Θέλουν να βάλουν… σιγαστήρα στους θορυβώδεις οδηγούς-Οι ποινές που προβλέπονται

Να σιγήσει τα θορυβώδη οχήματα και μοτοσικλέτες που ενοχλούν τις γειτονιές, θέλει η Επιτροπή Μεταφορών της Βουλής, η οποία εξετάζει την πρόταση των βουλευτών της ΕΔΕΚ, Ηλία Μυριάνθους και Κωστή Ευσταθίου, για μείωση της ηχορύπανσης από μηχανοκίνητα οχήματα.

Το πρόβλημα με αυτοκίνητα και μοτοσικλέτες που διακινούνται στους δρόμους και τα οποία έχουν αφαιρέσει τον σιγαστήρα ή έχουν τύχει μετατροπής, με αποτέλεσμα να προκαλείται φασαρία κατά τη διακίνησή τους, χρονίζει, με τους βουλευτές που κατέθεσαν την πρόταση νόμου να βρίσκουν σύμμαχο το Τμήμα Οδικών Μεταφορών, το οποίο θέλει να βάλει ένα τέλος στο πρόβλημα που παρατηρείται.

Με βάση την πρόταση νόμου, η τροποποίηση αφορά στον περί μηχανοκίνητων οχημάτων και τροχαίας κινήσεως νόμο, στον οποίο θέλουν να προστεθεί ειδική διάταξη απαγόρευσης οδήγησης μηχανοκίνητου οχήματος, το οποίο έχει υποστεί μετατροπή, κατά τρόπον ώστε να προκαλεί ηχορύπανση και οχληρία.

Όπως αναφέρεται, «ανεξάρτητα από τις πρόνοιες των Κανονισμών που εκδίδονται δυνάμει των διατάξεων του βασικού νόμου, απαγορεύεται η οδήγηση μηχανοκίνητου οχήματος, το οποίο έχει υποστεί αλλαγή ή μετατροπή κατά τρόπον ώστε τα εκπεμπόμενα από τη μηχανή αέρια να διαφεύγουν στην ατμόσφαιρα χωρίς ή πριν να διέλθουν από σιγαστήρα ή θάλαμο διαστολής ή άλλης συσκευής κατάλληλης και επαρκούς για τη μείωση του θορύβου ή της έντασης του ήχου, ή από το οποίο έχει αφαιρεθεί ο καταλυτικός μετατροπέας στο σύστημα εξαγωγής καυσαερίων ή οιοδήποτε εξάρτημα συναφές ή συνδεδεμένο με τον καταλυτικό μετατροπέα ή του οποίου η μηχανή έχει υποστεί μετατροπή με αποτέλεσμα αυτή να είναι θορυβώδης πέραν των ορίων εκπομπής ήχου του κατασκευαστή του ή του ανώτατου επιτρεπόμενου ορίου θορύβου που καθορίζεται με βάση τις πρόνοιες του Κανονισμού».

Ως εκ τούτου, μέλος της Αστυνομίας, επόπτης ή άλλο εξουσιοδοτημένο στη βάση του νόμου πρόσωπο, μπορεί να προβαίνει σε διενέργεια ελέγχου ή επιθεώρησης ενός οχήματος και σε περίπτωση που διαπιστώσει ότι υπήρξε μετατροπή, να καλέσει τον ιδιοκτήτη, τον οδηγό ή άλλο πρόσωπο που έχει την ευθύνη ή τον έλεγχο του οχήματος να το μεταφέρει σε κατάλληλο χώρο κατά την κρίση του Αρχηγού Αστυνομίας, ώστε να επαναφέρεται στην πρότερη κατάστασή του.

Όπως αναφέρει η πρόταση, «σε περίπτωση που ο ιδιοκτήτης ή ο έχων την ευθύνη ή τον έλεγχο του μηχανοκίνητοιυ οχήματος δεν μπορεί να ανευρεθεί  ή σε περίπτωση που αρνείται να το ακινητοποιήσει άμεσα ή παραλείπει να το ακινητοποιήσει άμεσα ή παραλείπει να το μεταφέρει στον υποδειχθέντα χώρο που προβλέπεται, το όχημα δύναται να μεταφερθεί από μέλος της Αστυνομίας, επόπτη ή άλλο εξουσιοδοτημένο από αυτούς πρόσωπο, σε κατάλληλο κατά την κρίση του Αρχηγού Αστυνομίας, χώρο».

Μάλιστα, προτείνουν να αναστέλλεται η άδεια κυκλοφορίας και το πιστοποιητικό καταλληλότητας, έως ότου το όχημα επανέλθει στην αρχική του κατάσταση.

Προτείνεται εξάλλου όπως σε περίπτωση παραλαβής του οχήματος για μετακίνησή του σε χώρο επιλογής του ιδιοκτήτη ή του κατόχου, τότε το συγκεκριμένο πρόσωπο πρέπει να καταβάλλει τα έξοδα, ενώ σε αντίθετη περίπτωση και εφόσον περάσουν δύο μήνες από την ημέρα που ενημερώνεται ότι πρέπει να το παραλάβει, μπορεί να διατεθεί ως αζήτητη περιουσία.

Οι ποινές που προτείνονται

Οι βουλευτές εισηγούνται όπως στην περίπτωση που οποιοσδήποτε εμποδίζει μέλος της Αστυνομίας, επόπτη ή άλλο εξουσιοδοτημένο από το νόμο πρόσωπο να ασκήσει τις εξουσίες ή αρνείται ή παραλείπει να εκτελέσει τις οδηγίες του σε σχέση με την μετακίνηση οχήματος, είναι ένοχος αδικήματος και σε περίπτωση καταδίκης υπόκειται σε φυλάκιση μέχρι ένα έτος ή σε χρηματική ποινή που δεν υπερβαίνει τις τρεις χιλιάδες ευρώ.

