Στα όριά τους οι πρατηριούχοι με τη φυγή στα κατεχόμενα-Ουρές στα οδοφράγματα

Αλυσιδωτά είναι τα προβλήματα που επιφέρει η μετάβαση μεγάλης μερίδας συμπολιτών μας στα κατεχόμενα για καύσιμα, καθώς αρκετά πρατήρια έχουν ήδη επηρεαστεί και έβαλαν λουκέτο, ενώ αρκετά άλλα βρίσκονται μια ανάσα από το κλείσιμό τους. Οχήματα πολυτελείας και όχι μόνο, μεταβαίνουν στα κατεχόμενα για να προμηθευτούν βενζίνη και να γεμίσουν τα ντεπόζιτά τους, μιας και η τιμή των καυσίμων σκαρφαλώνει ολοένα και περισσότερο στις ελεύθερες περιοχές.  

Τον κώδωνα του κινδύνου έκρουσε o Πρόεδρος του Παγκύπριου Συνδέσμου Πρατηριούχων, Χριστόδουλος Χριστοδούλου, υποδεικνύοντας τη δυσχερή θέση στην οποία βρίσκονται οι πρατηριούχοι, σε δηλώσεις του στον REPORTER. «Αρκετοί είναι αυτοί που μεταβαίνουν στα κατεχόμενα για να γεμίσουν τα οχήματά τους και μάλιστα έχει ήδη μεγαλώσει η ροή προς τα κατεχόμενα. Και μεγάλωσε, μάλιστα, όχι μόνο από Ελληνοκύπριος χαμηλής εισοδηματικής τάξης, αλλά και από άλλους που έχουν αυξημένα εισοδήματα. Σχεδόν πάει όλος ο κόσμος πλέον στα κατεχόμενα και δεν είναι μόνο αυτοί που έχουν χαμηλά εισοδήματα. Αν πάτε στα οδοφράγματα, θα δείτε ουρές με αυτοκίνητα πολυτελείας των 30, 40 και 50 χιλιάδων ευρώ. Θα πάνε απέναντι να γεμίσουν και να έρθουν πίσω».

Μάλιστα, ιδιαίτερο πλήγμα έχει προκαλέσει η μετάβαση στα κατεχόμενα στους πρατηριούχους που βρίσκονται κοντά στην πράσινη γραμμή αλλά και στην ελεύθερη Αμμόχωστο, σύμφωνα με τον κ. Χριστοδούλου. «Φθάνουν συνεχώς παράπονα κοντά μας από συναδέλφους πρατηριούχους και τίθεται και ζήτημα με αυτούς, εάν θα μπορέσουν να κρατήσουν τα πρατήρια τους ανοιχτά, καθώς είναι και θέμα βιωσιμότητας πλέον. Ειδικά τα πρατήρια της πράσινης γραμμής και της ελεύθερης Αμμοχώστου, είναι οι δυο περιοχές που είναι οι πιο επικίνδυνες. Υπάρχουν πρατήρια που ήδη έκλεισαν και υπάρχουν άλλα που ετοιμάζονται να κλείσουν».

Αναφορικά με το φαινόμενο του λαθρεμπορίου καυσίμων, όπου βυτιοφόρα από τα κατεχόμενα μετέβαιναν στις ελεύθερες περιοχές και έπειτα μεταπωλούσαν καύσιμα σε τιμή... χώμα, έχει μειωθεί αισθητά, μετά και τους ελέγχους που πραγματοποιούνται. «Μέχρι πρόσφατα υπήρχε θέμα λαθρεμπορίου καυσίμων, όπου έρχονταν βυτιοφόρα από τα κατεχόμενα και έφερναν καύσιμα στις ελεύθερες περιοχές από τα κατεχόμενα και τα πουλούσαν. Αυτό το φαινόμενο μειώθηκε μετά από εντατικούς ελέγχους που έγιναν. Πλέον, όμως, πάνε είτε φτωχοί, είτε πλούσιοι με δικά τους οχήματα και τα γεμίζουν στα κατεχόμενα και επιστρέφουν πίσω με γεμάτα ντεπόζιτα».

