H ιστορία των αεροσκαφών Antonov-«Στιβαρά, ανθεκτικά και οικονομικά σε καύσιμα»

Ένα Antonov 12, ουκρανικής εταιρείας, ήταν το μεταγωγικό αεροσκάφος που συνετρίβη, το βράδυ του Σαββάτου, έξω από την Καβάλα.

Συγκεκριμένα, πρόκειται για ένα τετρακινητήριο μεταφορικό ελικοφόρο αεροσκάφος σχεδιασμένο στη Σοβιετική Ένωση. Αποτελεί την στρατιωτική έκδοση του Antonov An-10 και υπάρχουν πολλές παραλλαγές του. Για περισσότερα από 30 χρόνια το Antonov 12 ήταν το τυπικό αεροσκάφος της σοβιετικής αεροπορίας για τη μεταφορά φορτίου και αλεξιπτωτιστών.

Έως και σήμερα έχουν κατασκευαστεί 1.248 αεροσκάφη τέτοιου τύπου.

Λίγα λόγια για το παρελθόν

Σημειώνεται πως το Antonov-12 είναι ο απόγονος του Αntonov-8. Tο πρώτο Αntonov-12 πέταξε τον Δεκέμβριο του 1957 και μπήκε επίσημα στον δυναμικό των Ενόπλων Δυνάμεων της Σοβιετικής Ένωσης το 1959. Αρχικά κατασκευαζόταν στο κρατικό εργοστάσιο στο Ιρκούτσκ, όμως από το 1962 η παραγωγή μεταφέρθηκε στην Τασκένδη και μετέπειτα στο Βορονέζ και το Καζάν.

Το Antonov-12 είναι γνωστό για την ικανότητά του στην έλξη. Τα φτερά του και η ουρά του είναι κατασκευασμένα έτσι ώστε να του δίνουν ισχυρή άνωση. Όσον αφορά στη διαμόρφωση, το μέγεθος και τη μεταφορική ικανότητά του, το αεροσκάφος είναι παρόμοιο με το C-130 Hercules της Lockheef Martin που κατασκευάστηκε στις Ηνωμένες Πολιτείες και χρησιμοποιείται ευρύτατα από τις αεροπορίες των δυτικών χωρών.

Το Antonov-12 είναι ικανό να μεταφέρει έως και 100 πλήρως εξοπλισμένους αλεξιπτωτιστές ή 20.000 κιλά φορτίου.

Μέχρι το 1973, όταν σταμάτησε η παραγωγή του, κατασκευάστηκαν πάνω από 60 παραλλαγές του An-12. Χρησιμοποιήθηκε σε διάφορους ρόλους, από επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης έως τη μεταφορά οπλισμού.

Kατά τη διάρκεια της σοβιετικής παρουσίας στο Αφγανιστάν, έγινε γνωστό για τον μακάβριο ρόλο του να μεταφέρει πίσω στη Σοβιετική Ένωση και συγκεκριμένα στην Τασκένδη του νεκρούς σοβιετικούς στρατιώτες. Μεταξύ των Σοβιετικών στρατιωτών το αεροσκάφος ήταν γνωστό με το παρατσούκλι «Μαύρη Τουλίπα».

Η εταιρεία Αntonov ιδρύθηκε το 1946 στο Νοβοσιμπίρσκ ως άκρως απόρρητο Σοβιετικό Γραφείο Έρευνας και Σχεδιασμού, με επικεφαλής τον Ολεγκ Αντόνοφ, Ουκρανό μηχανικό που σχεδίαζε κυρίως μεταγωγικά αεροσκάφη. Πήρε, προς τιμήν του, το όνομά του μετά τον θάνατο του Αντόνοφ το 1984.

Μετά την ανεξαρτησία της Ουκρανίας, το 1991 η Αντόνοφ ασχολείται με την πιστοποίηση και την εμπορία των μοντέλων της (τόσο της σοβιετικής εποχής όσο και εκείνων που αναπτύχθηκαν πιο πρόσφατα) στην ελεύθερη αγορά των εμπορικών αεροπλάνων.

Σήμερα, η εταιρεία Antonov είναι μια ουκρανική κρατική εταιρεία η οποία επισκευάζει κάποια από τα 6.000 αεροσκάφη της που εξακολουθούν να πετούν σε όλο τον κόσμο, και κυρίως σε πρώην χώρες της Σοβιετικής Ένωσης και σε αυτές του αναπτυσσόμενου κόσμου.

Πηγή: in.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

 

 

 

 

Δειτε Επισης

«Η Ειρήνη Μουρτζούκου αναλαμβάνει την ευθύνη που της αναλογεί, είπε αυτά που έπρεπε να πει»
Βίντεο ντοκουμέντο με το όχημα να πέφτει πάνω στο εστιατόριο στο Κολωνάκι
Διπλωματικές πηγές για ρηματική διακοίνωση Λιβύης-«Η Ελλάδα απορρίπτει κάθε ενέργεια που βασίζεται σε άκυρες συμφωνίες»
Πυροβολισμοί σε καφετέρια στον Κολωνό-Δύο τραυματίες, ο ένας αστυνομικός (pics)
Προφυλακίστηκε η Μουρτζούκου μετά την απολογία της-Δεν απάντησε σε ερωτήσεις, δήλωσε μετανιωμένη
Συγκλονίζει γυναίκα που τραυματίστηκε στο Κολωνάκι-«Ήρθε πάνω μας ένα τσουνάμι από μέταλλα και γυαλιά»
Άρχισε η απολογία της Ειρήνης Μουρτζούκου στον ανακριτή Αχαΐας
Κ. Μητσοτάκης: Η Ελλάδα δεν θα γίνει ξέφραγο αμπέλι, θα κάνουμε ό,τι μπορούμε να σταματήσουμε τους άθλιους διακινητές
Βρέφος εννέα μηνών κατάπιε δαχτυλίδι στη Σκιάθο-Μεταφέρθηκε εσπευσμένα στο νοσοκομείο
Μεταφέρεται στην Πάτρα η Ειρήνη Μουρτζούκου-Αντίστροφη μέτρηση για την απολογία της