«Μέσα σε τρεις-τέσσερις μήνες θα λυθεί το πρόβλημα με τα τηλέφωνα στα Υπουργεία»

Σε τροχιά υλοποίηση έχει μπει ο σχεδιασμός της Κυβέρνησης για το ολιστικό lifting στο δημόσιο τομέα, που θα δώσει τέλος στις αναπάντητες κλήσεις, που έχουν ως αποτέλεσμα να προκαλούν εκνευρισμό στους πολίτες, με το Υφυπουργείο Καινοτομίας εντός του μήνα, να κατοχυρώνει τον διαγωνισμό και να ετοιμάζεται για την τελική φάση. 

Παρά το γεγονός ότι παρατηρείται μία καθυστέρηση κάποιων μηνών, αφού ο σχεδιασμός της Κυβέρνησης προνοούσε ότι το τέλος στις αναπάντητες θα έμπαινε πριν το καλοκαίρι, το αρμόδιο Υφυπουργείο παρουσιάζεται θετικό ότι αυτό θα έρθει πριν το φθινόπωρο, αφού πλέον η διαδικασία βρίσκεται στο τελικό στάδιο και εντός του μηνός θα προχωρήσει η κατοχύρωση σε συγκεκριμένο προσφοροδότη.

Ο Κυριάκος Κόκκινος, σε μία εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη στον REPORTER παρουσίασε τα επόμενα βήματα του Υφυπουργείου του και ξεκαθάρισε πως η Κύπρος, αν και μικρή σε μέγεθος, μπορεί να κάνει αρκετά βήματα, ώστε να βρίσκεται στους πρωτοπόρους της Ευρώπης και αυτό το απέδειξε όταν ανέβηκε τέσσερις θέσεις στους ευρωπαϊκούς δείκτες μέσα σε ένα χρόνο.

Την ίδια ώρα, το Υφυπουργείο δουλεύει εντατικά, ώστε να περάσουν στη νέα εποχή, αυτής της ψηφιοποίησης κι άλλες υπηρεσίες του κράτους, ώστε να διευκολυνθεί η συναλλαγή του πολίτη με το δημόσιο, με τον πολιτικό προϊστάμενο να δηλώνει ότι μετά τα επιδόματα που έχουν ήδη ψηφιοποιηθεί, το Υφυπουργείο βρίσκεται σε διαδικασίες για ψηφιοποίηση του Τμήματος Πολεοδομίας, ενώ βρίσκεται σε ανοιχτή γραμμή και με τα τμήματα του ευρύτερου δημόσιου τομέα, που επιλέγουν την ψηφιοποίηση, για να τους δώσουν συμβουλές. 

Εξέφρασε, δε, την πεποίθηση ότι ο ψηφιακός μετασχηματισμός είναι μία διαδικασία που βρίσκεται σε εξέλιξη και δεν θα σταματήσει ποτέ, ενώ τόνισε πως η πολιτική που ακολουθούν είναι πολιτοκεντρική. Εξήγησε πως η Κύπρος, σε αυτό το στάδιο, δεν είναι ψηφιακά ώριμη και για να το πετύχει αυτό, το Υφυπουργείο ετοιμάζει την ψηφιακή ακαδημία πολιτών.

Ο υφυπουργός απάντησε και στις επικρίσεις που δέχθηκε κατά την περίοδο της πανδημίας, εξηγώντας πως η Κύπρος είχε πρωτοπορήσει εκείνη την εποχή, τονίζοντας πως ένας μικρός «λόξιγκας» δεν μπορεί να μηδενίσει όλη την συνεισφορά του Υφυπουργείου κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Υπέδειξε πως η Κύπρος ήταν από τις πρώτες χώρες που απέκτησε πύλη εμβολιασμού, ενώ το πρόβλημα που παρουσιάστηκε δεν ήταν μόνο τοπικό, αλλά και παγκόσμιο, τονίζοντας πως στην Ιαπωνία η πύλη παρουσίαζε προβλήματα για δύο εβδομάδες. 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Παραμένουν οι αναπάντητες κλήσεις παντού στο δημόσιο-Στο... loading το λίφτινγκ

Τέλος στις αναπάντητες

Το καυτό ζήτημα και το οποίο πρέπει άμεσα να λυθεί, είναι αυτό που αφορά στα τηλεφωνικά κέντρα των Υπουργείων, αφού πρόκειται για ένα μεγάλο αγκάθι, με τους πολίτες να έχουν αγανακτήσει με τα τηλέφωνα, που όλο χτυπούν και ποτέ δεν απαντώνται.