Ερωτηθείς εάν γίνονται έλεγχοι στα ιδιωτικά οχήματα, ο κ. Χριστοδούλου υπέδειξε ότι γίνονταν έλεγχοι στα αυτοκίνητα που ασχολούνται επαγγελματικά, όπως τα ταξί, δηλαδή, αλλά στα ιδιωτικά οχήματα, δυστυχώς, δεν γίνονται οι απαραίτητοι έλεγχοι. «Εμείς προσπαθούμε να προστατεύσουμε τα δικαιώματα των συναδέλφων μας, καθώς μειώνεται ο κύκλος εργασίας τους και έτσι φθάνουν στο σημείο να έχουν πρόβλημα βιωσιμότητας».

Όσον αφορά τους λόγους για τους οποίους η τιμή των καυσίμων παρουσιάζει μια ανοδική πορεία το τελευταίο διάστημα, ο κ. Χριστοδούλου αναφέρθηκε σε τρεις συγκεκριμένους λόγους. «Πρώτο, είναι η μεγάλη ζήτηση που είχε τον χειμώνα το πετρέλαιο σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες, δεύτερο η μείωση της παραγωγής και τρίτο το θέμα με την Ουκρανία, που ετοιμάζεται να γίνει ένας πόλεμος. Αυτοί είναι οι τρεις λόγοι που έφεραν και τις αυξήσεις των τιμών των καυσίμων».

Μάλιστα, οι τιμές των καυσίμων πρόκειται να αυξηθούν ακόμη περισσότερο, «καθώς η τιμή πριν δυο μέρες ήταν 92 δολάρια και τώρα αυξήθηκε 96 δολάρια σχεδόν και οι προβλέψεις είναι ότι θα φθάσουν τα 100. Θα έχουμε κατακόρυφη αύξηση. Ήδη έχουν έρθει οι τιμές για το πετρέλαιο τρία σεντς περισσότερα και θα ξεπεράσει το ένα ευρώ. Αξίζει να σημειωθεί ότι όσο αυξάνεται η τιμή των καυσίμων, μειώνεται και το κέρδος των πρατηριούχων. Δηλαδή, προηγουμένως ήμασταν κοντά στο 5% και τώρα κατεβήκαμε στο 3%. Έτσι, όσο αυξάνεται η τιμή προς τα πάνω, μειώνεται το κέρδος των πρατηριούχων».

Για παράδειγμα, πρόσθεσε ο κ. Χριστοδούλου, «ερχόταν ένας με 20 ευρώ έβαζε 17 λίτρα, τώρα έρχεται με 20 ευρώ και βάζει 13 λίτρα. Επειδή εμείς είναι με το λίτρο που παίρνουμε την προμήθειά μας, άρα όταν μειώνονται τα λίτρα, μειώνεται και το κέρδος μας. Έτσι, δυσκολευόμαστε στη βιωσιμότητα των πρατηρίων μας. Θέλουμε επίσης, αυξημένα κεφάλαια, για να μπορέσουμε να λειτουργήσουμε τις επιχειρήσεις μας».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Δειτε Επισης

Επιστολή Δημάρχου ανατολικής Πάφου σε υπουργό Μεταφορών για έργο κυματοθραυστών
Έχουν δικαίωμα στην εργασία άτομα με ψυχικές διαταραχές-Στιγματισμένα και στην Κύπρο
Παραμένει ταμπού η κατάθλιψη στην Κύπρο-Οι τρόποι αντιμετώπισης και η αύξηση των περιστατικών
Ζητά από ΥΠΑΝ να μετακινήσει το κέντρο για παραβατικούς μαθητές εκτός Παγκύπριου η ΟΕΛΜΕΚ
Βγήκαν στους δρόμους οι κάτοικοι Άλασσας-Διαμαρτυρήθηκαν για την ακύρωση εκλογής Σάββα (pics)
Συννεφιασμένος ο καιρός-Στους 32 βαθμούς Κελσίου η θερμοκρασία
Ψάχνουν λύσεις για τη λειψυδρία-Αφαλατώσεις και ανακύκλωση νερού ανάμεσα στα μέτρα για τους αγρότες
Η νομοθεσία υπάρχει για τη χρήση σκούτερ, αλλά υπολείπονται οι υποδομές-«Έλλειψη ολοκληρωμένης πολιτικής»
«Έλεγα στην καρδιά μου ‘μην με προδώσεις’… Ζούσαμε πράγματα απίστευτα, δεν τα χωρούσε ο νους»
«Ψηφιακός Πολίτης» και «Ψηφιακός Βοηθός» μέχρι το τέλος του χρόνου-Η λειτουργία τους και πώς θα εφαρμοστεί το AI