Τα έργα που έγιναν στην Παιδεία και οι στόχοι του Προέδρου για το μέλλον

Παραμένουμε προσηλωμένοι στη μετεξέλιξη της παρεχόμενης εκπαίδευσης, δήλωσε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, Νίκος Αναστασιάδης, ο οποίος απηύθυνε χαιρετισμό στην εκδήλωση της Παγκύπριας Έπαλξης Δασκάλων και Νηπιαγωγών Πρωτοπορία επ’ ευκαιρία των 40 χρόνων από την ίδρυσή της. Η εκδήλωση έγινε στο οίκημα της ΠΟΕΔ, στη Λευκωσία, την Πέμπτη.

"Η παρουσία μου συνιστά έμπρακτη απόδειξη του σεβασμού και της εκτίμησης, τόσο του ιδίου προσωπικά όσο και ολόκληρης της Πολιτείας, απέναντί σας αλλά και το σύνολο των συναδέλφων σας που υπηρετούν με αφοσίωση την Παιδεία του τόπου μας", σημείωσε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας.

Αναφερόμενος στην κυβερνητική πολιτική για την Παιδεία, ο Πρόεδρος Αναστασιάδης ανέφερε ότι η Κυβέρνηση έχει προχωρήσει στην αναδιοργάνωση του ιδίου του Υπουργείου Παιδείας, "όπου συντελέστηκαν ριζικές αλλαγές, με στόχο την προαγωγή της σύγχρονης, χρηστής διοίκησης και τη δημιουργία επιμέρους δομών που επιτρέπουν την αποτελεσματική υλοποίηση της αποστολής του".

Πέραν τούτων, συνέχισε, για πρώτη φορά από εγκαθιδρύσεως της Κυπριακής Δημοκρατίας επιτεύχθηκε σειρά άλλων τομών προς όφελος των μαθητών και του διδακτικού προσωπικού.

Οι κυριότερες μεταρρυθμίσεις, ανέφερε, είναι η κατάργηση του απηρχαιωμένου συστήματος διορισμών στην εκπαίδευση και την αντικατάστασή του με εξετάσεις, ο συνεχής εκσυγχρονισμός του περιεχομένου της εκπαίδευσης μέσω των νέων αναλυτικών και ωρολογίων προγραμμάτων και η εφαρμογή του Ενιαίου Σχεδίου Αξιολόγησης του μαθητή που καλύπτει την Προδημοτική Εκπαίδευση μέχρι και τη Γ’ Λυκείου.

"Παράλληλα, όσον αφορά στην αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και των εκπαιδευτικών, έχει ήδη ξεκινήσει ο διάλογος επί της ολοκληρωμένης πρότασης που κατέθεσε το Υπουργείο σε όλους τους εμπλεκόμενους φορείς", επεσήμανε ο Πρόεδρος Αναστασιάδης, ο οποίος αναφέρθηκε και στην εφαρμογή του Προγράμματος STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics) στη Δημοτική Εκπαίδευση, στην εισαγωγή των Γαλλικών ως υποχρεωτικού μαθήματος στην Ε΄ και Στ΄ τάξη στα Ενιαία Ολοήμερα Δημοτικά Σχολεία.

Ακόμη, ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας συμπεριέλαβε στις μεταρρυθμίσεις τη διδασκαλία των Ψηφιακών Τεχνολογιών ως ξεχωριστής διδακτικής ενότητας στο μάθημα «Σχεδιασμός και Τεχνολογία – Ψηφιακές Τεχνολογίες» με νέα αναλυτικά προγράμματα, τη λειτουργία θερινών σχολείων στη Δημοτική Εκπαίδευση, την επέκταση του συγχρηματοδοτούμενου προγράμματος ΔΡΑ.Σ.Ε. (Δράσεις Σχολικής και Κοινωνικής Ένταξης) για ενίσχυση της πρόσβασης, της  ομαλής και αποτελεσματικής ένταξης και συμμετοχής όλων των παιδιών σχολικής και προσχολικής ηλικίας στο εκπαιδευτικό σύστημα, καθώς και τη μεταρρύθμιση και εκσυγχρονισμό της υφιστάμενης νομοθεσίας και των πρακτικών που ακολουθούνται στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση.

Επιδίωξη της Κυβέρνησης, υπέδειξε ο Πρόεδρος Αναστασιάδης, είναι η δημιουργία σύγχρονων καινοτόμων κτηριολογικών και τεχνικών εγκαταστάσεων κατά τρόπο που να εμπλουτίζονται οι παιδαγωγικές πρακτικές.