«Ένα μεγάλο κεφάλαιο που δεν έχει λυθεί ακόμη και προσπαθούμε να το κάνουμε, είναι τα τηλέφωνα στα διάφορα Υπουργεία, που κτυπούν και δεν απαντά κανείς. Αυτό μπορεί να λυθεί με κάποιες παρεμβάσεις. Μία εξ αυτών είναι να δοθεί μία επαγγελματική πλατφόρμα τηλεξυπηρέτησης, που μπορεί να είναι τηλέφωνο, μπορεί να είναι διαδικτυακοί χώροι για συνομιλία ή μπορεί να είναι και με ηλεκτρονική αλληλογραφία. Θα ξεκινήσουμε με το Υπουργείο Εργασίας και το Υφυπουργείο Πρόνοιας. Υπογράφεται η σύμβαση, επειδή έχουμε προκηρύξει τον διαγωνισμό. Έχουμε σχεδιάσει την λύση, έχει προκηρυχθεί ο διαγωνισμός και εντός του μηνός θα υπογραφεί και μέσα σε τρεις-τέσσερις μήνες θα εξυπηρετείται ο πολίτης επαγγελματικά. Δεν υπάρχει περίπτωση να πάρει τηλέφωνο ο πολίτης και να μείνει αναπάντητο το τηλεφώνημά του».

Αν και ο σχεδιασμός πλέον βρίσκεται, όπως υπέδειξε ο υφυπουργός, σε τελικό στάδιο, αυτό γίνεται με αρκετή καθυστέρηση, αφού όταν εξαγγέλθηκε, αναμενόταν ότι πριν το καλοκαίρι θα είχε τεθεί σε εφαρμογή.  

«Είμαστε δημόσιο, δεν μπορούμε να κάνουμε απευθείας ανάθεση του θέματος σε μία εταιρεία. Οι προκηρύξεις διαγωνισμών διέπονται από χρονοβόρες διαδικασίες. Πρέπει να δοθεί 1,5 μήνας στις εταιρείες να απαντήσουν στον διαγωνισμό, αν αιτηθούν παράταση πρέπει να τους δοθεί. Μετά, υποβάλλονται οι προσφορές και πρέπει να γίνει αξιολόγηση και να είναι εμπεριστατωμένες, επειδή υπάρχει το ενδεχόμενο να αμφισβητηθούν σε κάποια αναθεωρητική αρχή προσφορών. Αν γίνει αυτή η διαδικασία, υπάρχει ένα περιθώριο τριών μηνών για να διαπιστωθεί αν έχει δίκαιο ή όχι ο παραπονούμενος. Και μετά, αν δικαιωθεί ο παραπονούμενος, πρέπει να γίνει ξανά η διαδικασία αξιολόγησης των προσφορών. Υπάρχουν διαδικασίες, θέλαμε να είμαστε έτοιμοι πριν τέσσερις με πέντε μήνες, όπως το είχαμε εξαγγείλει, όμως υπήρξαν επιπλοκές στη διαδικασία. Σήμερα τα πράγματα έχουν ξεκαθαρίσει και είμαστε στο στάδιο να καταχωρηθεί η προσφορά σε συγκεκριμένο προσφοροδότη».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Λίφτινγκ στο δημόσιο σύστημα για τις αναπάντητες-Πώς θα εξυπηρετείται το κοινό

Σε πλήρη εξέλιξη ο ψηφιακός μετασχηματισμός

Όσον αφορά στον ψηφιακό μετασχηματισμό, που εδώ και αρκετό καιρό βρίσκεται σε εξέλιξη, ο κ. Κόκκινος εξέφρασε την αυτοπεποίθηση ότι η Κύπρος βρίσκεται σε πολύ καλό δρόμο και αυτό μαρτυρείται από την ανταπόκριση που έχουν οι πολίτες.

