Μείωναν το βάρος των φορτηγών ένα κιλό για να μην βγάλουν επαγγελματική άδεια

Ένα παραθυράκι στη Νομοθεσία που αφορά τις επαγγελματικές άδειες οδηγού, εκμεταλλεύονταν για χρόνια επιτήδιοι, οι οποίοι αγόραζαν ημιφορτηγά από το εξωτερικό με ειδική... παραγγελία σε σχέση με το βάρος τον οχημάτων. Με αυτόν τον τρόπο, δεν χρειάζονταν επαγγελματική άδεια για την οδήγησή τους στους κυπριακούς δρόμους. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, σήμερα στους κυπριακούς δρόμους να κυκλοφορούν ακριβώς τα ίδια φορτηγά οχήματα με κάποια να χρειάζονται και κάποια να μην χρειάζονται επαγγελματική άδεια για την οδήγησή τους. 

Ειδικότερα, σύμφωνα με τον περί Επαγγελματικής Άδειας Οδηγού (Τροποποιητικός) Νόμο του 2022, «φορτηγό όχημα σημαίνει φορτηγό μηχανοκίνητο όχημα με μικτό βάρος 7,5 τόνων και άνω». Σύμφωνα με τα όσα ανέφερε στον REPORTER, o βουλευτής του ΑΚΕΛ, Κώστας Κώστα, του οποίου είναι μετά από δική του εισήγηση που οδηγείται στην Επιτροπή Μεταφορών η τροποποίηση της Νομοθεσίας, «κάποιοι επιτήδειοι επικοινωνούσαν με τις κατασκευάστριες εταιρείες, όπως την Ιαπωνία για παράδειγμα και έγραφαν στα χαρακτηριστικά του οχήματος πως ζυγίζουν 7,499 κιλά. Με αυτόν τον τρόπο γλίτωναν από τον βραχνά της έκδοσης επαγγελματικής άδεια».

Η εισήγηση αυτή, σύμφωνα με τον κ. Κώστα, γίνεται μετά από παράπονα πολιτών, καθότι «υπήρχε μια αδικία και ανισότητα και προσπαθούμε με αυτή την πρόταση Νόμου, να σταματήσει η στρέβλωση που υπήρχε στον Νόμο. Είναι κάτι που ζητά και το ίδιο το Τμήμα Οδικών Μεταφορών, γιατί η επαγγελματική άδεια απαιτείται στις πιο μεγάλες κατηγορίες. Με αυτό τον τρόπο, όλοι θα έχουν την ίδια αντιμετώπιση. Υπήρξαν περιπτώσεις ανθρώπων που έχουν ημιφορτηγά του ίδιου τύπου με άλλους και ενώ αυτοί χρειάζονται επαγγελματική άδεια, οι άλλοι ξεγλιστρούσαν από τον Νόμο. Πρέπει  να γίνει η διαφοροποίηση της λέξης ουσιαστικά στον Νόμο που αναφέρει 'άνω' να γίνει 'μέχρι', ώστε να μην γίνονται οι διαφοροποιήσεις για ένα κιλό».

Την προβληματική κατάσταση, όπου κάποιοι εκμεταλλεύονταν το κενό του Νόμου και ζητούσαν να γράφει στον τίτλο ιδιοκτησίας του αυτοκινήτου που ερχόταν από το εξωτερικό, 7,499 στο βάρος, για να αποφεύγουν την επαγγελματική άδεια ουσιαστικά για ένα κιλό, υπέδειξε και ο βουλευτής, Βαλεντίνος Φακοντής, ο οποίος σημείωσε ότι πρέπει «να διασαφηνιστεί ο ορισμός του φορτηγού οχήματος στον περί επαγγελματικής άδειας οδηγού Νόμο. Μέχρι σήμερα αυτό που ισχύει είναι ότι φορτηγό όχημα, σημαίνει φορτηγό μηχανοκίνητο όχημα που έχει μικτό επιτρεπόμενο βάρος άνω των 7,5 τόνων. Εμείς, θέλουμε όμως το φορτηγό όχημα που θα χρειάζεται επαγγελματική άδεια να είναι μέχρι 7,5 τόνους συν ένα κιλό. Θέλουμε να διορθώσουμε αυτή τη στρέβλωση».

Τα περιστατικά όπου αρκετοί ξέφευγαν του Νόμου, έφθασαν στ' αυτιά των Βουλευτών, καθώς, όπως πρόσθεσε ο κ. Φακοντής, «πάρα πολλοί έκαναν εισαγωγές και ως συνήθως όχι και τόσο ευσυνείδητοι, έρχονταν σε συνεργασία με τις χώρες που έφτιαχναν τα αυτοκίνητα και τα έπαιρναν με 7,499 κιλά. Οι ευσυνείδητοι που τα έφερναν, χωρίς να κάνουν αυτή την παρέμβαση και τα έφερναν κανονικά και έρχονταν 7,5 τόνους, εμπίπταν στην κατηγορία φορτηγό όχημα και χρειαζόταν επαγγελματική άδεια». 

«Θέλουμε να γίνει αυτό για να μην γίνονται παρατυπίες και παρεμβάσεις στον τρόπο εισαγωγής και να μην υπάρχει αυτή η στρέβλωση. Πρακτικά δεν επηρεάζει την οδική ασφάλεια, απλά πρέπει να διορθωθεί για να υπάρχει μια ισονομία και να τροποποιούνται τα κιλά αυτοκινήτων για να καλύπτονται από τις πρόνοιες της Νομοθεσίας», κατέληξε ο κ. Φακοντής.  

Δειτε Επισης

Επέκρινε συμπεριφορά ασφαλιστικών και τραπεζών η ΕΚΥΣΥ σε συνεδρία στη Βουλή
Κανονικά θερμοκρασιακά ο Οκτώβριος-Κάτω του 50% η βροχόπτωση
Παρουσίασε το Συνήγορο του Ασθενή ο Δαμιανός-Πυρ ομαδόν για έλλειψη διαβούλευσης
Στήριξη των επαγγελματιών υγείας για την ψυχική τους υγεία ζητά η ΠΑΣΥΝΟ
Πλησιάζει τον στόχο του 50-50 ο Πρόεδρος σε δημόσια αξιώματα-«Ψηλά στις προτεραιότητες η ισότητα των φύλων»
Συνεχίζονται οι εκκενώσεις στο Λίβανο μέσω Κύπρου-Φθάνουν δώδεκα πτήσεις από το Ισραήλ
Σε τροχιά υλοποίησης η Ψηφιακή Ταυτότητα-«Η νομοθεσία μας είναι έτοιμη»
Πάνω από τριάντα χιλιάδες παιδιά ζουν κάτω από το όριο της φτώχειας στην Κύπρο
Ζητά στήριξη των νοσηλευτών ανήμερα της παγκόσμιας ημέρας ψυχικής υγείας η ΠΑΣΥΝΟ
Η θυματοποίηση γυναικών το 1974-«Έπρεπε να ξύσουμε τις πληγές γιατί μόνο έτσι μπορούμε να τις γιατρέψουμε»