Η Κύπρια σχεδιάστρια που έφτιαχνε κοστούμια για το «Game Of Thrones»

«Όλα τα όνειρά μας μπορούν να γίνουν πραγματικότητα, αν έχουμε το θάρρος να τα κυνηγήσουμε», είπε ο Walt Disney και στην περίπτωση της Μαρίας Κώστα, από τη Λάρνακα είχε δίκαιο. Η νεαρή σχεδιάστρια κοστουμιών και κοσμημάτων, κατάφερε να ξεκινήσει την καριέρα της με σπουδαίες συνεργασίες και ονόματα ξακουστά, ενώ βρέθηκε σε ομάδες που δούλευαν για μεγάλες και πασίγνωστες παραγωγές, όπως είναι το «Game of Thrones».

Η 30χρονη Μαρία Κώστα από τη Λάρνακα έζησε για χρόνια στο Ηνωμένο Βασίλειο. Ξεκίνησε την καριέρα της από την δημιουργία κοσμημάτων, στο Λονδίνο, όπου μεταφέρθηκε μετά τις σπουδές της στο Μπέρμιχαμ. Ένας από τους συνεργάτες τους ήταν και το Royal Opera House του Λονδίνου.

«Φτιάχναμε τιάρες για το English School of ballet, για το English National Ballet. Μετά εγώ ήθελα να κάνω το μάστερ μου στο costume design for performance. Το πανεπιστήμιο μας προώθησε πολύ. Κάναμε έκθεση με κουστούμια μας στο Albert Victoria Museum, για το Shakespeare Tribes και ήταν μία πολύ ωραία εμπειρία. Μας προωθούσε να κάνουμε τα κοστούμια για ταινίες μικρού μήκους, για το National Television and theatre School, που είναι πολύ διάσημο, επειδή έβγαλε αρκετούς σκηνοθέτες εκεί. Έτυχε κάποιες από τις ταινίες που δούλεψαν να βραβευτούν στις Κάννες. Από εκεί ξεκίνησα. Έψαχνα δουλειά μετά το μάστερ, είχα πάει στο Παρίσι και δούλευα με μία καλλιτέχνη, η οποία με γνώρισε με την εταιρεία που κατέληξα στο Λονδίνο, πήγα πίσω και ξεκίνησα από εκεί. Έμαθα να σχεδιάζω και υφάσματα. Ήταν ωραία εμπειρία».

Η εταιρεία, στην οποία δούλευε η Μαρία, της έδωσε τα καλύτερα εφόδια, για να πραγματοποιήσει αυτό που ήθελε. Της δόθηκε η ευκαιρία να βοηθήσει κορυφαίες σχεδιάστριες για κουστούμια ταινιών.

«Βοηθούσαμε σχεδιαστές, όπως η Michele Clapton, Sandy Powel, που είναι οι κορυφαίες σχεδιάστριες για κουστούμια ταινιών. Έκαναν κάποια θέατρα, αλλά περισσότερο για ταινίες. Έρχονταν οι σχεδιάστριες, ζητούσαν βοήθεια, καθόμασταν μαζί με μία ομάδα και κάναμε το sourcing, που ξεκινά από το σχέδιο, στο να βρεις τα σωστά υλικά, μέχρι να τα ράψουμε. Για παράδειγμα στο Game Of Thrones φτιάχναμε τα περισσότερα υφάσματα εμείς, για να φαίνονται πιο παλιά».

Η πρώτη μεγάλη δουλειά

«Η πρώτη μεγάλη δουλειά ήταν στην πρώτη σεζόν του The Crown. Σε άλλες σειρές μπήκα μετά από την έναρξη. Αυτή η δουλειά ήταν μεγάλη υπόθεση, επειδή ήθελαν να βρίσκουν τα υφάσματα, όσο πιο κοντά γίνεται στα αυθεντικά, που στην Αγγλία η βασιλική οικογένεια έχει κάποια πρότυπα. Ήταν μεγάλη πρόκληση, αλλά η σχεδιάστρια, η Michele Clapton είναι πολύ συνεργάσιμη, κάναμε ό,τι μπορούσαμε και πιστεύω ότι βγάλαμε ένα πολύ καλό αποτέλεσμα στην πρώτη σεζόν. Στην δεύτερη σεζόν δεν δούλεψα και επέστρεψα στην τρίτη.