«Ψηφιακός μετασχηματισμός δεν σημαίνει τίποτε, ως φράση, είναι αόριστη. Πρέπει να της δώσουμε σάρκα και οστά, δηλαδή να μπορείς να εξυπηρετείς τον πολίτη καλύτερα και τις επιχειρήσεις, στην καθημερινότητά του και ειδικά αξιοποιώντας τις δυνατότητές του στο έπακρο και αυτό να γίνεται με τρόπο φιλικό, εύχρηστο και να είναι όσο το δυνατό πιο απλό. Αυτό το ταξίδι έχει ήδη ξεκινήσει. Η Κύπρος, πριν τη δημιουργία του Υφυπουργείου, ήταν σε μία κατάσταση στην οποία δεν έπρεπε να είναι, όσον αφορά στα ψηφιακά συστήματα που διέθετε η πολιτεία, αλλά και η αγορά. Ακόμη και σήμερα, δεν είναι στην κατάσταση που έπρεπε να είναι, αλλά τουλάχιστον ξέρουμε ότι είμαστε σε πολύ καλύτερη θέση. Το πιο σημαντικό είναι ότι έχουμε βάλει τις βάσεις μίας επιταχυνόμενης ανάπτυξης, ώστε να φτάσουμε σε ζηλευτά, όχι μόνο ικανοποιητικά, επίπεδα, σε σύντομο χρονικό διάστημα».

Ο κ. Κόκκινος αναφέρθηκε στις υπηρεσίες, που δεν βρίσκονται στον δημόσιο τομέα, κάνοντας αρχή από το τραπεζικό σύστημα, υποδεικνύοντας πως η ηλεκτρονική τράπεζα, πριν από δέκα χρόνια δεν υπήρχε στην καθημερινότητα των πολιτών, ωστόσο σήμερα είναι το βασικό κανάλι για συναλλαγές.  

«Υπάρχει μία ψηφιακή ωριμότητα, που “επιβλήθηκε” λόγω της αναγκαιότητας ότι οι τράπεζες έπρεπε να γίνουν πιο ανταγωνιστικές και πιο σύγχρονες. Άρα, η ίδια η αγορά επέβαλε στις τράπεζες να αναθεωρήσουν τον τρόπο που εξυπηρετούν τους πελάτες τους και να εξοικονομήσουν λειτουργικό κόστος».

Ο υφυπουργός έφερε και ως παράδειγμα την ψηφιοποίηση των διαδικασιών στα Δικαστήρια, όπου πλέον όλες οι καταχωρήσεις για υποθέσεις ή εφέσεις γίνονται διαδικτυακά, χωρίς ο δικηγόρος να περιμένει για ώρες στο πρωτοκολλητείο.

«Στα Δικαστήρια, για να γίνει μία καταχώρηση έφεσης ή υπόθεσης, έπρεπε να γίνει μέσω πρωτοκολλητείου και ήταν μία δουλειά 3-4 ωρών. Πλέον, η διαδικασία γίνεται ηλεκτρονικά και έχουν καταχωρηθεί, τους τελευταίους τέσσερις μήνες, πάνω από 60,000 υποθέσεις. Ο μετασχηματισμός έχει ξεκινήσει, σχεδιάζουμε όλες τις υπηρεσίες για τον πολίτη. Είναι υποχρέωση του κράτους να δίνει τις υπηρεσίες στον πολίτη, που θα είναι κατ’ αντιστοιχία ενός πεντάστερου ξενοδοχείου, όσον αφορά πόσο ευχάριστες και εύχρηστες είναι. Ο πολίτης πρέπει να νιώθει την ασφάλεια και την εγκυρότητα όπως συναλλάσσεται με την τράπεζα και οι υπηρεσίες πρέπει να είναι διαθέσιμες 24/7 όπως είναι μία καλή υπηρεσία του αεροδρομίου. Δεν είναι τεχνολογικό το εγχείρημα, αλλά περιστρέφονται γύρω από τον άνθρωπο».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Στην τελική ευθεία το λίφτινγκ στο δημόσιο τομέα, μπαίνει τέλος στις αναπάντητες

Ψηφιοποιούνται κι άλλες υπηρεσίες

Στο μεταξύ, σε εξέλιξη βρίσκεται και η ψηφιοποίηση άλλων υπηρεσιών, που συμβάλλουν στην απλοποίηση της καθημερινότητας των πολιτών.

