Στην αντεπίθεση ο δήμος Αραδίππου-Απαντά με πέντε σημεία γιατί αρνείται τη συνένωση
11:44 - 24 Σεπτεμβρίου 2021
Ξεκάθαρο μήνυμα προς τη Βουλή, ενόψει της έναρξης της συζήτησης για τη μεταρρύθμιση της τοπικής αυτοδιοίκησης, απέστειλε ο Δήμος Αραδίππου, ο οποίος επιμένει στην υιοθέτηση του σεναρίου που προνοεί διατήρηση του Δήμου και ενίσχυσή του με γειτονικές κοινότητες. «Μόνο αυτό το σενάριο», αναφέρει ο Δήμαρχος Αραδίππου Ευάγγελος Ευαγγελίδης, σε επιστολή του προς τον Πρόεδρο και τα μέλη της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Εσωτερικών, «θα εξυπηρετήσει τους στόχους και τις ανάγκες της μεταρρύθμισης της τοπικής αυτοδιοίκησης και τους πολίτες όλης της επαρχίας».
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Συνενώσεις και δημοψηφίσματα τα δυο μεγάλα αγκάθια της Μεταρρύθμισης
Ενόψει της έναρξης της συζήτησης των νομοσχεδίων για τη μεταρρύθμιση της τοπικής αυτοδιοίκησης ενώπιον της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Εσωτερικών, ο Δήμος Αραδίππου ζητεί όπως ληφθούν πολύ σοβαρά υπόψη πέντε παράμετροι, οι οποίες όπως αφήνει να νοηθεί, αγνοήθηκαν από το Υπουργείο Εσωτερικών.
Οι συγκεκριμένοι παράμετροι, είναι:
1. Το αδόκιμο σενάριο που προτείνεται, για συγχώνευση των δήμων Λάρνακας, Αραδίππου, Λιβαδιών και της κοινότητας Ορόκλινης θα οδηγήσει σε ένα τεράστιο και βραδυκίνητο οργανισμό, επιφέροντας τα αντίθετα από τα επιδιωκόμενα αποτελέσματα, ως προς την εξυπηρέτηση των δημοτών και την εξοικονόμηση πόρων.
Με το σενάριο αυτό συγχωνεύεται το 83% του δημαρχούμενου πληθυσμού της επαρχίας σε ένα και μόνο δήμο και το υπολειπόμενο 17% κατανέμεται σε άλλους τρεις δήμους!
2. Σε όλες τις σχετικές μελέτες που έγιναν μέχρι σήμερα οι δύο μεγάλοι δήμοι της επαρχίας (Λάρνακας και Αραδίππου) διατηρούνταν και απορροφούσαν γειτνιάζουσες δομές (δήμους ή κοινότητες) τις ανάγκες των δημοτών των οποίων μπορούν να εξυπηρετήσουν με τις υφιστάμενες δημοτικές τους υπηρεσίες, χωρίς επιπλέον έξοδα προσωπικού.
3. Δεν μπορεί να δικαιολογηθεί ότι ο Δήμος Αραδίππου, με ζωτικό έδαφος 56 km2 , 25000 πληθυσμό, 8000 υποστατικά, 3 βιομηχανικές και 2 βιοτεχνικές περιοχές, 4 κτηνοτροφικές περιοχές, μεγάλες γεωργικές καλλιέργειες και χρήσεις, χωρίς οικονομικά προβλήματα και με πλήρη τεχνοκρατική υπηρεσία, χάνεται και διατηρούνται νεοσύστατοι ή μικροί δήμοι οι οποίοι δεν έχουν το απαραίτητο καταρτισμένο προσωπικό για να εξυπηρετήσουν τις αυξημένες ανάγκες που θα προκύψουν.
4. Παραμένουμε σταθεροί στη θέση μας ότι θα πρέπει να εφαρμοστεί και στην επαρχία Λάρνακας η ίδια λογική όπως επικράτησε και στις υπόλοιπες επαρχίες και να ισχύσει το εναλλακτικό σενάριο του ΥΠΕΣ που προνοεί διατήρηση του Δήμου Αραδίππου και ένωση του με γειτνιάζουσες κοινότητες, οι οποίες επιθυμούν τη συγκεκριμένη συγχώνευση και το έχουν καταθέσει και γραπτώς στο Υπουργείο εδώ και καιρό.
5. Στην Επιτροπή Εσωτερικών η λογική αυτή εφαρμόστηκε στις περιπτώσεις της Πάφου για τους Δήμους Γεροσκήπου και Πέγειας, στην Αμμόχωστο για τους Δήμους Αγίας Νάπας και Δερύνειας, στην Λεμεσό για τον Δήμο Ύψωνα και στη Λευκωσία για τους Δήμους Λακατάμιας και Ιδαλίου. Στην επαρχία Λάρνακας δεν εφαρμόστηκε το ίδιο μοντέλο παρά το γεγονός ότι προβλεπόταν σε όλες τις μελέτες που προηγήθηκαν.
Ο Δήμαρχος Αραδίππου τονίζει στην επιστολή ότι δεν πρέπει για μια ακόμη φορά οι πολίτες της επαρχίας Λάρνακας να είναι αυτοί που θα αδικηθούν, αντί να επωφεληθούν. «Τυχόν υιοθέτηση του σεναρίου, το οποίο προβλέπει ενοποίηση ολόκληρου του αστικού πληθυσμού της επαρχίας σε ένα και μοναδικό δήμο», αναφέρει, «θα οδηγήσει σε υποβάθμιση των προσφερόμενων υπηρεσιών, ακόμη και σε σύγκριση με την υφιστάμενη προβληματική κατάσταση, την οποία η μεταρρύθμιση επιδιώκει να αντιμετωπίσει».