Μετά εξελίχθηκε το Game of Thrones, Peaky Blinders και μετά η εταιρεία που δούλευα ήθελε να μπούμε σε ταινίες και έτσι βοηθήσαμε εν μέρει στις ταινίες “Aladdin”, “Mulan” και στο “Mamma Mia 2”, που κάναμε αρκετή δουλειά με την σχεδιάστρια, στο “Maleficent 2”. Είναι αρκετές οι δουλειές που ήμασταν μέσα στην ομάδα, υπήρχαν όμως και κάποια που θέλαμε να μπούμε αλλά δεν τα καταφέραμε. Είναι μία πάρα πολύ ωραία δουλειά, αλλά πολύ απαιτητική. άλλες δουλειές που βοηθήσαμε ήταν το Cats, το Mary Poppins».

Εκτός από τις παραγωγές αυτές, η εταιρεία είχε και κάποιους εκλεκτούς πελάτες, που ήταν φυσικό να έχουν κάποιες απαιτήσεις.

«Η εταιρεία που δούλευα συνεργαζόταν με πρεσβείες στην Αγγλία και βοηθούσαμε για παράδειγμα, μία συγκεκριμένη πριγκίπισσα. Ήρθε το 2018 για να φτιάξει φορέματα για τους Ολυμπιακούς Αγώνες του Τόκυο. Κάναμε τα σχέδια, της φτιάχναμε τα πατρόν, της βρίσκαμε τα υφάσματα, τα κάναμε και τις τα στέλναμε. Υπήρχαν κι άλλες που έρχονταν από κοντά και τα κάναμε. Η κάθε εμπειρία είναι διαφορετική, αλλά είναι πάρα πολύ απαιτητική. Χρειάζεται πολλή υπομονή. Με τη βασιλική οικογένεια της Αγγλίας δεν έτυχε να συνεργαστεί η εταιρεία μας».

Η στήριξη της οικογένειας και οι δυσκολίες

Η 30χρονη σχεδιάστρια δεν σκέφτηκε ποτέ να παρατήσει αυτή τη δουλειά. Είχε θέσει τους στόχους της και δεν υπήρχε χώρος για πισωγυρίσματα, παρά το γεγονός ότι κάποτε η δουλειά μπορεί να της φαινόταν βουνό.

«Δεν σκέφτηκα ποτέ να τα παρατήσω, αλλά υπήρχαν φάσεις που σκέφτηκα ότι θέλω διακοπές. Να πάω λίγες μέρες εκτός, διακοπές, να μην σκέφτομαι τίποτε, κλειστό το κινητό. Είναι μία δουλειά πολύ απαιτητική, πιστεύω, ειδικά στην Αγγλία με τόσα στούντιο παραγωγής. Είναι τεράστια τα budget που διατίθενται, γι’ αυτό είναι μία δύσκολη και απαιτητική δουλειά, σε όποιο τομέα της παραγωγής και να είσαι. Δεν σκέφτηκα ποτέ να τα παρατήσω, να πω φτάνει».

Η επιστροφή στην Κύπρο

Το μεγάλο βήμα, για την επιστροφή στην Κύπρο έγινε την άνοιξη του 2019. Επέστρεψε για λόγους αναψυχής, ωστόσο η ρουτίνα της αγγλικής πρωτεύουσας την κούρασε και την οδήγησε να πάρει την μεγάλη απόφαση.

«Επέστρεψα στην Κύπρο τον Μάρτιο του 2019. Είχα έρθει για διακοπές, για λίγους μήνες και έμεινα. Αποφάσισα να ανοίξω κάτι δικό μου και άνοιξα το στούντιό μου το Δεκέμβριο του 2019. Ήμουν λίγο άτυχη. Πεθυμώ να επιστρέψω πίσω στη δουλειά μου, απλώς επειδή ήμουν πιο μικρή σε ηλικία και είχα περισσότερη ενέργεια, τώρα μπορεί να μην το έκανα. Θα διάλεγα να κάνω κάτι διαφορετικό στη δουλειά μου, κάτι που να μπορούσα να κάνω και να ξέρω ότι τα Σαββατοκύριακα θα ήμουν σπίτι μου.

