Ενημέρωσε του βουλευτές για την επιστροφή στα σχολεία ο Προδρόμου

Για την πορεία της σχολικής χρονιάς 2020-2021, ενημερώθηκε από τον Υπουργό Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας Πρόδρομο Προδρόμου, η Επιτροπή Παιδείας της Βουλής.

Ο Υπουργός Παιδείας, σε δηλώσεις του μετά το πέρας της συνεδρίας της Επιτροπής Παιδείας της Βουλής είπε ότι είχε σήμερα την ευκαιρία να ενημερώσει την Κοινοβουλευτική Επιτροπή για την εξέλιξη αυτής της σχολικής χρονιάς.

Σε ότι αφορά την σχολική χρονιά, είπε ο κ. Προδρόμου, «πρέπει να υπογραμμίσω ότι είναι ένα σημαντικό επίτευγμα της χώρας μας, χάριν στην διαχείριση που έχει γίνει, αλλά και στην ανταπόκριση, στην ευσυνειδησία των πολιτών, είναι πολύ σημαντικό το ότι μπορέσαμε και επιστρέφουμε στα σχολεία».

«Η επιστροφή γίνεται σταδιακά, όπως είναι οι αποφάσεις για την γενικότερη άρση των περιορισμών. Παρόλα αυτά, από αυτή την εβδομάδα, περίπου 70.000 μαθητές και μαθήτριες, σχεδόν 8.000, 9.000 χιλιάδες εκπαιδευτικοί έχουν επιστρέψει στα σχολεία», ανέφερε.

Εξέφρασε την ελπίδα ότι στη συνέχεια εφόσον διατηρήσουμε αυτή την κατάκτηση, δηλαδή με την τήρηση των κανόνων και των υγειονομικών πρωτοκόλλων, αυτό «θα μας επιτρέψει να λειτουργήσουμε και το Γυμνάσιο αλλά και τις υπόλοιπες τάξεις του Λυκείου».

Όσον αφορά την λειτουργία των σχολείων, είπε ο κ. Προδρόμου, φέτος θα εφαρμόσουμε για πρώτη φορά κάτι που θα έπρεπε να γίνεται και θα γίνεται μόνιμα, κάποια μέτρα και κάποιο πρόγραμμα ομαλής μετάβασης ανάμεσα στην προδημοτική και το δημοτικό σχολείο και ανάμεσα στο δημοτικό σχολείο και το γυμνάσιο.

«Φέτος θα έχει ιδιαίτερη σημασία το να συμφιλιώσουμε τις βαθμίδες της εκπαίδευσης και να βοηθήσουμε τα παιδιά, να τα ενισχύσουμε για την ομαλή μετάβαση, εξαιτίας ακριβώς των συνθηκών της πανδημίας», σημείωσε.

Είναι, όμως, εξήγησε, «κάτι το οποίο πρέπει να γίνεται νόμιμα».

Πρόσθεσε ότι το Υπουργείο Παιδείας δεν έχει σταματήσει να εργάζεται παρά την προτεραιότητα που έχουν βέβαια τα υγειονομικά θέματα. «Δεν έχει σταματήσει να εργάζεται και σε αυτό το πρόγραμμα της ομαλής μετάβασης και σε ένα πρόγραμμα βελτίωσης και ενίσχυσης της διδασκαλίας και της ένταξης των παιδιών με μεταναστατευτική βιογραφία», είπε, προσθέτοντας ότι «είναι πράγματα αυτά, τα οποία θα ανακοινώσουμε με λεπτομέρειες τις επόμενες εβδομάδες».

Όσον αφορά την Μέση Εκπαίδευση και την Γ΄ Λυκείου και το τρίτο έτος τεχνικών σχολών, που ήδη έχουν επιστρέψει στα σχολεία αλλά και το υπόλοιπο λύκειο και τις τεχνικές σχολές, ο κ. Προδρόμου είπε ότι θα λάβουν υπόψιν και την εξ αποστάσεως διδασκαλία που γίνεται, αλλά και τις ιδιαίτερες συνθήκες.

«Άρα, λοιπόν, υπάρχει ένας κεντρικός σχεδιασμός, παρακολουθούμε καθημερινά την πρόοδο της διδασκαλίας και εκεί όπου υπάρχουν εξετάσεις, κυρίως αναφέρουμε στις Παγκύπριες Εξετάσεις, αλλά και στις εξετάσεις του δευτέρου τετραμήνου στο υπόλοιπο λύκειο, εκεί λοιπόν όπου υπάρχουν εξετάσεις θα πρυτανεύσει η απλή αρχή, ότι εξετάζεται ό,τι έχει διδαχθεί», ανέφερε.

Κάλεσε τους γονείς και τα παιδιά «να μην έχουν αγωνία», σημειώνοντας ότι «ξέρω ότι βέβαια ότι κι αν πούμε θα εξακολουθήσουν να είναι σε εγρήγορση γιατί είναι φυσιολογικό, είναι οι τελικές τους εξετάσεις, όμως τις Παγκύπριες Εξετάσεις όπως και την προηγούμενη σχολική χρονιά θα λάβουμε υπόψιν τις ειδικές περιστάσεις και θα υπάρξει μια προσέγγιση μετριασμού».

