Νόμοι μόνο στα χαρτιά για ανήλικους παραβάτες-231 μαθητές με ποινικό μητρώο

Την ώρα που η ανησυχία και ο προβληματισμός, όσον αφορά στα περιστατικά βίας και παραβατικότητας εντός των σχολικών μονάδων, τα οποία δυστυχώς έχουν γίνει καθημερινό φαινόμενο, νέα στοιχεία έρχονται να εντείνουν τους προβληματισμούς. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την Αστυνομία, για το 2021 υπήρξαν 231 υποθέσεις σοβαρών αδικημάτων, ανάμεσά τους και βιασμοί και σεξουαλικές κακοποιήσεις, που θύτες ήταν ανήλικοι.

Αυτό ακούστηκε στη συνεδρία της Επιτροπής Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, στην οποία συζητήθηκε το θέμα του σχολικού εκφοβισμού και των περιστατικών βίας, κατά τα οποία θύματα και θύτες είναι ανήλικοι. Τα στοιχεία ανέφερε η Κυριακή Λαμπριανίδου, υπεύθυνη του Γραφείου Χειρισμού Βίας στην Οικογένεια και Κακοποίησης Παιδιών του Αρχηγείου Αστυνομίας, η οποία πρόσθεσε πως το πρόβλημα είναι μεγάλο, ειδικά όσον αφορά στους νεαρούς παραβάτες.

Αυτοί οι αριθμοί εντείνουν το αίσθημα της ανασφάλειας, τόσο για τους μαθητές, όσο και για τους γονείς, οι οποίοι στέλνουν τα παιδιά τους στο σχολείο, πιστεύοντας ότι βρίσκονται σε ένα ασφαλές περιβάλλον. Περισσότερο λάδι στη φωτιά ρίχνει και το γεγονός ότι από το 2020, όταν και ψηφίστηκαν οι κανονισμοί για τη βία και παραβατικότητα στα σχολεία, μέχρι και σήμερα, δεν έχει εφαρμοστεί ο νόμος στην ολότητά του, παρά μόνο κάποιες πρόνοιες.

Πάντως, είναι κοινώς αποδεκτό, από όλες τις εμπλεκόμενες πλευρές ότι πρέπει να υπάρξει ενίσχυση των σχολικών μονάδων, όσον αφορά στους ειδικούς σχολικούς ψυχολόγους, οι οποίοι θα είναι σε θέση να βοηθήσουν τα παιδιά, είτε είναι θύματα είτε είναι θύτες, ώστε να αντιμετωπιστούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο αυτά τα περιστατικά, με γνώμονα το καλώς νοούμενο συμφέρον των μαθητών.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Ξεπέρασαν τα 200 τα περιστατικά βίας με θύτες ανήλικους το 2021

«Μεγάλο το πρόβλημα»

Στην τοποθέτησή της, η κα. Λαμπριανίδου σημείωσε πως το πρόβλημα είναι μεγάλο, αν και βάσει των δεδομένων που έχουν ενώπιον τους, δεν υπάρχουν στατιστικά στοιχεία, που να δείχνουν ότι και το θύμα είναι κάτω των 18, παρά μόνο ο θύτης. Ωστόσο, αυτό δεν αποτελεί παράγοντα εφησυχασμού, καθώς όσον αφορά στις 231 υποθέσεις, τα αδικήματα που διερευνώνται εναντίον τους είναι σεξουαλική κακοποίηση, βιασμοί, πρόκληση βαριάς σωματικής βλάβης, απειλές για φόνο, ληστείες.

Η κα. Λαμπριανίδου ξεκαθάρισε πως δεν υπάρχουν στοιχεία που να αποδεικνύουν πόσες περιπτώσεις σημειώθηκαν εντός των σχολικών μονάδων, τονίζοντας πως σε περίπτωση που ένας ανήλικος συλληφθεί για το συγκεκριμένο θέμα, τότε ενημερώνονται οι Υπηρεσίες Κοινωνικής Ευημερίας, καθώς επίσης και ο κηδεμόνας του, ο δικηγόρος και οι επιμελητές τους, που αυτή τη στιγμή αυτό το ρόλο παίζουν αστυνομικοί.

