Εκπαίδευση μέσω παιχνιδιού: Το παράδειγμα του Atal Tinkering Lab στην Ινδία

Στον τομέα των παιδαγωγικών, έχουμε δει κατά καιρούς πολλαπλές θεωρίες και μεθοδολογίες εκπαίδευσης, που ως επί το πλείστο επικεντρώνονται στην ανάπτυξη κοινωνικά αποδεκτής συμπεριφοράς μέσω της απομνημόνευσης.

Με αυτή την προσέγγιση η γνώση «παραδίδεται» στον μαθητή.

Από την άλλη όμως, αρκετοί εκπαιδευτικοί υποστηρίζουν την προσέγγιση του “Constructivism”, που βασίζεται στην θεωρία ότι η μάθηση είναι μια καθαρά προσωπική υπόθεση και έτσι οι άνθρωποι μαθαίνουν συνειρμικά, συνδέοντας πληροφορίες με πρακτικές εμπειρίες. Η διαδικασία περιλαμβάνει αυτό που ονομάζουμε “tinkering”, δηλαδή δημιουργικές δραστηριότητες, κατασκευές και παιχνίδι, που είναι ευχάριστες, ενθαρρύνουν την καινοτομία και διευκολύνουν την κατανόηση της πληροφόρησης που δεχόμαστε.

Για τους νεαρούς μαθητές αυτή η εμπειρία είναι εμψυχωτική, αφού τους επιτρέπουμε να κατανοήσουν, να δώσουν ιδέες και λύσεις, να πειραματιστούν, να πάρουν ρίσκα και να πρωτοτυπήσουν, και να εμπιστευτούν την κρίση τους.

Στο συμβατικό μοντέλο εκπαίδευσης, διαφορετικά θέματα έχουν διαφορετικούς αλλά καθορισμένους στόχους μάθησης: στην επιστήμη στόχος είναι η ανάλυση, στα μαθηματικά η λογική, στην τέχνη η δημιουργία. Άρα υπάρχει συγκεκριμένος και προκαθορισμένος τρόπος επίλυσης προβλημάτων. Είναι σημαντική η αλλαγή της νοοτροπίας και η υιοθέτηση νέων προσεγγίσεων στο σχολικό περιβάλλον, για να επιτρέψουμε στους μαθητές να μαθαίνουν με τον δικό τους προσωπικό τρόπο.

Ένα απτό παράδειγμα είναι το πρόγραμμα Atal Tinkering Lab, στην Ινδία, που στεγάζεται στο κυβερνητικό think tank NITI Aayong. Το πρόγραμμα στηρίζει την πρακτική μάθηση, μεσκοπό να εξάπτει την περιέργεια των νέων της χώρας, και να ενθαρρύνει την καινοτομία και την επιχειρηματικότητα.

«Η μάθηση γίνεται πιο εύκολη και αποτελεσματική με την εισαγωγή μιας συναρπαστικής, ουσιαστικής και δραστήριας δραστηριότητας, η οποία βιώνεται στον πραγματικό κόσμο»όπως αναφέρει ο Ronak Jogeshwar, Innovation & Operations Lead του Atal Tinkering Labs Program.

Στόχος του προγράμματος, και άλλων παρόμοιων που αντιπροσωπεύουν το κίνημα tinkering, είναι να βοηθήσουν στην προώθηση της προοδευτικής εκπαίδευσης στην Ινδία. Μάλιστα, ο Jogeshwar, ως διευθυντής του προγράμματος, εύχεται αυτού του είδους πρωτοβουλίες να αποτελέσουν πηγή έμπνευσης για νέους καινοτόμους, δημιουργούς, επιχειρηματίες, δάσκαλους και μελλοντικούς εκπαιδευτές.

Δειτε Επισης

Ακριβό ρεύμα στην Κύπρο χωρίς προοπτική μείωσης-Μονόδρομος τα φωτοβολταϊκά
Παραμένει στην ατμόσφαιρα η σκόνη-Σκαρφαλώνει στους 35 βαθμούς η θερμοκρασία
Κόβουν το «απροσδιόριστο φύλο» από το Tax For All-«Σε 20 περιπτώσεις δεν το δεχθήκαμε, χρησιμοποιήσαμε την ταυτότητα»
Νομοθετική ανάσα για τις εργαζόμενες μητέρες-Θετικά τα μηνύματα αλλά οι ανισότητες παραμένουν
Στην Κύπρο τα περιστατικά αιφνίδιας καρδιακής ανακοπής εκτός νοσοκομείου ανέρχονται στα 700 ετησίως
Στη σημασία της Ευρώπης και στο μέλλον των νέων εστίασαν Χριστοδουλίδης και Μέτσολα
Τάττης-Καραχάν:«Δεν επιθυμούμε καμία χάρη από κανέναν»
ΥΠΕΣ: Η Κυβέρνηση αντιμετωπίζει με ευαισθησία τον προσφυγικό κόσμο
Στην Κύπρο καταγράφονται 38 νέα περιστατικά μεταστατικού καρκίνου του μαστού ετησίως
Στα ύψη η θερμοκρασία-Σκαρφαλώνει στους 38 βαθμούς ο υδράργυρος