«Δεν έχουμε την ανάγκη να υπερβάλουμε, αλλά πρέπει να στηρίξουμε τα παιδιά, τα οποία καταβάλουν ιδιαίτερες προσπάθειες, σε ιδιαίτερες συνθήκες. Έχουμε συνείδηση», πρόσθεσε.   

Απαντώντας σε ερώτηση, ο κ. Προδρόμου είπε ότι «θέλω να είμαι αισιόδοξος ότι θα συνεχίσουμε και θα παραμείνουμε μέσα στα σχολεία και θα λειτουργήσουν και τα άλλα σχολεία με φυσική φοίτηση, αλλά θα ήταν επιπόλαιο από τώρα να προδικάσουμε ότι η λειτουργία αυτή θα επιτρέψει απρόσκοπτα τη διδασκαλία».

«Άρα, λοιπόν, ακόμα λίγη υπομονή και θα ανακοινωθούν έγκαιρα τα δεδομένα», σημείωσε.

Ο Πρόεδρος της Επιτροπής Παιδείας της Βουλής Κυριάκος Χατζηγιάννη, μιλώντας ενώπιον της Επιτροπής, συνεχάρη όλους τους συντελεστές της εκπαίδευσης για το τεράστιο έργο, το οποίο διεξάγεται.

«Ναι υπάρχουν προβλήματα, ναι η πανδημία μας έχει καθηλώσει και στα σπίτια, μας έχει περιορίσει και τις κινήσεις αλλά και την λειτουργία του εκπαιδευτικού μας συστήματος, αναγνώρισε. Όλα αυτά, πρόσθεσε, «με εναλλακτικούς τρόπους παρατηρούμε, να υπάρχει μια πολύ καλή λειτουργία των σχολείων μας και του εκπαιδευτικού συστήματος, αποκτώντας πρόσθετα πείρα, εμπειρίες, γνώσεις, δεξιότητες, ικανότητες, οι οποίες δεν περιορίζονται μόνο στους μαθητές, δεν περιορίζονται στους εκπαιδευτικούς, αλλά μεταδίδουν αυτή την γνώση στην ίδια την κοινωνία μέσω της οικογένειας».

Ο κ. Χατζηγιάννη εξέφρασε την αισιοδοξία του «ότι οι τρεις μήνες που μας έχουν απομείνει θα είναι χρόνος δύσκολος, σκληρής δουλειάς, αλλά είμαι σίγουρος ότι μπορούμε να τα καταφέρουμε, αν και εφόσον συνεχίσουμε αυτή την καθαρή αυθόρμητη αφοσίωση στο να ολοκληρώσουμε την χρονιά».

Από πλευράς του Υπουργείου Παιδείας, συνέχισε, ακούστηκαν ότι εισάγονται πλέον τέτοιου είδους προγράμματα, τα οποία σκοπούν και στην ψυχολογική στήριξη των ιδίων των παιδιών, στο να καλύψουν κενά αλλά και να διαχειριστούν θέματα ή συμπεριφορές, ή εν πάση περιπτώσει ότιδήποτε στην ψυχοσύνθεση του μαθητή μας, έχει διαμορφωθεί στο να το διαχειριστούμε».   

Ο Βουλευτής του ΑΚΕΛ Άντρος Καυκαλιάς, σε δηλώσεις του μετά το πέρας της συνεδρίας είπε ότι ο Υπουργός Παιδείας δεν έχει πείσει ούτε και σήμερα ότι μελετά σοβαρά και οργανωμένα βασικά σενάρια ή εναλλακτικά σενάρια σε σχέση με την πορεία της σχολικής χρονιάς.

«Μεταξύ άλλων δεν πήραμε απαντήσεις σε σχέση με το τι θα γίνει με το κεφάλαιο αξιολόγηση των μαθητών, σε πήραμε απαντήσεις σε σχέση με το τι θα γίνει με τις τάξεις της Μέσης Εκπαίδευσης που δεν επέστρεψαν ακόμα στα σχολεία, δεν πήραμε απαντήσεις σε σχέση με την προσαρμογή της διδακτέας ύλης», ανέφερε. «Δεν γνωρίζουμε επίσης ποιες είναι οι εισηγήσεις της ειδικής επιστημονικής επιτροπής για την ψηφιακή τεχνολογία και τη εξ αποστάσεως εκπαίδευση για τα κενά και τα προβλήματα που σημειώνονται στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση», πρόσθεσε.

Την ίδια στιγμή, συνέχισε ο κ. Καυκαλιάς, τα προβλήματα με την τεχνολογική αναβάθμιση των σχολικών μονάδων παραμένουν όπως και οι ελλείψεις σε ψηφιακές συσκευές και τις ανεπάρκειες των δικτύων. «Ένα χρόνο μετά και δυστυχώς το Υπουργείο παρουσιάζεται ακόμη ανέτοιμο στο να διαχειριστεί την κατάσταση», συμπλήρωσε.

Ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος της Αλληλεγγύης Μιχάλης Γιωργάλλας, σε δηλώσεις του μετά τη συνεδρία της Επιτροπής είπε ότι διαπιστώνουν εκ νέου ότι η σχολική χρονιά εξελίσσεται με πάρα πολλά προβλήματα και πρόσθεσε ότι η εικόνα που παρουσίασε ο Υπουργός Παιδείας είναι περίπου ωραιοποιημένη.

«Όμως αυτή την στιγμή η πραγματικότητα είναι ότι δημιουργούνται δυστυχώς μαθητές πολλαπλών ταχυτήτων και αυτό είναι ένα ζήτημα που πρέπει να απασχολήσει από τώρα το Υπουργείο Παιδείας, πώς με την λήξη και την έξοδο από την πανδημία και την επαναφορά στην εκπαιδευτική κανονικότητα με ποιο τρόπο θα μπορέσει το Υπουργείο Παιδείας να καλύψει τα κενά, τα οποία δημιουργούνται δυστυχώς στους μαθητές μας σήμερα, οι οποίοι είναι αναγκασμένοι να διδάσκονται εξ αποστάσεως την ύλη και τα μαθήματα τους», πρόσθεσε.

Ανέφερε, επίσης, ότι δεν τους έχει δοθεί μια καθαρή εικόνα ποιοι είναι οι αριθμοί των μαθητών, οι οποίοι έχουν και συνδέσεις και υπολογιστές και μπορούν απρόσκοπτα να παρακολουθούν την εξέλιξη της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

«Θα σταθώ σε αυτό που χρειαζόμαστε σήμερα. Πέραν από τις αντιπαραθέσεις και τις διαφορές θα πρέπει να υπάρξει μια ενότητα στόχου, ώστε να μπορέσουμε ως Κοινοβούλιο να βοηθήσουμε το Υπουργείο Παιδείας να κάνει το καλύτερο για τα παιδιά», συμπλήρωσε.

Στο μεταξύ, σε ανακοίνωση της η ΠΣΕΜ, η οποία συμμετείχε στην συνεδρία της Επιτροπής Παιδείας της Βουλής, διερωτάται «αφού το Υπουργείο γνωρίζει από τώρα ότι υπάρχει πρόβλημα με τον τεράστιο όγκο ύλης που πρέπει να καλυφθεί, γιατί δεν αναπροσαρμόζει την ύλη από τώρα, για να αποφευχθεί το χειρότερο σενάριο;»

Αναφέρει, επίσης, ότι ζήτησαν από τον Υπουργό, αφού κατανοεί το πρόβλημα που υπάρχει και το ότι είναι αδύνατο να καλυφθεί η ύλη, να προχωρήσει σε άμεση μείωση και αναδιαμόρφωση της ύλης.

«Ας αντιληφθεί επιτέλους ο Υπουργός, ότι οι μαθητές δεν είμαστε πειραματόζωα και απαιτούμε να εισακουστούν τα αιτήματά μας και να καταρτιστεί επιτέλους ένα σοβαρό και ολοκληρωμένο πλάνο για το πως προχωρούμε. Αιτήματα λογικά και δίκαια, για όλους τους μαθητές», προσθέτει.

«Σε κάθε περίπτωση εμείς θα επιμένουμε. Κανείς δεν μπορεί να παίζει με το μέλλον μας», καταλήγει η ΠΣΕΜ, στην ανακοίνωση της.

Πηγή: ΚΥΠΕ

Δειτε Επισης

Μειωμένη παροχή πόσιμου νερού σε περιοχές επαρχιών Λάρνακας και Λεμεσού
Ανοίγουν στόματα για τον προπονητή της ενόργανης-Κλήθηκε για κατάθεση η πρώην πρωταθλήτρια
Πραγματοποιήθηκαν οι τελετές ορκωμοσίας των νεοσύλλεκτων οπλιτών
Μετά τον Ελ Τσάπο, ο Ελ Μάγιο-Παρά τις μεταμφιέσεις και τις πλαστικές, ο πανίσχυρος βαρόνος ναρκωτικών συνελήφθη
Έκοψαν εισιτήριο σε AμεΑ με Ευρωπαϊκή Κάρτα σε εκδήλωση-«Έλλειψη σαφήνειας ως προς την πολιτική που εφαρμόζεται»
Αρνήθηκαν να μετακινήσουν την περιουσία τους και έστειλαν στο νοσοκομείο δύο αστυνομικούς
Διακοπή ρεύματος στον Άγιο Δομέτιο και Άγιο Άνδρεα λόγω βλάβης στο δίκτυο της ΑΗΚ
Ευθύνες στις Αρχές από τους επιζώντες στο Μάτι-«Το ίδιο μας το κράτος, μας κήρυξε τον πόλεμο...»
Βρέθηκαν εμπρηστικοί μηχανισμοί στο σιδηροδρομικό δίκτυο στη Γαλλία-«Εγκληματική ενέργεια» (pics)
Ένα βρέφος δώδεκα μηνών και ένα 13χρονο κορίτσι ανάμεσα στα θύματα του πολύνεκρου τροχαίου στην Ελλάδα