Ψάχνουν ακόμη τον… σιγαστήρα για τα οχήματα που μετατρέπονται και κάνουν οχληρία
06:26 - 11 Οκτωβρίου 2022

Τους τρόπους με τους οποίους θα σιγήσουν τα τροποποιημένα οχήματα και μοτοσικλέτες που προκαλούν οχληρία σε διάφορους δρόμους, ψάχνει η Επιτροπή Μεταφορών, καθώς η κατάσταση φαίνεται να έχει φθάσει στο απροχώρητο με την ανεξέλεγκτη κατάσταση των οδηγών που μετατρέπουν παράνομα τα μηχανοκίνητά τους σε αγωνιστικά και θεωρούν τους κυπριακούς δρόμους, σαν αυτούς της... formula 1.
Μετά από πρόταση νόμου των βουλευτών της ΕΔΕΚ, Ηλία Μυριάνθους και Κωστή Ευσταθίου, συνεχίζεται η συζήτηση ενώπιον της αρμόδιας Eπιτροπής, ώστε να ρυθμιστούν οι διαδικασίες μετακίνησης των οχημάτων, τα οποία έχουν υποστεί μη επιτρεπόμενες μετατροπές και προκαλούν οχληρία. Απώτερος στόχος, είναι τα συγκεκριμένα οχήματα που προκαλούν άσκοπη φασαρία στους δρόμους κατά τη διακίνησή τους, να εντοπίζονται άμεσα και να επαναφέρονται στην εργοστασιακή τους κατάσταση.
Ουσιαστικά, με βάση την πρόταση νόμου που βρίσκεται στο τραπέζι, η τροποποίηση που επιχειρείται να υπάρξει αφορά στον περί μηχανοκίνητων οχημάτων και τροχαίας κινήσεως Nόμο, όπου οι βουλευτές θέλουν να προστεθεί ειδική διάταξη απαγόρευσης οδήγησης μηχανοκίνητου οχήματος, το οποίο έχει υποστεί μετατροπή, κατά τρόπον ώστε να προκαλεί ηχορύπανση και οχληρία.
Όπως έγινε αντιληπτό τα τελευταία χρόνια, αρκετά αυτοκίνητα, αλλά και μοτοσικλέτες, τροποποιούνται από τους ίδιους τους ιδιοκτήτες τους, με αποτέλεσμα εκτός του ότι μετατρέπονται σε... τέρατα, προκαλούν και οχληρία, κάτι που φέρει και ιδιαίτερη δυσφορία στους υπόλοιπους πολίτες, αλλά και κάτοικους σε διάφορες γειτονιές, που ιδιαιτέρως κατά τις βραδινές ώρες, είναι μάρτυρες μιας βάναυσης ηχορύπανσης από... μοτιφαρισμένα οχήματα.
Έτσι, σε συνεργασία πάντοτε με την Αστυνομία, τα συγκεκριμένα οχήματα πρόκειται να ελέγχονται και εάν εντοπίζεται μετατροπή, τότε θα ακινητοποιούνται μέχρις ότου επανέλθουν στην εργοστασιακή τους κατάσταση. Διαφορετικά, σύμφωνα με τις προτάσεις που υπάρχουν στο τραπέζι, αυτά θα κατάσχονται και είτε θα επαναφέρονται στην αρχική τους κατάσταση με έξοδα του ιδιοκτήτη ή θα πωλούνται ως εγκαταλειφθείσα περιουσία.
Πάντως, εισήγηση που βρίσκεται επίσης στο τραπέζι, είναι ότι οποιοσδήποτε ιδιοκτήτης οχήματος ή μοτοσυκλέτας που προκαλεί οχληρία, εμποδίζει αστυνομικό ή άλλο εξουσιοδοτημένο από το νόμο πρόσωπο να ασκήσει τις εξουσίες ή αρνείται να εκτελέσει τις οδηγίες του σε σχέση με την μετακίνηση οχήματος, είναι ένοχος αδικήματος και σε περίπτωση καταδίκης υπόκειται σε φυλάκιση μέχρι ένα έτος ή σε χρηματική ποινή που δεν υπερβαίνει τις τρεις χιλιάδες ευρώ.
Επίσης, σύμφωνα με την πρόταση νόμου, οποιοδήποτε πρόσωπο οδηγεί μηχανοκίνητο όχημα κατά παράβαση των διατάξεων ή ό ιδιοκτήτης ή ο κάτοχος του μηχανοκίνητου οχήματος είναι ένοχο αδικήματος και σε περίπτωση καταδίκης υπόκειται σε ποινή φυλάκισης που δεν υπερβαίνει τα δύο έτη ή σε χρηματική ποινή που δεν υπερβαίνει τις 6,000 ευρώ.
Σημειώνεται, ότι από πλευράς της Λέσχης Μοτοσικλετιστών, υπάρχει η προθυμία να συνεργαστούν με τις αρμόδιες υπηρεσίες, ώστε να αποφευχθούν αυτά τα φαινόμενα που παραβιάζονται οι κανόνες και μετατρέπουν μοτοσικλέτες που προκαλούν θόρυβο και οχληρία στους υπόλοιπους πολίτες. Είναι κάτι, που μπορεί να εφαρμοστεί με τη συνεργασία όλων των ιδιοκτητών, ξεκαθαρίστηκε από πλευράς τους, ώστε να βρεθεί η λύση στο ζήτημα που ταλανίζει τα τελευταία χρόνια τους οδηγούς.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
- Δεν πατάμε το… γκάζι της υγραεριοκίνησης-Η μετατροπή, το κόστος και οι κίνδυνοι
- Γιατί είναι επικίνδυνο να ανοίγουμε το κλιματιστικό μόλις μπούμε στο αυτοκίνητο
- Γιατί τυλίγονται στις φλόγες οχήματα εν κινήσει-Οι παγίδες που δεν υπολογίζουμε
- Οι εννιά κανόνες για μείωση στην κατανάλωση καυσίμων-Από παράθυρα μέχρι ελαστικά
- Το μαύρο κουτί που θα κρύβεται στα οχήματα, ο ρόλος του και τι θα καταγράφει
- Μακρύς ο δρόμος για την ηλεκτροκίνηση-Τα προβλήματα, οι σταθμοί και το κόστος
- Στην... πρίζα για ηλεκτρικά οχήματα-Ξεπέρασαν τις προσδοκίες οι αιτήσεις
