Αλλάζει η χρήση των scooters με νομοθεσία-«Μια ανεξέλεγκτη κινούμενη βόμβα»

Ο πολλαπλασιασμός των ηλεκτρικών scooters στους δρόμους αλλά και η ανεξέλεγκτη χρήση τους, προκαλεί ιδιαίτερο πονοκέφαλο στους αρμόδιους, οι οποίοι καλούνται να βρουν τη φόρμουλα, ώστε να είναι ελεγχόμενη και ασφαλής η διακίνηση τους, με την Βουλή να ανοίγει το κεφάλαιο προς συζήτηση με στόχο να τροποποιηθεί η νομοθεσία, θέτοντας δικλείδες ασφαλείας ως προς τη χρήση τους.

Η νομοθετική ρύθμιση γύρω από τα scooters, πρόκειται να συζητηθεί ενώπιον της Επιτροπής Μεταφορών, στην παρουσία του υπουργού Μεταφορών, Γιάννη Καρούσου, ώστε να αναλυθούν και να επεξεργαστούν τα ζητήματα που εμπίπτουν γύρω από την ομαλή διακίνηση των scooters στους δρόμους, αφού μέχρι σήμερα δεν υπάρχει κάποια νομοθεσία που να διέπει τη χρήση των scooters, τους χώρους που μπορούν να μετακινούνται, αν πρέπει να ασφαλίζονται, τo όριο ταχύτητας και τι ηλικίες θα πρέπει να είναι οι οδηγοί που τα χρησιμοποιούν.  

Ως μια κινούμενη βόμβα τόσο για εκείνο που το χρησιμοποιεί αλλά και για εκείνο που θα περάσει από δίπλα του, χαρακτήρισε τα scooters ο πρόεδρος της Επιτροπής Μεταφορών, Μαρίνος Μουσιούττας, ο οποίος υπογράμμισε στον REPORTER ότι «θα πρέπει να τα ρυθμίσουμε όλα αυτά, ώστε να γίνεται ομαλή και ασφαλής η χρήση τους. Είναι ανεξέλεγκτα μέχρι σήμερα αυτά τα μέσα, χωρίς να υπάρχει κάποια νομοθεσία που να προβλέπει τους χώρους που μπορούν να διακινούνται, τι ηλικία πρέπει να είναι ο οδηγός, τι προστατευτικά μέσα πρέπει να χρησιμοποιούνται, αν χρειάζεται ασφάλεια ή όχι και άλλες αρκετές λεπτομέρειες που χρήζουν αλλαγής. Ουσιαστικά, θα γίνει η εισαγωγή νέου μέσου μεταφοράς, κάτι που γίνεται και στο εξωτερικό». 

Απώτερος στόχος των αρμοδίων, είναι να υπάρχει μια τάξη στον τρόπο της κυκλοφορίας αλλά και ένας έλεγχος στα scooters, που κυκλοφορούν μέχρι σήμερα ανεξέλεγκτα στους δρόμους, τόσο από μικρούς και από μεγάλους. «Για εμάς το πιο σημαντικό είναι το θέμα ασφάλειας, τόσο του χρήστη του σκούτερ, όσο και των άλλων οχημάτων αλλά και η ασφάλεια του ίδιου του πεζού. Αντιλαμβάνεστε ότι εάν κτυπήσει ένα σκούτερ με την ταχύτητα που πάει πλέον, ένα πεζό, τότε θα υπάρξει τραυματισμός σίγουρα. Άρα πρέπει να υπάρξουν συγκεκριμένες οδηγίες χρήσης των scooters και να υπάρξουν παράλληλα προστατευτικά μέτρα γι’ αυτούς που τα οδηγούν και χρησιμοποιούν».

Όπως με τις μοτοσικλέτες και τα ποδήλατα που υπάρχει συγκεκριμένη νομοθεσία με την υποχρεωτική χρήση κράνους, έτσι θα επιχειρηθεί να εφαρμοστεί και στη χρήση των scooters. «Πρέπει να αντιληφθούμε ότι και οι οδηγοί των σκούτερ είναι εκτεθειμένοι, χωρίς καμία προφύλαξη. Τι θα γίνει με αυτούς τους οδηγούς εάν χάσουν την ισορροπία τους ή τους κτυπήσει ένα όχημα και ποιος θα φέρει ευθύνη μετά; Οπόταν υπάρχουν αρκετές παράμετροι που πρέπει να προσμετρηθούν ώστε να υπάρξει η κατάλληλη νομοθεσία και για τα scooters».