«Δουλεύουμε και για την ψηφιοποίηση κι άλλων υπηρεσιών, όπως είναι το Κτηματολόγιο, η Πολεοδομία. Μέχρι στιγμής, έχουμε δώσει πέραν των 45 υπηρεσιών από την Πολεοδομία. Να αναφέρω ενδεικτικά την αίτηση για άδεια οικοδομής μονοκατοικίας-διπλοκατοικίας. Πλέον γίνεται μόνο διαδικτυακά η αίτηση και η άδεια εκδίδεται σε χρόνο που παλαιότερα ήταν άπιαστο όνειρο, αφού χρειάζονταν χρόνια για να εκδοθεί. Ακολουθούμε μία πολιτοκεντρική πολιτική και το κριτήριό μας δεν είναι να έχουμε μία τεχνολογική λύση, αλλά να την σχεδιάσω με τον πολίτη για τον πολίτη. Θα κριθούμε από τους πολίτες, αν είναι ικανοποιημένοι ή όχι. Δεν πρέπει να λέμε “α το έφτιαξα” και μετά να μην μας ενδιαφέρει. Πρέπει να ξέρουμε αν είναι εύχρηστο και αν εξυπηρετεί».

Πάντως, το Υφυπουργείο Καινοτομίας δεν έχει άμεση σχέση με τις ενέργειες που γίνονται από τον ευρύτερο δημόσιο τομέα, όπως για παράδειγμα το Συμβούλιο Υδατοπρομήθειας, το οποίο είχε ανακοινώσει την ψηφιοποίηση των λογαριασμών του, ωστόσο ο κ. Κόκκινος δηλώνει πρόθυμος να τους βοηθήσει και να τους συμβουλεύσει. Την ίδια ώρα, είναι ικανοποιημένος που τα διάφορα τμήματα επιλέγουν την ψηφιοποίηση και αποφεύγουν το χαρτί.

«Υπάρχουν κάποια τμήματα που ανήκουν στον ευρύτερο δημόσιο τομέα, που εκεί δίνουμε απλά συμβουλές και δεν έχουμε να κάνουμε με την υλοποίησή τους. Μακάρι να μπορέσουμε να ψηφιοποιήσουμε σωστά τον κορμό, τον βασικό άξονα του κράτους, που είναι τα Υπουργεία και τα τμήματά τους και αυτό γίνεται. Τα υπόλοιπα προσπαθούμε να τους βοηθήσουμε να τα υλοποιήσουν, ιδιαίτερα τους δήμους και τις κοινότητες, συμβουλευτικά, με εξαίρεση τις έξυπνες πόλεις, που με απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου, γίνεται μία κεντρική πλατφόρμα για όλους τους δήμους, για να μην δημιουργήσει ο κάθε ένας τη δική του πλατφόρμα και να μην μπορούν να μιλούν μεταξύ τους. Με ικανοποιεί απόλυτα και με χαροποιεί που επιλέγουν την ψηφιοποίηση. Θέλω να έχουμε στενή συνεργασία, ώστε και οι εφαρμογές που θα δώσουν στους πολίτες να είναι συμβατές και εύχρηστες και κατανοητές, στη βάση των προτύπων που έχουμε δημοσιεύσει».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Με email και… βιντεοκλήσεις η εξυπηρέτηση πολιτών-Ο σχεδιασμός της Κυβέρνησης

Ψηφιακά ενεργοί οι πολίτες, όχι ψηφιακά ώριμοι

Μπορεί τα ψηφιακά μέσα και οι πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης να είναι αναπόσπαστο μέρος της καθημερινότητας των Κυπρίων, αυτό δεν σημαίνει ότι η κοινωνία βρίσκεται στα σωστά επίπεδα ψηφιακής ωριμότητας, ώστε να ξεκινήσει η ολιστική ψηφιακή εποχή.

