Βράζουν οι ταξιτζήδες-Η αύξηση στην ταρίφα, η πατέντα με τα minibus και οι Τ/κ

Στο απροχώρητο φαίνεται να έχει φθάσει η κατάσταση με τους οδηγούς ταξί, οι οποίοι βράζουν για τη μειωτική τάση που υπάρχει στη δουλειά τους αλλά και για τις οικονομικές επιπτώσεις που έχουν ως αποτέλεσμα της υπολειτουργίας τους. Την ίδια ώρα, οι οδηγοί των ταξί, έχουν ζητήσει από το κράτος μια μικρή αύξηση στα κόμιστρά τους, ώστε να επωφελούνται οικονομικά και είναι κάτι που αναμένουν να εγκριθεί το επόμενο διάστημα από τη Βουλή, η οποία πρόκειται να συζητήσει τα προβλήματα που ταλανίζουν τους οδηγούς αστικών ταξί. 

Η νέα οικονομική κρίση που μαστίζει όλους τους τομείς, δεν θα μπορούσε να αφήσει ανεπηρέαστο και τον κλάδο των οδηγών ταξί, για τους οποίος αποτέλεσε την τελευταία μαχαιριά στη δουλειά τους, αφού όπως φαίνεται οι μηχανές των οχημάτων τους παραμένουν κλειστές, χωρίς σχεδόν κανένα πελάτη να ενδιαφέρεται για να τους μεταφέρει σε κάποιο προορισμό. 

Ως τραγική χαρακτήρισε την κατάσταση που επικρατεί στον κλάδο τους, ο πρόεδρος συνδέσμου αστικών ταξί, Χαράλαμπος Αυγούστου, στον REPORTER, ο οποίος υπογράμμισε πώς από το 2008 οι οδηγοί ταξί δεν έχουν προχωρήσει σε κάποια αύξηση, ενώ την ίδια ώρα, πρόσθεσε, «παρατηρείται αύξηση σε όλους τους υπόλοιπους τομείς. Για εμάς σχετικά είναι πολύ μικρό το ποσό που ζητούμε για τα κόμιστρά μας. Δηλαδή μια διαδρομή των πέντε ευρώ θέλουμε να πάει ένα ευρώ πάνω και θα είναι στα έξι ευρώ. Θεωρώ ότι δικαιούμαστε αυτή την αύξηση και πρέπει να την πάρουμε».

Η ανησυχία που επικρατεί στον χώρο των οδηγών ταξί είναι οφθαλμοφανής, με τους οδηγούς ταξί να βράζουν και να ζητούν επιτακτικά τις αυξήσεις στα κόμιστρά τους. «Όλα πάνε πάνω και θέλουν και αυτοί δικαιωματικά αύξηση και νομίζω ότι θα το κερδίσουμε αυτό. Λιγόστεψε πάρα πολύ η δουλειά των οδηγών ταξί, ειδικά τώρα που χάνεται και ο τουρισμός στο νησί μας. Φανταστείτε πόσα λίγα λεφτά παίρνουν σπίτι τους οι οδηγοί ταξί για να συντηρήσουν μια οικογένεια. Είναι πάρα πολύ δύσκολη η κατάσταση. Δεν μπορώ να συγκρίνω οποιαδήποτε άλλη δουλειά με αυτή του οδηγού ταξί. Οι πλείστοι επίσης επειδή νοικιάζουν τα οχήματα που χρησιμοποιούν ως ταξί, έχουν σοβαρό πρόβλημα επιβίωσης».

Όσο αφορά τις επαρχίες που παρατηρείται η προβληματική κατάσταση, φαίνεται να μην είναι μόνο στη Λευκωσία, αλλά σε όλες τις επαρχίες της Κύπρου. «Είναι γενικό το πρόβλημα και όχι μόνο στη Λευκωσία. Σίγουρα όμως, για τις άλλες επαρχίες θα φανεί αν δεν θα έρθει τουρισμός και εκεί ίσως να είναι περισσότερο το πρόβλημα από τη Λευκωσία. Προς το παρών όμως, είμαστε όλοι στον ίδιο παρονομαστή». 