Η νομοθετική ρύθμιση των scooters

Παράλληλα, τις βασικές παραμέτρους σε σχέση με την κυκλοφορία των Συσκευών Προσωπικής Κινητικότητας έχει καταγράψει το Υπουργείο Μεταφορών, σε μια προσπάθεια που καταβάλλει για τον έλεγχο της χρήσης των scooters. 

Συγκεκριμένα, οι παράμετροι που έχει μελετήσει και πρόκειται να προσμετρηθούν για τα scooters είναι: 

  • Χώρος διακίνησης: ποδηλατόδρομος, ποδηλατολωρίδα ή σε χώρο που αποτελεί προέκταση ποδηλατοδρόμου (χώρος κοινής χρήσης από ποδηλάτες και πεζούς). Σε πλατεία ή πεζόδρομο, μόνο μετά από απόφαση του οικείου Δήμου ή Κοινότητας.
  • Ηλικία χρηστών: δεκαέξι (16) ετών και άνω.
  • Μέσα ατομικής προστασίας χρήστη: υποχρεωτική χρήση κράνους.
  • Ασφαλιστική κάλυψη: καθολική ασφάλεια έναντι τρίτου για ενοικιαζόμενα μόνο.
  • Ελάχιστος εξοπλισμός συσκευής: σύστημα φρένων, φανοί μπροστά και πίσω, καμπανάκι, ελαστικά.
  • Μέγιστη ταχύτητα συσκευής: Eκ κατασκευής αναπτύσσει μέγιστη ταχύτητα  δεκαπέντε (15) χιλιομέτρων ανά ώρα. Οι καταναλωτές θα πρέπει να είναι προσεκτικοί, στις επιλογές τους, αν θέλουν να τα χρησιμοποιούν σε δημόσιο χώρο με τη ψήφιση του Νόμου.

Το κύριο Νομοσχέδιο περιλαμβάνει επίσης:

  • Ρύθμιση αγοράς: ειδικές υποχρεώσεις εισαγωγέων / κατασκευαστών / πωλητών σε σχέση με ελάχιστο εξοπλισμό και μέγιστη ταχύτητα.
  • Αδειοδότηση εταιρειών ενοικίασης συσκευών: Από Δήμο ή  Κοινότητα μέσα από συγκεκριμένο πλαίσιο και υποχρεώσεις.
  • Κανόνες Κυκλοφορίας των Συσκευών Προσωπικής Κινητικότητας.
  • Κανόνες Κυκλοφορίας των άλλων μέσων κυκλοφορίας, περιλαμβανομένων πεζών έναντι των Συσκευών Προσωπικής Κινητικότητας.
  • Αδικήματα και ποινές.

Δειτε Επισης

«Και πολλά επικράνθη, η Ελένη της Καρπασίας»-Τιμάται η δασκάλα σύμβολο της εισβολής
Εκλέγονται τα μέλη Συμβουλίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων ΗΕ-Υποψήφια η Κύπρος
Ανησυχία για το κρούσμα Ιού Δυτικού Νείλου στην Κύπρο-«Δεν μεταδίδεται από άνθρωπο σε άνθρωπο»
Kατ’ αρχήν συμφωνία για ΣΣΕ-Αναστολή απεργίας λεωφορείων Λάρνακας
Βροχές στο καιρικό μενού-Στους 33 βαθμούς ο υδράργυρος
Ξανά στα... θρανία της Βουλής η Μιχαηλίδου, αξιολογείται το πλάνο του ΥΠΑΝ για την Ανώτερη Εκπαίδευση
Προβληματισμός στους αρμόδιους μετά τον βανδαλισμό του Γυμνασίου-Αφαιρέθηκε από τη λίστα για το Εστία
Αυτοί είναι οι τυχεροί αριθμοί της κλήρωσης του Τζόκερ
Διαβεβαιώνει ο Δήμος Ανατολικής Πάφου πως θα εφαρμόσει τους νόμους για διαφημιστικές πινακίδες
Προς αυστηροποιήση των ποινών για το χαλλούμι οδεύει το Υπουργείο Γεωργίας-Ανησυχία για τα κατεχόμενα