Επίσης, «οποιοδήποτε πρόσωπο οδηγεί μηχανοκίνητο όχημα κατά παράβαση των διατάξεων ή ό ιδιοκτήτης ή ο κάτοχος του μηχανοκίνητου οχήματος είναι ένοχο αδικήματος και σε περίπτωση καταδίκης υπόκειται σε ποινή φυλάκισης που δεν υπερβαίνει τα δύο έτη ή σε χρηματική ποινή που δεν υπερβαίνει τις 6,000 ευρώ».

Μιλώντας στον REPORTER, ο διευθυντής του Τμήματος Οδικών Μεταφορών, Γιάννης Νικολαΐδης, τόνισε ότι «συμφωνούμε με την πρόταση του κ. Ευσταθίου και θα εργαστούμε με τους βουλευτές, ώστε να γίνει σωστή ρύθμιση για το συγκεκριμένο θέμα. Δεν γίνεται κάποιος να βγάζει τα εξωστ της μοτοσικλέτας και να ενοχλεί τις γειτονιές. Είναι αντικοινωνική συμπεριφορά και πρέπει να βρεθεί τρόπος να παταχθεί».

Θέλουν να αλλάξουν το νόμο για ρυμουλκά και πινακίδες μοτοσικλετών

Την ίδια ώρα, ενώπιον της Επιτροπής Μεταφορών βρίσκονται άλλες δύο τροποποιήσεις του νόμου, που κατατέθηκαν από το Τμήμα Οδικών Μεταφορών και άρχισε η συζήτησή τους, ώστε να περάσουν από τη Βουλή.

Η μία αφορά τους αναλάμποντες φανούς των ρυμουλκών, τα οποία τη δεδομένη στιγμή δικαιούνται να τους έχουν αναμμένους καθόλη τη διάρκεια της διαδρομής τους στους δρόμους.

Σύμφωνα με την πρόταση του ΤΟΜ, εάν περάσει η τροποποίηση της νομοθεσίας, τότε οι οδηγοί των ρυμουλκών θα δικαιούνται να ανάβουν τους αναλάμποντες φανούς, την ώρα που φορτώνουν ένα όχημα, για παράδειγμα στον αυτοκινητόδρομο και την ώρα που το ξεφορτώνουν από το όχημα τους.

«Θέση της Αστυνομίας είναι ότι δεν υπάρχει λογική οδικής ασφάλειας, την ώρα που κυκλοφορεί στον αυτοκινητόδρομο να είναι αναμμένοι οι αναλάμποντες φανοί, οι οποίοι επηρεάζουν την ορατότητα των άλλων οδηγών ή όταν βρίσκονται εντός της πόλης. Δεν εξυπηρετεί κανένα σκοπό. Εξυπηρετεί σκοπό μόνο την ώρα που θα φορτώσει ένα όχημα και βρίσκεται στο έρεισμα ενός δρόμου και την ώρα που θα το ξεφορτώσει», ανέφερε ο κ. Νικολαΐδης.

Η δεύτερη τροποποίηση, αφορά στις πινακίδες των μοτοσικλετών, οποίες με βάση τους υφιστάμενους κανονισμούς είναι πιο μεγάλες και υπάρχει πρόβλημα τοποθέτησής τους.

Όπως εξήγησε ο κ. Νικολαΐδης, κάποιοι «τις ζαβώνουν ή δυσκολεύονται να τις τοποθετήσουν και λοιπά. Ήταν πάγιο αίτημα των ιδιοκτητών των μοτοσικλετών να δικαιούνται να βάλουν την μικρή πινακίδα που μπαίνει στο μοτοποδήλατο. Δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα ούτε της φωτοεπισήμανσης, ούτε οτιδήποτε άλλο. Για το λόγο αυτό πήραμε την πρόταση για να εγκριθεί. Αν θέλουν μπορούν να αφήσουν τη μεγάλη πινακίδα, αν θέλουν μπορούν να βάλουν την μικρή».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Δειτε Επισης

Πυκνή ομίχλη στον αυτοκινητόδρομο κοντά στο ΓΣΠ και σε περιοχές στη Λευκωσία-Προσοχή συνιστά η Αστυνομία
Μακελειό στο Μαγδεμβούργο: «Ψυχοπαθής» ο δράστης, «μισούσε τους πάντες»
Δέκα χρόνια έστηνε η Μοσάντ το κόλπο με τους βομβητές που διέλυσαν τη Χεζμπολάχ-«Θέλαμε τραυματίες, όχι νεκρούς»
Πήραν πίσω τις θέσεις τους οι Βοηθοί Αρχηγοί, ανέβηκε σκαλοπάτι και ο Μαυρόχαννας
Υπερασπίζεται τον συμβασιούχο αστυνομικό ο ΣΑΚ-«δεν ήταν στα καθήκοντα του η φύλαξη κρατουμένου»
Ύψωσαν ελληνικές σημαίες και τους συνέλαβαν οι Τούρκοι στην Αγιά Σοφιά-Χειροπέδες σε Κύπριους και Ελλαδίτες
Νέα απάτη με τηλεφωνικές βιντεοκλήσεις-Παριστάνουν λειτουργούς της Revolut
Το μεταναστευτικό σημαντικότερο θέμα για Κύπριους σε σχέση με μέσο όρο ΕΕ
Γυρίζουν την πλάτη στους θεσμούς οι Κύπριοι-Πάνω από τους μισούς δεν τους εμπιστεύονται
Δεν έλαβε ακόμη απάντηση ο ΠτΔ για την ημερομηνία της συνάντησης με Τατάρ-«Έχουμε και εμείς κόκκινες γραμμές»