Όσον αφορά στα περιστατικά που παρουσιάζονται στα σχολεία, η κα. Λαμπριανίδου σημείωσε πως δεν καλείται η Αστυνομία για όλες τις περιπτώσεις, παρά μόνο στις σοβαρές, όπως ήταν το περιστατικό στο Γυμνάσιο Λινόπετρας, την περασμένη Παρασκευή, ενώ στόχος είναι να μην χρειάζονται παρεμβάσεις, καθώς δημιουργείται αίσθημα φόβου στους μαθητές όταν βλέπουν ένστολους αστυνομικούς στα σχολεία.

Το γεγονός ότι υπάρχουν στα σχολεία μαθητές που έχουν συλληφθεί για σεξουαλικές κακοποιήσεις ή διακίνηση ναρκωτικών, επιβεβαίωσε και ο πρόεδρος των οργανωμένων γονέων Μέσης Εκπαίδευσης, Χαράλαμπος Διονυσίου, ο οποίος στη δική του παρέμβαση υπέδειξε πως η υφιστάμενη νομοθεσία δεν επιτρέπει στους αρμόδιους να στείλουν τους συγκεκριμένους μαθητές σε κέντρα φιλοξενίας και στη συνέχεια να ενταχθούν ξανά στα σχολεία. Ο κ. Διονυσίου πρόσθεσε πως απλώς τα παιδιά εκδιώκονται από το ένα σχολείο στο άλλο, μεταφέροντας το πρόβλημα αλλού, αντί να επιλύνεται.

Όσον αφορά στο πρόβλημα της βίας και της παραβατικότητας, ο πρόεδρος της Συνομοσπονδίας Ομοσπονδιών Συνδέσμων Γονέων Μέσης Εκπαίδευσης τόνισε ότι είναι έντονο και ανησυχητικό, επειδή τα περιστατικά αυξάνονται καθημερινώς, ενώ πολλά από αυτά δεν αναφέρονται και δεν βλέπουν το φως της δημοσιότητας. Οι γονείς, από πλευράς τους, εισηγούνται ότι πρέπει να γίνει μία αξιολόγηση των μέτρων πρόληψης και των μέτρων αναστολής, ενώ θεωρούν ότι η καλύτερη μέθοδος μηδενισμού αυτών των φαινομένων είναι μέσα από την έγκαιρη παρέμβαση, από το νηπιαγωγείο.

Ο κ. Διονυσίου ξεκαθάρισε, δε, ότι είναι επιτακτική ανάγκη να γίνει εισαγωγή μαθημάτων, που να αναπτύσσουν την πνευματική καλλιέργεια, υποδεικνύοντας πως αυτή τη στιγμή το στοίχημα είναι να πετύχει η εφαρμογή των τετραμήνων, με αποτέλεσμα να παραμεριστούν τα υπόλοιπα μαθήματα. Στο μεταξύ, ο εκπρόσωπος των οργανωμένων γονέων σημείωσε ότι ένας σημαντικός παράγοντας, που διαβρώνει το πρόβλημα είναι και το γεγονός ότι πολλοί μαθητές εντάσσονται στη Μέση Εκπαίδευση με πολλά μαθησιακά προβλήματα.

Στο μεταξύ, μία άλλη εισήγηση των γονιών είναι όπως ενταχθούν στα σχολεία που αντιμετωπίζουν πρόβλημα, κοινωνικοί λειτουργοί, αλλά και περισσότεροι εκπαιδευτικοί ψυχολόγοι,  ώστε να βοηθηθεί η κατάσταση.

