Β. Δημητριάδης: Στήριξη της Κύπρου σε πρωτοβουλίες για την απανθρακοποίηση του ναυτιλιακού τομέα

Τη στήριξη της Κύπρου όσον αφορά πρωτοβουλίες που συμβάλλουν στην απανθρακοποίηση του ναυτιλιακού τομέα, διασφαλίζοντας παράλληλα την ανταγωνιστικότητα της Ευρωπαϊκής Ναυτιλίας, εξέφρασε την Πέμπτη ο Υφυπουργός Ναυτιλίας, Βασίλης Δημητριάδης, σε παρέμβασή του στις εργασίες του Συμβουλίου Μεταφορών της ΕΕ, στο Λουξεμβούργο.      

Σύμφωνα με ανακοίνωση από το ΓΤΠ, στην παρέμβασή του, στο πλαίσιο της συζήτησης για την Πρόταση Κανονισμού σχετικά με τη χρήση ανανεώσιμων καυσίμων και καυσίμων χαμηλού ανθρακούχων εκπομπών στις θαλάσσιες μεταφορές ως μέρος της δέσμης «Fitfor 55», ο κ. Δημητριάδης είπε ότι το κείμενο είναι ισορροπημένο και μπορεί να αποτελέσει τη γενική προσέγγιση του Συμβουλίου.

«Ως γενική αρχή, στηρίζουμε με θέρμη πρωτοβουλίες που συμβάλλουν στην απανθρακοποίηση του ναυτιλιακού τομέα, διασφαλίζοντας παράλληλα την ανταγωνιστικότητα της Ευρωπαϊκής Ναυτιλίας,» είπε.

Ο Υφυπουργός εξέφρασε τις ευχαριστίες του για τη συμπερίληψη της χρονικά περιορισμένης εξαίρεσης για τη θαλάσσια επιβατική σύνδεση μεταξύ Κύπρου και ηπειρωτικής Ευρώπης.

Η Κύπρος, είπε, τα τελευταία 21 χρόνια δεν διέθετε εναλλακτική συνδεσιμότητα και από φέτος γίνεται ένα πιλοτικό εγχείρημα, που, όπως είπε,  δεν θα θέσει σε κανένα απολύτως κίνδυνο το επιδιωκόμενο αποτέλεσμα του Κανονισμού. Ωστόσο, για να έχει αντίκρισμα η εν λόγω εξαίρεση θα πρέπει να συμπεριληφθεί και στην πρόταση ETS Maritime, πρόσθεσε.

«Η Κύπρος χαιρετίζει το γεγονός ότι λήφθηκαν υπόψη και οι ιδιαιτερότητες των εταίρων μας ενώ θεωρεί ότι η εισαγωγή του πολλαπλασιαστή για την παροχή κινήτρων στη ζήτηση για ανανεώσιμα καύσιμα μη βιολογικής προέλευσης αποτελεί ισορροπημένη επιλογή,» είπε.

Είπε ακόμη, ότι οι προτεινόμενοι στόχοι είναι φιλόδοξοι, διασφαλίζοντας τη δίκαιη συμβολή του ναυτιλιακού τομέα στην κλιματική αλλαγή, παρέχοντας συνάμα επαρκή χρόνο για προσαρμογή.

«Το υψηλό επίπεδο αβεβαιότητας σε κρίσιμα ζητήματα, όπως η έλλειψη διαθεσιμότητας βιώσιμων καυσίμων, σε συνδυασμό με την τρέχουσα γεωπολιτική κατάσταση και την επισιτιστική κρίση, δεν μας επιτρέπει καμία ευελιξία για υψηλότερους στόχους. Παρά ταύτα έχουμε αποδεχθεί την επίσπευση της αξιολόγησης του κανονισμού από το 2030 στο 2027,» είπε.

Σχετικά με τις πρόσθετες απαιτήσεις μηδενικών εκπομπών στα αγκυροβόλια, είπε ότι υποστηρίζει το κείμενο ως έχει, το οποίο, όπως είπε, «διατηρεί μια λεπτή ισορροπία μεταξύ φιλόδοξης προσέγγισης και πραγματισμού.»

«Αναφορικά με τα έσοδα που απορρέουν από τις ποινές στηρίζουμε το προτεινόμενο σύστημα που επιτρέπει τη διαχείρισή τους από τα κράτη μέλη για στήριξη της ενεργειακής μετάβασης του ναυτιλιακού τομέα, επισημαίνοντας παράλληλα την ανάγκη σύστασης ειδικού ταμείου ναυτιλιακής μετάβασης στα πλαίσια του ETS Maritime,» είπε.

Πηγή: KYΠΕ

Δειτε Επισης

Σε σοβαρή κατάσταση στην Εντατική 90χρονη που παρασύρθηκε από όχημα ενώ επιχειρούσε να διασταυρώσει
Εντοπίστηκαν πιστόλι και φυσίγγια σε ανοικτό χώρο παρά τον παλαιό δρόμο Λεμεσού-Λευκωσίας
Στο ΤΑΕ Αρχηγείου με τον δικηγόρο του για ανακριτική κατάθεση ο Οδυσσέας Μιχαηλίδης
Συγκλονίζει η ιστορία επτάχρονης-Διαγνώστηκε με σπάνιο καρκίνο, πήγε στο Ισραήλ για θεραπεία και πέθανε σε πυραυλική επίθεση
Πάνω από 20 πτήσεις από Λάρνακα προς Ισραήλ και Ιορδανία-Στην Αρμενία ο έκτος Κύπριος που ήταν στο Ιράν
ΒΙΝΤΕΟ: Φωτιά σε εν κινήσει οχήματα σε Δερύνεια και Πρωταρά
Εντός δύο εβδομάδων η απόφαση Τραμπ για Ιράν-Δίνει περιθώριο στη διπλωματία, συνάντηση στην Ελβετία
Συνεδριάζει εκτάκτως το Συμβούλιο Ασφαλείας του ΟΗΕ για τον πόλεμο ανάμεσα σε Ισραήλ και Ιράν
Πυρκαγιά σε κυλίνδρους οξυγόνου στον Στρόβολο-Εκκενώθηκε πολυκατοικία
Οι ΗΠΑ αποσύρουν δεκάδες αεροσκάφη από βάση στο Κατάρ