"Στο πλαίσιο αυτό", ανέφερε, "την τελευταία δεκαετία ολοκληρώθηκαν 23 ανεγέρσεις σχολικών μονάδων συνολικής αξίας πέραν των 100 εκατομμυρίων ευρώ, 250 επεκτάσεις, αντισεισμικές αναβαθμίσεις, γενικές βελτιώσεις και ανακαινίσεις, καθώς και πέραν των 800 μικρότερης κλίμακας έργα, συνολικής αξίας πέραν των 120 εκατομμυρίων ευρώ, ενώ βρίσκονται στο στάδιο υλοποίησης έργα υποδομής εκτιμημένης αξίας πέραν των 80 εκατομμυρίων ευρώ".  

"Σε αυτή την κατεύθυνση, της περαιτέρω μετεξέλιξης της παρεχόμενης εκπαίδευσης όλων των βαθμίδων είναι που παραμένουμε προσηλωμένοι", τόνισε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, προσθέτοντας ότι ο μελλοντικός προγραμματισμός που υιοθετήθηκε στο Εθνικό Σχέδιο «Κύπρος – το Αύριο» για τον πυλώνα της παιδείας, περιλαμβάνει συγκεκριμένους στόχους πολιτικής και επενδυτικές δράσεις, ύψους πέραν των 100 εκατομμυρίων ευρώ.

Στον προγραμματισμό αυτό, εξήγησε, εμπίπτει η απόφαση για επέκταση της δωρεάν υποχρεωτικής προσχολικής εκπαίδευσης από την ηλικία των τριών χρονών και 8 μηνών και η κάλυψη διδάκτρων παιδιών ηλικίας 3 χρόνων μέχρι 4 χρόνων και 8 μηνών που φοιτούν στα δημόσια νηπιαγωγεία. Στην ίδια κατηγορία, συνέχισε, ανήκει ο ψηφιακός μετασχηματισμός όλων των τάξεων στα σχολεία, η καλλιέργεια ηλεκτρονικών δεξιοτήτων σε εκπαιδευτικούς και μαθητές και η αντιμετώπιση της αναντιστοιχίας δεξιοτήτων μεταξύ δευτεροβάθμιας και τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και της αγοράς εργασίας.

"Στην προσπάθεια εκσυγχρονισμού του εκπαιδευτικού μας συστήματος επενδύουμε σε εσάς τους εκπαιδευτικούς ως σημαντικούς εταίρους στην προσπάθεια που καταβάλλουμε", ανέφερε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, ο οποίος εξέφρασε την απόλυτη βεβαιότητά του ότι μέσα από τον διάλογο, τις απόψεις και τις εισηγήσεις των εκπαιδευτικών θα επιτευχθούν ακόμη περισσότερα σημαντικά βήματα για το καλό και το ωφέλιμο των μαθητών, και ευρύτερα της πατρίδας μας.

Πηγή: ΚΥΠΕ

Δειτε Επισης

Συνελήφθησαν οκτώ πρόσωπα που διέμεναν παράνομα στη Κύπρο
Επιτέθηκαν σε 24χρονο σε στάση λεωφορείου στη Λάρνακα και του έκλεψαν το σακίδιο του και 50 ευρώ
Ξεγέλασαν 53χρονο για δήθεν πρόστιμο και του απέσπασαν 18,5 χιλιάδες ευρώ
Ισχυρισμοί Τατάρ για μη ανακοίνωση διάνοιξης σημείων διέλευσης-«Το ζήτημα θα είχε επιλυθεί εάν δεν επέμεινε ο Χριστοδουλίδης»
Ετοιμότητα για συμφωνία για σημεία διέλευσης εξέφρασε o Πρόεδρος-Παρουσίασαν χάρτες τα Ηνωμένα Έθνη
Έκρηξη βόμβας σε αυτοκίνητο 75χρονου στη Λάρνακα, στις φλόγες όχημα 40χρονου στη Λευκωσία
Οδεύουν προς αδιέξοδο οι διαβουλεύσεις για ΑΤΑ-Στον Παναγιώτου το μπαλάκι, ανοίγει τα χαρτιά του
Ταυτόχρονη παρουσία, διαφορετικός καταλογισμός ευθυνών για Βαφεάδη και Κουτσούλη-Η γκρίζα ζώνη του πορίσματος
Κλείδωσαν οι επόμενοι σταθμοί στο Κυπριακό-Με ΜΟΕ συνεχίζεται η συζήτηση μέχρι τις παράνομες «εκλογές»
Προς την ορθή κατεύθυνση θεωρεί τα αποτελέσματα της πολυμερούς ο Πρόεδρος-«Θα κριθούν στην πράξη»