Έστειλε πολλές συστάσεις στο ΥΠΑΝ η Επίτροπος Προστασίας Δικαιωμάτων του Παιδιού

Από πλευράς της, η εκπρόσωπος του γραφείου της Επιτρόπου Προστασίας των Δικαιωμάτων του Παιδιού υπέδειξε πως υπάρχει νομοθεσία για την ενδοσχολική βία, η οποία ψηφίστηκε το 2020, ενώ υπάρχει και ο νόμος που ψηφίστηκε το 2021, ο οποίος ρυθμίζει θέματα για περιστατικά βίας, με τον θύτη να είναι ανήλικος και η Επίτροπος έχει τοποθετηθεί και άποψή της είναι ότι πρέπει να δίνεται βαρύτητα στην πρόληψη. Η εκπρόσωπος του γραφείου της Δέσπως Μιχαηλίδου πρόσθεσε πως η Επίτροπος θεωρεί ότι οι συναρμόδιες υπηρεσίες του κράτους πρέπει να αναπτύξουν δράσεις από κοινού, ώστε να δρουν άμεσα και συντονισμένα.

Αναφέρθηκε, δε, ότι υπάρχει ανάγκη για παρουσία ειδικών μέσα στα σχολεία, οι οποίοι θα έχουν ουσιαστική εμπλοκή μαζί με τα παιδιά και τους γονείς, ενώ τονίστηκε ότι η Επίτροπος έχει κάνει συστάσεις προς το ΥΠΑΝ, αρκετές φορές. Προστέθηκε ότι κάποια πράγματα δουλεύουν, κάποια άλλα, λόγω της ιδιομορφίας του κάθε σχολείου δεν λειτουργούν, με την εκπρόσωπο του Γραφείου της Επιτρόπου να τονίζει ότι πρέπει να υπάρχει μία ευελιξία στις διαδικασίες παρεμβάσεων, ανάλογα με το σχολείο.

Η πρόεδρος της Επιτροπής και βουλεύτρια του ΑΚΕΛ, Ειρήνη Χαραλαμπίδου, παίρνοντας το λόγο, εξέφρασε την άποψη ότι είναι αδιανόητο να ακούει ότι εκπαιδευτικοί χτυπήθηκαν στην προσπάθειά τους να προστατεύσουν παιδιά ή να επιβάλουν την τάξη, θέτοντας το ερώτημα αν υπάρχει προβληματισμός, για το γεγονός ότι τα υφιστάμενα μέτρα δεν λειτουργούν. Η εκπρόσωπος του γραφείου της κας. Μιχαηλίδου σημείωσε ότι η Επίτροπος έχει διαπιστώσει ότι οι παρεμβάσεις που γίνονται είναι αποσπασματικές, δηλαδή η κάθε υπηρεσία κάνει τη δική της παρέμβαση και δεν είναι από όλους.

Η τοποθέτηση του Υπουργείου Παιδείας

Παίρνοντας το λόγο, οι εκπρόσωποι του Υπουργείου Παιδείας υπέδειξαν πως το φαινόμενο της βίας στα σχολεία είναι σύνθετο και πολυπαραγοντικό, τονίζοντας, παράλληλα, ότι το Υπουργείο διεξάγει τα τελευταία δύο χρόνια έρευνα για καταγραφή των παραγόντων, ώστε να μπορεί να αντιμετωπίζει αυτά τα φαινόμενα. Ακούστηκε στην Επιτροπή ότι υπάρχουν παράγοντες που αφορούν στο παιδί, στην οικογένεια, στο σχολείο και στο Υπουργείο Παιδείας και το ΥΠΑΝ έχει δώσει οδηγίες για αντιμετώπιση του φαινομένου στην κάθε μονάδα. Οι εκπρόσωποι του Υπουργείου Παιδείας, συνεχίζοντας σημείωσαν ότι γίνονται πολλές δράσεις για να επιμορφωθούν οι εκπαιδευτικοί, ενώ υποστήριξαν ότι υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης.

