H ιστορία των αεροσκαφών Antonov-«Στιβαρά, ανθεκτικά και οικονομικά σε καύσιμα»

Ένα Antonov 12, ουκρανικής εταιρείας, ήταν το μεταγωγικό αεροσκάφος που συνετρίβη, το βράδυ του Σαββάτου, έξω από την Καβάλα.

Συγκεκριμένα, πρόκειται για ένα τετρακινητήριο μεταφορικό ελικοφόρο αεροσκάφος σχεδιασμένο στη Σοβιετική Ένωση. Αποτελεί την στρατιωτική έκδοση του Antonov An-10 και υπάρχουν πολλές παραλλαγές του. Για περισσότερα από 30 χρόνια το Antonov 12 ήταν το τυπικό αεροσκάφος της σοβιετικής αεροπορίας για τη μεταφορά φορτίου και αλεξιπτωτιστών.

Έως και σήμερα έχουν κατασκευαστεί 1.248 αεροσκάφη τέτοιου τύπου.

Λίγα λόγια για το παρελθόν

Σημειώνεται πως το Antonov-12 είναι ο απόγονος του Αntonov-8. Tο πρώτο Αntonov-12 πέταξε τον Δεκέμβριο του 1957 και μπήκε επίσημα στον δυναμικό των Ενόπλων Δυνάμεων της Σοβιετικής Ένωσης το 1959. Αρχικά κατασκευαζόταν στο κρατικό εργοστάσιο στο Ιρκούτσκ, όμως από το 1962 η παραγωγή μεταφέρθηκε στην Τασκένδη και μετέπειτα στο Βορονέζ και το Καζάν.

Το Antonov-12 είναι γνωστό για την ικανότητά του στην έλξη. Τα φτερά του και η ουρά του είναι κατασκευασμένα έτσι ώστε να του δίνουν ισχυρή άνωση. Όσον αφορά στη διαμόρφωση, το μέγεθος και τη μεταφορική ικανότητά του, το αεροσκάφος είναι παρόμοιο με το C-130 Hercules της Lockheef Martin που κατασκευάστηκε στις Ηνωμένες Πολιτείες και χρησιμοποιείται ευρύτατα από τις αεροπορίες των δυτικών χωρών.

Το Antonov-12 είναι ικανό να μεταφέρει έως και 100 πλήρως εξοπλισμένους αλεξιπτωτιστές ή 20.000 κιλά φορτίου.

Μέχρι το 1973, όταν σταμάτησε η παραγωγή του, κατασκευάστηκαν πάνω από 60 παραλλαγές του An-12. Χρησιμοποιήθηκε σε διάφορους ρόλους, από επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης έως τη μεταφορά οπλισμού.

Kατά τη διάρκεια της σοβιετικής παρουσίας στο Αφγανιστάν, έγινε γνωστό για τον μακάβριο ρόλο του να μεταφέρει πίσω στη Σοβιετική Ένωση και συγκεκριμένα στην Τασκένδη του νεκρούς σοβιετικούς στρατιώτες. Μεταξύ των Σοβιετικών στρατιωτών το αεροσκάφος ήταν γνωστό με το παρατσούκλι «Μαύρη Τουλίπα».

Η εταιρεία Αntonov ιδρύθηκε το 1946 στο Νοβοσιμπίρσκ ως άκρως απόρρητο Σοβιετικό Γραφείο Έρευνας και Σχεδιασμού, με επικεφαλής τον Ολεγκ Αντόνοφ, Ουκρανό μηχανικό που σχεδίαζε κυρίως μεταγωγικά αεροσκάφη. Πήρε, προς τιμήν του, το όνομά του μετά τον θάνατο του Αντόνοφ το 1984.

Μετά την ανεξαρτησία της Ουκρανίας, το 1991 η Αντόνοφ ασχολείται με την πιστοποίηση και την εμπορία των μοντέλων της (τόσο της σοβιετικής εποχής όσο και εκείνων που αναπτύχθηκαν πιο πρόσφατα) στην ελεύθερη αγορά των εμπορικών αεροπλάνων.

Σήμερα, η εταιρεία Antonov είναι μια ουκρανική κρατική εταιρεία η οποία επισκευάζει κάποια από τα 6.000 αεροσκάφη της που εξακολουθούν να πετούν σε όλο τον κόσμο, και κυρίως σε πρώην χώρες της Σοβιετικής Ένωσης και σε αυτές του αναπτυσσόμενου κόσμου.

Πηγή: in.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

 

 

 

 

Δειτε Επισης

Προφυλακίστηκε η ψυχίατρος που έκανε ντελίβερι ναρκωτικών μέχρι και με ασθενοφόρο-Τι ισχυρίστηκε
Νεκρή 52χρονη μετά από τροχαίο στη Λάρισα-Εκτοξεύτηκε από μηχανή μετά από σύγκρουση με όχημα
Διπλωματικό θρίλερ για τη Μονή Σινά-Μεταβαίνει στο Κάιρο ο Γεραπετρίτης
Το 48ωρο θρίλερ για τη Μονή Σινά που δοκίμασε τις ελληνοαιγυπτιακές σχέσεις
Όχημα παρέσυρε και σκότωσε ανθοπώλη την ώρα που ετοίμαζε στολισμό για γάμο στην Ελλάδα
Κατήγγειλε βιασμό από τον σύντροφό της 35χρονη στην Πάτρα
Πορεία διαμαρτυρίας προς την Πρεσβεία του Ισραήλ στην Αθήνα για την κατάσταση στη Γάζα
Νεκρός και ο 87χρονος που πυροβόλησε και σκότωσε την καρκινοπαθή σύζυγό του στο Ρέθυμνο
Πυροβόλησε και σκότωσε τη σύζυγό του μέσα στο νοσοκομείο 87χρονος-Κλείδωσε τον γιο τους στο μπαλκόνι
Η ΕΛΑΣ έπιασε στον ύπνο τον Τούρκο μαφιόζο-Εγκατέλειψε το τζιπ, ήθελε να περάσει τα σύνορα