Απάντα με στοιχεία στις επικρίσεις ΑΚΕΛ για την ειδική εκπαίδευση το Υπ. Παιδείας

Απαντά στις επικρίσεις που διατυπώθηκαν, κυρίως από την πλευρά του ΑΚΕΛ, σχετικά με την Ειδική Εκπαίδευση, το Υπουργείο Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας, παραθέτοντας στοιχεία.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Νέα κόντρα Πρόδρομου-Χριστοφίδη με φόντο τους συνοδούς-«Αξιολύπητο να καταφεύγει σε συκοφαντίες»

Όπως αναφέρει σε ανακοίνωση του το ΥΠΑΝ «σαφώς μεγαλύτερη η προσπάθεια της Πολιτείας για την Ειδική Εκπαίδευση τα τελευταία εννιά χρόνια σε σύγκριση με την προηγούμενη διακυβέρνηση. Τα στοιχεία και η πραγματικότητα διαψεύδουν τους ισχυρισμούς και τις επικρίσεις που ακούστηκαν από την κοινοβουλευτική πλευρά του ΑΚΕΛ».

 

2013

2022

Μαθητές/-τριες στην Ειδική Εκπαίδευση

6.782

14.213

Εκπαιδευτικοί Ειδικής Εκπαίδευσης

580

1.044

Μαθητές/-τριες με ανάγκη συνοδού

1.519

2.600

Σχολικοί βοηθοί/συνοδοί

622

1.200

Αναλογία μαθητών ανά συνοδό

2,4

2,2

Σχολικοί συνεργάτες (Ο.Α.Π.)

-

135

Σχολ. βοηθοί/συνοδοί + σχολ. συνεργάτες

622

1.335

Όπως αναφέρει το Υπουργείο Παιδείας «φαίνεται καθαρά από τα στοιχεία, η προσπάθεια που έχει γίνει από το Υπουργείο στη διάρκεια αυτής της διακυβέρνησης έχει βελτιώσει κατά πολύ τις συνθήκες στην Ειδική Εκπαίδευση σε σχέση με την προηγούμενη διακυβέρνηση, πριν το 2013».

Συγκεκριμένα, όπως σημειώνει «με τον ταχύ ρυθμό αύξησης των μαθητών/-τριών Ειδικής Εκπαίδευσης των οποίων ο αριθμός έχει υπερδιπλασιαστεί μεταξύ 2013 και 2022, φαίνεται ότι το εκπαιδευτικό σύστημα έχει γίνει πολύ πιο συμπεριληπτικό. Δηλαδή πολύ περισσότερα παιδιά με αναπηρίες εντάσσονται στο σχολείο.

Ποσοστό περίπου 90% των παιδιών της Ειδικής Εκπαίδευσης εντάσσονται στις συμβατικές τάξεις του σχολείου, ενώ στα Ειδικά Σχολεία φοιτούν λιγότεροι από 4% των μαθητών/-τριών της Ειδικής.   Καταγράφεται μεγάλη αύξηση και του αριθμού των εκπαιδευτικών Ειδικής Εκπαίδευσης στη Δημοτική Εκπαίδευση, όσο και του αριθμού των σχολικών βοηθών/συνοδών που έχουν περίπου διπλασιαστεί μεταξύ 2013 και 2022. Συγκριτικά σήμερα σε κάθε ένα σχολικό βοηθό/συνοδό αναλογούν 2,2 παιδιά με ανάγκη συνοδείας, έναντι 2,4 που ήταν το 2013.   Ενδεικτικά σημειώνεται ότι έναντι 622 σχολ. βοηθών/συνοδών το 2013, σήμερα έχουμε 1.335 σχολ. βοηθούς και σχολ. συνεργάτες στα σχολεία».   

Παράλληλα, το Υπουργείο Παιδείας τονίζει πως «συγκρίνοντας τα σημερινά δεδομένα με εκείνα που ίσχυαν πριν δέκα χρόνια και στη διάρκεια της προηγούμενης διακυβέρνησης, είναι φανερό ότι τώρα προσφέρονται περισσότερες υπηρεσίες, πλαισιώνονται και ενισχύονται καλύτερα οι μαθητές/-τριες Ειδικής Εκπαίδευσης και το Υπουργείο μπορεί να κάνει περισσότερα.