Η κα. Χαραλαμπίδου έθεσε το ερώτημα αν υπάρχουν περιπτώσεις που και το θύμα και ο θύτης πρέπει να τύχουν στήριξης, το σχολείο ζητά βοήθεια και για τους δύο; Για να πάρει απάντηση από τις εκπροσώπους του Υπουργείου ότι όντως και ο θύτης χρειάζεται βοήθεια και υπάρχει πρωτόκολλο που ακολουθείται σε αυτές τις περιπτώσεις και η σχολική μονάδα κρίνει ότι είναι απαραίτητο, τότε επικοινωνεί με την Υπηρεσία Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας. Σημειώθηκε ότι το ένα εργαλείο που υπάρχει είναι ότι το κάθε σχολείο έχει τον δικό του εκπαιδευτικό ψυχολόγο, ο οποίος αξιολογεί το κάθε παιδί, που χρειάζεται και δίνει συμβουλές στο σχολείο, πώς να διαχειριστεί το κάθε περιστατικό.

Το άλλο εργαλείο, ανέφεραν οι εκπρόσωποι του Υπουργείου Παιδείας είναι ότι δίνεται παροχή βοήθειας προς τη διεύθυνση του σχολείου, αφού ένας κύριος παράγοντας είναι η δημιουργία καλού σχολικού κλίματος. Προς αυτή την κατεύθυνση, ο ψυχολόγος βοηθά να εφαρμοστούν τα πρωτόκολλα και να βοηθηθούν τα παιδιά να νιώθουν πιο ασφαλή. Την ίδια ώρα, προστέθηκε, εφαρμόζονται προγράμματα πρόληψης, υπάρχουν βιωματικά εργαστήρια για εξομάλυνση των σχέσεων μεταξύ των παιδιών, που ενδεχομένως να έχουν πρόβλημα μεταξύ τους, ενώ ο ψυχολόγος παρέχει στήριξη και στην οικογένεια. Όσον αφορά στους κλινικούς ψυχολόγους, για το οποίο έγινε αναφορά στη συνεδρία, αναφέρθηκε από τις εκπροσώπους του Υπουργείου Παιδείας ότι σε περίπτωση που ο εκπαιδευτικός ψυχολόγος κρίνει αναγκαίο ότι το παιδί πρέπει να παραπεμφθεί σε κλινικό ψυχολόγο, θα το κάνει.

Η πρόεδρος της Επιτροπής έκανε ακόμη μία παρέμβαση, θέτοντας στο τραπέζι ότι ένα παιδί που είναι θύτης, είναι πολύ πιθανό να επηρεάζεται από το σπίτι, κάτι που σημαίνει ότι βιώνει βία στο σπίτι, τονίζοντας πως αυτό το παιδί θα πρέπει να τύχει θεραπείας, ώστε να μπορεί να ξεπεράσει τα δικά του θέματα και μετά να ξεπεράσει τα περιστατικά στο σπίτι. Η βουλεύτρια του ΑΚΕΛ ζήτησε να μάθει τι γίνεται όταν εντοπιστεί μία τέτοια περίπτωση και αν οι λύσεις που υπάρχουν είναι ικανοποιητικές και όχι επιφανειακές.

Τότε, από πλευράς Υπουργείου Παιδείας αναφέρθηκε ότι θα παραπεμφθεί το παιδί σε κλινικό ψυχολόγο, όμως είναι αναγκαίο να συνεργαστούν οι γονείς. Σε ερώτηση, τι συμβαίνει αν οι γονείς είναι προβληματικοί και δεν συνεργάζονται τι γίνεται, οι εκπρόσωποι του Υπουργείου Παιδείας ανέφεραν πως αναλαμβάνουν οι Υπηρεσίες Κοινωνικής Ευημερίας, ενώ σε ερώτηση γιατί το πρώτο βήμα, όταν εντοπιστούν αυτές οι περιπτώσεις, δεν είναι να ενημερωθούν οι ΥΚΕ, υπήρξε η απάντηση ότι πολλές φορές, ένας εκπαιδευτικός ψυχολόγος θα κάνει μία επιστολή προς ΥΚΕ για να δουν την οικογένεια και να μπορούν να δουν τι συμβαίνει εκεί.

