Το μήνυμα έκτακτης ανάγκης που... αγνοείται στην Κύπρο-Πότε μπαίνει στη ζωή μας

Σωτήρια συνεχίζει να είναι η δράση του 112 σε έκτακτα περιστατικά πυρκαγιών, καθώς μέσω προειδοποιητικών μηνυμάτων ενημερώνονται οι πολίτες που βρίσκονται σε άμεσο κίνδυνο, για το τι πρέπει να πράξουν. Ηχηρό παράδειγμα, αποτελεί η πύρινη λαίλαπα που ξέσπασε τις τελευταίες ημέρες στην Ελλάδα και μέσω του 112 ενημερώνονταν οι κάτοικοι για να εκκενώσουν τα σπίτια τους, είτε για το ποιοι δρόμοι έχουν κλείσει. Τουναντίον, στην πρόσφατη φονική πυρκαγιά στην ορεινή Λεμεσό και Λάρνακα που τέσσερις συνάνθρωποί μας βρήκαν φρικτό θάνατο, ποτέ δεν υπήρξε ενημέρωση μέσω μηνύματος αλλά από πόρτα σε πόρτα οι αρμόδιες υπηρεσίες έψαχναν τους κάτοικους για να τους ενημερώσουν ότι πρέπει να αποχωρήσουν... Βεβαίως, υπήρχαν και αυτοί, που ποτέ δεν ενημερώθηκαν από κανένα... 

Το ευρωπαϊκό σύστημα έγκαιρης ειδοποίησης με SMS βρίσκεται στα σκαριά και πρόκειται να τεθεί σε εφαρμογή στην Κύπρο αρχές του 2022. Σε δηλώσεις που παραχώρησε στον REPORTER η Αναπληρώτρια Διευθύντρια της Πολιτικής Άμυνας Λεμεσού, Ολύβια Μιχαηλίδου, ανέφερε ότι «τέλη Ιουνίου έγινε διαγωνισμός και συγκεκριμένη εταιρία ξεκίνησε τη μελέτη για την προετοιμασία προδιαγραφών για το σύστημα έγκαιρης προειδοποίησης μέσω SMS, όπως συμβαίνει και στην Ελλάδα. Τέλος του χρόνου αναμένεται να ολοκληρωθεί η προεργασία, ούτως ώστε να προχωρήσουμε στην εφαρμογή το συστήματος το 2022. Βρίσκεται στα σκαριά η εφαρμογή του, καθώς αποτελεί ένα πιο άμεσο τρόπο για να ενημερώνεται ο πληθυσμός για έκτακτα περιστατικά, εφαρμόζοντας και αξιοποιώντας τη σύγχρονη τεχνολογία....».

Μέχρι σήμερα, η Κύπρος δεν διαθέτει το συγκεκριμένο σύστημα έγκαιρης ενημέρωσης μέσω μηνύματος, αλλά η ενημέρωση γίνεται μέσω των σειρήνων που υπάρχουν σε κάθε άκρη του νησιού μας. «Μέχρι την εφαρμογή αυτού του συστήματος, αυτό που διαθέτει η Κυπριακή Δημοκρατία, είναι το σύστημα προειδοποίησης μέσω των σειρήνων. Είναι εγκατεστημένες σε όλη την επικράτεια της Κύπρου, μπορούν να ηχήσουν και να μεταδώσουν φωνητικό μήνυμα ανά πάσα στιγμή σε συγκεκριμένη γεωγραφική περιοχή που μπορεί να επιλεχθεί για να ενημερωθούν οι πολίτες. Σίγουρα όμως απαιτείται αυτό το πιο σύγχρονο σύστημα που θέλουμε να εφαρμόσουμε τώρα. Είμαστε αισιόδοξοι ότι θα μπει σε εφαρμογή το 2022».

Κληθείσα να σχολιάσει τον λόγο για τον οποίο δεν εφαρμόστηκε μέχρι σήμερα το προειδοποιητικό μήνυμα, η κ. Μιχαηλίδου, ανέφερε ότι «είναι ολόκληρο σύστημα που προϋποθέτει αρκετή μελέτη και κόστος. Φυσικά, μέχρι σήμερα έχουμε το σύστημα σειρήνων που από εκεί γινόταν η προειδοποίηση των πολιτών. Στην παρούσα φάση, είμαστε στη μελέτη ενός πιο σύγχρονου συστήματος που θα αξιοποιήσουμε την τεχνολογία. Οι πρόσφατες πυρκαγιές που έχουμε ζήσει αναδεικνύουν τη σημασία αυτού του σύγχρονου συστήματος έγκαιρης ενημέρωσης του κοινού για την όσο το δυνατό ταχύτερη εφαρμογή του, γι' αυτό και η Πολιτική Άμυνα σε συνεργασία με εμπειρογνώμονες έχει αναλάβει τη μελέτη και τη συγγραφή των προδιαγραφών για τη δημιουργία αυτού του συστήματος».