«Να πάρουμε για παράδειγμα την καθημερινότητα του πολίτη, για κάποια πράγματα είναι ψηφιακά ενεργός όπως τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Όμως αυτό δεν σημαίνει ψηφιακή ωριμότητα. Ψηφιακή ωριμότητα είναι να μπορεί ο πολίτης να μπορεί να αξιοποιεί τις γνώσεις και τις τεχνολογίες για να βελτιώνει την ποιότητα ζωής του. Να μπορεί να φιλτράρει την πληροφορία, για να γνωρίζει αν είναι σωστή η πληροφορία που λαμβάνει».

Για να ενισχύσει την κοινωνία, ώστε να μπορεί να ανταπεξέλθει στις αλλαγές που προωθούνται, με την ψηφιοποίηση των υπηρεσιών του δημοσίου, το Υφυπουργείο είναι έτοιμο να ξεκινήσει μία ακαδημία για τους πολίτες, που θα τους ετοιμάζουν για τα νέα δεδομένα.  

«Για να έχεις σωστό ψηφιακό μετασχηματισμό, δεν αρκεί να έχεις όλες τις υπηρεσίες, θέλεις την ετοιμότητα του κόσμου να τις χρησιμοποιήσει. Προς αυτή την κατεύθυνση έχουμε ετοιμάσει την ψηφιακή ακαδημία πολιτών, για να μπορούν να εκπαιδευτούν και να βελτιώσουν τις ψηφιακές τους δεξιότητες, εκεί και όπου θεωρούν ότι το χρειάζονται και αυτές οι δεξιότητες θα βελτιώνονται και με υβριδικά μαθήματα, με δάσκαλο και όχι μόνο διαδικτυακά».

Στην ψηφιακή ωρίμανση της κοινωνίας συμβάλλει και η ταχύτητα του διαδικτύου, όπως υπέδειξε ο υφυπουργός, κάτι που εδώ και ένα χρόνο έχει βελτιωθεί, λόγω και των κινήτρων που δόθηκαν από την Κυβέρνηση στους παρόχους. Αυτό συμβάλλει στο να μπορέσει η Κύπρος να κάνει κάποια σημαντικά βήματα μπροστά και να ανέβει κάποιες θέσεις στους ευρωπαϊκούς δείκτες.  

«Η Κύπρος είναι μικρή και μπορούμε να κάνουμε μεγάλα βήματα στη βάση των δεικτών της Ευρωπαϊκής Ένωση. Η Κύπρος, στο δείκτη DESI, παραδοσιακά είναι στην 25-26η θέση, με εξαίρεση πέρσι. Μόνο και μόνο που δημιουργήθηκε το Υφυπουργείο και κάναμε κάποιες υπηρεσίες ψηφιακά, εν μέσω πανδημίας, η Κύπρος μετακινήθηκε στη θέση 21 και ευελπιστούμε ότι αυτή η βελτίωση να συνεχιστεί και να βρεθούμε στους πρωτοπόρους. Θέλω να ευχαριστήσω την ομάδα μου εδώ στο Υφυπουργείο, αλλά και τους συνάδελφους υπουργούς, που έχουμε μία στενή συνεργασία, επειδή στην ουσία, η αντιμετώπιση που έχουμε προς τους υπουργούς και τις υπηρεσίες τους, είναι λες και είναι πελάτες μας. Καθόμαστε και συν-σχεδιάζουμε μαζί μία υπηρεσία. Δεν την ψηφιοποιούμε απλώς, ανασχεδιάζεται η όλη ροή εργασίας, για να υπάρξει απλοποίηση. Πολλές διαδικασίες είναι τόσο δύσκολες για τον πολίτη, που αν τις ψηφιοποιήσω δεν θα τους διευκολύνουν. Ανασχεδιάζουμε όλες τις διαδικασίες και κάνοντας τον ανασχεδιασμό, σκοντάφτουμε σε νομικά ή κανονιστικά κωλύματα και θέλουμε να αλλάξουμε το νόμο, για να μπορέσουμε να το κάνουμε. Όταν απλοποιείς, πρέπει να είσαι τολμηρός. Όταν βγήκε ο νόμος, δεν υπήρχε η ψηφιακή μορφή. Τώρα που υπάρχει, πρέπει να αλλάξει ο νόμος».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Με αυτό τον τρόπο θα λειτουργεί το gov.cy-Πότε τίθεται σε μαζική εφαρμογή