Οι οδηγοί των ταξί, ξεκαθάρισε ο κ. Αυγούστου, ζητούν αυτή την αύξηση του ενός ευρώ στην ταρίφα, ώστε να υπάρξει μια μικρή ικανοποίηση στους οδηγούς. «Στην παρούσα φάση, η ταρίφα ξεκινά στα 3,42 ευρώ και εμείς επιθυμούμε να πάρουμε την ταρίφα στα 3,98 ευρώ για να κερδίζουν εκείνα τα ορισμένα σεντς, συν το χιλιόμετρο που είναι στα 0,73 και πρόκειται να γίνει 1 ευρώ το χιλιόμετρο. Για να εγκριθεί αυτό όμως, υπάρχει μια μελέτη που θα γίνει. Εμάς μας ζήτησαν να τους εξηγήσουμε τι είναι αυτό που θέλουμε, πήραμε τις θέσεις μας και περιμένουμε να συζητηθεί και να δούμε εάν θα υπάρξει άσπρος καπνός στη συζήτηση της Βουλής».

Η… πατέντα με τα minibus που χρησιμοποιούνται ως ταξί

Ιδιαίτερο πονοκέφαλο προκαλεί την ίδια ώρα το γεγονός ότι μικρά λεωφορεία, χρησιμοποιούνται ως ταξί, με αποτέλεσμα να παίρνουν τους πελάτες των επαγγελματιών οδηγών ταξί. Αυτή η ενέργεια, γίνεται προφανώς από οδηγούς οι οποίοι εκμεταλλεύονται τη δωρεάν άδεια των λεωφορείων και έτσι μπορούν να κυκλοφορούν ανεξέλεγκτοι στους δρόμους, εξυπηρετώντας ανυποψίαστους πολίτες οι οποίοι επιθυμούν να μεταφερθούν σε ένα σημείο. 

Σύμφωνα με τον κ. Αυγούστου, πρόκειται για δεκαθέσια οχήματα, «που οι περισσότεροι πώλησαν τις άδειες τους και έφτιαξαν αυτά οχήματα και τα χρησιμοποιούν ως Λεωφορεία Δημόσιας Χρήσης (ΛΔΧ), που είναι δωρεάν οι άδειες τους. Έτσι τα χρησιμοποιούν αυτά μέσα στους δρόμους ως ταξί. Είναι ένα σοβαρό πρόβλημα αυτό, γιατί παίρνουν αρκετή δουλειά από τους οδηγούς ταξί. Δεν έχει μόνο πρόβλημα η Λευκωσία, αλλά και η Αγία Νάπα και η Πάφος έχουν τεράστια προβλήματα με αυτό το θέμα. Η Λεμεσός και η Λάρνακα, πιο λίγο. Είναι μια τρομερή υπόθεση στη δουλειά των οδηγών ταξί τα mini-bus».

Όπως εξήγησε ο πρόεδρος συνδέσμου των αστικών ταξί, «το minibus, ενώ πρέπει να παίρνει από επτά άτομα και πάνω, οι εν λόγω οδηγοί χρησιμοποιούν αυτά τα οχήματα για να παίρνουν ένα και δυο άτομα και δουλεύουν τα λεωφορεία ουσιαστικά ως ταξί, γιατί η άδεια των λεωφορείων είναι δωρεάν. Αυτό έχει αποτέλεσμα να μειώνεται η δουλειά των οδηγών μας πάρα πολύ και να λειτουργούν κανονικά αυτά τα λεωφορεία ως ταξί».