Όπως επανέλαβε η Αναπληρώτρια Διευθύντρια της Πολιτικής Άμυνας, «το 112 παραμένει να είναι χρήσιμο για όλους μας, καθώς είναι ο ενιαίος ευρωπαϊκός αριθμός κλήσης έκτακτης ανάγκης, όπου ο πολίτης δύναται να καλέσει αυτό τον αριθμό και παραπέμπεται αυτόματα στην αρμόδια υπηρεσία ανάλογα με το περιστατικό, ούτως ώστε να λάβει άμεσα την απαραίτητη βοήθεια. Εάν είναι πυρκαγιά θα παραπεμφθεί στην Πυροσβεστική, εάν είναι θέμα υγείας στην Υπηρεσία Ασθενοφόρων, εάν είναι θέμα της Αστυνομίας θα παραπεμφθεί στην Αστυνομία και ούτω καθεξής».

Αξίζει να σημειωθεί ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει ανακηρύξει την 11η Φεβρουαρίου ως «Ευρωπαϊκή Ημέρα του 112», καθώς ο αριθμός 112 σχηματίζεται από τη συγκεκριμένη ημερομηνία (11/2). Υπενθυμίζεται κάθε χρόνο, για να γίνει γνωστή η σπουδαιότητα αυτού του κοινού αριθμού στους ευρωπαίους πολίτες, που δείχνουν να αγνοούν την ύπαρξή του. 

Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα μάλιστα, η συντριπτική πλειονότητα των Ευρωπαίων πολιτών επικροτεί τη λειτουργία ενός τέτοιου τηλεφωνικού αριθμού. Ωστόσο, τρεις στους τέσσερις Ευρωπαίους εξακολουθούν να αγνοούν το 112 και να μην το χρησιμοποιούν. 

Τι εξασφαλίζει για τους πολίτες το 112

Με την υλοποίηση του 112, παρέχεται στους πολίτες:

  • Άμεσος, ασφαλής και ακριβής εντοπισμός των καλούντων που τελούν σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης και αδυνατούν να δηλώσουν τη θέση τους από σταθερό ή κινητό τηλέφωνο.
  • Μαζική και στοχευόμενη ειδοποίηση πολιτών, επιχειρήσεων, φορέων του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, που βρίσκονται σε περιοχές που αντιμετωπίζουν έκτακτες συνθήκες όπως πυρκαγιές, καιρικά φαινόμενα, σεισμοί, πλημμύρες, ή τρομοκρατικά συμβάντα, βιομηχανικά/τεχνολογικά ατυχήματα κλπ., που έχουν λάβει χώρα, είναι σε εξέλιξη ή υπάρχει γνώση ότι πρόκειται να συμβούν.
  • Παροχή βοήθειας και ενημέρωσης του ευρύτερου κοινού για μια κατάσταση έκτακτης ανάγκης μέσω διαφόρων εναλλακτικών καναλιών (π.χ. διαδίκτυο, πύλες ενημέρωσης, ΜΜΕ κλπ).
  • Βέλτιστη αξιοποίηση και διαχείριση των απαιτούμενων επιχειρησιακών πόρων, ώστε να συμβάλλει σε ενέργειες άμεσης σωστικής επέμβασης των Φορέων.

 

Δειτε Επισης

Επιτήδειοι κατάφεραν να εξασφαλίσουν μέσω απάτης 225 χιλ. ευρώ-Συνιστά προσοχή η Αστυνομία
Προσπάθησε να περάσει μεγάλη ποσότητα καπνικών προϊόντων από οδόφραγμα και τον έπιασαν στα πράσα (pics)
Αναβαθμίστηκε δις ο ΙΠΠΟΔΑΜΟΣ, έρχονται άλλες δύο-«Όπως σε κάθε μεταρρύθμιση, υπάρχουν προβλήματα»
Δίνουν πίστωση τριών μηνών σε Υφ. Καινοτομίας για τον ΙΠΠΟΔΑΜΟ οι ΕΟΑ-Ζητούν λήψη άμεσων μέτρων
Αρνείται πως ήταν ο οδηγός του οχήματος ο 16χρονος-Λίγο πριν το δυστύχημα επιβιβάστηκε η 18χρονη Ιουλία
Χρηματική στήριξη για αγορά Mistral θα λάβουν από ΕΕ Κύπρος και άλλα 8 κράτη μέλη
Διγλωσσία προέδρων ΕΟΑ για τον ΙΠΠΟΔΑΜΟ-Επιτόπια αυτοψία σε Αμμόχωστο από Δαμιανού
Στη ΜΕΘ με φυματίωση κρατούμενος των Κεντρικών Φυλακών
Εμπρησμός πίσω από τη φωτιά σε οχήματα στο Ακάκι-Στόχος ήταν Λειτουργός του Τελωνείου
Χειροπέδες σε 24χρονο για την επίθεση και ληστεία σε βάρος διανομέα φαγητού στην Λεμεσό