Ελαφρώς βελτιωμένα τα αποτελέσματα των τετραμήνων-Κάτω από 12 ο μέσος όρος στα Ν. Ελληνικά

Αναφορικά με σχόλια, δηλώσεις και δημοσιεύματα που αφορούν στην αξιολόγηση α’ τετραμήνου σε Λύκεια/Τεχνικές Σχολές και επειδή σκόπιμα δημιουργούνται εσφαλμένες εντυπώσεις, το Υπουργείο Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας (ΥΠΠΑΝ) επιθυμεί να κοινοποιήσει τα ακόλουθα:  

  1. Οι επιδόσεις των μαθητών/τριών στη γραπτή αξιολόγηση α’ τετραμήνου και στις τρεις τάξεις του Λυκείου είναι ανάλογες με εκείνες των προηγούμενων δυο ετών και, αντίθετα με τους ισχυρισμούς που προβλήθηκαν, δεν είναι χαμηλότερες αλλά μάλλον υψηλότερες.
  2. Συγκρίνοντας ενδεικτικά τις επιδόσεις στο μάθημα των Νέων Ελληνικών, φαίνεται ότι τόσο ο μέσος όρος βαθμολογίας όσο και η τυπική απόκλιση στα αποτελέσματα του 2021-22 δεν διαφέρουν ουσιαστικά από τα δυο προηγούμενα σχολικά έτη (για τα οποία μπορεί να γίνει σύγκριση). Συγκεκριμένα, στην Α’ Λυκείου ο μέσος όρος του 2021-22 ήταν 11,93 έναντι 11,66 το 2020-21. Για την Β’ Λυκείου ήταν 11,80 το 2021-22 έναντι 11,29 το 2020-21 και για την Γ’ Λυκείου 11,00 έναντι 11,07. Συγκεκριμένα, για την Β’ και Γ’ Λυκείου οι επιδόσεις συγκρινόμενες και με εκείνες του 2019-20 (για την Γ’ Λυκείου σύγκριση με τις τελικές εξετάσεις), ήταν φέτος ελαφρά υψηλότερες.
  3. Αναλυτικότερα, στην Α’ τάξη οι φετινές επιδόσεις (κατά μέσο όρο) ήταν ελαφρά υψηλότερες σε πέντε από τα δέκα εξεταζόμενα μαθήματα, ελαφρά χαμηλότερες σε τέσσερα από τα δέκα εξεταζόμενα μαθήματα και ακριβώς ίδιες στο δέκατο μάθημα. Στη Β’ λυκείου ο μέσος όρος των φετινών επιδόσεων ήταν υψηλότερος σε 19 από τα 35 εξεταζόμενα μαθήματα, χαμηλότερος σε 12 από τα 35 και ίδιος σε τέσσερα. Στην Γ’ Λυκείου ήταν υψηλότερος σε 21 από τα 30 εξεταζόμενα μαθήματα, χαμηλότερος σε 5 από τα 30 και ίδιος σε τέσσερα άλλα.
  4. Όσον αφορά στην κατανομή των αποτελεσμάτων, φαίνεται ότι στην τεράστια πλειοψηφία των εξεταζόμενων μαθημάτων αυτή ακολουθεί μια κανονική καμπύλη, όπως θα αναμενόταν. Εξάλλου, όπως είναι καλά γνωστό, με τη θετική απόκλισή της, η προφορική αξιολόγηση οδηγεί σε αισθητά υψηλότερες τελικές αξιολογήσεις για το σύνολο των μαθητών/τριών.  
  5. Παραπληροφόρηση υπήρξε επίσης σχετικά με τους μαθητές/τριες που έχουν υψηλή βαθμολογία, με ανακριβείς αναφορές σε μαθητές/τριες που αναμενόταν να συμμετέχουν στα αγήματα των σχολείων και δήθεν σημείωσαν αποτυχία. Συγκεκριμένα, στη Γ’ Λυκείου 9,3% των μαθητών/τριών είχαν στα Νέα Ελληνικά επίδοση μεταξύ 17 και 20/20, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό στα Μαθηματικά (κατ.) ήταν 13,2%, στη Φυσική (κατ.) 18,1%, στα Οικονομικά 15,9%, στην Ιστορία (κατ.) 11,1 %, στην Πληροφορική 49,5 %, στη Βιολογία (κατ.) 19,7%, στη Χημεία (κατ.) 29,3% και στα Αγγλικά (κατ.) 38,8%. Επομένως, ένας μεγάλος αριθμός μαθητών/τριών αξιολογήθηκαν με τις υψηλότερες βαθμολογίες στα διάφορα μαθήματα και τα όσα σχετικά είτε προβλήθηκαν σε αρθρογραφία είτε και άλλως πώς ήταν ανακριβή.
  6. Το ΥΠΠΑΝ προβαίνει σε συστηματική ανάλυση του συνόλου των αξιολογήσεων, αξιοποιώντας επιστημονικές μαθηματικές/στατιστικές μεθόδους και καταγράφονται δεδομένα, εξετάζονται και αξιολογούνται με κριτήρια πέραν του απλού αριθμητικού μέσου όρου. Επιστημονικές μελέτες στατιστικής επεξεργασίας, μέσα από τις οποίες αξιολογείται έγκυρα ο βαθμός δυσκολίας, η εσωτερική δομή και η διαβάθμιση των εξεταστικών δοκιμίων στη βάση των αποτελεσμάτων, κατατίθενται και στην αρμόδια Κοινοβουλευτική Επιτροπή για καλύτερη ενημέρωση.
  7. Για πρώτη φορά οι γραπτές αξιολογήσεις τετραμήνων δίνουν στους μαθητές/τριες βάσιμες ενδείξεις για την προσωπική πορεία τους και τις ενδεχόμενες ανάγκες στοχευμένης βελτίωσης, όπως επίσης παρέχουν και στους/στις εκπαιδευτικούς έγκυρα στοιχεία ως προς τα μαθησιακά αποτελέσματα, τα οποία πρέπει να λαμβάνουν υπόψη, αναπροσαρμόζοντας, εκεί όπου χρειάζεται, την πρακτική τους. Ταυτόχρονα, και το Υπουργείο μπορεί να βασίζει τις πολιτικές και πρακτικές του σε αξιόπιστες ενδείξεις, προκειμένου να υπάρχει συνεχής παρακολούθηση και βελτίωση των σχεδιασμών και της παιδαγωγικής πρακτικής στα σχολεία.

