Καμπανάκι από τα αυξημένα κρούσματα σε σχολεία, αυστηροποίηση μέτρων

Στο πλαίσιο της ιχνηλάτησης των κρουσμάτων κορωνοϊού, έχουν διαπιστωθεί από τη Μονάδα Επιδημιολογικής Επιτήρησης και Ελέγχου Λοιμωδών Νοσημάτων του Υπουργείου Υγείας, αλυσίδες μετάδοσης σε σχολικές μονάδες. Τα αυξημένα περιστατικά σε σχολεία μπορούν να προκαλέσουν διασπορά του ιού στην κοινότητα, αφού τα άτομα (μαθητές και προσωπικό), εκτός από τις επαφές τους εντός του σχολείου, μπορούν συνεπακόλουθα να μεταδώσουν τον ιό ενδοοικογενειακά και στο κοινωνικό τους περιβάλλον.

Συνεπώς, με στόχο τον περιορισμό της πιθανότητας εξάπλωσης του ιού στα σχολεία αλλά και στην κοινότητα, το Υπουργείο Υγείας, σε συνεννόηση με το Υπουργείο Παιδείας και τη Συμβουλευτική Επιστημονική Επιτροπή για τον κορωνοϊό, έχει διαφοροποιήσει το πρωτόκολλο ιχνηλάτησης των κρουσμάτων στις σχολικές μονάδες.

Συγκεκριμένα:

- Στενές επαφές ενός μαθητή ή εκπαιδευτικού θετικού στον ιό θεωρούνται όλα τα παιδιά του ίδιου τμήματος, καθώς και οι επαφές του κρούσματος εκτός τάξης στα διαλείμματα, στο λεωφορείο, στις κοινωνικές συνευρέσεις, κτλ, και οφείλουν να παραμένουν σε περιορισμό.

- Σε περιπτώσεις όπου σε μια σχολική μονάδα (σχολείο ή κύκλος) εντοπίζονται θετικοί στον ιό διαφορετικοί μαθητές/εκπαιδευτικοί από τρεις ή/και περισσότερες διαφορετικές τάξεις, σε διάστημα μιας εβδομάδας, κλείνει το σχολείο και η εκπαίδευση πραγματοποιείται εξ αποστάσεως για διάστημα μιας εβδομάδας.

Εάν πρόκειται για Δημοτικό Σχολείο, κλείνουν όλες οι τάξεις του κύκλου εφόσον οι δύο κύκλοι είναι ξεχωριστοί χωροταξικά.

- Μια βδομάδα μετά το κλείσιμο της μονάδας (δηλαδή την 6 η ημέρα μετά το κλείσιμο), όλο το σχολείο υποβάλλεται σε τεστ ταχείας ανίχνευσης αντιγόνου (ρινική δειγματοληψία για τους ανήλικους), πλην των τάξεων που θεωρούνται στενές επαφές και πρέπει να μείνουν σε αυτοπεριορισμό για όλο το ενδεικνυόμενο διάστημα. Όσες τάξεις δεν έχουν νέο κρούσμα επιστρέφουν την επόμενη ημέρα. Στις τάξεις που εντοπίζεται νέο κρούσμα, επιστρέφουν μόνο οι μαθητές/εκπαιδευτικοί της τάξης που δεν αποτελούν στενή επαφή και έχουν αρνητικό αποτέλεσμα.

- Για το διάστημα που η σχολική μονάδα λειτουργεί με εξ αποστάσεως εκπαίδευση, οι μαθητές απέχουν και από τις απογευματινές και εξωσχολικές δραστηριότητες.

Με την αλλαγή στη διαδικασία, μειώνεται η πιθανότητα δημιουργίας αλυσίδας στο σχολείο και ταυτόχρονα προστατεύεται η εκπαιδευτική διαδικασία στα τμήματα που δεν έχουν θετικά περιστατικά.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

 

Δειτε Επισης

Χτίζονται γέφυρες συνεργασίας μεταξύ Κύπρου και Ελλάδας στην Τοπική Αυτοδιοίκηση
Πυρκαγιά σε βιοτεχνία στη Λεμεσό-Κάηκαν σωροί από παλέτα, προστατεύτηκε εργοστάσιο
Στις φλόγες οικία στην επαρχία Λευκωσίας-Ζημιές και σε αποθήκη
Συνελήφθη 33χρονος για κλοπή οχήματος στη Λευκωσία-Εντοπίστηκαν από κινητά μέχρι πορτοφόλια και ταυτότητες
Πλατφόρμα που μετέφερε όχημα έπεσε σε γκρεμό οκτώ μέτρων-Στήθηκε επιχείρηση για διάσωση 35χρονου
Προανήγγειλε επαφές με Πούτιν για την Ουκρανία Τράμπ-Θα συνομιλήσουν την Τρίτη
Το παρασκήνιο της παραίτησης του υφυπουργού Καινοτομίας στην Ελλάδα-Η υπόθεση «Απόλλων» που έφερε εξελίξεις
Νεαρός έτρεχε με 121 χιλιόμετρα στον αυτοκινητόδρομο-Δεν κατείχε άδεια οδήγησης
Έκαψαν όχημα 47χρονου στην Έμπα-Ψάχνουν στοιχεία για εντοπισμό των δραστών οι Αρχές
Ταξιδεύει για Γενεύη ο Τατάρ με το αφήγημα για δύο κράτη στη βαλίτσα-«Το τεφτέρι της ομοσπονδίας έκλεισε»