Επομένως, οι επικρίσεις που διατυπώνονται από την πλευρά του ΑΚΕΛ δεν στηρίζονται στα στοιχεία και σε πραγματικά γεγονότα. Όσο και αν εξακολουθούν να υπάρχουν ανάγκες, η πρόοδος που έχει γίνει τα τελευταία χρόνια είναι σαφώς μεγαλύτερη από ότι στη διάρκεια της προηγούμενης διακυβέρνησης.

Όταν μάλιστα διατυπώνονται έντονοι ισχυρισμοί αντίθετα προς τα πραγματικά στοιχεία, τότε η βαριά καταγγελία που ακούστηκε ότι (δήθεν) «το Υπουργείο Παιδείας τα τελευταία χρόνια μας κοροϊδεύει» θα πρέπει να αντιστραφεί. Αν κάποιος κοροϊδεύει, είναι εκείνος που προβάλλει ισχυρισμούς αντίθετους στην πραγματικότητα και τα στοιχεία».

Προσθέτοντας πως «όσον αφορά ακόμα τη χαρακτηριστική όσο και αξιοπερίεργη δήλωση βουλευτή του ΑΚΕΛ ότι το Υπουργείο κινείται με τη λογική «αυτά είναι τα λεφτά που θέλουμε να δώσουμε» και «με την οροφή, με το πλαφόν που μπαίνει αδικούνται τα παιδιά», θα πρέπει να υποδείξουμε ότι το ΥΠΑΝ ενεργεί στη βάση του Προϋπολογισμού που είναι νόμος του κράτους, ψηφισμένος από τη Βουλή. Όπως βεβαίως συνέβαινε πάντα και με όλες τις προηγούμενες κυβερνήσεις. Σε όλα τα ευνομούμενα κράτη η πολιτική ασκείται στο πλαίσιο προϋπολογισμού, ο οποίος προβλέπει εγκεκριμένες δαπάνες. Σε περίπτωση που διαπιστώνεται μέσα από τις ανάγκες ότι κάποια προβλεπόμενα κονδύλια δεν αρκούν τότε αυτό αντιμετωπίζεται, ως γνωστόν, και με συμπληρωματικούς προϋπολογισμούς.

Ενώ σε περίπτωση που διαπιστώνεται ότι κάποιοι μηχανισμοί και διαδικασίες που ίσχυαν προηγουμένως δεν μπορεί πλέον να ανταποκριθούν στα δεδομένα και τις ανάγκες όπως μεταβάλλονται, τότε το Υπουργείο προωθεί προτάσεις για αλλαγές. Όπως συμβαίνει αυτήν ακριβώς την περίοδο, σχετικά με τη διαδικασία εξέτασης των αναγκών και αιτήσεων μέσω της διαδικασίας των Επαρχιακών Επιτροπών (που προβλέπονται από τη νομοθεσία) και την οποία διαδικασία το ΥΠΑΝ προβλέπει να ενισχύσει και να κάνει αποτελεσματικότερη με τη δημιουργία του Κέντρου Αξιολόγησης Ειδικής Εκπαίδευσης».

Δειτε Επισης

Αυτοί είναι οι μαγικοί αριθμοί του Τζόκερ για τα 5,4 εκατ. ευρώ
Στις ύψιστες προτεραιότητες ΠτΔ η διακρίβωση τύχης αγνοουμένων
Παραδέχεται τα προβλήματα στο ΓεΣΥ ο Δαμιανός-«Σύμφωνα με διεθνείς μελέτες δεν θα καταρρεύσει»
Βγαίνει μπροστά το Υπ. Ενέργειας για απότομη αύξηση στα καύσιμα-«Θα ληφθούν μέτρα αν δεν αιτιολογείται»
Καλοκαιριάτικες βροχές και καταιγίδες αναμένονται σήμερα-Στους 35 βαθμούς η θερμοκρασία
Οι αυξήσεις σε βασικά καταναλωτικά αγαθά πιέζουν ασφυκτικά τα νοικοκυριά-Προμηνύεται δύσκολο καλοκαίρι
Περίπου 70.000 μονάδες αίματος ετησίως από εθελοντική αιμοδοσία στην Κύπρο
Δέσμευση Γραφείου Επιτρόπου Περιβάλλοντος να αξιοποιήσει πορίσματα τριημέρου για Ξηρολιθική Κληρονομιά
Ακυρώθηκαν πάνω από δέκα πτήσεις προς και από τη Λάρνακα λόγω της κατάστασης στη Μέση Ανατολή
Κοντά στους 40 βαθμούς ο υδράργυρος-Πέφτει η θερμοκρασία, αναμένονται βροχές από την Κυριακή