Στόχος μας είναι οι πολιτικές να στηρίζονται σε αξιόπιστα στοιχεία και όχι μόνο σε δοξασίες ή εντυπώσεις.

Δειτε Επισης

Σε ισχύ η πορτοκαλί προειδοποίηση-Αγγίζει τους 43 βαθμούς ο υδράργυρος
Σε πύρινο κλοιό η Μεσόγειος-Ο χάρτης της NASA για τη φονική πυρκαγιά στην Κύπρο
Πύρινη κόλαση στην Ελλάδα-Καταστροφές οικιών, τραυματισμοί πυροσβεστών και πολλαπλά μέτωπα
LIVE: Συνεχίζεται η μάχη με τις αναζωπυρώσεις-Σε πλήρη επιφυλακή οι Αρχές
Σε πλήρη εξέλιξη οι έρευνες για πιθανές εμπρηστικές ενέργειες-Λαμβάνονται καταθέσεις για τη φονική πυρκαγιά
Υπό πίεση η Κυβέρνηση για την φονική πυρκαγιά, αύξησαν τα μποφόρ των αντιδράσεων Χαρτσιώτης και Παναγιώτου
Παραβίασαν ηλεκτρονικό πορτοφόλι 48χρονου και του απέσπασαν κρυπτονομίσματα αξίας 381 χιλιάδων ευρώ
Συγκλονιστικές εικόνες με σπίτια να καίγονται στην Ελλάδα-Κάνουν τα πάντα για να σωθούν πυροσβέστες και πολίτες
Πολλαπλά πύρινα μέτωπα στην Ελλάδα-Καίγονται σπίτια σε Κρυονέρι και Δροσοπηγή, ακούγονται εκρήξεις (pics)
Παριστάνουν λειτουργούς της Τράπεζας και επιχειρούν να εξαπατήσουν πολίτες-Πώς δρουν οι επιτήδειοι