Τουρκοκύπριοι κάνουν τους ταξιτζήδες

Αλγεινή εντύπωση προκαλεί την ίδια ώρα το γεγονός ότι μέχρι και Τουρκοκύπριοι από τα κατεχόμενα, λειτουργούν ως οδηγοί ταξί στις ελεύθερες περιοχές, αποκομίζοντας τεράστια οικονομικά κέρδη, ζημιώνοντας παράλληλα τους επαγγελματίες οδηγούς ταξί. 

Τη σειρά προβλημάτων, επεξήγησε ο Βουλευτής του Κινήματος Οικολόγων-Συνεργασίας Πολιτών, Χαράλαμπος Θεοπέμπτου, ο οποίος τόνισε ότι «πέραν από το θέμα των ταρίφων, υπάρχει και πρόβλημα στα αεροδρόμια από τα οποία χάνουν πάρα πολλή δουλειά οι οδηγοί ταξί, όπως και με τους πειρατές. Πηγαίνουν για παράδειγμα Τουρκοκύπριοι και κάνουν τους ταξιτζήδες και άλλοι που κάνουν παράνομα τους ταξιτζήδες και δυστυχώς, δεν τους ελέγχει κανείς αυτούς. Έχουν μια σειρά από προβλήματα οι οδηγοί ταξί και λυπάμαι που ταλαιπωρούνται τόσο καιρό. Βάζουμε κάποιους περιορισμούς στους οδηγούς ταξί, αλλά την ίδια ώρα χρειάζονται κάποια υποστήριξη γιατί είναι λίγο εγκαταλελειμμένοι».

Είναι σημαντικό, πρόσθεσε ο κ. Θεοπέμπτου, «να αντιληφθεί και ο κόσμος, ότι χρειαζόμαστε τα ταξί και θέλουμε να γίνουν περισσότερα και ο λόγος είναι ότι σε μεγάλες πόλεις, όπως της Νέας Υόρκης, δεν υπάρχουν οχήματα και ο κόσμος χρησιμοποιεί τα ταξί. Μεγάλο ποσοστό κατοίκων μάλιστα δεν έχει καν άδεια οδηγού. Ήδη ξεκίνησαν να γίνονται κάποια έργα και στη Λευκωσία, όπως στη Μακαρίου, για να περιοριστεί η κίνηση των αυτοκινήτων και την ίδια ώρα αυξάνουμε τα ύψη των κτιρίων, κάτι που σημαίνει ότι πληθαίνει ο κόσμος στο κέντρο της πόλης. Έτσι, θα πρέπει να αυξηθούν τα ταξί, τα λεωφορεία και τα ποδήλατα, για τη διακίνηση των πολιτών». 

Δειτε Επισης

Η έκπληξη Φον ντερ Λάιεν στον ΠτΔ, οι θερμοί εναγκαλισμοί και το παραστράτημα Χριστοδουλίδη
Άδικη θεωρεί την ακύρωση εκλογής του ως κοινοτάρχη Άλασσας ο Σάββας Σάββα
Προκήρυξη διαγωνισμού για υπηρεσίες προσωρινής φιλοξενίας για επαναπατρισθέντες
Πότε αλλάξει η ώρα-Η ανακοίνωση του Υπουργείου Ενέργειας
Παράταση υποβολής αιτήσεων για επιχορήγηση αγοράς σχολικών ειδών-Μέχρι πότε θα ισχύει
Ξεκίνησε ο εξορθολογισμός των κοινωνικών επιδομάτων-Επεξεργασία στοχευμένων μέτρων από το Υφυπουργείο
Έστειλαν υπόμνημα με εισηγήσεις στον ΠτΔ 13 οργανώσεις για ένα ολοκληρωμένο πακέτο στήριξης
Λειτουργία στην κατεχόμενη Αγκαστίνα το Σάββατο
Κύριος στόχος του ΥΠΑΝ η δημιουργία ενός σύγχρονου και αναβαθμισμένου εκπαιδευτικού συστήματος
Συντονισμός ομάδας Κυπριακού ενόψει Νέας Υόρκης-«Εποικοδομητικό και γόνιμο πνεύμα»