο από έξι μήνες. Όφειλε ο υπουργός Παιδείας να δει το πρόβλημα αυτό».

Στο περίμενε και οι γονείς

Στο μεταξύ, στο περίμενε για πρόσκληση σε διάλογο βρίσκονται και οι γονείς, οι οποίοι είναι έντονα ενοχλημένοι με την απόσυρση των κανονισμών από το Υπουργείο, καθώς θεωρούν ότι με αυτή την κίνηση, το Υπουργείο Παιδείας στέλνει μήνυμα ότι η νομοθεσία θα παραμείνει ως έχει.

«Εμείς νιώθουμε μεγάλη απογοήτευση για το γεγονός ότι η Γ’ Λυκείου δεν συμπεριλήφθηκε στις προτεινόμενες τροποποιήσεις της νομοθεσίας και με την απόσυρση, οι τελειόφοιτοι τη νέα σχολική χρονιά, θα έχουν αγώνα δρόμου και σε έξι μήνες θα παρακαθίσουν σε δεκαπέντε εξετάσεις», εξήγησε ο πρόεδρος της Συνομοσπονδίας Γονέων Μέσης Εκπαίδευσης, Χαράλαμπος Διονυσίου.

Ένα άλλο μεγάλο πρόβλημα που έχουν εντοπίσει οι γονείς είναι η επέκταση του θεσμού σε όλες τις τάξεις του Γυμνασίου, αφού θεωρούν ότι υπάρχουν λειτουργικά θέματα που πρέπει πρώτα να επιλυθούν και μετά να επιβληθούν οι εξετάσεις στους μαθητές των Γυμνασίων.

«Δεν μας ικανοποιεί το γεγονός ότι η νομοθεσία θα εφαρμοστεί και στα Γυμνάσια και οι μαθητές της Α’ Γυμνασίου θα καλεστούν να παρακαθίσουν σε εξετάσεις τετραμήνων, χωρίς να έχουν λυθεί τα προβλήματα όσον αφορά στον αναλφαβητισμό, το θέμα τη στήριξη των μαθητών που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες, το θέμα για τα παιδιά με μεταναστευτική βιογραφία. Όλα αυτά τα παιδιά θα παρακαθίσουν σε εξετάσεις και θα χρειαστεί προεργασία. Υπάρχει χάσμα μεταξύ Δημοτικής και Μέσης Εκπαίδευσης και δεν έχουν λυθεί αυτά τα προβλήματα».

Ο κ. Διονυσίου ξεκαθάρισε, μάλιστα ότι πρέπει να βρεθεί λύση και για την απώλεια του ωφέλιμου διδακτικού χρόνου, λόγω των εξετάσεων, χαρακτηρίζοντάς το ως τον μεγαλύτερο αρνητικό παράγοντα, όσον αφορά στην ύλη. «Εφόσον ξέρουμε ότι η ύλη δεν μπορεί να μειωθεί, τι ενέργειες έχουν γίνει για να αυξηθεί ο ωφέλιμος διδακτικός χρόνος; Αποσύρθηκαν οι τροποποιήσεις και σημαίνει πως το πρόβλημα να τρέχει ο εκπαιδευτικός να καλύψει την ύλη, θα μείνει και τη νέα σχολική χρονιά».

Οι γονείς, ουσιαστικά, θέλουν να ανοίξει ο διάλογος ακόμη και μέσα στο καλοκαίρι, ώστε μέχρι τον Σεπτέμβριο να υπάρχουν έτοιμες τροποποιήσεις και να υποβληθούν στη Βουλή, για να ψηφιστούν στην αρχή της σχολικής χρονιάς. «Μπορούν να κατατεθούν αρχές του Σεπτέμβρη κατάθεση τροποποιήσεων και να ψηφιστούν, όπως έγινε το 2019 και το 2020. Για μας δεν τελείωσε τίποτα, είμαστε έτοιμοι να συνεχίσουμε τις διαβουλεύσεις. Θέλουμε να δώσουμε χώρο στο διάλογο και να βρεθούν οι λύσεις, επειδή η υφιστάμενη νομοθεσία δεν μπορεί να συνεχιστεί».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: 

Δειτε Επισης

Υπ. Υγείας: Προτεραιότητα τα ανιχνευτικά προγράμματα ακοής
Ακύρωσε την κίτρινη προειδοποίηση για καταιγίδες η Μετεωρολογική Υπηρεσία
Στα 10 εκ. ευρώ η επέκταση και αναβάθμιση του Γενικού Νοσοκομείου Αμμοχώστου
Β. Κασσιανίδου: Το Υφυπ. Πολιτισμού στηρίζει την ανάπτυξη της φιλαναγνωσίας
Τίθεται το βράδυ σε ισχύ η κίτρινη προειδοποίηση για καταιγίδες-Συστήνει προσοχή η Πολιτική Άμυνα
ΒΙΝΤΕΟ: Εγκαινιάστηκαν τα Χριστουγεννιάτικα Χωριά 2024-2025
Έτοιμος για την απεργία των γιατρών ο ΟΚΥπΥ-«Διατηρεί ανοιχτή την πόρτα του διαλόγου»
Ν. Χριστοδουλίδης: Σε σύνδεση πολιτισμού με οικονομική ανάπτυξη στοχεύει η Κυβέρνηση
Κρίσιμη συνεδρία για τον κλάδο σκυροδέματος-Αποφασίζουν τα επόμενά τους βήματα
Προσπάθειες μέχρι την υστάτη για αποφυγή της απεργίας των γιατρών-Οι εκκλήσεις της Κυβέρνησης