Οι επικρίσεις για την πλατφόρμα εμβολιασμού και η απάντηση

Το Υφυπουργείο Καινοτομίας ήταν ένα από τα Υπουργεία, που είχαν δεχτεί αρκετές φορές τις επικρίσεις των πολιτών, κατά τη διάρκεια της πανδημίας, λόγω της πλατφόρμας εμβολιασμού, που σε τέσσερις περιπτώσεις παρουσίασε σημαντικό πρόβλημα. Στην ερώτησή μας, πώς απαντά τώρα σε αυτές τις επικρίσεις, ο κ. Κόκκινος χαμογέλασε.

«Δεν μπορείς να αποδομήσεις την όλη συνεισφορά, του οποιουδήποτε Υπουργείου στην πανδημία, εάν υπήρξαν είτε δικαιολογημένα, είτε αδικαιολόγητα, κάποιες μικρές ατέλειες. Αυτό το Υφυπουργείο, σε συνεργασία με το Υπουργείο Εργασίας, μέσα σε τρεις εβδομάδες έδωσε ηλεκτρονική υποβολή, επεξεργασία και καταβολή των επιδομάτων του κορωνοϊού. Σε χρόνο ρεκόρ δώσαμε υπηρεσία για να γίνεται εγγραφή των παιδιών για τα σχολεία, σε χρόνο ρεκόρ δώσαμε την ηλεκτρονική εγγραφή των νεοσυλλέκτων, που χρησιμοποιείται μέχρι και σήμερα. Μέσα στην πανδημία είχαν γίνει πολλά πράγματα. Ένα από αυτά το τεράστιο και πολύ πετυχημένο, η πλατφόρμα εμβολιασμού».

Στην συνέχεια, ο κ. Κόκκινος εξήγησε για ποιο λόγο ήταν πετυχημένη η πλατφόρμα, παρά το γεγονός ότι παρουσίασε κάποια προβλήματα. Τόνισε πως η Κύπρος ήταν από τις πρώτες χώρες της Ευρώπης που δημιούργησε πλατφόρμα εμβολιασμού, μόλις ξεκίνησε και το πρόγραμμα.

«Έγινε σε χρόνο ρεκόρ και ήμασταν από τις πρώτες χώρες της Ευρώπης που είχαμε πλατφόρμα εμβολιασμού. Την είχαμε έτοιμη από τον Ιανουάριο του 2021, τότε που ξεκινούσαν οι εμβολιασμοί. Σε άλλες χώρες, έκαναν 4-5 μήνες να την δημιουργήσουν και όσοι ήταν στη σειρά για εμβολιασμό, τους έστελναν μηνύματα στο κινητό, τάδε ώρα, στο τάδε εμβολιαστικό κέντρο. Δώσαμε επιλογή εμβολίου, χρόνου και τόπου που θα γινόταν ο εμβολιασμός. Οι άλλες χώρες δεν έδιναν αυτές τις επιλογές, έδιναν μόνο χρόνο. Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, από τον Ιανουάριο μέχρι τον Μάιο, σε τέσσερις συγκεκριμένες περιπτώσεις, η πλατφόρμα, για λόγους που εξήγησα πολλές φορές, αντιμετώπισε δυσκολίες. Αυτό έγινε, επειδή είχαμε 5,000 εμβόλια, 1,000 από μία συγκεκριμένη εταιρεία, που όλοι προτιμούσαν και 4,000 από εταιρεία που κανένας δεν ήθελε, άνοιξε η πλατφόρμα για δύο ηλικίες με τους εν δυνάμει δικαιούχους να είναι 25-27 χιλιάδες και ο κάθε δικαιούχος να βάζει 4-5 για να προλάβει να κλείσει αυτό που θέλει και έμπαιναν όλοι στις 7:30 το πρωί. Δεν υπάρχει περίπτωση, οποιαδήποτε πλατφόρμα να μπορέσει να ανταπεξέλθει. Η πλατφόρμα σχεδιάστηκε για να κλείνονται 40,000 ραντεβού ανά 24ωρο, όχι μέσα σε κάποια λεπτά».