Οι απαντήσεις από τις εκπροσώπους του Υπουργείου Παιδείας προκάλεσαν την ενόχληση της Ειρήνης Χαραλαμπίδου, η οποία σημείωσε πως δεν μπορεί να κάνει συνεδρίες και να είναι θεωρητικές. Αναφέρθηκε, σε αυτό το σημείο, στην περίπτωση του Στυλιανού, τονίζοντας πως αυτό το μωρό αυτοκτόνησε, επειδή δεν έκανε τίποτα κανένας. Υπήρχαν συνεδρίες στην Επιτροπή Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων και ήταν ομηρικές, επειδή κανένας δεν αναλάμβανε ευθύνες. «Δεν με ικανοποιεί να ακούω μόνο θεωρητικές τοποθετήσεις. Το θέμα είναι πώς προστατεύουμε τα παιδιά. Και ο θύτης είναι πολλές φορές ανήλικος. Αν έχουμε παρέμβαση θα έχουμε ένα υγιή πολίτη, αν όχι ίσως να έχουμε ένα δολοφόνο», σημείωσε.

Η τοποθέτηση του Υπουργείου Δικαιοσύνης

Στη συνεδρία, το παρόν της έδωσε και εκπρόσωπος του Υπουργείου Δικαιοσύνης, η οποία υπέδειξε πως είναι λίγο δύσκολο να ξέρουν ποιες πρόνοιες του νόμου που ψηφίστηκε το 2020 και το 2021, ωστόσο τονίστηκε ότι προβλέπει εναλλακτικούς τρόπους διαχείρισης των ανήλικων παραβατών. Υπέδειξε πως ανάμεσα στους εν λόγω τρόπους, είναι η παρατήρηση, η παρακολούθηση από κοινωνικό λειτουργό, η σύγκληση του Συμβουλίου Παιδιού, στο οποίο συμμετέχει το παιδί, ο επιμελητής, οι κηδεμόνες, ο κοινωνικός λειτουργός, το θύμα και οποιοδήποτε άλλο πρόσωπο κριθεί αναγκαίο να συμμετέχει.

Σε ερώτηση κατά πόσο έγινε αξιολόγηση των συγκεκριμένων νόμων, η εκπρόσωπος του Υπουργείου Δικαιοσύνης υπέδειξε πως δεν έγινε, όμως το Υπουργείο ζητά ενημέρωση από τις διάφορες υπηρεσίες. Έγινε παραδοχή ότι υπάρχουν κενά με την εφαρμογή, επειδή είναι νέοι θεσμοί, ενώ από πλευράς Επιτροπής ζητήθηκε όπως σταλεί εντός των επόμενων εβδομάδων μία αξιολόγηση των νόμων.

Δεν εφαρμόζονται οι νόμοι

Στην δική του τοποθέτηση, ο πρόεδρος της ΟΕΛΜΕΚ, Κωνσταντίνος Κωνσταντινόπουλος, υπέδειξε πως πριν βρεθούν στην Βουλή, είχαν επισκεφτεί ως οργάνωση το Γυμνάσιο της Λινόπετρας, όπου σημειώθηκε το περιστατικό την περασμένη Παρασκευή. Σημείωσε πως αν δεν είχαν συμβάλει οι εκπαιδευτικοί του σχολείου, ώστε να συλλάβουν την ομάδα των μαθητών που εισέβαλαν και στη συνέχεια, ως φυσικά εμπόδια, να αποκλείσουν δεύτερη ομάδα να εισέλθουν, αφού στάθηκαν μπροστά στην είσοδο και την απέκλεισαν.