Η επιστροφή ήταν δύσκολη. Μετά από δύο χρόνια ακόμη προσαρμόζομαι. Επειδή ήμουν Αγγλία για δέκα χρόνια, είναι πολύ διαφορετική η ζωή στην Αγγλία από την Κύπρο και θέλεις αρκετό χρόνο για να προσαρμοστείς. Είναι κάτι που μου έλεγαν οι φίλες μου, που ήρθαν πριν από μένα. Μέχρι στιγμής προσαρμόστηκα αρκετά καλά. Αλλά υπάρχουν κάποια πράγματα που μου λείπουν, όπως για παράδειγμα τα μουσεία. Έχουμε μουσεία, αλλά δεν είναι αρκετά. Προς το παρόν είμαι εντάξει. Δεν έριξα, όμως, μαύρη πέτρα πίσω μου. Γενικά είμαι άνθρωπος που του αρέσει η αλλαγή. Δεν θα έλεγα όχι στο να επιστρέψω πίσω. Ποιος ξέρει. Έτυχε να με πάρει τηλέφωνο ο πρώην εργοδότης μου, για να του κάνω δουλειά και να του την στείλω. Με βόλεψε, δεν χρειάστηκε να πάω. Ήταν πολύ εύκολο.

Στο στούντιο μου είναι όλα φτιαγμένα όπως τα θέλει ο πελάτης. Έχω μία σταθερή συλλογή, αλλά είναι ό,τι παραγγείλει ο πελάτης. Έχω και μαθητές, πάμε καλά. Τώρα τον Σεπτέμβριο θα ξεκινήσουμε πιο εντατικά μαθήματα και η διδασκαλία είναι κάτι που μου αρέσει. Ο κόσμος, όταν άνοιξα το στούντιο μου ήταν αρκετά ενθουσιασμένος. Είχα τον κύκλο μου, είχα και αρκετά καλές σχέσεις με την Κύπρο, άσχετα αν ήμουν Αγγλία τόσα χρόνια και δεν έχω παράπονο. Αποδέχθηκε το στυλ μου».

Μήνυμα προς τους νέους

«Να κάνουν αυτό που αγαπούν, επειδή στο τέλος της ημέρας οι γονείς μπορεί να τους πουν να κάνουν κάτι σίγουρο. Το σίγουρο, όμως, σε κάνει δυστυχισμένο. Πάντα να κάνουν αυτό που αγαπούν και να το πολεμούν, να μην τα βάζουν κάτω».

  

  

  

  

  

  

 

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: 

Δειτε Επισης

Οι τυχεροί αριθμοί της κλήρωσης του Τζόκερ
Δωρεάν μαθήματα σε ενήλικες προσφέρει η Σχολή Χαρακτικής Χαμπή
Πρόοδο στην προσπάθεια εμβάθυνσης της αγοράς κεφαλαιαγορών βλέπει ο Μισέλ
Υπ. Γεωργίας στην Σύνοδο Κοινοπολιτείας-«Συλλογική ευθύνη η προστασία ωκεανών»
Δήμος Λάρνακας: Σύντομα ο σχεδιασμός για Σχολή Θαλάσσιων Επιστημών ΤΕΠΑΚ
Δέσμευση Βουλής για προώθηση υγειονομικής περίθαλψης με επίκεντρο τον ασθενή
Δύσκολη συζήτηση των 27 στις Βρυξέλλες για ανταγωνιστικότητα λόγω κεφαλαιαγορών
Εκπέμπει SOS ο Διευθυντής του Νοσοκομείο Τροόδους-«Τριτοκοσμικές οι συνθήκες, αναγκαία η ανακαίνιση του»
Εξουσιοδότησαν ΣΕΚ-ΠΕΟ να προσπαθήσουν για σύμβαση οι απεργοί στις εταιρείες ηλεκτρολογικών
Πώς απαντά η Υπ. Ασθενοφόρων για το περιστατικό με τη λιπόθυμη μαθήτρια-«Δεν ήταν επείγον»