Σε αυτό το σημείο, ο κ. Κόκκινος έπρεπε να δώσει ξεκάθαρες απαντήσεις για τους λόγους που υπήρξαν τα προβλήματα. Μάλιστα, υπέδειξε πως το ίδιο πρόβλημα παρατηρήθηκε και σε άλλες χώρες και δεν ήταν κάτι που έγινε πρώτη φορά και μόνο στην Κύπρο.

«Η υψηλή ζήτηση εμβολιασμού, σε συνδυασμό με χαμηλή διαθεσιμότητα αριθμού εμβολίου και την αρνητικότητα προς ένα συγκεκριμένο εμβόλιο, πίεζε τον κόσμο να μπαίνει στις 7:30 το πρωί. Ακριβώς το ίδιο πρόβλημα αντιμετώπισαν όλες οι πλατφόρμες του κόσμου. Στην Αγγλία έπεσε γύρω στις 11 φορές σε μία μέρα. Στην Ιαπωνία έπεσε πάρα πολλές φορές και σε μια περίπτωση, για δύο εβδομάδες δεν είχαν πλατφόρμα. Στην Αμερική το ίδιο. Αυτό που αντιμετωπίσαμε στην Κύπρο ήταν, σε πολύ μικρότερο βαθμό, το ίδιο πρόβλημα που αντιμετώπισαν όλες οι πλατφόρμες, που άνοιγαν και έμπαινε όλος ο κόσμος ταυτόχρονα μέσα. Τότε απορρόφησα συνειδητά, υπεύθυνα και με χαμηλούς τόνους όλους τους κραδασμούς χωρίς να ρίξω ευθύνη σε κανένα. Ένιωσα υπεύθυνος να το κάνω αυτό, επειδή οι πολίτες ταλαιπωρούνταν χωρίς λόγο. Ήταν σε μία προεκλογική περίοδο με τοξικό κλίμα. Δεν ήθελα να πολιτικοποιήσω το θέμα. Δεν ήθελα να πω δεν φταίω εγώ, ούτε να πω ότι φταίει η εταιρεία που τρέχει την πλατφόρμα, που στην ουσία εγώ την σχεδίασα. Ναι μεν ήταν άδικη η επίθεση, αλλά έδειξα σεβασμό και υπευθυνότητα. Εκ των υστέρων, αυτό έπρεπε να κριθεί».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Αλλάζουν όψη οι κυβερνητικές ιστοσελίδες-Η πύλη που αντικαθιστά την Αριάδνη

Δειτε Επισης

Παρουσίασε το όραμά του για το Δήμο Λευκωσίας ο Νίκος Τορναρίτης-Οι δώδεκα προτεραιότητές του
Εκ πρώτης όψεως ευθύνες για την απόδραση κρατούμενου από τις Κεντρικές-Εν αναμονή της έκθεσης γεγονότων
Απαντά στη συσκότιση της Αστυνομίας για σοβαρές υποθέσεις ο Χαρτσιώτης-Τα ρίχνει στα ΜΜΕ «που εστιάζουν στα αρνητικά»
Δεν είναι ευχαριστημένος με τα μέτρα για το έγκλημα ο Χαρτσιώτης-«Ευελπιστώ να έχουμε καλύτερα αποτελέσματα»
Στέλνει στη Βουλή το θέμα μετακίνησης ψηφοφόρων το ΑΚΕΛ-Ζητά διερεύνηση πριν τις εκλογές
Επιστολή Στεφάνου σε Κεραυνό για πράσινη φορολογία-Ζητά ξανά αναβολή της επιβολής της
Συμπλοκή και μαχαιρώματα μεταξύ Σύρων στη Λευκωσία-Οι ισχυρισμοί των εμπλεκομένων
Δεκαεννιάχρονος έχασε τον έλεγχο της μοτοσικλέτας του και προσέκρουσε σε πάσσαλο (pics)
Επικύρωσε το ψηφοδέλτιο για τις Ευρωεκλογές η ΔΗΠΑ-«Στοχεύουμε σε νούσιμες πολιτικές θέσεις »
Ποιος είναι ο αρχιτέκτονας που σχεδίασε την επίθεση Ιράν σε Ισραήλ-Βετεράνος πολέμου