Ο κ. Κωνσταντινόπουλος σημείωσε ότι ο νόμος του 2020, για την αντιμετώπιση της παραβατικότητας στα σχολεία δεν έχει ακόμη τεθεί σε εφαρμογή, τονίζοντας πως έπρεπε να ληφθεί απόφαση από το Υπουργικό Συμβούλιο, για να γίνει αυτό και μέχρι σήμερα δεν έχει παρθεί αυτή η απόφαση. Ξεκαθάρισε, ωστόσο, ότι υπάρχουν πρόνοιες του νόμου που εφαρμόζονται. Την τοποθέτηση αυτή του κ. Κωνσταντινόπουλου επιβεβαίωσαν και οι εκπρόσωποι του Υπουργείου Παιδείας.

Ο πρόεδρος της ΟΕΛΜΕΚ, συνεχίζοντας την τοποθέτησή του, τόνισε πως αυτό ήταν το ένα από τα κύρια σημεία στην επιστολή που αποστάλθηκε στο Υπουργείο Παιδείας, μαζί με διάφορα άλλα μέτρα, για αντιμετώπιση της κατάστασης, επειδή πρέπει να ληφθούν μέτρα, δεδομένου ότι παραβατικότητα υπήρχε πάντα, ωστόσο μετά την πανδημία αυτά έχουν ενταθεί. Όπως υπέδειξε, οι μαθητές έχουν επηρεαστεί σε πολλά επίπεδα και σε πολλές περιπτώσεις, είναι ανησυχητικά τα πράγματα και πρέπει να ληφθούν μέτρα. Από τις επισκέψεις τους στα σχολεία, σημείωσε ο κ. Κωνσταντινόπουλος και τις συζητήσεις με τους καθηγητές, διαπιστώθηκε πως η κατάσταση είναι δύσκολη και αυτό είναι έντονο.

Η άποψη των καθηγητών είναι όπως σε κάποια σχολεία τοποθετηθούν επιτηρητές ασφαλείας, όπως συμβαίνει και στα Λύκεια, κάτι που ζητούν επίμονα και σε περίπτωση που αυτό δεν είναι εφικτό, να τοποθετηθούν φρουροί στα σχολεία που χρειάζεται, λόγω των ιδιαιτεροτήτων τους. Όσον αφορά στο ένας σχολικός ψυχολόγος ανά σχολείο, υπέδειξε πως αυτό δεν είναι ικανοποιητικό, αφού είναι αδύνατο ένας επαγγελματίας να προλαβαίνει 2,500 μαθητές.

Και από πλευράς των καθηγητών έγινε αναφορά στις εξετάσεις ανά τετράμηνο, αφού ο πρόεδρος της ΟΕΛΜΕΚ σημείωσε πως έχει στραφεί όλη η προσοχή στα τετράμηνα και έχουν παραμεριστεί τα άλλα σημαντικά εκπαιδευτικά προγράμματα. Σε ερώτηση κατά πόσο οι εκπαιδευτικοί αισθάνονται ασφαλείς να παρέμβουν όταν παρατηρήσουν ένα περιστατικό βίας ανάμεσα σε δύο μαθητές, ο κ. Κωνσταντινόπουλος σημείωσε πως δεν νιώθουν καθόλου ασφάλεια να το κάνουν.

Η κα. Χαραλαμπίδου, παίρνοντας το λόγο, αναφέρθηκε στην απάντηση που έλαβε από τον υπουργό Παιδείας, σε ερώτησή της για το θέμα των αποβολών εξήντα και πλέον μαθητών, την πρώτη ημέρα της νέας σχολικής χρονιάς, στην οποία ο κ. Προδρόμου υπέδειξε πως είναι προβληματικό το σχολείο, κάποιοι γονείς, κάποιοι μαθητές, όμως όχι το Υπουργείο Παιδείας, για να απαντήσει ο πρόεδρος της ΟΕΛΜΕΚ ότι δεν υπάρχουν προβληματικά σχολεία, υπάρχουν σχολεία που έχουν ανάγκη στήριξης.

Παίρνοντας το λόγο, ο πρόεδρος της ΟΛΤΕΚ, Παναγιώτης Λυσάνδρου, σημείωσε πως ό,τι νόμος και να γίνει, όποιες δράσεις και αν ληφθούν, αν δεν γίνει μία αξιολόγηση των μέχρι τώρα αποτελεσμάτων, ώστε να δουν οι αρμόδιοι που χρειάζεται να γίνουν βελτιωτικές κινήσεις, σίγουρα θα έρθει η αποτυχία. Ο ίδιος, από πλευράς του, σημείωσε πως υπάρχουν Διευθύνσεις που αποφεύγουν την καταγραφή των περιστατικών, επειδή φοβούνται ότι θα χαλάσει το όνομα του σχολείου, ενώ σημείωσε πως είναι αλήθεια ότι και οι εκπαιδευτικοί βιώνουν εκφοβισμό και από τους γονείς και από τους μαθητές.

Η πρόεδρος της ΠΟΕΔ, Μύρια Βασιλείου, στην δική της τοποθέτηση, υπέδειξε πως τα σχολεία και οι εκπαιδευτικοί έχουν ρόλο στην πρόληψη και την αντιμετώπιση αυτών των φαινομένων. Και στα δύο επίπεδα χρειάζεται στήριξη από πλευράς Υπουργείου Παιδείας και ενίσχυση. Όσον αφορά στο θέμα της πρόληψης, η κα. Βασιλείου υπέδειξε πως γίνονται δράσεις για να περάσουν ένα μήνυμα στα παιδιά. Όσον αφορά στο θέμα της αντιμετώπισης, η πρόεδρος της ΠΟΕΔ τόνισε ότι πρέπει να βοηθήσουν θύματα, θύτες αλλά και τους θεατές. Ένας τρόπος για να προληφθεί αυτό το φαινόμενο είναι να μειωθεί ο αριθμός των παιδιών στις τάξεις. Αναφέρθηκε και σε ένα περιστατικό, βάσει μίας επιστολής που έχουν λάβει από ένα σχολείο στη Λευκωσία. Όπως εξήγησε η κα. Βασιλείου, σε μία τάξη με 25 μαθητές, ένας εξ αυτών παρουσίασε επιθετική συμπεριφορά και είναι δύσκολο για ένα εκπαιδευτικό να αντιμετωπίσει την κατάσταση και ταυτόχρονα να έχει να αντιμετωπίσει τους άλλους 24 μαθητές.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Αδήριτη ανάγκη η θεσμοθέτηση του bullying-Τα κενά και οι προβληματισμοί

Δειτε Επισης

Αυτοί είναι οι μαγικοί αριθμοί που μοιράζουν 1,3 εκ. ευρώ στο Τζόκερ
Πυρά Λαμπριανίδη κατά των γιατρών για την απεργία-«Ολίγον τους ενδιαφέρει η χαμηλή ποιότητα υπηρεσιών»
Δεν κάνουν πίσω οι εργαζόμενοι στον κλάδο σκυροδέματος-Συνεχίζεται η απεργία
Μετά τα μεσάνυχτα αρχίζει η εξασθένιση των ισχυρών ανέμων-Υπό του 0 η θερμοκρασία
Εκατοντάδες άτομα στην εκδήλωση διαμαρτυρίας στη Λάρνακα (pics)
Αποφασίζουν τα επόμενα βήματα οι συντεχνίες του κλάδου σκυροδέματος-Το χρονικό της κρίσης
ΒΙΝΤΕΟ: Πέφτουν τα πρώτα χιόνια στο Τρόοδος
Δέσμευση Κύπρου για εφαρμογή δράσεων κατά κλιματικής κρίσης εξέφρασε η Υπ. Γεωργίας στην COP29
Δύο Κύπριοι γιατροί στην ηπατολογία εκπαιδεύονται στη Γερμανία-Υπογράφεται συμφωνία
ΒΙΝΤΕΟ: Επιτυχημένη η διάσωση της νεογέννητης φώκιας «Παναγή»